Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Bouw Virgental "Bouw activiteiten 2021"

Gestart door dezee zondag 04 maart 2012, 19:15:47

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bouw Virgental "Bouw activiteiten 2021"
Geachte forumleden,

Mijn naam is Wim en ben woonachtig in Nieuwleusen. Ik ben al enige jaren lid van het forum en heb regelmatig, soms per pb, hulp van jullie gehad, waarvoor dank. Nu wil ik jullie meenemen in de bouw van mijn baan waar ik al enig tijd mee bezig ben.

Naam
De naam van de baan is Virgental die ik gekozen heb omdat ik als basis een baan wilde maken met een dal en een aantal bruggen over elkaar. Na wat Googlen kwam ik de naam Virgental tegen die wel lekker klonk vandaar de naam.

Historie
Ook ik ben al vanaf mijn 6e jaar met Marklin bezig en ook ik kreeg mijn eerste setje met de welbekende 3000 lokje . Zo rond 1995 heb ik het besluit genomen om alle loks om te zetten naar digitaal en tot de dag van vandaag heb ik hier nog geen spijt van. Ik heb een aantal banen gebouwd, maar eigenlijk nog nooit een baan volledig af kunnen maken. In 2000 hebben wij in ons huis de zolder verbouwd en voorzien van verwarming en zonnewering, zodat ik het hele jaar kan bouwen.

Zo rond 2004 ben ik begonnen met ontwerp van mijn huidige baan in aanbouw waarvoor ik Wintrack heb gebruikt, daarvoor deed ik het ontwerp altijd met een malletje van Marklin. Het ontwerp met Wintrack was echt fantastisch omdat je eenvoudig kunt aanvullen, verschuiven, kleiner maken en lagen op elkaar kunt leggen. Het ontwerpen duurde uiteindelijk ruim een jaar en heb besloten om niet de gehele zolder vol te bouwen, maar vooral veel variatie met een hopelijk mooi landschap aan te leggen. Ook is er nagedacht over de toepassing van kleuren voor de bedrading en verdeling in stroomzone?s mbv boosters. Per zone zaten er nog een aantal extra secties in zodat mocht het geheel worden overbelast (teveel treinen), ik later eenvoudig een sectie kon elimineren en op een aparte voeding kon zetten wat mij later een keer prima van pas kwam.

mvg,
Wim

Thema
Zoals aangegeven is de basis een dal met een aantal bruggen over elkaar aangevuld met een klein station met 5 doorgaande sporen een goederen spoor en een pendelspoor. Verder bestaat het geheel uit 3 lagen en 12 opstelsporen in het schaduwstation. Verder de bouw van een BW met een draaischijf met 12 tot 15 opstelsporen. Een aparte 2 sporig lokloods. Of er welof niet iets van een soort van industrie terrein(tje) gaat komen hangt even af of ik een geschikte thema kan vinden.  De periode die ik wil probeer na te streven is III ? IV en heb een hoge mate van belangstelling voor stoom.

Opbouw
Uiteindelijk ben ik in 2008 gestart met de bouw van de baan en is gebouwd op basis van een open raamwerk die ca 70 cm van de grond geplaatst is op stalen poten.  De sporen zijn aangelegt op triplex en lopen middels tussenschotten, waardoor de hoogte?s worden overwonnen, over de tafel zodat ik vanaf de onderzijde overal bij kan komen. De zijkanten van de sporen worden beschermd met flexibele triplex die je gewoon bij de doe het zelf kunt halen.


Re:Bouw Virgental
oetbeem
gast

Re:Bouw Virgental
hallo

mooi baanplan heb je

nu nog namaken :D die grote loods vind ik heel mooi
Re:Bouw Virgental
Aliebengalie
gast

Re:Bouw Virgental
Schitterend  :thumbup:

Mvg: Alex
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

het plan ziet er goed uit :thumbup:

Een jaar of 6 geleden ben je begonnen met deze baan dus ik mag aannemen dat je inmiddels iets verder gekomen bent dan alleen een plan?

Groetjes, John
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Scherpe opmerking John,

We gaan verder.
Bedrading
In 2009 ben ik begonnen met de bedrading waarvoor vooraf de toe te passen kleuren zijn bepaald en beschreven in een overzicht, zodat ik later bij mogelijke aanpassingen dit op papier kan beoordelen. De baan is volledig gedetecteerd met 208 terugmedlingen S88 met natuurlijk de toepassing van de ?diodetruck? de bediening van wissels die in het zicht liggen worden met servo motoren bewogen.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw Virgental
Prachtig banenplan en een goed begin zo te zien.

