Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz

Gestart door Bob en Pieter maandag 18 maart 2019, 13:36:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
ja netwerk interface daar in static ip en dan opnieuw starten en daarna kwam ik niet meer op
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Download anders een Angry IP scanner. Deze scanner zoekt ook in andere range. https://angryip.org/about/
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
ik heb nu alles gedaan niks werkt
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Download even onze handleiding op ons blog. Daar staat een uitleg over resetten van SRSEII.
http://hobbymakers.nl/content/Installatiehandleiding%20Gleissbox%20SRSEII%20-%20HM%20V2.4.pdf
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
O new, gaat ook niet werken. Je moet hem kunnen benaderen.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
yep

ik ga nu wel in het duits vragen op de hoofd forum

en anders met een cross kabel aan de pc sluiten
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Had je de SRSEII met angry ip scanner rechtstreeks op je pc aangesloten?
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Heb je de SRSEII toevallig niet per ongeluk ingesteld als DHCP server?
Hang eens een kabel rechtstreeks van je pc aan de netwerk aansluiting van je SRSE2 en kijk dan eens of je erop komt?  Standaard DHCP server adres is 192.168.1.1
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op vrijdag 09 oktober 2020, 21:40:52
Heb je de SRSEII toevallig niet per ongeluk ingesteld als DHCP server?
Hang eens een kabel rechtstreeks van je pc aan de netwerk aansluiting van je SRSE2 en kijk dan eens of je erop komt?  Standaard DHCP server adres is 192.168.1.1

ik was bezig om static te zetten en daar ging het fout en nu kan ik niet meer terug draaien dhcp

wel jammer dat er geen reset knop is gemaakt dat je daar mee kan terug zetten
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Heb je je PC al rechtstreeks aan de SRSEII gehangen met een kabel.
Dus niet via Router? Inloggen met IP 192.168.1.1 in je browser werk niet?
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op vrijdag 09 oktober 2020, 22:20:45
Heb je je PC al rechtstreeks aan de SRSEII gehangen met een kabel.
Dus niet via Router? Inloggen met IP 192.168.1.1 in je browser werk niet?

ga ik morgen even na kijken daar voor moet ik een cross kabel voor hebben omdat het van pc naar pc gaat
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Nee, omdat je SRSEII ingesteld staat als dhcp router (vermoed ik) heb je geen cross kabel nodig!!!
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op vrijdag 09 oktober 2020, 22:34:48
Nee, omdat je SRSEII ingesteld staat als dhcp router (vermoed ik) heb je geen cross kabel nodig!!!

hoi ik heb ook op de pc aan geloten en daar ziet hij ook niet ik denk dat hij toch op static staat en weet ook niet hoe ik die weg krijgt
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Als je de Pc op de SRSEII aansluit, open dan cmd en typ "arp -a" en enter.
Je zou dan het mac adres  en IP van de SRSEII moeten zien.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
De SRSEII is opgebouwd rond de Omega2+. Voor een hardware reset wordt volgens de documentatie een 'dock' gebruikt met resetbutton. Voor zover ik kan zien op de foto van de SRSEII zit er op de printplaat van de SRSEII geen resetbutton (zie eerste foto).

Op onderstaande plaatje zie je van de Omega 2+ de pin layout. Je zou kunnen kijken of de 'Reset' pin is verbonden met een jumper. Daar zou je dan de Omega mee kunnen resetten. Ik ben er nog niet achter of een reset wordt uitgevoerd door deze pin met 'GND' te verbinden... Wellicht toch een goed idee om de bouwer even een persoonlijke mail te sturen. Mijn ervaring is dat hij snel reageert :thumbup:

Mvrgr,
Rob.

