Nieuws: Treinenplaatjes in je onderschrift? Dat kon al!!! Maar nu ook speciaal voor het 15-jarig bestaan van het 3railforum!!
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Modelbaanbouw
| | |-+  Bouw diorama "Scheldekaai"
0 leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 20 21 [22]   Omlaag

Auteur Topic: Bouw diorama "Scheldekaai"  (gelezen 129035 keer)

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1050 Gepost op: donderdag 05 augustus 2021, 20:58:32 »

Nou, na wat testen op de baan en het finetunen van instellingen in de Arduino staat de kraan op de baan.

Het principe voor het starten van beweging is hetzelfde als bij het scheepsdok:
-er zit een lichtgevoelige sensor in het spoor die de actie start als er een loc boven geparkeerd wordt (het licht wordt afgedekt)
-de cyclus van hijsen/draaien wordt 5x  uitgevoerd, dan stopt deze. Er is een vertraging van 10 sec voor start;
-de blokwachttijd van de loc is minimaal 30 sec. langer dan het totale tijdsbeslag van de bewegingen;
-na vertrek van de loc ontvangt de sensor weer de volle lichtsterkte en doet dan niks.
-het geheel herhaalt zich na de volgende aankomst van de loc.

Het rupskraantje voegt weer een aardige beweging op de baan toe. Er wordt natuurlijk niks geladen, maar de illusie hiervan vindt ik voldoende.

bijgaand nog en foto en natuurlijk een filmpje.  :)



 
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

eddyflame

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi
    • the corner group
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1051 Gepost op: donderdag 05 augustus 2021, 21:11:52 »

geweldig mooi gedaan

Gr Ed
Gelogd

BlikkenTinus

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1052 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 09:24:49 »

Wat werkt dat mooi, Hans!
Stiekem wachtte ik toch op het openen van de grijper... Alles paste zo precies, dat ik het helemaal niet gek had gevonden als die boomstam ineens in de wagon lag.
Ik snap best dat dat heel lastig is. En vooral het pakken van een nieuwe stam, die natuurlijk gaat rollen en draaien. Dat gaat er dan weer zielig uitzien...
Ik vind dit een heel mooie prestatie!

Groet,

Peter
Gelogd

trein-ice3

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • wensmodel 52 8060 -7
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1053 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 12:53:48 »

Dit is extravagant modelbouwkunde! Chapeau Hans.
Klein schokje voordat de bovenbouw/kraanhuis gaat draaien maar dat doet niets af aan het vernuft.
In Veendam zag ik ook de hekken zo mooi draaiend opengaan naar de containerterminal. Alleen stopt de lok eerst en dan gaan de hekken open en rijdt de trein naar binnen / buiten.
Ikzelf gun me geen tijd voor de bouw van deze mooie werkjes. Ik geniet wel van de beelden op dit forum en elders,
Dirk :-{)
Gelogd

Degeluidsman

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1054 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 14:58:40 »

Wauw wat super mooi gedaan Hans, hogere modelbouwkunde  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman

Ludo1957

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • 1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1055 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 15:25:31 »

Fantastisch staaltje modelbouw ! :)
Gelogd
Met sporende groeten,
LUDO
Baan: Goforitz 2021 (grote weergave°
https://drive.google.com/file/d/1tH-yo10ksFJbey_TnVWEtKXnbYbtZHOu/view?usp=sharing

Haradigi

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2011
  • "Meet (kijk, voel, luister) en weet"
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1056 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 15:35:09 »

Hi Hans,

Prachtig gedaan.
Heb je wat detail foto's ook van de onderkant ?

groet
Harald

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1057 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 18:11:21 »

Dank voor alle bijval  :)

Harald, foto's van de onderkant wil ik bij deze wel bijvoegen, maar zijn niet zo interessant.

Wat je ziet is rechtsboven de stappenmotor voor de draaibeweging.
Hierop zit een een messing houder gesoldeerd waar de verticale staaf (zie foto's pagina terug) van de kraan in valt. (dit is dus een losse steekkoppeling)
Daarnaast zit een gat voor 4 draden tbv de stappenmotor onder de motorkap. Deze zitten met JST stekkers aan een driver. De kraan kan van de baan worden gehaald
door de stekkers via het gat op te trekken. Verder nog veel draadjes naar de diverse componenten.

