Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani

Gestart door MrAdmiral maandag 21 augustus 2023, 17:31:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Jij rijdt met een Mobile Station als ik mij niet vergis he. Daarmee kun je geen dubbeltractie besturen dus zul je het zo moeten doen als jij bedacht hebt. Let daarbij dan wel op dat de ombouwer niet alleen de adressen gelijk maakt maar alle CV's die op snelheid en motorprestaties betrekking hebben. Tenminste wanneer in beide loks dezelfde decoder ingebouwd gaat worden, iets wat ik wel adviseer.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 25 januari 2024, 02:18:23Jij rijdt met een Mobile Station als ik mij niet vergis he. Daarmee kun je geen dubbeltractie besturen dus zul je het zo moeten doen als jij bedacht hebt. Let daarbij dan wel op dat de ombouwer niet alleen de adressen gelijk maakt maar alle CV's die op snelheid en motorprestaties betrekking hebben. Tenminste wanneer in beide loks dezelfde decoder ingebouwd gaat worden, iets wat ik wel adviseer.

Inderdaad het is vooral belijgrijk dat die CV's identiek zijn, daar dacht ik dat die gewoon de configuratie van die ene kan kopieren en op de andere zetten.
Ik heb de Mobile Station 2 (voorlopig nog) in de toekomst kan dit wel eens veranderen naar een central station.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Een kleine update want het werk vreet weer tijd..  :-(



Eens dit stuk in de basis verf is geplaatst is het weer tijd om aan de achterkant verder te doen met dit: een muur met open arcades


Het idee is hier een tunnel van te maken waar je de trein door die openingen ziet rijden.
Eens dat gemaakt is een mooi print van steen er over en wat verlichting zien in te bouwen in die muur met open arcades.
Boven op die tunnel komt er mooi gras en bloesembomen, waarschijnlijk gele  :D

Cheers
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Ik krijg het gevoel dat het hoekje op die laatste foto straks iets prachtigs gaat worden. Ziet er goed uit Yoni!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel het hoekje is aan het transformeren.. her en der moet er nog gras bijkomen (is momenteel op)
De bedoeling is om de bovenkant groener te maken met mos stukjes en stukjes steen die her en der te leggen.

De vooruitgang zover:




Wat volgens men buikgevoel ontbreekt is een echte "rots" look dat je hebt met die rotsen uit gipsmallen.
Dus het kan zijn dat ik met mifoshape of gipsmallen nog een paar rotsen bijplaats.
Momenteel heeft het voor mij nog een vrij "glad" gevoel qua uitzicht en mocht het iets ruwer zijn.

Maar één ding is zeker: mifoshape wint hands down over sculptamold voor rotsen en bergen te shapen.
Sculptamold is dan weer meer voor gladde vlaktes te maken voor weides etc.

Cheers,

Yoni
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Ik kan dat onderbuikgevoel wel een beetje delen Yoni. Het is een beetje "rond". Een etage hoger is het een stuk ruwer.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Freek op donderdag 01 februari 2024, 11:34:47Ik kan dat onderbuikgevoel wel een beetje delen Yoni. Het is een beetje "rond". Een etage hoger is het een stuk ruwer.

Ik denk dat ik op de duidelijke richel lijnen op de rots een rotskam ga zien te maken met Mifoshape.
De bovenkant zal dan vlakker blijven omdat er nog gras opkomt maar inderdaad die facade is te rond.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Ik heb het sterke gevoel dat ik in de laatste vijf posts de foto's weer eens mis. Zullen wel met de pakketboot onderweg zijn.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
@citaat Drie van de vijf voorgaande posts bevatten geen foto's, dat scheelt al een slok op een borrel ...
Misschien zelf eens een internetaansluiting realiseren, ipv de WiFi van de buren gebruiken  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Hmmm, zou het gras biij de buren dan groener zijn? Kan dat niet zien want de dichtst bij zijnde buur met internet is minstens 500 meter verderop. Oh wacht, nee dat ben ik zelf. Hahaha

De lokale vrije tv zenders zijn weliswaar legio maar de programmering is waardeloos. En als je dan toch een smart TV hebt dan is een internet (met Netflix) verbinding vele malen goedkoper dan betaal TV. Maar ja, wanneer je 20 plus gebruikers hebt op een 1000MB lijn dan stort de performance knap in elkaar.

