Ik heb gisterenavond al een paar tests gedaan, wel op vrij lage snelheid, omdat ik schrik had dat bij een ontsporing mijn loc van de tafel zou donderen. Dadelijk na de C-bocht (wel een 24530, dus de grootste straal) het overgangsrail geplaatst. Geen ontsporing. Nu dat ene testje zegt weinig of niets. Zoals jij stelt , Rob, dat zou bij verschillende soorten bochten, verschillende snelheden en verschillende locs moeten uitgeprobeerd worden. Daar ben je wel even zoet mee. Daarom dat ik op het forum hier eens rondvraag, misschien zijn er mensen die hier meer van weten. Waarschijnlijk heeft Marklin deze tests ook uitgevoerd en tot de conclusie gekomen dat ontsporingen tot de mogelijkheid behoren. En dan maar het zekere voor het onzekere genomen en deze info meegeven om later schadeclaims te voorkomen.
Ik vraag dit omdat ik al een heel eind ver zit met mijn baanontwerp en plots op dit ?probleem? stuit dat ik niet dadelijk had ingecalculeerd. Nu ben ik verplicht om een extra recht stuk in een bocht in te voegen wat het spoorverloop misschien veiliger maakt maar wel niet mooier.
Groeten,
Vic