Ook nog een foto van de gehele onderzijde van het linker bakje bijgevoegd. Voor wie dacht dat ik een strakke dradentrekker was, help ik deze hierbij even uit de droom.  :D
Ik hang de draden wel goed op aan de onderzijde, zodat ze zeker binnen de bak zitten.

Verder aan de bovenzijde nog wat boomschors afval rondgestrooid.






Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1058 Gepost op: vrijdag 06 augustus 2021, 22:50:49 »

Voor wie ook iets dergelijks voor zijn baan wil bouwen, hierbij de link naar de chinese kraan:
(de grijper heb ik verbouwd, die vond ik te lomp)

KLIK

Als je nadere info voor het bouwen/automatiseren wilt, laat maar horen.



Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

iTom

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2021
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1059 Gepost op: zaterdag 07 augustus 2021, 14:45:20 »

Hans, dat ziet er weer gelikt uit.
Netjes alles weggewerkt en het werkt mooi zo te zien.  :thumbup:
Gelogd
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1060 Gepost op: donderdag 12 augustus 2021, 21:24:02 »

Natuurgroen is een essentieel onderdeel van de modelbaan.
een flinke boom kan (strategisch geplaatst) extra diepte aan het tafereeltje verschaffen.

en als een zelfbouw boom voor je eigen gevoel redelijk geslaagd is, kan een plaat natuurlijk niet ontbreken.  :D
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

Egidius

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2020
  • Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1061 Gepost op: donderdag 12 augustus 2021, 22:33:51 »

Sow dit ziet er gaaf gebouwd uit zeg! Ook erg mooi afgewerkt met verouderen en kleuren. Enorme complimenten :thumbup:
Gaaf gedaan met die graafmachine!
Nog even een vraagje; gaat de stappenmotor telkens wanneer de spanning van de besturing is geweest, eerst naar een 'nulpunt' dmv bijvoorbeeld een eindschakelaar?
We hebben hier bij de bouw van een treinlift en een rijdende graafmachine dat ook aan de hand gehad, dat we iets moesten maken om ervoor ter zorgen dat de stappenotor altijd eerst naar een nulpunt gaat zodat de Arduino weet vanaf welk punt er een x aantal stappen gezet moet worden. We moesten grotere stappenmotoren gebruiken omdat die anders het te zware object niet konden laten bewegen.
Groetjes Egidius
Gelogd
Volg de bouw van mijn baan via:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=85881.0

|ArCoMoRa|iTrain|Dcc Next|3+2Rail|

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1062 Gepost op: donderdag 12 augustus 2021, 23:33:51 »

Bedankt voor het compliment Egidius  :)

Voor het stappenmotortje heb ik hier niet ingebouwd dat deze eerst een nulpunt (homing) opzoekt.
als alle bewegingen zijn gemaakt staat deze weer in de startpositie. Als door stroomuitval wel een herstart van
de Arduino plaatsvindt nog geen probleem: de spindel loopt vast tegen het eindblok maar het motortje kan wel doordraaien.

Kijk ook even naar mijn draadje over de DCC++ centrale waar deze stappenmotortjes bv ook als wisselomzetter te gebruiken zijn.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=84446.msg1417319#msg1417319

Hierbij  wordt wel gebruik gemaakt van "homing" omdat de zekerheid van de wisselstand 100% moet zijn

De beginstand wordt  in de sketch bepaald door gebruik te maken van relatieve en absolute bewegingen.
Bij het aanzetten krijgt de motor in de setup de opdracht voor een grote relatieve verplaatsing waarbij in ieder geval de volledige spindellengte wordt afgelegd. De hendel loopt dan altijd tegen het eindblok aan,  maar de motor loopt wel door. (bij een stappenmotor kan dat, in tegenstelling tot een servo)
Deze positie wordt dan in de sketch als nulpunt vastgelegd. (setCurrentPositionInSteps(0))
Vanuit dit nulpunt wordt dan in absolute stappen naar de ingegeven begin- of eindstand verplaatst. (bepaald door de HIGH of LOW stand van de sensorpin)

Op die manier is er altijd zekerheid over de motor(wissel) stand.
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1063 Gepost op: dinsdag 17 augustus 2021, 18:37:39 »



Het is verassend wat een diepte een paar flinke bomen aan een baantje kunnen geven...

