Ook al voel ik me een beetje eenzaam hier
ga ik stug door met plaatjes plaatsen...
Plan V 900 gaat in bad, open dag Lelystad Opstelterrein, 28-5-1988.
Tjah... TOEN was-ie nieuw: de Eanos. Als ik me niet vergis zijn de eerste al weer gesloopt
Lelystad Opstelterrein, 28-5-1988.
De stoere Krupp-Ardelt ongevallenkraan was natuurlijk ook vertegenwoordigd. Fraai apparaat
Lelystad Opstelterrein, 28-5-1988.
Een blik in de motorruimte van de 2443. Wat we zien is een SACM MGO V12 SHR, om precies te zijn. Interessanter is dat op deze foto duidelijk te zien is wat ik eerder al beschreef: de uitlaat gaat zonder enige vorm van demping zó door het dak naar buiten. Kabaal gegarandeerd met een snellopende V12 aan boord!
Lelystad Opstelterrein, 28-5-1988.
Rangeerwerk op de losweg in Bussum werd meestal 's-ochtends gedaan en was sowieso zeldzaam, dus veel foto's heb ik er niet van. Dit is wel een aardige: links staan de cacaowagens die nog naar Bensdorp moeten, in het midden Sikkie-met-kraan 361 en rechts zijn de 2446 + 2434 een wagen met rieten manden (voor de firma Spilt in Huizen) aan het plaatsen. Naarden-Bussum, 20-6-1988.
Na het plaatsen van de wagen ging het vol gas naar Bensdorp want al dat gerangeer gaat alleen maar van je schafttijd af
2446 + 2434, Naarden-Bussum, 20-6-1988.
Lege wagens ophalen bij Bensdorp met de 2462 + 2513. Bussum, 27-6-1988.
De 1134 met de werkplaatstrein (U weet wel, met assen en draaistellen en zo) met in opzending een Plan E RD. Naarden-Bussum, 24-6-1988.
De serie 1300 zag je eigenlijk in alle treindiensten, zoals hier de 1301 voor de Intercity naar Hengelo en verder. Naarden-Bussum, 28-6-1988.
Loc 1143 met een interessante goederentrein. Voorin twee Gottwald kranen plus (in de wagen erachter) de balk die gebruikt wordt om rijen dwarsliggers mee te transporteren (zie het album "Spoorwerk" in de Gallery). Daarachter loopt een zogenoemde Groentenwagen, een wat ouder type gesloten goederenwagen wat toen al niet meer in gebruik was, anders dan in werktreinen en als opslag. Naarden-Bussum, 30-6-1988.
De treinen tussen Amsterdam en Hengelo hebben verschillende samenstellingen gehad waarbij de trein op één rijtuig na uit één type bestond. Er is gereden met plan E in combinatie met één ICR-BKD, maar ook andersom, namelijk ICR met één Plan E RD... Daarnaast had je ook nog deze combinatie: DB-rijtuigen met één Plan E RD. Later werd de plan E een ICR BKD. En hop: wéér vier treinsamenstellingen erbij voor op je Nederlandse tijdperk IV baan! :-D Loc 1145 met een Plan E en vijf DB rijtuigen op weg naar Amsterdam, Naarden-Bussum, 30-6-1988.
Het is voorbij voordat je het door hebt: een losse 1100... Links hangt nog een CTA van het oude "rollentype". Die heeft daar overigens nog lang gehangen nadat de paletten-CTA's hun intrede hadden gedaan op het station, omdat spoor 1 in die tijd hoogst zelden werd gebruikt voor stoppende reizigerstreinen. De 1150 te Naarden-Bussum, 6-7-1988.
Wordt - nog altijd - vervolgd...
Martijn