Tony
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Aanleggen sporen
De sporen bestaan allemaal uit K-rail gelegd op een kurkbedding voor de zichtdelen het overige ligt op isolatie materiaal voor laminaatvloeren. De zijkanten van de sporen zijn natuurlijk van roest voorzien met het nummer roestbruin van Revell no: 83

Het kurk is voordat de rails wordt gelegd eerst ingesmeerd met verf met daarop de balast. Zodat later bij het instrooien van de wissels hieronder ook balast ligt, door de balast in de natte verf te strooien blijft deze plakken.

Besturing
De besturing van Virgental wil ik volledig overlaten aan Koploper. Bij een vorige baan heb ik Windigital gebruikt en ben van mening dat Koploper vele malen eenvoudiger in gebruik is maar bovenal hele mooie toevoegingen heeft wat de diversiteit van het treinverkeer ten goede komt.

Eerste bouwwerkje
Begin 2010 ben ik toegekomen aan de aanleg van tunnels, bergen bruggen ed. Een van de eerste bouwwerkjes die ik gemaakt heb is een soort van verhoging met daarop een armsein die met een trap moeten worden beklommen. Ik zag op een Gastendag, bij  de modelspoorvereniging in den Bosch, een soort trap die mij op het volgende idee bracht.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2010

offline
Re:Bouw Virgental
Ik ben niet snel van slag van een bosje draad.
Maar dit is toch wel een leuke bos.
Ik hoop dat je administratie een beetje klopt. :D

Robin
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Bruggen
Zoals aangegeven heet de baan Virgetal waarvoor ik dus ook een dal wil aanleggen met een aantal bruggen voor sporen en verkeer.

Ik heb een poging ondernomen om zelf een eigen brug te maken voor verkeer, maar dit was niet echt geslaagd, kijk en beoordeel.

Bij de firma Luft kwam ik een brug tegen die ik voor mijn verjaardag in 2010 heb gekregen. Eenmaal gebouwd, gekleurd en in het langschap gebouwd. Heeft dit voor mij de basis gelegd om ook een weg te maken van gips en deze helemaal in te krassen en te kleuren.  Te zien is dat de verkeersbrug vervangen is door de oude brug van Luft.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Bergen
Voor de bouw van de bergen maak ik gebruik van een houten frame met daarop gaas, gipsverband en een kombinatie van gips en gipsvormen hier een aantal foto?s.


Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Voor het kleuren van de bergen maak ik gebruik van sterk verdunde grijze verf merk Histor nummer S 7502-B eenmaal opgedroogd ga ik met een zachte kwast, met hieraan weinig verf, de bergen langzaam wheateren dit nummer was Histor nummer S3502 B. Hier het resultaat van beide behandelingen.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Voor het uiteindelijke resultaat maak ik gebruik van bomen van diverse merken en qua ondergrond maak ik gebruik van verschillende grassoorten van het merk Langmesser.

Burcht & slot
Van de firma Luft heb ik ook een burcht aangeschaft die helemaal van gips is en je alleen maar in elkaar hoeft te zetten en te kleuren. De burgt is voor mij het uitgangspunt geweest om een berglandschap te maken met een rivier erdoor en aan de rivier ook een slot van de firma Faller, zie hier het resultaat.
Re:Bouw Virgental
Spoorbrug^^
gast

Re:Bouw Virgental
Dat ziet er goed uit!
Ga je via een computer rijden of via een central station of ecos of iets anders?

Mvg
Spoorbrug^^
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

Ik ben er een beetje stil van, het ziet er top uit. De brug vind ik fantastisch.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Gr. Henk
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Spoorbrug^^ op zondag 04 maart 2012, 20:07:11
Dat ziet er goed uit!
Ga je via een computer rijden of via een central station of ecos of iets anders?

Mvg
Spoorbrug^^

De baan wordt helemaal bestuurd met de computer & koploper handmatig wil ik graag met de BW en rangeersporen werken. Weet je wat nu zo leuk is, ik heb 2 buurjongens van 5 en 7 jaar en die komen regelmatig langs om te kijken.  Het is echt wonderbaarlijk dat die kinderen na een aantal weken nagenoeg exact weten aan te wijzen wat er zoal is (bij) gebouwd.

Wim
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2010

offline
Re:Bouw Virgental
Gezien de geschiedenis van het draadje hoef je daar niet lang op te wachten. :D
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2011

offline
Re:Bouw Virgental
Wat een fantastische baan, en erg gedetailleerd ook! Heel erg mooi :)
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw Virgental
Dat zijn prachtige rotsprtijen.