.
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

frank-103

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2008
    • Frank-103
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1064 Gepost op: dinsdag 17 augustus 2021, 19:30:35 »

Die hoge bomen staan wel in de weg als je foto's van de baan wil maken, bij mij heeft de camera ze gekapt!
Gelogd
Het is hachelijk!

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1065 Gepost op: dinsdag 17 augustus 2021, 21:20:14 »

Ja en Nee Frank,( had je je telelens er nog op zitten? :-) ) vindt het ook wel wat hebben als je niet rechtstreeks op het emplacement kunt kijken.

Bovendien neem je toch ook de foto's niet vanuit 1 standpunt?

@ Hans,

Top deze foto's en ga zo door  B)  :thumbup:

Gelogd

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1066 Gepost op: dinsdag 17 augustus 2021, 21:46:56 »

Ik wil ook nog wel een foto vanuit de andere kant toevoegen hoor ...      :D
« Laatst bewerkt op: dinsdag 17 augustus 2021, 21:48:35 door RocnetHans »
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

Hans V200.0

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • als er maar een "v" voor op staat
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1067 Gepost op: woensdag 18 augustus 2021, 00:38:10 »

We worden op onze wenken bedient Hans :D

Foto 1 vond ik toch de betere O:-D

Waarom?

Nou de achtergrond verdwijnt mooi door die bomen en het gebouw, en dat geeft een iets mooier beeld ;)

Niet de foto2 zo erg is integendeel je ziet het zo ook eens van een andere kant :thumbup:
Gelogd

trein-ice3

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
  • wensmodel 52 8060 -7
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1068 Gepost op: donderdag 19 augustus 2021, 00:23:06 »

Dat van de andere kant een foto tonen is ook de reden waarom ik dat bericht heb gewaardeerd.
Bij bouwsels op banen zie je vaak alleen detailfoto's van het bouwsel in de topics maar ik mis dan de bredere omgeving, het totaalplaatje.
Dirk :-{)
Gelogd

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1069 Gepost op: zondag 29 augustus 2021, 21:33:13 »

Op mijn baantje rijdt een KOF II rond die het dok bevoorraad. Maar een KOF in een Antwerpse haven is nogal onwaarschijnlijk en ik wil deze dan ook graag
vervangen door een andere kleine rangeerder. Ik heb al een locje van de NMBS reeks 73 die het industrieterrein bezoekt, dus dit moet een andere worden.

Een HLR 91 (zie foto onder, bron: Cooltrain.be) uitgebracht door Van Biervliet zou een heel aardige zijn, maar deze is slechts in beperkte oplage gemaakt
en niet meer verkrijgbaar. Voor zo'n locje van ruim 7 cm lang wordt meer dan € 300,- gevraagd en dat vindt ik toch wat te gortig.

Dus waarom niet een poging wagen zelf wat te bouwen. Als het mislukt is er geen man overboord, en is het een aardige oefening geweest.
ik begin gewoon eens en we zien wel.  :)
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

Arthur G

  • Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2021
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1070 Gepost op: zondag 29 augustus 2021, 21:43:19 »

Hallo Hans,

Ik heb de bouw van de Scheldekaai van begin tot einde met open mond gelezen, knap staaltje modelbouw :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

Mvg
Arthur
« Laatst bewerkt op: zondag 29 augustus 2021, 21:50:30 door Arthur G »
Gelogd

BlikkenTinus

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1071 Gepost op: zondag 29 augustus 2021, 23:24:58 »

Dat is echt heel fraai!
Komt dit uit een (CNC) freesmachine of 3d printer? Ja, of uit de hand... Ik weet van mijzelf dat ik het handmatig nooit zo strak zou krijgen, maar jij misschien wel.
Hoe dan ook: top gedaan tot zover en ik denk dat dit helemaal goed komt!

