Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Gestart door Anne W zondag 02 december 2007, 14:21:44

Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig ben, gelukkig niet...

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Vandaag om 11 uur stonden de collega's van de MSG/Den Bosch op de stoep en ze hebben tot een uur of 4 gewerkt, ik dacht dat ze alleen die delen kwamen verwijderen die ze weer wilden gebruiken maar ze verwijderen wat overblijft ook. Volgende week donderdag komen ze terug, in de tussentijd haal ik wat elektronica, bomen en gebouwen los.

Groet, Anne W
Goeie club, Anne  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Grtz Tony
Het doet pijn aan mijn ogen van zo een mooie baan.  :-(

De vrijdag is bij mij een huishoud- (boodschappen en stofzuigen) en koffiedrink dag bij de schoonfamilie, maar het laatste heb ik afgelast op advies van NL-Alert, dus heb ik de huizen van de in aanbouw zijn de stad in dozen gedaan en een verdieping omlaag gebracht, dit gaat mee naar mijn nieuwe woonomgeving.

Daarnaast heb ik een belofte ingelost: iemand is geïnteresseerd in de Edits 1 Hoofdprint, dus foto's gemaakt en gemaild.

De hele elektrische centrale, links de Edits booster/trafo/elco batterij, de koelplaten met de eindtransistoren en de gelijkrichter, de trafo die zorgt voor de 5 volt voeding van de Edits 1 hoofdprint en rechts nog de trafo voor de reeds verwijderde LDT DB2 booster voor de wissels e.d. en voor de seinverlichting.

Alleen de Edits 1 Hoofdprint, Eprom is van 1998, is niet de originele, ik weet nog dat er contact is geweest tussen de schrijver van het boek en de man van Trainbrain omdat in het kopstation nogal eens de lok twee keer van rijrichting veranderde....

De Edits booster en toebehoren komt te koop....

Groet, Anne W
Ik heb even wat achterstallige berichten gelezen en ben weer bij. Grote stappen zijn gezet en fijn dat het ook voelt als een juiste stappenreeks Anne. Je had een mooie baan en gelukkig zie jij en anderen daarvan nog veel terug bij MSG. Blijf zolang als het gaat hier bij ons je berichten posten. Modelbouwers van jou soort hebben we nodig.
De fotografische beelden van je baan zijn er in dit topic. Is er ook een film gemaakt van de laatste rij-uren?
Ik denk dat ik een treinsamenstelling op een sokkel op mijn kamer zette, 100% afscheid van de trein zal mij zwaar gaan vallen.
Dirk :-{)

Wat in ieder geval meegaat is de kuilwagen met de vol-zilveren Caterpillar 3516 motor die ik bij mijn afscheid cadeau kreeg, deze motor ligt denk ik ook in de nieuwe Stadler Euro 9000 Hybride lok, die nu in het "goedkeuringsproces" zit.

Die kuilwagen met de motor heeft de keren dat ik met de Silberberg Strecke van de MSG/Den Bosch op stap was, altijd meegereden, hij ging net de tunneltjes door.

Verder heb ik nu de huizen van de stad ingepakt, dat gaat ook mee, maar of dat wat wordt daar, moet ik zien, zo nee dan gaan ze naar de Herzogenbaan van de MSG/Den Bosch.

Groet, Anne W

A.s. donderdag komen de 3 collega's van de club weer terug, voor die tijd moet ik de dingen die ik zeker wil stellen er wel afgehaald hebben en alle bedrading losgeknipt zodat ze geen belemmeringen tegenkomen.

Zondag is de dag dat ik de tegelvloeren zuig en dweil, daarna heb ik een paar uur liggen knippen en schroeven, morgen nog een uurtje dan is dat klaar, natuurlijk gebeurt het demonteren, in vergelijking met het monteren, met "lichtsnelheid".

