Ik had er nog een paar... :-D
Komen ze:

2424 + 2470 staan te wachten tot ze naar Crailoo mogen, terwijl de 1139 (daar is-ie weer) passeert met een staalproductentrein. Naarden-Bussum, 8-8-1988 (!).

De drieproductentrein nog een keer in beeld. De 1640 met daarschter het eerste deel: onderlossers met deksels die van oorsprong donkerbruin zijn, maar deze verf zit verstopt onder een dikke laag kalk. Naarden, 10-8-1988.

Dan in het midden de bollenwagens en daarachter het derde deel met overduidelijk open onderlossers (grijs), zonder opschrift of met het opschrift "Kalksteen". Naarden, 10-8-1988.

In begin van de avond kwamen er twee VAM treinen langs richting Amersfoort. Een korte van een wagen of acht, ik meen uit Haarlem, welke te Amersfoort werd gecombineerd met de ongeveer 20 wagens tellende Crailoose VAM. De eloc uit Haarlem trok het hele zaakje dan naar Wijster, de diesellocs bleven achter in Amersfoort. Daarnaast reed er nog een lange VAM trein, direct door naar Wijster. Dit is die lange VAM (31 wagens) getrokken door de 1656, Naarden, 10-8-1988.

De 2470 steekt samen met de 2466 de Bussumse Kerkstraat over, maar wel aan de verkeerde kant van de overwegboom! De overweg moest wel (handmatig) gesloten worden bij het bedienen van Bensdorp, maar de spooraansluiting liep dus buiten de AHOB om, hetgeen dit aardige plaatje oplevert. Bussum, 15-8-1988.

DB ETA 515 626-0 verlaat Maastricht met het karakteristieke seinhuis op de achtergrond, 16-8-1988.

Slechts enkele van de grijze kalk-onderlossers waren getooid met het woord "Kalk", in koeienletters in vergelijking met het opschrift "Kalksteen" op andere wagens. Het was een bijzonderheid als je er eentje fotografeerbaar tegenkwam, vandaar deze dia-met-telelens. Maastricht, 16-8-1988.

Zoals gezegd waren 1100-en voor werkelijk alle soorten treinen te vinden zolang deze niet te zwaar voor ze waren. Hier de 1124 met de Nord-West Express (als ik me niet vergis), bijna aan het einde van de reis op nog 22 km van Amsterdam. Naarden-Bussum, 18-8-1988.

Dit was de allereerste keer dat er een 6400 te zien was te Naarden-Bussum! De 6402
Marinus is op bezoek voor profielmeetritten op spoor 2. Of het door deze metingen kwam weet ik niet, maar later is aan deze zijde van de kap het windscherm helemaal verwijderd. Aan de andere zijde (spoor 3) zit het er nog, het is zelfs helemaal vernieuwd toen enkele jaren geleden de kap gerenoveerd werd. Naarden-Bussum, 18-8-1988.

"Paaltjesloc" 1111 met een standaardsetje bestaande uit een RD Plan E en vijf DB rijtuigen op weg naar Amsterdam. Naarden-Bussum, 19-8-1988.

Hondekoppen 360 en 1768 met op de achtergrond de loopbrug, Boxtel, 26-8-1988.

Loc 1624 met de 1124 + 2223 + 2334 in opzending met een gemengde goederentrein, Boxtel, 26-8-1988.

En jahoor: werderom verrast door de plotseling opduikende Kameel

Boxtel, 26-8-1988.
Daarmee is deze serie van diascans op. Het waren er een kleine 100, waarvan ongeveer de helft in het
België 1988 topic is beland.
En oh ja: ik kwam erachter dat ik deze vergeten ben te posten:

De laatste actieve 500, de 525, staat te wachten tot zijn VAM-wagentjes gevuld zijn. Van een rode koppelstang is al heel lang geen sprake meer... De VAM, en dan met name het klaarzetten van de complete beladen trein van rond de 20 wagens, was de enige reden waarom er een
Bakkie aanwezig moest zijn op Crailoo. En volgens mij is dat nog steeds zo: op dit moment is de 647 als eenzaam overblijfsel van de serie 600 actief op de voormalige stapelplaats... al wordt hij ook voor andere rangeerwerkzaamheden gebruikt. Crailoo, 11-12-1987.
Ik ben nu dus door mijn scannetjes heen, ik zal een nieuwe serie moeten laten maken. Of ik dat ga doen hangt uiteraard af van de belangstelling, maar ook van of er nog andere mensen kans zien hier iets te posten. Het kan ook nog zijn dat ik nog een special (zoals België 1988) ga maken, NS 150 of zo... eens even kijken wat ik nog heb

Martijn