Tony
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Bouw Virgental
Hallo Deeze,

Dit vind ik een hele mooie baan,
mooie rotsen, en een mooi kasteel.

Ga zo door :)

Gr Einte
Re:Bouw Virgental
oetbeem
gast

Re:Bouw Virgental
dat ziet er mooi uit fantastische scenery
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

je hebt voor een mooie stijl gekozen en het ziet er al prachtig uit :thumbup:

Gelijk even gekeken naar de site van Modelbauluft en dat ziet er toch wel mooi en apart uit B)
Heb je die "Bruckenmuhle" zelf geschilderd?

Groetjes, John
Re:Bouw Virgental
Tomm
gast

Re:Bouw Virgental
Citaat van: dezee op zondag 04 maart 2012, 20:13:49
De baan wordt helemaal bestuurd met de computer & koploper voor handmatig wil ik graag op de BW en rangeersporen werken. Weet je wat nu zo leuk is, ik heb 2 buurjongens van 5 en 7 jaar en die kone regelmatig langs om te kijken.  Het is echt wonderbaarlijk dat die kinderen na een aantal weken nagenoeg exact weten aan te wijzen wat er zoal is (bij) gebouwd.

Wim

En met een beetje mazzel gaan ze je straks nog uitleggen ook hoe koploper werkt nadat ze het eenmaal gezien hebben. Heb thuis ook twee van die snuiters met dezelfde leeftijden rondlopen die onderhand nog handiger op de computer zijn dan wij als ouders.

Mooie baan, leuk om te volgen.

Groet,

Tom
Re:Bouw Virgental
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
 :thumbup: Dit is weer zo een baan waar je stil van word!
Suc6 met de verdere bouw.

Dirk-Jan
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Tilly op zondag 04 maart 2012, 21:01:01
Hoi Wim,

je hebt voor een mooie stijl gekozen en het ziet er al prachtig uit :thumbup:

Gelijk even gekeken naar de site van Modelbauluft en dat ziet er toch wel mooi en apart uit B)
Heb je die "Bruckenmuhle" zelf geschilderd?

Groetjes, John

Beste John,

De brug heb ik zelf geschilderd waarvoor je een prima handleiding krijgt toegezonden. Het zijn ongeveer 12 grote delen en 10 stuks kleinere onderdelen. Het is zeer eenvoudig allemaal en er zitten allemaal leuke details in de brug, ik denk dat het ook iets voor jou baan kan zijn.

mvg,
Wim
Re:Bouw Virgental
nobody
gast

Re:Bouw Virgental
Hééél fraai. Prachtige details. Fijn dat de roeiboot in en niet op het water drijft :important:
Petje af.  :thumbup:
Re:Bouw Virgental
mark99
gast

Re:Bouw Virgental
Het ziet er heel mooi uit :thumbup:
Gr mark
Re:Bouw Virgental
Imtar
gast

Re:Bouw Virgental
erg mooi, en die brug van Luft is gewoonweg prachtig (ben al aan het bedenken of ik die ook in mijn baan op zou kunnen nemen)
Re:Bouw Virgental
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Bouw Virgental
Hallo Wim.
Bijzonder leuk om in "sneltrein"vaart je baanbouw te kunnen bekijken!
Natuurlijk ben je al een lange tijd bezig en hebben de voorbereidingen ook de nodige tijd opgeslokt maar het resultaat is bijzonder fraai.
Ook de details zijn erg leuk om te zien en de aankleding is mooi verzorgd. 

Veel plezier en succes met de verdere bouw.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: dezee op maandag 05 maart 2012, 11:22:59

De brug heb ik zelf geschilderd waarvoor je een prima handleiding krijgt toegezonden. Het zijn ongeveer 12 grote delen en 10 stuks kleinere onderdelen. Het is zeer eenvoudig allemaal en er zitten allemaal leuke details in de brug, ik denk dat het ook iets voor jou baan kan zijn.


Hoi Wim,

bedankt voor de info :thumbup:

Groetjes, John
Re:Bouw Virgental
Spoorman
gast

Re:Bouw Virgental
Citaat van: dezee op zondag 04 maart 2012, 19:15:47

Ik ben al enige jaren lid van het forum en heb regelmatig, soms per pb, hulp van jullie gehad, waarvoor dank. Nu wil ik jullie meenemen in de bouw van mijn baan waar ik al enig tijd mee bezig ben.


Hoi Wim,

Leuk dat je de voortgang nu ook post op het forum. Ik heb je baan al een 2-tal keren mogen aanschouwen en volg je verdere bouwbelevenissen. :)

Groet van Ben.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2023

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim

Een mooie baan ben je aan het bouwen  :thumbup: :thumbup: .We gaan dit zeker volgen.

