Thanks heren, dat was ook hetgeen wat ik verkeerd vond aan de rots.
Die onderkant is te recht, dat is verholopen, er komt een steile hellig tegen met hier en daar rotsen en een grasvlakte en (dennen?) op die helling.
Ondertussen is het werk weer aangebroken en is deze van huis weg voor een week dus vandaag de treinen laten tuffen.
Wat foto's van de laatste aanwinst die zijn sleep is langer geworden en staat nu op 11 wagons.
Deze is zo zalig om te zien tuffen op die dogbone..
Dan de dorp route en de BR51 met een grote sleep naast elkaar
Dan is er de komende lijst van locs die gedigitaliseerd gaan worden
- Onze twee zweedse houten locs (3170 en 3171) deze gaat helaas niet in tandem, de professionele uitleg:
Bij Maerklin hebben de locs zwaar trekkende slipringen.
Bij het minste verschil tussen de 2 machines gaat door de cruise control vd decoder extra worden geduwd.
Het echt perfect identiek afstellen is niet mogelijk er blijft altijd een verschil.
De enige goede oplossing is:
- Één vd 2 locs met wielen zonder slipringen te laten rijden
- Locs identiek uitvoeren en zo goed mogelijk naar identiek gedrag afstellen.Omdat dan ene loc niet echt veel gaat trekken en de andere misschien net meer slijt gaat hebben omdat die een loc zonder slipbanden moet trekken en 5 wagons.
Dan hou ik de locs gescheiden op aparte decoders en laat ik deze als individuele treinen (helaas).
Misschien verkoop ik de houte loc met samengestelde wagons (3de klasse en post wagon) want ik heb er dan al zo één dat de echte zweedse uitvoering is (set).
Dan gaat de grijs muis (BR51) ook mee en komt deze met nieuwe motor en geluidsdecoder en rook generator terug.
Dus er komt een stilte aan en daarna gaan er een aantal naar de shop voor te digitaliseren en voorzien van geluid en ééntje rook.
Dan is er nog de T18.. deze heeft al véél afgezien, vlekken overal wat, stukje afgebroken aan de trapladders en al veel km'ers gelopen.
Ik vind het een mooie loc, de trein winkel heeft een identiek model staan voor 80€ in perfecte staat maar vereist dan weer digitalisatie met geluid.
Dus what to do.. ik wil al mijn locs naar een algemene standaard brengen (geluid en digitaal) en een afgeleefde T18....
En om af te sluiten na wat geraaskal over een loc.. een klein filmpje (het gekraak ben ik)
Cheers en tot snel,
Yoni