Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Stein am Fluss

Gestart door Prail donderdag 17 december 2020, 20:42:29

Re: Stein am Fluss

Wat is dat nou, opa Flodder aan de verkeerde kant van de spoorbomen :O  >:-D

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Wat zeg je nou? Voor opa Flodder is dat de goeie kant. Want daar rijden de treinen.

@citaat  :D

if we don't try we will never know

Ik weet het, ik loop wat achter maar ik vind die Heki bomen er zo erg goed uitzien. Zijn ze een beetje betaalbaar en is het in elkaar zetten te doen?

groeten, Wim

Ha Wim,

De Heki bomen (nr. 1970) zijn ongeveer 12 EUR per doosje, met 1 doosje kun je 5 bomen maken.

Het in elkaar zetten stelt niet veel voor, ik verknip de plastic stammen wat om niet steeds dezelfde boom qua vorm en lengte te krijgen.
Het aanbrengen van het loof kan met een kwast lijm of een lijmspray(lekker buiten doen...)

Simpel gezegd heb je voor 2,5 EUR per boom een 'Zen klusje' en een goed ogende boom.

Ik zou zeggen probeer een doosje Wim,

mvg Pierre

if we don't try we will never know

Ik ga het zeker proberen Pierre. Maar voor ik eraan toekom zal nog wel even duren. Ik ben net weer opnieuw begonnen met een baan in mijn nieuwe huis dus eerst maar het geraamte maken voor de tafel. En wat de vorm van de bomen betreft, als ze dicht tegen elkaar aan staan zie je vast niet dat ze allemaal hetzelfde zijn :D

groet, Wim

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Het laatste overzicht is werkelijk prachtig, Pierre! :thumbup:  :thumbup:
Deze scenery had zomaar ook Italië kunnen wezen!  :cool:

Groeten,

Erik.

doe maar een treintje

inderdaad heel mooi gedaan  :thumbup:

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Pierre,

Ziet er allemaal heel mooi uit.

groet
Harald

Eigenlijk klooi ik maar wat an

Dat is echt een prachtige baan aan het worden. Het landschap en die mooie paradebaan zijn echte blikvangers. Voor mij een goede inspiratiebron.  :P

Citaat van: Prail op woensdag 25 september 2024, 16:53:43ook nog even een laatste overzicht van de westzijde van het altijd mooie Stein a. Fluss.
De overweg, waar is -tie van?

Ha Bas, de overweg is eerlijk gezegd een allegaartje. Ik had in mijn hoofd de Viessman spoorbomen aan te schaffen maar bedacht dat ik nog een oude Faller-overweg (Nr. 120174) had liggen, mooi met hangend 'spul', (ik kan even niet op het woord komen), eraan.

Lichten en Andreaskruizen, als ook de spooropvulling met middenleider zijn van Viessmann.

Blokpost is van Joswood,

mooie avond en spoor ze!

Ze staan leuk op je baan :)

Een plaatje bij de overweg, BR 50 4005 verstoord de zondagsrust...

Nog een blik op de paradebaan, nieuwste aanwinst E44 (Marklin 37440) is met een sleep 'Gaskessel' onderweg. Was weer even wennen aan potmetertjes draaien om verrassingen in iTrain te voorkomen...

Als het maar Zwitsers is.

Fraaie lange sleep. :thumbup:

Groet Michel

Collega Spoorders, ik was al een tijd opzoek naar een excuus om de 'slanke' kruiswissel 24720 aan te schaffen. Het is een kleine uitbreiding in het schaduwstation geworden, blij mee maar uiteraard gelijk weer vol...
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Mooi gezicht die twee lange slepen die elkaar passeren op de paradebaan  :thumbup: :thumbup:
Die slanke wissels kom je steeds vaker tegen  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hier een insectenplaag, tenminste een hoop kevertjes, de sleep moet uiteraard nog veel langer (en mijn fotoskills verdienen wat aandacht...)

