Hoi allemaal,
Sinds een week ben ik ook de gelukkige bezitter van de SRSEII box van Gerard. Heb een ombouw setje gekocht het apparaat zelf in elkaar geknutseld met succes.
Echter heb ik een probleem met de S88 terugmelding waar ik niet uit kom. Hopelijk kan iemand me de juiste richting in duwen..
Ik heb als S88 terugmelder een Digikeijs DR4088 versie GND aangeschaft en rechtstreeks met patchkabel aan de S88 RJ45 aansluiting van de SRSEII box aangesloten.
Als software gebruik ik iTrain 5 proeflicentie.
Wanneer er een trein over een aangesloten contactrails rijdt zie ik het lampje van de DR4088 netjes oplichten en gaat ook weer uit precies op het moment dat die trein van dat specifieke railstuk afrijdt -> voor mij de bevestiging dat de terugmelder goed werkt hardwarematig en de contactrails ook goed is doorgeknipt, geïsoleerd en aangesloten aan de melder.
iTrain doet echter vreemd. Volgens de handleiding van SRSEII heb ik bij de interface ook het advies aangehouden om het aantal S88 melders op 0 te zetten.
Ik zie bij het passeren van een trein de terugmelder in iTrain knipperen, of soms niet reageren, soms kort en soms wat langer, maar vaak gewoon niet. Kortom, helemaal niet constant.
Het aanmaken van een route werkt ook niet goed, je krijgt dat de info dat het starten van een route niet mogelijk is van de huidige positie van de trein. Een aanwijzing dat iTrain de trein dus niet ziet op een terugmelder (terwijl deze er echt op staat).
De diagnose functie van iTrain vertelt me ook dat de positie van de train niet gevonden kan worden via de terugmelder. Kortom... het werkt niet goed.
Ik heb van alles geprobeerd. andere kabels, andere contact rails, andere trein, maar het maakt allemaal geeen verschil.
Aangezien ik geen andere S88 terugmelder bezit (en dit mijn allereerste is) heb ik ook geen referentie. Werkt hij wel goed of ie is defect? Ligt het aan iTrain (die niet goed werkt met deze bezetmelder module)?
Voordat ik de hele module terugstuur naar de leverancier, hebben jullie nog ideeen? Want ik kan dus niet bevestigen of deze kapot is of dat het ergens anders aan ligt..
De SRSEII werkt icm iTrain verder helemaal 100% super!! En ben er dan ook erg blij mee.
Alvast enorm bedankt voor jullie input...
Grrt Yuri