Edit: dat plaatje van de pin-layout geldt zowel voor de Omega 2 als de 2+.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
ik heb de bouwer nu een e-mail gestuurd met de tekst en uitleg en een idee geven in het duits dus ik wacht nu even af
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Kappa op zaterdag 10 oktober 2020, 09:44:30
Als je de Pc op de SRSEII aansluit, open dan cmd en typ "arp -a" en enter.
Je zou dan het mac adres  en IP van de SRSEII moeten zien.

dat ziet hij ook niet de ip en mac adres
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
dank zij de maker gerard echt een top gozer

ik heb de ip6 van hem gekregen van mijn SRSEII en heb net de ip static veranderd naar dhcp client en hij werkt weer

:) :)
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hi Dave,
Top dat het weer werkt!
Kun je die info met ons delen zodat wij er ook van kunnen leren?
Alvast bedankt!
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Ik heb meegelezen en toch ook weer wat geleerd.
Waarschijnlijk ga ik de SRSEII ook gebruiken.
Binnenkort maar eens lezen wat ie allemaal kan.

groet
Harald
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hi Harald,
Is een geweldige uitvinding.
Een complete black box centrale voor heel weinig.
Kijk voor een uitgebreide handleiding op de website van Barry en mij
Www.hobbymakers.nl
Ben nu bezig met de cann noodstop module van Gerhard
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
@Dave, fijn te horen dat hij weer werkt. Nu dus via je router de SRSEII een vast IP adres geven he  :D

Heb je de behuizing goed binnen gekregen en al toegepast?
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
@brietdijk

ja ik heb hem al binnen en zit nu onder de tafel vast en is mooi
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op zaterdag 10 oktober 2020, 17:41:40
Hi Dave,
Top dat het weer werkt!
Kun je die info met ons delen zodat wij er ook van kunnen leren?
Alvast bedankt!

ga ik doen want dan weet iedereen hoe of wat ze moeten doen als die foute zelf een keer tegen komt dat je altijd er in kan komen
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Top Dave,
Nu weer gewoon met treintjes spelen :D
Mvrgr,
Rob.

@Leo: 'Ben nu bezig met de cann noodstop module van Gerhard' => en ik ben benieuwd ;)
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Yep, kwam hem een keer tegen op het Stummiforum op het SRSEII topic.
Ziet er niet moeilijk uit, echter programmeren is even een dingetje.... Het is nl. geen Arduino.

Algemene vraag, weet iemand of de SRSEII Firmware recent ge-update is?
Klopt de link uit de handleiding nog?
Ben de handleiding op aan het poetsen, aanvullingen of verbeteringen zijn welkom.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op zaterdag 10 oktober 2020, 17:53:29
...... Kijk voor een uitgebreide handleiding op de website van Barry en mij
Www.hobbymakers.nl
Ben nu bezig met de cann noodstop module van Gerhard

Hi Leo,

Bedankt voor de link en een "centrale" noodstop is ook interessant.
Kom na het Corona gebeuren wel een keertje buurten / kijken op de club, als dat kan.

groet
Harald
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: Leeeke op zaterdag 10 oktober 2020, 21:31:02
Yep, kwam hem een keer tegen op het Stummiforum op het SRSEII topic.
Ziet er niet moeilijk uit, echter programmeren is even een dingetje.... Het is nl. geen Arduino.

Algemene vraag, weet iemand of de SRSEII Firmware recent ge-update is?
Klopt de link uit de handleiding nog?
Ben de handleiding op aan het poetsen, aanvullingen of verbeteringen zijn welkom.


Toevallig een paar dagen geleden updates gezocht: de enige update die ik kon vinden was voor de can2udp module en dat werkt nog op dezelfde manier. Voor Omega2+ en OpenWRT kan ik geen updates vinden.

En vraagje: wat doet een noodstop op de SRSEII meer dan iTrain (of de MS2 stopknop)?

Gr,
Rob.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Top, dan hoef ik dat niet meer te checken....
De IPv6 zit al in de handleiding.... Werkt via omgezet MAC adres en directe kabelverbinding via Putty :-D
Nu nog ff laten controleren....

Die noodstop doet niets meer als de noodstop op de MS2 of de stop in iTrain. Je kan alleen een noodstop op diverse plaatsen maken.
Voor grote banen (zoals bij ons op de club) is een externe noodstop wel handig, omdat je achter de PC niet volledig zicht hebt op de gehele baan.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
 @citaat Bedank voor je antwoord Leo,
En ik wil dat IPv6 wel uitproberen hoor.