Super mooi allemaal.  :P

zonder fantasie ook geen creativiteit

Leuke 'Pon-trein'!  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Heel mooi :thumbup:

Groeten,
Wico

In Stein am Fluss is een camera 'bewakingssysteem' geïnstalleerd, zag een filmpje van een Duitse modelspoordert die het net had geïnstalleerd. Voor de prijs van een mooie wagon 4 camera's en een 9 inch monitor plus afstandsbediening. De camera's zijn prima, bij geen licht filmen ze gewoon in zwart/wit, bij weinig licht gewoon in kleur. Goed instelbaar en scherp. Het is een ouderwets kabel systeem. Voeding eraan, stekkers, kabels en beeld, geen wifi etc...best handig als je 'old school' digibeet bent

Was een probeersel, meen dat het eigenlijk bedoeld is voor op vrachtwagens (?!) vandaar de lange kabels waarschijnlijk :-)camera2.jpg

Staat wel stoer en heel professioneel  :-)

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi

Heb je een linkje waar je die set hebt gekocht ?

groet
Harald

Ha Harald, heb je een PB gestuurd met de gegevens.

@citaat Ik heb ook wel interesse in het setje ;)

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

@citaat ik denk wellicht nog wel meer. Kan toch gewoon gedeeld worden op het forum, zijn geen staatsgeheimen.  :P

Swiss rail .. what else?

Yep, ik ben ook wel nieuwsgierig of dit een oplossing voor mij is.

Groeten,
Wico

Spoorcollega's het systeem heet:

- Podofo Backup Camera Monitor 9 "Vier Divisie Vier Camera Auto Monitor Tft Lcd Achteruitrijcamera Nachtzicht Voor Bus Rv

- Link van het filmpje dat mij inspireerde het aan te schaffen :

Bij Ali onder de 90 EUR.
N.B. er zit geen voeding bij, maar alles tussen 12 en 24V functioneert, ikzelf had nog een oude voeding van een laptop, 19V, doet het prima.

Het is natuurlijk een simpel systeem en niet gelijk het verhaal van de grote schermen en super beeld.

Wellicht heeft iemand er wat aan, goed weekend
Forum Moderator

Mooi systeem voor niet al te veel geld  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Hier in Stein, bij de 'Fluss' is wat met de Grassmaster gespeeld. Het zijn van die stukjes waar je af en toe naar zit te staren en dan wat groen toevoegd...en soms na een paar weken weer wegplukt.
Blijft een leuk spel, net zolang puzzelen tot het je oog kietelt en je weer aan een volgende scene begint. Ook 2 sportvissers geplaatst voor het spreekwoordelijke vissers/modelspoor latijn.

Super... :P  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Ziet er heel goed uit. Ook mooi hoe je de oever langs de rivier hebt aangelegd. Daar neem ik een voorbeeld aan voor mijn volgende project. Maar dat wordt pas dit najaar want de komende maanden andere prioriteiten.

Groeten,
Wico

Leuk gedaan zo met die rivier. Eerste resultaten grassmaster beloven mooie eindresultaten . Gr henk

Dank voor de complimenten!
Forum Moderator

Mooie resultaten met de grasmaster, je gehele scenery is om door een ringetje te halen  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Kleine update, Trix 24471 is aangekomen en rijd mee in de containertrein met de OBB Vectron, e.e.a. is nu een meter of 4...nooit durven dromen in 1976 bij mijn Marklin startsetje  :)
lange treinen fotograferen met je telefoon is ook nog wel een dingetje, wellicht heeft iemand tips...

Citaat van: Prail op vrijdag 04 juli 2025, 21:29:46lange treinen fotograferen met je telefoon is ook nog wel een dingetje
Zorg voor voldoende licht. Dan knijpt het diafragma (als een mobieltje zoiets heeft) en dat vergroot de scherptediepte. Als dat niet lukt zit je toch vast aan een echte camera.
Er is ook software die meerdere (statief)foto's tot één geheel weet te maken met extreem grote scherptediepte. Kijk daarvoor bij de buren:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94192.0

Een mooie combi zwart en zilver...BR 187 (Marklin 36643) met een sleep VTG silowagens (Marklin 48190).

Swiss rail .. what else?

Zeer fraaie combinatie met een mooie lengte :thumbup:

Groeten,
Wico

Hier een zolder waar weinig wordt gebouwd maar wel veel gereden. Ook is er een VT11.5 binnengerold..., Marklin 37605, gele verlichting en kogellagers...

Op Station Stein is er wel een begin gemaakt met het midden-perron, nu nog mooie wit karton en veel proefopstellingen van bankjes etc...

Toch even een kleine update, goed weekend lotgenoten!