Zou momenteel zo niet weten hoe de prijzen in NL liggen en Thailand is redelijk goedkoop om te leven maar de betaalzender kost wel €50,- per maand. Dat is niet echt goedkoop
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
:offtopic:

Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 01 februari 2024, 16:37:30Zou momenteel zo niet weten hoe de prijzen in NL liggen

Henk, voor jou ter informatie:



ontopic
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
En zoals een tarief van KNP.. komt ineens een idee, gevoel, gedacht en sfeer bijeen... wat een beetje statisch gras niet kan doen  O:-D

Een overzicht:


En wat sfeer beelden





Daar komt ie..


Op naar de pagode



Er komen nog wat details bij, misschien zelfs een perron op het lange stuk.

Qua rollend nieuws: de prijs is gevraagd om die twee zweedse locs in tandem te laten rijden.. nu afwachten.

En er was ook even een intermezzo.. een stukje scenery van 20*20cm dat niet direct in de plaat ging (veel vettige vingers zie ik nu)



Cheers,

Yoni

Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Dat is al een stuk ruwer dan dat het was. Ik neem aandat je er wel tevreden over bent. In elk geval zijn we weer verwend met prachtige sfeer plaatjes.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: MrAdmiral op donderdag 01 februari 2024, 08:53:01Wat volgens men buikgevoel ontbreekt is een echte "rots" look
Nou devorige serie foto's is eindelijk aangeland. Nu maar weer wachten op de laatste serie, Wat mij wel opvalt is dat het altijd de foto's van Yoni zijn die er zo lang overdoen. Yoni gebruik jij soms lange sluitertijden, daar krijg je dan langzame foto's van.

Wat ik mis in die steenklompen zijn de lagen waaruit een 'rots' altijd is opgebouwd. Bij bv leisteen is dat heel duidelijk en overvloedig aanwezig maar bij vele andere steensoorten kun je dat ook zien, basalt daarentegen is opgebouwd uit zeskantige kolommen. Dit lijkt meer op een lava formatie.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Je weet maar nooit Henk, te oordelen aan het ontwerp ligt het in de "ring van vuur" Lava is dus mogelijk, alleen is voor lava wel een vulkaan nodig en die ben ik nog niet tegen gekomen.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel Freek, je zit er niet naast.. De baan in de technische ruimte is feitelijk een dorp dat in een "caldera" ligt.
Het stuk vooraan is waar de lava feitleijk is uitgelopen bij de laatste uitbarsting, dus ja deze baan en landschap zit feilijk in en rond een vulkaan gebouwd.


En voor de langzame foto's, ik neem er gewoon met een iphone 13.. dus feitleijk geen idee van  :|
Fotos staan op imgur, gratis accountje.. misschien daarom
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 03 februari 2024, 18:33:44Fotos staan op imgur, gratis accountje.. misschien daarom

Dat zal de oorzaak wel zijn dan.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag weer wat tijd om te experimenteren met mifoshape vs flexibele tegellijm van de Gamma.

Wit is de mifoshape en grijs is de tegellijm, qua textuur zien ze er bijna identiek uit.
De tegellijm heeft een nog beter hechting, zelfs op pur.

Als de tegellijm droog is dan ben ik vooral benieuwd naar het gewicht van dit element.
Mifoshape en sculptamold zijn altijd al de lichtgewichten geweest dat ik zocht.
Ik ben benieuwd of tegellijm dit ook kan, tot nu toe is er ongeveer 300-400 gram tegellijm op en 500 Gram Mifoshape ongeveer.