Harald & Alex
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Hallo allen,

Leuke complimenten. Ik kijk zelf al enige jaren met jullie mee en heb dan ook vele tips ook van jullie afkomstig vertaald naar Virgental. Ik mag het dan ook niet nalaten om te laten zien wat ik zoal aan het bouwen ben.

Goed we gaan verder met de volgende foto's.

Bruggen en Tunnels
Ik heb in het dal een aantal sporen boven elkaar lopen waarvoor ik dus spoorbruggen heb geplaatst.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Natuurlijk kon ik het niet nalaten om mijn eerste stoomlok (3000) van ca 47 jaar geleden even op een brug te zetten. Rijden doet hij niet meer maar hij krijgt straks een mooi plekje bij het BW.

De spoorbrug van Faller heb ik moeten aanpassen omdat deze onder een hoek van 45graden geplaatst moest worden, het maken van de peilers was ook een aardige uitdaging, maar is redelijk gelukt. Bij de laatste foto heb ik in de tunnel een spiegel geplaatst waardoor een beetje gezichtbedrog onstaat en uit een bepaalde hoek zie je dus de muur die er tegenoverlicht.  De tunnel is voorzien van verlichting.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Om later eenvoudig bij de baan te kunnen komen is er ook een luikje aan de voorkant geplaatst.

Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Ik ben nog bezig met een in aanbouw zijnde ravijn waarvoor ik een brug heb gebouwd op de welbekende gips/krasmethode, maar ben ook hier nog niet echt tevreden over. Het is mij eigenlijk veel te grof en de verhouding van de stenen zijn me eigenlijk te groot. De reling is afkomstig van een oude brug die ik groen heb gespoten. Ik denk erover om deze tzt opnieuw  te maken van gips gietdelen waarbij ik ingetwijfeld veel inspiratie uit de brug van John zal kunnen halen. Dat is echt vakwerk, complimenten John.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re:Bouw Virgental
Hallo Deeze,

Waarom maak je de brug niet van DAS klei,
daar ben ik veel mee bezig geweest in mijn draadje.

Kijk hier maar eens naar klik

Of kijk naar de index van mijn draadje klik

Gr Einte
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Spoorman op maandag 05 maart 2012, 18:58:44
Citaat van: dezee op zondag 04 maart 2012, 19:15:47

Ik ben al enige jaren lid van het forum en heb regelmatig, soms per pb, hulp van jullie gehad, waarvoor dank. Nu wil ik jullie meenemen in de bouw van mijn baan waar ik al enig tijd mee bezig ben.


Hoi Wim,

Leuk dat je de voortgang nu ook post op het forum. Ik heb je baan al een 2-tal keren mogen aanschouwen en volg je verdere bouwbelevenissen. :)

Groet van Ben.

Hallo Ben,

Het was zeer aangenaam om met jou kennis gemaakt te hebben en we hebben onder het genot van een kop koffie lekker kunnen bijkletsen. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. (bedankt voor je tips)

mvg,
Wim
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re:Bouw Virgental
Een baan naar m'n hart :-) mooi om te zien, en zeker de moeite om blijven te volgen  :thumbup:

succes nog,
Kris
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Einte op maandag 05 maart 2012, 20:13:01
Hallo Deeze,

Waarom maak je de brug niet van DAS klei,
daar ben ik veel mee bezig geweest in mijn draadje.

Kijk hier maar eens naar klik

Of kijk naar de index van mijn draadje klik

Gr Einte
Hallo Einte,

Met DAS klei ben ik ook al eens bezig geweest, zie eerder gemaakte brug waar ik later de Luft brug "Bruckenmuhle" heb geplaatst. DAS is mooi spul en je hebt alle tijd om ermee te werken. Mischien dat ik het nog eens voor een ander project ga proberen.

Bedankt voor je tip en link.
Wim
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw Virgental
Erg indrukwekkend.

Tony
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2008

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi,

Mooie indrukwekkende baan.

Olaf
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

prachtig al die bruggen :thumbup:

Van welk merk is die dubbele "Hochbogenbrücke"? Die is echt gaaf B)

Groetjes, John

PS: bedankt voor het compliment.
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Tilly op maandag 05 maart 2012, 21:14:21
Hoi Wim,

prachtig al die bruggen :thumbup:

Van welk merk is die dubbele "Hochbogenbrücke"? Die is echt gaaf B)

Groetjes, John

PS: bedankt voor het compliment.