Groet, Anne W
haha dus toch een extra aandenken (behalve de stad, etc.) mee.
Hoe zat dat ook al weer iets met lichtsnelheid in omgekeerde volgorde doen is teruggaan in de tijd. Als dat klopt dan ben je al aardig op weg naar je eerst gemonteerde schroef.
Dirk :-{)

"Het is volbracht"

Vandaag zijn 3 MSG Collega's geweest om de zolder helemaal leeg te krijgen, zij tevreden want ze hebben een hoop scenery scenes en materiaal gedemonteerd wat ze kunnen gebruiken op hun nieuwe baan, nee, dat gaat nog een heel aantal jaren duren voordat die baan tentoonstelling klaar is.

Verder kreeg ik een mailtje uit Loon op Zand waaruit ik zou kunnen opmaken dat ik ineens boven aan de wachtlijst zou staan, wat zo wie zo te vroeg is, maar ook te vroeg gezien de komende ontwikkelingen (huizenprijzen?)

Groet, Anne W

Citaat van: Anne W op donderdag 24 februari 2022, 23:21:37

(huizenprijzen?)

Het piramidespel loopt op de laatste benen dus snel verkopen is de rule.......
Hoi Anne,

Ik neem aan dat je draadje nu afgesloten is? Of te wel ga je nog wat hier neer zetten nu je geen baan meer hebt?

Gewoon een interesse vraag.

Beste Olav,

Ik denk niet dat ik dit draadje ga sluiten want:

Ik kan foto's laten zien van de stukken die op de baan bij de MSG/Den Bosch gebouwd worden

Ik kan foto's laten zien van mijn rijdend materieel op 2 banen bij de MSG/Den Bosch

Ik ben van plan in mijn nieuwe woonstee verder te gaan met de afbouw van de stad

In alle gevallen is het wel leuk voor de lezers om terug te kunnen kijken naar de "originele toestand".

Groet, Anne W
Heel goed om te horen Anne  :thumbup: :thumbup: :thumbup:  :thumbup:

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Heel goed Anne ik kijk graag mee.

groet
Harald
Citaat van: Olav op vrijdag 25 februari 2022, 22:49:26
Heel goed om te horen Anne 
Horen?
Of lezen. ;)
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

@citaat Heb je je gehoorappraat wel in Wim? :P
Mooi Anne dat je de bouw van je stad gaat doorzetten.
En leuk om de oude delen nog eens terug te zien bij de MSG :thumbup:

Vandaag bezig geweest om de zolder verder leeg te maken, want een modelspoorhobbyist verzamelt in32 jaar veel meer als hij echt nodig heeft, want hij denkt het nodig te hebben........leverde o.a. twee volle vuilniszakken en twee volle dozen oude papier op.

Gisteren op de club geweest, daar de eerste dozen met gebouwen voor de "Herzogenbaan" afgeleverd, ondanks het feit dat er al zo'n Kibri kasteel op de baan staat, is die baan zo groot dat er aan de andere kant nog wel een Kibri kasteel bij kan, wel met de andere "lange" kant naar de zichtzijde.

Ook foto's gemaakt van de door mijn 3 collega's gedemonteerde stukken uit de baan, bij sommige stukken zijn ze nu bezig om ze aan te passen aan wat ze nodig hebben.

Groet, Anne W
Mooi om het hergebruik van delen van de modelbaan zo te zien gebeuren. Het is bemoedigender dan een hele afbraak te moeten aanschouwen!

Groet,

Peter

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

het is echt mooi om te zien dat je niet alles voor niets hebt gedaan
hb altijd met veel bewondering gekeken naar wat je allemaal deed
mooi dat je een goede bestemming hebt gevonden en dat je er zo toch nog van kan gaan genieten.

straks in je nieuwe paleisje zou je kunnen overwegen om de eetzaal te confisceren en daar een paar module banen neer te(laten) zetten door collega hobbiesten die straks zonder ruimte komen te zitten, maar eerst je even binnen werken in in de hogere regionen van je nieuwe residentie

Heel veel succes met alles verder we spreken elkaar snel

Gr Ed
Wiki Redactie

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

Ik vind eigenlijk dat er een tehuis moet zijn exclusief voor en met alle faciliteiten gericht op de oudere modelspoorhobbyist :)
 @citaat Ja, een hobbyruimte met dozen pijpenragerboompjes, Falller plakpakketjes en bakken met C-rails: zondagmiddag oudjes klaar, klikken maar.....
 :D :D :D
Als je dergelijk rusthuis hebt gevonden wil je mij dan onmiddellijk waarschuwen?