Nu het is een groot stuk bergfacade, ongeveer 1m20 lang en 45cm hoog. Basis is purplaten met pur schuim en afval stukken pur plaat aan vast.
Dan gipsverband (enkele laag) en dan de migoshape/tegellijm erop.

Cheers,


Yoni
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
En we hebben de boel grondig laten drogen en het resultaat mag er zijn.
Die mifoshape heeft veel weg van tegellijm  :? het gewicht is een kilogram, stevigheid hetzelfde, textuur komt enorm dichtbij mifoshape.

Tegellijm van gamma is 20€ voor 25kg, mifoshape/sculptamold is 20/21€ voor 1,5Kg  8o

Dus voor mij zal het gipsverband en tegellijm all the way zijn.
Plus die tegellijm is cement kleurig dus moet ik al een pak minder verf kopen om alles zwart te maken  :-)

Wat foto's..




En de bergflank even op de zijkant gezet


Dus het resultaat mag er wel zijn (vind ik)

Wat denken jullie?

Cheers,

Yoni
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Dag Yoni.

De voordelen van tegellijm ten opzichte van mifo-mold heb je wel duidelijk gemaakt! :thumbup:

Het resultaat qua materiaal ziet er niet verkeerd uit, waarbij de vraag rijst hoe het zich na uitharding verder nog laat bewerken.
Het resultaat qua scenery oogt nog alsof een vulkaan heeft gepoept :lol: , maar zal na het aanbrengen van jouw typische vegetatie er al wel heel anders uitzien :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Hi Erik,

Dus de bergflank zou meer "rots en scherper" moeten zijn dan het nu is.
Ik veronderstel dat het vooral de onderkant is dat het zo doet lijken :D

Wel benieuwd wat het voor jou zo doet ogen  :-)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
 @citaat Inderdaad de onderzijde komt ietwat vreemd over, maar zoals gezegd na het aanbrengen van de begroeiing zal het er al wel heel anders uitzien!

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Yoni, ik ben het wel met Eric eens. Rechtsonder maar ook meer naar boven is wat te "glad". Rechtsonder zou je mes in kunnen zetten, dan ben je van "het gepoep van een vulkaan" af. Rechts wat verder naar boven zou ik ook iets meer variatie aan brengen. Maar goed, wie ben ik?

Als aan die rechterkant een waterval zou komen zou het anders worden maar ik neem aan dat het niet in de planning zit.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Thanks heren, dat was ook hetgeen wat ik verkeerd vond aan de rots.
Die onderkant is te recht, dat is verholopen, er komt een steile hellig tegen met hier en daar rotsen en een grasvlakte en (dennen?) op die helling.

Ondertussen is het werk weer aangebroken en is deze van huis weg voor een week dus vandaag de treinen laten tuffen.
Wat foto's van de laatste aanwinst die zijn sleep is langer geworden en staat nu op 11 wagons.
Deze is zo zalig om te zien tuffen op die dogbone..  :D





Dan de dorp route en de BR51 met een grote sleep naast elkaar



Dan is er de komende lijst van locs die gedigitaliseerd gaan worden  :arrow:
- Onze twee zweedse houten locs (3170 en 3171) deze gaat helaas niet in tandem, de professionele uitleg:
Bij Maerklin hebben de locs zwaar trekkende slipringen.
Bij het minste verschil tussen de 2 machines gaat door de cruise control vd decoder extra worden geduwd.
Het echt perfect identiek afstellen is niet mogelijk er blijft altijd een verschil.
De enige goede oplossing is:
- Één vd 2 locs met wielen zonder slipringen te laten rijden
- Locs identiek uitvoeren en zo goed mogelijk naar identiek gedrag afstellen.


Omdat dan ene loc niet echt veel gaat trekken en de andere misschien net meer slijt gaat hebben omdat die een loc zonder slipbanden moet trekken en 5 wagons.
Dan hou ik de locs gescheiden op aparte decoders en laat ik deze als individuele treinen (helaas).
Misschien verkoop ik de houte loc met samengestelde wagons (3de klasse en post wagon) want ik heb er dan al zo één dat de echte zweedse uitvoering is (set).
Dan gaat de grijs muis (BR51) ook mee en komt deze met nieuwe motor en geluidsdecoder en rook generator terug.