Hallo John,

Die brug is van Kibri H0 9670 (2 stuks) maar ik zie dat het niet meer in het programma van Kibri zit, zag het nog wel op ebay. De brug heb ik na het bouwen gespoten en daarna geweatherd en roestplekken aangebracht met een speciaal goedje, waar ik later vandaag wel even een foto van zal plaatsen.  Hiervan moet je eerste een dunne vloestof aanbrengen en daarna een dikkere substantie erop smeren, na enige dagen zie je echte roest ontstaan.

mvg,
Wim
Re:Bouw Virgental
mark99
gast

Re:Bouw Virgental
Heel mooi zo al die bruggen boven elkaar :thumbup:
Gr mark
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

bedankt voor de info over de brug :thumbup:

Citaat van: dezee op dinsdag 06 maart 2012, 09:16:34

De brug heb ik na het bouwen gespoten en daarna geweatherd en roestplekken aangebracht met een speciaal goedje, waar ik later vandaag wel even een foto van zal plaatsen.  Hiervan moet je eerste een dunne vloestof aanbrengen en daarna een dikkere substantie erop smeren, na enige dagen zie je echte roest ontstaan.


Laat me raden: "Instant rust" van "Triangle Crafts"?

Groetjes, John
Re:Bouw Virgental
martinh0
gast

Re:Bouw Virgental
Hallo Wim,

GEWELDIG!!! Niet alleen je sporenplan maar ook de opbouw van je scenery zien er zeer doordacht uit.

Ik heb geprobeerd je sporenplan na te maken in WinTrack maar dat lukt niet helemaal omdat ik niet helemaal uit je schaduwstation kom. Zou je dit plan in je draadje willen publiceren (kunnen wij amateurs  ;)
nog een hoop van leren!!!)?

Bedankt!

Martin
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: Tilly op dinsdag 06 maart 2012, 20:11:12
Hoi Wim,

bedankt voor de info over de brug :thumbup:

Citaat van: dezee op dinsdag 06 maart 2012, 09:16:34

De brug heb ik na het bouwen gespoten en daarna geweatherd en roestplekken aangebracht met een speciaal goedje, waar ik later vandaag wel even een foto van zal plaatsen.  Hiervan moet je eerste een dunne vloestof aanbrengen en daarna een dikkere substantie erop smeren, na enige dagen zie je echte roest ontstaan.


Laat me raden: "Instant rust" van "Triangle Crafts"?

Groetjes, John
Beste John,
Het is inderdaad zoiets zie bijgaand de foto. Dit spul moet je niet rechtstreeks op plastic smeren, maar op geverfde onderdelen. Ik heb het op een stootblok geprobeerd, maar wilde niet pakken.

Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2009

offline
Re:Bouw Virgental
Citaat van: martinh0 op dinsdag 06 maart 2012, 20:34:32
Hallo Wim,

GEWELDIG!!! Niet alleen je sporenplan maar ook de opbouw van je scenery zien er zeer doordacht uit.

Ik heb geprobeerd je sporenplan na te maken in WinTrack maar dat lukt niet helemaal omdat ik niet helemaal uit je schaduwstation kom. Zou je dit plan in je draadje willen publiceren (kunnen wij amateurs  ;)
nog een hoop van leren!!!)?

Bedankt!

Martin

Hallo MArtin en andere forumleden,

Ik wil graag de opbouw van alle sporen uit wintrack overzetten naar een JPEG bestand, maar dit is al enige tijd geleden dat ik dit voor het laatst heb gedaan. Weet iemand van jullie hoe ik dit moet doen, zodat ik dit op het forum kan plaatsen.

Alvast bedankt,
Wim
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2007

offline
Re:Bouw Virgental
Hoi Wim,

dat spul wat jij gebruikt lijkt inderdaad op datgene wat hier ligt. Ook eerst één laag uit één potje aanbrengen, 12 uur laten drogen en dan behandelen met het andere potje?
Zou het wat zijn om mij Hack-brug daarmee te behandelen?

Een baanplan plaats ik mbv Snagit maar dat kan ook met de "printscreen" functie.

Groetjes, John
Re:Bouw Virgental
Lid sinds: 2011

offline
Re:Bouw Virgental
Hallo Wim,

allereerst mijn complimenten voor je schitterende baan. Dat ziet echt goed uit!!

Ik wilde eens vragen of je een website hebt van een winkel of van de firma Luft zelf want als ik google krijg ik allerlei wartmewisselaarinstalateurs en een duitse vliegmaatschappij. Ik ben al enige tijd op zoek naar ( eventueel voorbeelden van) bruggen welke ik op mijn baan kan toepassen. Vandaar mijn vraag.

alvast bedankt.

groeten Martin