Groet,

Peter

Gelogd

Nieuwenhuis

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
  • Old Skool Märklin & Scratch Built scenery
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1072 Gepost op: maandag 30 augustus 2021, 09:24:27 »

Dag Hans.

Bewonderenswaardig dat je overgaat tot zelfbouw van materieel :thumbup:
Een dergelijke beslissing heb ik destijds ook genomen voor een Piaggio Ape Classic.
Ik ben zeer benieuwd wat hiervan wordt en natuurlijk wat je ons daarvan laat zien.
De eerste beelden stellen zeker niet teleur: de basis voor de kap ziet er al prima uit!
Werk je hierbij aan de hand van een tekening of iets dergelijks?

Groeten,

Erik.
Gelogd

  Topic index  @ Scratch Built           Märklin  -  M-rail  -  Modelbaan

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1073 Gepost op: maandag 30 augustus 2021, 19:48:51 »

 @citaat

@Peter:  CNC machines of 3D-printers zijn niet mijn ding op dit moment. Gewoon lineaal, handboortjes en een hobbymesje volstaan.
              Oja, en een set sleutelvijltjes natuurlijk.

@Erik:   Zie onderstaande link Cooltrain en ff naar beneden scrollen.

https://cooltrain.be/index.php/grote-treinen/locomotieven/nmbs-reeks-90-en-91?highlight=WyJyZWVrcyIsOTAsIic5MCIsIjkwJyIsIjkwJy4iLCJyZWVrcyA5MCJd

Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

BlikkenTinus

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1074 Gepost op: dinsdag 31 augustus 2021, 00:13:06 »

Nou, dan neem ik mijn hoed diep voor je af... Dit zonder machinale hulp doen, is puur vakmanschap. Hulde!


Groet,

Peter
Gelogd

Tony

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2014
  • Märklin fahren-ärger sparen
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1075 Gepost op: zaterdag 04 september 2021, 10:32:44 »

Mooi project, Hans  :thumbup:

Grtz Tony
Gelogd
65-jarige digibeet en dit vind ik leuk; schilderen, gitaar spelen, analoog en met MS-1 mijn banen handmatig  bedienen en met Carl van ouwe troep iets nieuws maken.

Topic;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.0   index op blz 1

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1076 Gepost op: zondag 05 september 2021, 14:15:07 »

Hopelijk wordt het idd mooi Tony.  ;)

ik ben in ieder geval wat verder. De loc is gespoten en de belijningen zijn aangebracht.
ook nog de beugels e.d. en de beglazing. Het plastieke is er vanaf.  :)
 
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

narwal

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2010
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1077 Gepost op: zondag 05 september 2021, 16:12:34 »

Hallo Hans,

Jij maakt het jezelf ook nooit eens makkelijk, hé?

Weer zo'n hoogstaand projectje, het ziet er nu al geweldig uit. (kan ik een verlanglijstje sturen met gewenste maar nooit geproduceerde locomotieven?  O:-D )

Gelogd
Groeten,

Marcel.

Baan in aanbouw: Bad Drieberg-Steinbrücke, Märklin, K-Rail, CS-2, LDT, Tijdperk III. YouTube: Narwal BDS

Degeluidsman

  • Forum Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2007
  • A member of the Duurstede Group®
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1078 Gepost op: maandag 06 september 2021, 20:14:55 »

Hoi Hans,

Ik liep een beetje achter maar ben nu weer helemaal bij.

De grote bomen geven zeker een mooi diepte resultaat, de eerste foto is mijn favoriet.