Voor zo'n soort "woonzorgcentrum" is maar één ding nodig en dat is "eenheid maakt macht", oh, daar is de modelspoor groep heel, heel, heel zwak in.

Groet, Anne W

Gisteren en vandaag op zolder de schuifkasten en de ladekast uit gesorteerd in oude metalen, oud papier, grof vuil, wellicht nuttig voor een collega forummer en voor de MSG/Den Bosch.

Daarbij kwam ik ook bij het stapeltje "bedrijfsgeheimen" van Raptor, ik heb destijds hand- en spandiensten verleend zoals het contact maken met leveranciers en het "helpen" op Houten, daarnaast heb ik ook contact gemaakt met diverse fabrikanten van digitale apparatuur, dat is twee keer gelukt waarvan één resulteerde in een 2-daags gesprek met demo, waarna de techneuten zeiden: wij willen verder met Raptor, maar na een poosje de commercie of de marketing of de boekhouding zei: wij niet, maar het had dus niet veel gescheeld of Raptor was wat bekender geweest (eufemisme)

Vandaag heb ik ook de restauratie van de Faller kolenmijn schacht afgemaakt, die schacht gaat ook naar de MSG/Den Bosch, en ik ben tot de conclusie gekomen dat het oogkwaaltje "glasvocht loslating" wat vorig jaar opdook, mij bij klusjes waar ik nauwgezet moet kijken, wel dwars zit, wellicht t.z.t. eens experimenteren met een pure leesbril, de varifocus bril is prima maar een vaste leesbril voor echte kijkklusjes kon wel eens beter zijn.

Groet, Anne W

Vandaag de laatste zaken op zolder uit gesorteerd, het ligt nu logisch op "bestemming", daarna op de vliering gaan kijken wat daar nog ligt, o.a. oude catalogussen die woensdagavond op gehaald worden door één van voetbalclubs bij mij in de buurt.

Daarnaast kwam ik ook de "printmaskers" tegen van mijn eerste leerproces in de modeltreinelektronica van voor de digitalisering, zie bijgaande foto's, in de periode 1979-1988, de baan is in principe niet gewijzigd na de verhuizing in 1988, wat smaller, maar ook wat dieper.

De basis komt uit het boek "De Digitale Trein" van Platerink en heeft wat weg van het huidige Dinamo systeem, dus per blok een blokkaart die een impuls breedband spanning op de rails van dat blok zet.

Het ontwerp van de blokkaart komt uit het boek op de foto, het printmasker is linksboven, daar zaten ook een aantal transistoren om de condensator die de impulsduur bepaalde aan "plus" of aan "min" (via de k-rails) of aan het volgende blok te leggen, verder weet ik niet meer wat de andere dingen deden.

Verder is er printmasker voor de flip-flops die posities van de treinen vastlegden (leuk, dat gebeurt nu nog steeds in de huidige terugmelder.

Waar het andere printmasker voor was weet ik niet meer, het grote printmasker was voor de "gesoldeerde" computer, een verzameling logische poort IC's waarvan de ingangen verbonden waren met de flip-flops en die dus voor elke trein  in elk blok bepaalden of de trein door mocht rijden of moest stoppen, dat was nog eens een verzameling draadjes.

Ik heb van dat project ontzettend veel geleerd, alleen niet hoe ik een transistor uit moest rekenen, ze waren bij mij allemaal te groot, vandaag heb ik de nog resterende ladekastjes in de ondergrondse vuilcontainer laten vallen.