Mvrgr,
Rob.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2011

Waar zouden we zijn zonder de trein......

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Top Rob. Heb jou en Albert een mailtje gestuurd
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hoi allemaal,

Sinds een week ben ik ook de gelukkige bezitter van de SRSEII box van Gerard. Heb een ombouw setje gekocht het apparaat zelf in elkaar geknutseld met succes.
Echter heb ik een probleem met de S88 terugmelding waar ik niet uit kom. Hopelijk kan iemand me de juiste richting in duwen..

Ik heb als S88 terugmelder een Digikeijs DR4088 versie GND aangeschaft en rechtstreeks met patchkabel aan de S88 RJ45 aansluiting van de SRSEII box aangesloten.
Als software gebruik ik iTrain 5 proeflicentie.
Wanneer er een trein over een aangesloten contactrails rijdt zie ik het lampje van de DR4088 netjes oplichten en gaat ook weer uit precies op het moment dat die trein van dat specifieke railstuk afrijdt -> voor mij de bevestiging dat de terugmelder goed werkt hardwarematig en de contactrails ook goed is doorgeknipt, geïsoleerd en aangesloten aan de melder.

iTrain doet echter vreemd. Volgens de handleiding van SRSEII heb ik bij de interface ook het advies aangehouden om het aantal S88 melders op 0 te zetten.
Ik zie bij het passeren van een trein de terugmelder in iTrain knipperen, of soms niet reageren, soms kort en soms wat langer, maar vaak gewoon niet. Kortom, helemaal niet constant.
Het aanmaken van een route werkt ook niet goed, je krijgt dat de info dat het starten van een route niet mogelijk is van de huidige positie van de trein. Een aanwijzing dat iTrain de trein dus niet ziet op een terugmelder (terwijl deze er echt op staat).
De diagnose functie van iTrain vertelt me ook dat de positie van de train niet gevonden kan worden via de terugmelder. Kortom... het werkt niet goed.

Ik heb van alles geprobeerd. andere kabels, andere contact rails, andere trein, maar het maakt allemaal geeen verschil.
Aangezien ik geen andere S88 terugmelder bezit (en dit mijn allereerste is) heb ik ook geen referentie. Werkt hij wel goed of ie is defect? Ligt het aan iTrain (die niet goed werkt met deze bezetmelder module)?
Voordat ik de hele module terugstuur naar de leverancier, hebben jullie nog ideeen? Want ik kan dus niet bevestigen of deze kapot is of dat het ergens anders aan ligt..

De SRSEII werkt icm iTrain verder helemaal 100% super!! En ben er dan ook erg blij mee.

Alvast enorm bedankt voor jullie input...

Grrt Yuri
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hallo Yuri,
Heb je in de SRSEII het aantal melders juist ingesteld (volgens de handleiding)?

Gr,
Rob.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hoi Rob,

Dank voor je snelle reactie.
Nee dat heb ik niet gedaan aangezien de handleiding aangeeft dat je dit moet doen als je meer dan 1 module wil aansluiten.. althans, zo lees ik dat. Misschien verkeerd begrepen? Moet je dan ook specifiek aangeven dat je er maar 1 gebruikt?
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Ik zou die procedure wel even uitvoeren, waarbij je ook het startadres van de melder instelt.

En ik neem aan dat je niet de massa van de baan hebt aangesloten op de melder (daar kan de SRSEII niet tegen). Je kunt ook testen wat het effect is -in iTrain- als je de railstaven van de contactrails met de hand met elkaar verbind (schroevendraaier op de rails leggen oid).

Gr,
Rob.

Edit: iTrain toegevoegd.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hoi Rob,

Dank je. Dan ga ik dat morgen eens even proberen.
En nee, ik durf geen massa aan te sluiten op de melder, daar is de handleiding wel duidelijk in ;-)
DUs enkel en alleen de patchkabel.


