Iedereen kent natuurlijk de modeltreinbeurs in Houten, maar zes keer per jaar organiseert de NAMAC er ook een beurs voor modelauto's. Dat leek me ook wel eens leuk en misschien kon ik wat extra Opel modellen scoren. Ik had eigenlijk verwacht dat er naast schaalmodellen ook bijvoorbeeld radiografisch gestuurde auto's, racebanen etc. zouden zijn. Maar dat viel dus een beetje tegen, want het is alleen modelauto's wat de klok slaat. Ook het aanbod 1:87 is beperkt, lees: minder dan bij de treinenbeurs (daar was ik al voor gewaarschuwd). Wel grappig: het publiek is gemiddeld jonger en meer gevarieerd. Zo zag ik veel meer vrouwen en kinderen en niet vrijwel uitsluitend blanke witte mannen van (bijna) gepensioneerde leeftijd

. Toch was het leuk om er een kleine twee uur doorheen te wandelen en hier en daar te graaien in de bakken met koopjes. Gelukkig waren er ook nog wat Brekina Opel modellen te vinden

.
Op een rij de drie aankopen. Van links naar rechts: Opel Kadett A, Opel Record PI en Opel Record PII.
Verder vond ik in een Opel krat een mij onbekend Brekina model dat leek op een Opel Kapitän model '54 of '56 dat ik voor vijf euro maar meegenomen heb. Dat blijkt na uitzoekwerk thuis een volledig WOSA-waardige Wartburg uit de jaren vijftig te zijn. Foutje ... bedankt

! Maar daar kan ik vast iemand anders blij mee maken ...
Kortom: leuk voor een keertje, maar volgende keer toch weer de treinenbeurs.
Groeten,
Wico