Max,
Wij zien het goed (en je beschrijving klopt), en zo heb ik het ook aangesloten

. Henk ziet het anders, maar niet verkeerd. Het is namelijk een keuze om gebruik te maken van de rijstroom (dus aansluiten op de rails) of diezelfde stroom direct af te nemen van de centrale om je sein van prik te voorzien. Beide zijn dus mogelijk, maar ik heb alle wissels en seinen direct op de rails/rijstroom aangesloten en dat werkt prima. Voor de volledigheid: ik gebruik dezelfde dure seinen (waren nog beschikbaar van mijn vorige baan) en iTrain voor de aansturing van mijn baan.
Wat betreft de secties snap ik je opmerking over het aantal (extra) benodigde bezetmelders bij drie secties. Om diezelfde reden maak ik ook gebruik van twee secties per blok. Maar die twee secties liggen aaneengesloten. Dus een blok van bijvoorbeeld 180 centimeter heeft een inrijsectie van 144 centimeter en een stopsectie van 36 cm. Hierbij zijn alle rails in beide secties geknipt t.b.v. volledige massadetectie (handig als een wagon ergens op een baanstuk blijft staan). Er is dus geen sprake van een "loos" tussenstuk. De enige bedrading hier is per sectie dan ook één draad vanaf de geknipte massa naar de bezetmelder.
Je schrijft in een eerdere reactie:
"De rails van de inrij- en stopsectie heb ik de stroom doorgeknipt". Het is al eerder opgemerkt, maar als je met massadetectie en een programma als iTrain werkt is dat overbodig. Bij mij wordt dus geen enkel baandeel stroomloos gezet, aansturing gebeurt volledig door de software van iTrain.
En we maken het niet moeilijker dan het is: jouw seinen beschikken over een eigen decoder(adres). Zowel CS3 als iTrain willen dat adres graag weten voor de juiste aansturing van het sein (simpel toch

).
Groeten,
Wico