Dus er komt een stilte aan en daarna gaan er een aantal naar de shop voor te digitaliseren en voorzien van geluid en ééntje rook.

Dan is er nog de T18.. deze heeft al véél afgezien, vlekken overal wat, stukje afgebroken aan de trapladders en al veel km'ers gelopen.
Ik vind het een mooie loc, de trein winkel heeft een identiek model staan voor 80€ in perfecte staat maar vereist dan weer digitalisatie met geluid.
Dus what to do.. ik wil al mijn locs naar een algemene standaard brengen (geluid en digitaal) en een afgeleefde T18....  :thumbup:  :thumbdown:

En om af te sluiten na wat geraaskal over een loc.. een klein filmpje (het gekraak ben ik)

Cheers en tot snel,

Yoni


Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Een "afgeleefde" T18. Zijn de vlekken te camoufleren door hem te verweren of wordt het dan onnatuurlijk? Of is het bij te werken? In het echt werden ze ook altijd niet in zijn heel geschilderd/gespoten. Ik weet ook niet of overige herstelwerkzaamheden haalbaar zijn. Maar goed het is niet mijn loc natuurlijk, dus ik kan niet voor je beslissen wat je moet doen.
In elk geval weer prachtige plaatjes en een filmpje.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel Freek, het is vooral de interne mechaniek dat al afgezien heeft, nl de tandwielen en er is een drijfarm dat terug recht is gemaakt (niet door mij) maar zag ik pas toen ik hem al had.

Ondertussen terug van de lange werk reis.. terug eens bij de treintjes winkel gaan snuisteren vandaag..
Vind ik daar een set mooie wagons voor een zacht prijsje en die perfecte past bij een bepaalde locomotief dat nu kolen wagons trekt, nl



Met zijn nieuwe sleep, de kleuren passen mooi en het lijnenspel gaat prachtig door op de wagons




En er zijn ook 2 mini perrons bijgekomen



Dan heb ik ook nog de berg aan de linkerkant aangepakt en het eerste stuk ziet er "ok" uit.
Natuurlijk nog groen, kleur etc..


Morgen nog wat verder tinkeren en een trapladdertje kopen dat 90cm hoog is  :D

Cheers!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Prachtige plaatjes Yoni. Bovendien heeft je berg nu een aanzienlijk betere vorm. Dat zal inderdaad met kleur er mooi uit zien.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: MrAdmiral op zaterdag 17 februari 2024, 18:37:47
Cheers!

Dit vind ik een bijzondere opname, het lijkt alsof er groene rook uit de schoorsteen komt die overgaat in het bos op de achtergrond.

Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
 :D Zgn Bio-massa  :D
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Met de verandering in sleep voor de laatste aanwinst is een lange sleep kolenwagons op zoek naar een andere loc.
Er is nog een besneeuwde zweed die binnenkort digitaal gaat, alvast zen broertje genomen om te zien of deze het traject aankan, tot nu toe gaat hij lekker..


Dan onderaan de grijze muis (BR51) met een mooi sleep wagonnetjes.. Grijze muis gaat binnenkort ook onder het digitalisatie en geluid/rook mes.



Er is een loop brug in de bouw, de trappen maken is een prullig geval.
Ook is het hekwerk af.. we kregen klachten van schapen op de sporen en ook is er ineens een boom wortel geschoten  :P



Eens dit detailtje af is dan gaat het voorste stuk eruit met de boerderij, zo kan ik aan de achterkant werken.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Mooie slepen in een mooie omgeving. Mooie foto's weer Yoni. Alleen wat vind je zelf van de hoogte van de brug? Ik, maar wie ben ik, hem iets aan de hoge kant. Iets minder hoog zou hem prima aansluiten op de "wallenkant".
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel de brug is inderdaad hoog.. maar met de reden dat de pantograaf van de zweden er anders niet onderdoor kunnen en het is nu al nipt.