De schroevendraaier test ga ik ook proberen..
Ik meld me wel met de resultaten. Hartelijk dank alvast!
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
@citaat Graag gedaan. Nog wel een reactie over je opmerkingen mbt iTrain:

CiteerHet aanmaken van een route werkt ook niet goed, je krijgt dat de info dat het starten van een route niet mogelijk is van de huidige positie van de trein. Een aanwijzing dat iTrain de trein dus niet ziet op een terugmelder (terwijl deze er echt op staat).
=> met de route op zich en het niet kunnen starten heeft een terugmelder niets te maken. Met terugmelders kan iTrain een trein (die jij zelf in eerste instantie in een blok hebt geplaatst) volgen en corrigeren op positie, maar als een route direct al niet start komt dat niet door een niet werkende terugmelder. Oorzaak is dat de volgende stap in de route niet kan worden uitgevoerd.

CiteerDe diagnose functie van iTrain vertelt me ook dat de positie van de train niet gevonden kan worden via de terugmelder. Kortom... het werkt niet goed.
=> bedoel je hier een melding over de 'terugmelder-offset'? Zo ja, dan is dat een gegeven dat je instelt bij de opties van locomotieven of wagons. Het is de afstand tussen de voorzijde van je loc/wagon en het eerste detectiepunt (meestal het voorste paar wielen) op een contactrails. Zo nee, dan ben ik benieuwd welke melding je krijgt?

Succes!
Rob.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
hoi ik had een vraag aan welke kant moet ik hem aansluiten dat ik kan instellen
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: dave316 op donderdag 15 oktober 2020, 17:33:03
hoi ik had een vraag aan welke kant moet ik hem aansluiten dat ik kan instellen

Wat wil je aan die dingen instellen? Aan de ene kant gaat de zooi naar de baan (1 t/m 16 en 2x massa) en aan de andere zijde is het naar de centrale met een CAT-kabel. Voor de rest is het niets instellen op het ding. Alleen in de centrale (indien nodig) en software.

Groet Ronald.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Hoi Rob,

Nog even terugkomend op je antwoorden..

Citeer
Het aanmaken van een route werkt ook niet goed, je krijgt dat de info dat het starten van een route niet mogelijk is van de huidige positie van de trein. Een aanwijzing dat iTrain de trein dus niet ziet op een terugmelder (terwijl deze er echt op staat).

=> met de route op zich en het niet kunnen starten heeft een terugmelder niets te maken. Met terugmelders kan iTrain een trein (die jij zelf in eerste instantie in een blok hebt geplaatst) volgen en corrigeren op positie, maar als een route direct al niet start komt dat niet door een niet werkende terugmelder. Oorzaak is dat de volgende stap in de route niet kan worden uitgevoerd.

Probleem speelt niet meer. Uiteindelijk bleek dat ik de functie 'Koppelen' in de schakelbord editor niet had gebruikt om de terugmelders en blokken aan elkaar te koppelen. Ik ging er vanuit dat alleen de functie G (groep maken) voldoende was.
Routes werken nu dus.

De 'offset' functie begrijp ik en werkt ook goed.
Blijft alleen nog over dat de terugmelding niet altijd plaatsvindt, alsof deze soms wordt overgeslagen. het lampje op de terugmelder functioneert ALTIJD als er een trein op een contactrails rijdt, dus met die melder is niks mis. Dus of het komt niet goed aan bij de Gleisbox, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd. Of iTrain pikt dat van de Gleisbox vervolgens niet helemaal op. Mijn pc met iTrain had ik draadloos op een stabiel wifi netwerk, maar ga ook die maar eens even bedraad aansluiten. Daarnaast even een degelijk nieuw testbaantje maken met een ovaal, zijspoor en wat blokken met elk een begin- en eindmelder om alles nog beter te ontdekken..

wordt vervolgd..
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Ik denk dat Dave bedoelt welke kant de kabel vanuit de centrale in de s88 module gaat.
De kabel vanuit de centrale gaat rechtsboven de s88 module in een dan vanuit linksboven naar volgende s88. De rest spreekt dan voor zich natuurlijk.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Citaat van: yfloris op donderdag 15 oktober 2020, 18:23:14
...
Blijft alleen nog over dat de terugmelding niet altijd plaatsvindt, alsof deze soms wordt overgeslagen. het lampje op de terugmelder functioneert ALTIJD als er een trein op een contactrails rijdt, dus met die melder is niks mis. Dus of het komt niet goed aan bij de Gleisbox, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd. Of iTrain pikt dat van de Gleisbox vervolgens niet helemaal op. Mijn pc met iTrain had ik draadloos op een stabiel wifi netwerk, maar ga ook die maar eens even bedraad aansluiten.
...