Groet, Anne W
Citaat van: Anne W op zondag 06 maart 2022, 23:33:33
ik ben tot de conclusie gekomen dat het oogkwaaltje "glasvocht loslating" wat vorig jaar opdook, mij bij klusjes waar ik nauwgezet moet kijken, wel dwars zit, wellicht t.z.t. eens experimenteren met een pure leesbril, de varifocus bril is prima maar een vaste leesbril voor echte kijkklusjes kon wel eens beter zijn.

Groet, Anne W

Voor modelbouwklusjes heb ik vorig jaar speciaal een "modelbouwbril" laten maken.
Die is gefocust op een kortere afstand dan bij lezen gebruikelijk is.
Hier heb ik al veel plezier van gehad !
Re: Mochten jullie denken dat ik alleen met Raptor bezig was, gelukkig niet...

Vandaag ontdekte ik dat er op de vliering toch nog wat "meer" verzameld was in 32 jaar, maar nu is echt alles uit gesorteerd, vandaag zijn er weer 3 dozen naar de club gegaan, nu met veel "bouw" spullen.

Eén van die dingen was een spanten "romp" van de Prins Willem, een VOC schip uit de 17e eeuw, naar aanleiding van een boek en een stel tekeningen, er is nu een afgebouwd model te koop op marktplaats, maar al snel werd de modelspoorhobby overheersend.

Groet, Anne W

Na de afgelopen weken gebouwen en andere "scenery" spullen bij de "Herzogenbaan" afgeleverd te hebben (ik kijk nu tegen het dak aan van het kasteel), heb ik vandaag alle reservedelen bij een bekende MSG-reparateur afgeleverd en de eerste dozen met rijdend materieel voor de "4-Jaargetijdenbaan" en de "Grote Märklinbaan" aan de MSG/Den Bosch geleverd.

Inmiddels in huis veel voor mij overbodige zaken aan het opruimen en morgen komt de makelaar voor een eerste gesprek, ik ben benieuwd of er wat gebeurt in de woningmarkt.

Groet, Anne W
Ha die Anne.
Het eind komt nu wel echt in zicht! O:-D
Een opgeruimd huis en een lege "treinenkamer" en dan met alles wat er speelt op de woningmarkt.
Dus je hoeft niet bang te zijn dat plots alles in elkaar stort want de huizen markt is nog steeds stijgende.

Veel succes met de verkoop en met het vervullen van je andere wensen.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.

Weer een grote stap gezet, het bord van de makelaar staat in de tuin

Omdat het huis nog ingemeten en gefotografeerd moet worden, heb ik een luchtfoto voor het raam gezet.

Verder onder- en bovenschrift gewijzigd en mijn Raptor collega in Portugal verteld dat ik volgende week ook zijn 3-Rail Forum wagon zal halen.

Groet, Anne W
Citaat van: Anne W op zaterdag 02 april 2022, 22:34:29

Omdat het huis nog ingemeten en gefotografeerd moet worden, heb ik een luchtfoto voor het raam gezet.

Succes Anne maar zou je dat bord niet even weghalen totdat er een fatsoenlijke fotorapportage online staat. Niemand kan 'm nu vinden en daar helpt een luchtfoto ook niet bij ;)

@citaat

Een beslissing van de makelaar onder de gedachte: "mensen alvast nieuwsgierig maken".

Groet, Anne W
Hmm, als ex-makelaar wilde ik pas de markt op als alles op orde was. Alle vragen moet hij meteen kunnen beantwoorden. Hij kan niet eens wat toesturen.

@citaat

Mijn collega verkoper "zeevaart" handelde precies tegengesteld aan hoe ik het deed, toch waren we allebei zeer succesvol......