En onder het motto van "je hebt balsa en je wilt wat.."



Volgende is de dwarse loopplanken maken op de brug en een trapje naar de wallen.
Dan de boel een laagje verf geven en de nodige charmes aanbrengen  :)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Nou Yoni, het gaat prima hier, heb zojuist je hele draadje door zitten bladeren maar er is geen enkele foto te zien. Erg jammer hoor. Je video op youtube komt wel prachtig door maar je foto's schitteren door afwezigheid. Die host waar je ze op hebt gezet, werkt die wel wereldwijd? Of alleen regionaal.

Wat betreft die pantografen van de Zweden. In plaats van de brug te hoog te bouwen zou je ook de pantografen met een vislijntje lager kunnen zetten. Ik denk dat dat er een stuk beter uitziet. Althans voor mijn geestesoog want mijn echte oogies zien niet wat er bij jouw gebeurt.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
De foto's in posting # 182 en eerdere postings zijn op mijn scherm volledig zichtbaar en goed te zien.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 21 februari 2024, 07:49:16Nou Yoni, het gaat prima hier, heb zojuist je hele draadje door zitten bladeren maar er is geen enkele foto te zien. Erg jammer hoor. Je video op youtube komt wel prachtig door maar je foto's schitteren door afwezigheid. Die host waar je ze op hebt gezet, werkt die wel wereldwijd? Of alleen regionaal.

Wat betreft die pantografen van de Zweden. In plaats van de brug te hoog te bouwen zou je ook de pantografen met een vislijntje lager kunnen zetten. Ik denk dat dat er een stuk beter uitziet. Althans voor mijn geestesoog want mijn echte oogies zien niet wat er bij jouw gebeurt.

Dat is best wel raar, zie je dan dat een foto niet meer bestaat of gewoon geen aanwijzing dat er een foto zou staan?
Wel raar dat het bij jou voorkomt en andere deze melding niet hebben  :?
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Nee ik krijg geen enkele melding of zo. Alleen lege regels waar een foto zou moeten staan. En dat is alleen in jouw draadje. Alle andere topics hebben geen enkel probleem. Maar YouTube video's in je draadje zie ik wel. Volgens mij ligt het aan je hostingsite.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Henk, kan je de op de link wel de foto zien?
https://imgur.com/dkpOMbu
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Op de link kan ik de foto gedeeltelijk zien. Er overheen komt een melding/verzoek om de site op mijn ad-blocker te white listen. Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik heb een ad-blocker om verschoond te blijven van irritante advertenties. Die worden dus niet white listed.
Maar in ieder geval weet ik nu het hoe en waarom. Dank daarvoor. Wel raar dat dat op geen enkele andere manier gemeld is.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Als ik de site bezoek krijg ik ook het verzoek om de de site the white listen, maar die kan ik gewoon wegklikken, en vervolgens de foto volledig zien. Daarna verschijnt die pop-up ook niet meer.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Irritant, en ja ik kan goed begrijpen dat je een adblocker gebruikt. Sommige sites word je doodgegooid met reclame. Iets vind ik niet erg maar sommige overdrijven echt.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Lobomotion69 op donderdag 22 februari 2024, 12:54:11Op de link kan ik de foto gedeeltelijk zien. Er overheen komt een melding/verzoek om de site op mijn ad-blocker te white listen. Dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik heb een ad-blocker om verschoond te blijven van irritante advertenties. Die worden dus niet white listed.
Maar in ieder geval weet ik nu het hoe en waarom. Dank daarvoor. Wel raar dat dat op geen enkele andere manier gemeld is.

Ik gebruik ublock origins en heb geen last van fotos die niet komen en popups voor te whitelisten
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Vandaag zijn er nog wat schapen en een herder bijgekomen


Ook is de loopbrug in de basiskleur gezet



En tussendoor nog even gaan neuzen in de lokale treinwinkel.. ik heb nog een wagon gevonden van hetzelfde model van de laatste aanwinst.