Bedraad aansluiten is een goed idee Yuri,
Mijn ervaring met wifi was dat de communicatie tussen SRSEII en iTrain niet altijd vlekkeloos verliep (totdat ik nieuwe access points had geplaatst en mijn laptop met iTrain nu ook zonder draad prima werkt).

Als je wilt weten of de meldingen op de SRSEII keurig binnenkomen, dan kun je can-monitor opstarten via Putty (zie handleiding). Je krijgt dan alle commando's te zien die iTrain naar de baan stuurt, maar ook alle meldingen van de S88n melder richting iTrain. Je herkent dat vanzelf als je dat even volgt.

En in iTrain kun je de adressen van de terugmelders groeperen per melder (Wijzig - Voorkeuren - Accessoire adressen => 16). Je adressen zien er dan uit als 1.1, 1.2, 1.3, etc. (vóór de punt staat het nummer van je melder in de keten en na de punt het nummer van de aansluiting op die melder).

Verder kun je je melder ook in de gaten houden in iTrain via Toon - Terugmeldmonitor.

Mocht bedraad aansluiten niet de oplossing zijn, dan zou ik toch voor de zekerheid de SRSEII instellen op 1 melder met startadres 0000 (=1) volgens de handleiding.

Mvrgr,
Rob.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Goed,


Citaat van: brietdijk op donderdag 15 oktober 2020, 19:44:46
Ik denk dat Dave bedoelt welke kant de kabel vanuit de centrale in de s88 module gaat.

Er zit toch een handleiding(Marklin 60881 Decoder S88 bij? Het zou logisch zijn dat Dave die een keer ingekeken heeft?

Citaat van: brietdijk op donderdag 15 oktober 2020, 19:44:46
De kabel vanuit de centrale gaat rechtsboven de s88 module in een dan vanuit linksboven naar volgende s88. De rest spreekt dan voor zich natuurlijk.

Maar even een plaatje van de handleiding erbij doen zodat Dave het helemaal begrijpt en niet meer in de handleiding hoeft te kijken?



Groet Ronald.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
dankje rondaldk

ik heb hem nu goed aan gesloten en al in gesteld ik ga nu kijken en een test baantje maken dat het werkt voor dat ik de rest ga doen  :) :thumbup:
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
ik had een vraag je als je met itrain wilt werken moet je dan de rocrail in de SRSEII uitschakelen of niet?
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
 @citaat Mijn antwoord is nee Dave,
Naast de instellingen van de S88n melders (volgens de handleiding) heb ik niets aangepast in de SRSEII.

Mvrgr,
Rob.

Edit NB: ik ben geen rocrail gebruiker.
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Goede avond Marklin Digitaal vrienden
Waar kan ik deze reeds omgebouwde Mobile Station aansluitbox met Wi-Fi en Hardware aankopen reeds gemonteerd ?
Met welk stuurprogramma kan ik deze bedienen op Windows 7 ??
En of Android Tablet of zit deze Software erbij
Vriendelijke groeten van Paul Nog een fijne avond
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Download even onze installatiehandleiding van de SRSEII en op de laatste bladzijde staat de info.
https://hobbymakers.nl/blog/downloads/
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
Goede avond waar kan ik deze aansluitbox GLEISSBOX voor de Mobile Station 2 met Wi-Fi verbinding er volledig in gemonteerd met de bijgeleverde Software voor Tablet en PC  LAPTOP
Vriendelijke groeten vanuit België  vanwege Paul
Re: De digitale aansluitbox (MS2) als draadloze interface voor laptop, tablet enz
 @citaat
Citaat van: brietdijk op woensdag 21 oktober 2020, 18:41:48
Download even onze installatiehandleiding van de SRSEII en op de laatste bladzijde staat de info.
https://hobbymakers.nl/blog/downloads/