Groet, Anne W

Citaat van: Golfer op zaterdag 02 april 2022, 23:10:16
Hmm, als ex-makelaar wilde ik pas de markt op als alles op orde was. Alle vragen moet hij meteen kunnen beantwoorden. Hij kan niet eens wat toesturen.
Tegenwoordig raak je een huis zo kwijt. Er is weinig aanbod en veel vraag.
Precies, hier in de buurt zijn bord of fotorapportage nauwelijks nog noodzakelijk. Als er een bord in de tuin verschijnt weten potentiële kopers vooral dat ze ruimschoots te laat zijn.

Het huis staat nu te koop bij de makelaar, https://www.makelaardijnieuwkerk.nl/woningaanbod/koop/herpt/hoofdstraat/20-a, dus nou moet ik de boel netjes gaan houden voor de grote stroom kijkers. Overigens waren er al kijkers, een ouder stel, die twee dingen meldden: het mooiste huis wat we in een jaar gezien hebben en, jammer, beneden perfect maar boven te groot (ja, dat heb je met die modelspoorders)

Groet, Anne W
Prachtig huis Anne! Dat komt wel goed maar laat hem ook op Funda die foto's erbij plaatsen. Gewoon zonde.

Citaat van: basjuh1981 op zondag 03 april 2022, 18:41:48
Tegenwoordig raak je een huis zo kwijt. Er is weinig aanbod en veel vraag.
echt? :D Het gaat niet om kwijtraken. Dat lukt wel ja. Het gaat om even de juiste puntjes op de i te zetten om de meest gunstige omstandigheden te creëren zodat die mooiste prijs eruit rolt.

Citaat van: henkv op zondag 10 april 2022, 11:33:53
Precies, hier in de buurt zijn bord of fotorapportage nauwelijks nog noodzakelijk. Als er een bord in de tuin verschijnt weten potentiële kopers vooral dat ze ruimschoots te laat zijn.

Geen fotorapportage online? Niet dat moois laten zien wat je wil verkopen?

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Anne,

Mooie foto's en een stuk groter dan toen ik bij je was, zeker die gigantische (lege) zolder.
Zal vast wel snel verkocht worden.

groet
Harald
Vraagprijs is vrij laag naar mijn idee.
Citaat van: Golfer op zaterdag 16 april 2022, 11:10:28
echt? :D Het gaat niet om kwijtraken. Dat lukt wel ja. Het gaat om even de juiste puntjes op de i te zetten om de meest gunstige omstandigheden te creëren zodat die mooiste prijs eruit rolt.
Over een tijdje hoef je je huis niet eens meer in de verkoop te zetten, dan doet de overheid dat voor je.
 @citaat Mijn Overheid, leuker kunnen we het niet maken.  :D

Gr. Jan
Mooi ruim huis hoor.  :thumbup:

Citaat van: Golfer op zaterdag 16 april 2022, 11:10:28
Geen fotorapportage online? Niet dat moois laten zien wat je wil verkopen?

Tuurlijk wel, maar hier in Utrecht (en ik denk op veel plaatsen) eigenlijk overbodig.

Op Funda geen fotoreportage, maar wel op de website van de makelaar...., ja Harald, de foto's geven veel ruimte, ik heb zo maar het idee dat de professionele fotograaf er in ieder geval voor zorgt dat het "het niet kleiner lijkt als het is".

De overheid heeft voor mij nog wel iets leuks in petto, straks als die vele centjes op de bank staan gaan ze alleen belasting heffen over het werkelijke rendement en dat scheelt een heleboel in mijn begroting.

Groet, Anne W
Citaat van: Anne W op zaterdag 16 april 2022, 22:05:18
alleen belasting heffen over het werkelijke rendement
Men verzint wel een soort vermogensbelasting, om het gat in de begroting te vullen. ;)
Citaat van: 44er op zaterdag 16 april 2022, 15:39:14
@citaat Mijn Overheid, leuker kunnen we het niet maken.  :D
Wet Verplaatsing Bevolking

Ik hoor dat ze in 2025 het werkelijke rendement weer gaan belasten, prima zolang ze onder de 90% belasting blijven, verdien ik er altijd op.

Groet, Anne W
 @citaat Oók!.  ;)