Citaat van: Leeeke op maandag 13 januari 2020, 22:01:32
....
Om even terug te komen op het verhaal ROMiJo
Ik heb 2 SRSEII's, 1 op de club, die gebruiken we als CS2, echter zonder S88 bezetmelders omdat we hier Loconet bezetmelders gebruiken
Ik heb er 1 voor de demobaan, hier zitten 2 S88 modules op, en deze draaien zonder problemen. Heb uitsluitend uitgevoerd wat in mijn installatiehandleiding staat.
....
Hallo Leo,
Goed te lezen dat de S88 terugmelders bij jullie goed werken, want ik heb ze nog steeds niet voor 100% aan de praat en zie door de bomen het bos niet meer
Ik hoop dat je wat bruikbare info voor mij hebt.
Allereerst even over de installatiehandleiding: als je doet wat daar staat kan het inderdaad gaan werken. Mijn opmerkingen waren slechts bedoeld als verduidelijking/aanvulling op wat er al staat. Even samengevat voor eventueel een volgende (?) versie:
a. Pag. 11: can-monitor laat niets zien als de GleisBox niet is verbonden met een MS2 of iTrain. Vandaar mijn opmerking dat je ook twee Putty vensters naast elkaar kunt openen. Als je dan in het ene venster bijvoorbeeld het 'commando' cansend can0 00300300# invoert, zie je in het andere venster het resultaat (Gateway UID adres of 'gültig');
b. Pag. 12: daar staan nog vraagtekens. De can-monitor kun je afsluiten met Ctrl-C;
c. Pag. 12: daar staat alleen hoe je het aantal S88-modules instelt in de SRSE. Ook handig om toe te voegen is hoe je het adres van het eerste aansluitpunt van de S88-module instelt. Geen idee wat dat standaard is, maar voor het gebruik denk ik wel handig als dat 1.1 is (in te stellen met 'cansend can0 00000300#434255530B020000').
Nu mijn uitdaging: ik maak gebruik van 3 S88N modules van RoSoft uit 2012. In de SRSEII heb ik dat ingesteld volgens jullie handleiding met startadres 1.1. iTrain koppelt prima met de SRSE als interface. Locomotieven kan ik besturen en ik zie in het schakelbord bij opstarten ook dat de melders die bezet zijn rood kleuren.
1. Als ik in iTrain het aantal melders op meer dan 0 instel (bij 'Wijzig-Interfaces-Specifiek', dan zie ik in de terugmeldmonitor opeens een enorme hoeveelheid adressen verschijnen en komt er geen melding meer binnen. Ik ben benieuwd naar jullie instelling van iTrain? Staat dat op 0 of hebben jullie daar wel het juiste aantal melders ingevoerd zonder problemen?
2. De melders werken traag: als ik een melder bezet laat melden door beide rails met elkaar te verbinden zie ik dat soms direct, maar het kan ook wel tot 3 seconden duren voordat dat zichtbaar wordt in iTrain. Ik heb van alles geprobeerd omdat te corrigeren (zowel laptop als SRSE box met kabels op het netwerk, pollinginterval aanpassen, etc.) maar geen oplossing gevonden. Daarbij zie ik ook dat van bezet naar onbezet wél direct lijkt te werken
Geen idee wat ik hier verder mee moet...
Ik hoop dat jouw kennis of die van andere forumleden tot een oplossing leidt
Gr,
Rob.
NB: ik heb notificatie voor dit topic aan staan, maar geen bericht ontvangen dat er in gepost is afgelopen week?
NB toegevoegd: dat werkt nu wel weer