Zo... we zijn er weer

Ik ga chronologisch verder waar ik gebleven was. Het wordt dus weer vanalles en nog wat de komende tijd, gewone plaatjes en bijzondere plaatjes door elkaar.

In 1987 was dit een dagelijkse verschijning en ik was ook vrijwel elke dag van de partij, omdat er elke dag andere 2400-en voor deze trein stonden

Hier komen de 2478 en 2429 binnen stuiteren met de beladen VAM-trein. Ik zeg "stuiteren" omdat de 2400 wat slapjes afgeveerd is en op wisselstraten nogal kan gaan 'dansen'. Hier moeten ze drie wisselverbindingen nemen om helemaal over te steken naar spoor 5, dus vaak kwamen ze nog na-deinend de overweg op rijden... Naarden-Bussum, 8-7-1987.

Wat je hier ziet, was ab-so-luut uit den boze en is bij mijn weten slechts
één twee keer in de gewone dienst voorgekomen: de 4012
Martinair en de 4011
KLM in één trein, gekoppeld nog wel. Deze combinatie heeft zo een hele dag heen-en-weer gereden, maar heeft
voor zover ik weet alleen op
10 juni 1986 en die ene dag bestaan. Naarden-Bussum, 9-7-1987.

Die kennen we ergens van...

De 1139 met een IC uit Enschede of Duitsland op weg naar Amsterdam. Naarden-Bussum, 9-7-1987.

De drieproductentrein, getrokken door de 1643. De voorste wagens zijn
bruin. Althans... dat waren ze ooit

Daarachter de bollenwagens en achteraan de grijze, open onderlossers. Bussum, 9-7-1987.

Eén van de taken van de 2400-en die de VAM reden was het plaatsen en ophalen van wagens op de losweg. Dat kwam niet vaak voor en het waren zelden meer dan twee of drie wagens. Met enige regelmaat verscheen er echter één van deze leuke ketelwagentjes van Pieter Bon, geladen met plantaardige olie. 737 0 360-7, Naarden-Bussum, 10-7-1987.

Als er buiten het station op spoor 1 een trein van of naar Crailoo stond, moesten de IC's en andere doorgaande treinen naar Amsterdam slalommen om er langs te komen via spoor 2. Hier haalt de 1656 die manoeuvre uit en rijdt daarbij bijna de camera binnen, met aan de haak een gezelschapstrein bestaande uit een ICR-BKD en twee Zilverlingen. Zoals je ziet is er echt veel mogelijk op het gebied van treinsamenstellingen! Naarden-Bussum, 15-7-1987.

En dit was de reden van de slalom-actie hierboven. De VAM-trein is langer dan normaal door een sleep extra rongenwagens aan het eind van de trein, waardoor deze niet meer op spoor 5 tussen de overwegen past. Dit keer waren de extra wagens leeg, maar als de trein zwaarder werd dan dit stonden er
drie 2400-en voor
De 2414, 2409 én de rangeerder laten hun spierballen zien, Naarden-Bussum, 15-7-1987.

De 2216, met hooggeplaatst derde frontsein, is op bezoek bij de SHM, al weet ik niet meer waarom...

Hoorn SHM, 23-7-1987.

DB 624 501-3 staat in de stromende regen gereed als trein naar Leer. Groningen, 23-7-1987.

De 1501 staat op dit moment bij de SSN, maar het is de bedoeling dat de loc binnenkort in Blerick gestald wordt, omdat ze dringend toe is aan renovatie. Hier heeft de Werkgroep 1501 de loc net verworven en is bezig met het opknappen ervan. Werkplaats Rotterdam Feijenoord, 25-7-1987.
Wordt vervolgd...
Martijn