Morgen wat groen ea kleuren op die loopbrug zetten en wat weatheren.
Daarna is het kleine stukken bijwerken dieper op de boerderij zodat deze scenery opzij gezet kan worden.
Dan kan ik eindelijk aan de achterkant beginnen  :)
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Dag Yo.

Zo'n sleep met wagons voor vloeibaar staal is wel erg gaaf met die stoere loc ervoor  :thumbup:  :thumbup:
Die mag best wel wat vaker op de foto!  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Een bewogen weekend was het alleszins, Zaterdag twee locs bij de treinwinkel voor digitalisering


En dan van vrouwlief de hele zondag tijd gekregen om een grote vooruitgang in de scenery te krijgen.


Het dorp ging voor deze even op de zijkant, morgen is het geheel droog en kan het een laagje verf ontvangen.
Dan nog wat groens her en der, de sporen kuisen (doe ik altijd na wat scenery werk) en dan het dorp terug op zijn plek zetten.
Dan natuurlijk nog wat elektriciteitswerk voor de lichten in het dorp  :D

Cheers!
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Een bewogen weekend! Heb je ook wat aan de fotohosting veranderd? Kan ze nu plotseling allemaal zien. Mooie plaatjes om bij weg te dromen.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Wel, neen, dezelfde hosting, dus misschien is je pc wakker geworden van al het moois?  :P

Wat vooruitgang, klein maar gestaag..



Als de boel droog is (uurtje ongeveer) de details en groensels erop zetten.  :D
Dan een aantal meter spoor kuisen  :|
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Nou dat is ook wat, dan is mijn pc nu weer ingeslapen want alle foto's zijn weer verdwenen.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
@citaat Boeiend

@MrAdmiral : Mooie foto's, Yo! :thumbup:
En gestaag door, het is geen aangenomen werk toch?  :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 27 februari 2024, 22:07:31@citaat Boeiend

@MrAdmiral : Mooie foto's, Yo! :thumbup:
En gestaag door, het is geen aangenomen werk toch?  :wink:

Groeten,

Erik.

Neen hoor ik doe geen aangenomen werk, ik hou van vooruitgang, de ideen in men hoofd omzetten in realiteit en die zien in realiteit en dan het buikgevoel volgen om te zien dat het goed aanvoelt.
Dusja... op dezelfde manier koop ik ook locs en wagons aan, buikgevoel en of ik het mooi vind.

Henk, spijtig te horen dat het weer naar af is met de foto's :(
Heb je al andere browsers, edge, chrome, firefox geprobeerd, met adblock plu, ublock origin of zonder adblock gewoon om te zien waar het aan ligt.
Moest het de hosting zijn dan hadden meer mensen er last van, misschien bovenstaande tips eens gebruiken van een senior cloud system engineer
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Hana no shima - samenvoegen van Howaitoairando & Hana No Tani
Ooit in een ver en grijs verleden was ik systems engineer, sindsdien niet echt de materie bijgehouden hoewel ik met de cloud wel wat heb opgestoken. Is gewoon handig wanneer je vaak van apparaat wisselt. En dat doe ik nog wel eens met een PC, 2 laptops, een tablet en een smartphone. Kun je op ieder apparaat dezelfde files benaderen.

Ik heb het met Edge en met Chrome geprobeerd, ben geen voorstander om mijn apparaten te vervuilen met een willekeur aan browsers, apps en wat dies meer zij. Verder maak ik gebruik van Adblock plus en die schijnt dus te voorkomen dat de foto's getoond worden vanaf jouw hosting site. En die blocker ga ik echt niet uit zetten, ben al veel te blij niet meer geplaagd te worden door nutteloze en irritante advertenties.
Jij zou bijvoorbeeld ook je foto's direct in het forum kunnen uploaden, dan heb je geen hosting site nodig.