Knap dat je het locje zelf bouwt, dit is modelbouw 3.0  :thumbup: :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1079 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 16:08:16 »

Voor de kap van de HLR 91 ga ik het onderstel van een ander lokje gebruiken wat toch ongebruikt in de kast stond.
Om dit passend te krijgen op de nog te maken bodemplaat, moet het flink aangepast worden. ​
dus maar even flink met zaag, vijl en dremel aan de slag gegaan.

wellicht een kwisje?
wie herkent de lok van dit vernagelde onderstel.  :D
Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

ACTS.zuid

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2020
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1080 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 18:45:16 »

 @citaat NS Hippel.....
Gelogd

Lobomotion69

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1081 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 18:53:21 »

Nee, de hippel is te groot hiervoor en heeft geen (lucht?)tankje er onder hangen. Het is ook geen sik en geen Köf. Maar wat wel? Geen idee.
Gelogd
Vriendelijke groet, Henk

Barry1972

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2015
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1082 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 18:54:54 »

Dacht eerst de piko v32  :)
Dat die van van biervliet nu weg gaan over de €300 snap ik wel, waren destijds ook niet goedkoop hoor (heb hem zelf in A-C )
Zijn ook helemaal compleet met zelfs schakelbare verlichting in de cabine  :)

Een van biervliet is soms gewoon echt een hebbeding, je moet er op tijd bij zijn (ik was echt 1 maand te laat met de aanschaf )  en anders jaaaren zoeken  :)
Maakt de hobby Ook leuk , ik heb dus zeker 10 jaar gezocht naar die Hoegaarden wagon, als je hem dan eindelijk vind gaat er wel een hoeraatje op  :) :)
Uiteindelijk  wel het dubbele betaald  O:-D O:-D O:-D
« Laatst bewerkt op: zaterdag 11 september 2021, 19:03:08 door Barry1972 »
Gelogd

Lobomotion69

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1083 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 19:04:34 »

Het lijkt nog het meest op een BR232, maar overtuigd ben ik niet.
Gelogd
Vriendelijke groet, Henk

iTom

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2021
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1084 Gepost op: zaterdag 11 september 2021, 19:12:19 »

Is het een boek of is het de BR333
Gelogd
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

ACTS.zuid

  • Stamgast
  • ***
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2020
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1085 Gepost op: zondag 12 september 2021, 18:51:58 »

Roco Köf III:


HP-Pfeifer

Gelogd

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1086 Gepost op: zondag 12 september 2021, 20:40:53 »

Heel goed Ben, ik had ook niet anders van je verwacht.  ;)

nog even de kappen naast elkaar.

Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

dezee

  • Zeer Toffe Gast
  • *
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2009
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1087 Gepost op: zondag 12 september 2021, 22:08:27 »

Geweldig mooi. Vakwerk.

Gr
Wim
Gelogd
Periode III - IV, Koploper, 6021, K-rail

Volg hier de bouw van Virgental

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1088 Gepost op: zaterdag 18 september 2021, 18:26:14 »

Tussen kap en onderstel moet nog een bodemplaat en die is nu ook gemaakt.


Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif

iTom

  • Vaste Inboedel
  • ****
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2021
  • Het is geen kwestie van kunnen maar van doen
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1089 Gepost op: zaterdag 18 september 2021, 19:16:08 »

Knap werk weer, hekwerk ziet er goed uit, mooi gesoldeerd.
Gelogd
Met vriendelijke groet.
Tom (iTom)

DR5000 | Rocoline | iTrain | Rosoft | DCCNext

Lobomotion69

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2019
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1090 Gepost op: zaterdag 18 september 2021, 20:05:12 »

Prachtig, hoed af en een diepe buiging.
Wat heb je daar nu voor verlichting in? volgens mij LED's, maar welke?
Gelogd
Vriendelijke groet, Henk

RocnetHans

  • Vaste Gast
  • **
  • Offline Offline
  • Lid sinds: 2016
  • Ik klooi eigenlijk maar wat aan
    • Scheldekaai
Re: Bouw diorama "Scheldekaai"
« Reactie #1091 Gepost op: zaterdag 18 september 2021, 21:18:58 »

Gelogd
vr. groet, Hans

dioramabaan "Scheldekaai"
Besturing: digitaal, PC met Rocrail. centrale: DCC++ en Rocnet op Raspberry Pi.
Programmeerspoor met SPROG IIv4
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=61263.900

[img]http://files.3rail.nl/419.gif
Pagina's: 1 ... 20 21 [22]   Omhoog
 

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 24 queries.