Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

De baan van Trainhenk; verder met de baan. Echt waar!

Gestart door Trainhenk donderdag 21 januari 2016, 21:16:52

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Anne W,

Citaat van: Anne W op maandag 25 maart 2019, 22:26:51
Ik heb het idee dat K-rail kruiswissels en servo's niet de beste combinatie, er zitten nogal wat hefboompjes achter de stelbalk en die hebben een beetje snelheid nodig om goed te bewegen.

De Engelse wissel functioneerde ook niet goed met een handschakelaar en een elektrische wisselaandrijving.
De wisseltongen gingen de ene keer wel en de andere keer niet goed om en er zit (veel) speling in de wisseltongen in vergelijking meteen paar andere Engelse wissels.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Krom, gebogen, getordeerd of een kattenrug. De 2275 moet je echt goed vlak leggen en fixeren waarbij dat zwarte band je niet heel erg helpt omdat het niet vormvast is.

De snelheid van bedienen is niet van belang, mijn 2275's bediende ik met het trage geheugendraad en werkten perfect.

edit 10/4/19: foto's verwijderd......
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Afgelopen weekend niet veel aan de baan gedaan.
Zaterdag had ik bouwdag van de club en gisteren eerst de tuin in om een beetje te schoffelen.
Niet te lang natuurlijk want daar wordt je moe van.   :D :D

Daarna toch nog even naar zolder om de laatste stukken rails op de plaats te leggen waar voorheen een Engelse wissel lag.

Volgend weekend kijken of ik servo's kan plaatsen.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Hoi Henk

Blij te lezen dat alles weer goed gaat met je baan, niets is zo vervelend dat er iets hapert  :?

Maar je kan weer lekker verder en dat geeft je weer moed om verder te doen  :)
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt!
Ik was eerst van plan om de servo?s op de uiteinden van de wisseltongen aan te sluiten.
KLIK: voor de foto
Maar toen kwam ik erachter dat dit niet bij Engelse wissels ging werken en dus toch gebruik moest gaan maken van de handschakelaartjes.
Het aanpassen van de wissels (lees slopen en weer in elkaar timmeren) is een lastige klus en je moet maar afwachten of het goed gaat (tot nu toe wel)
Daarom maar besloten om er volledig van af te zien en voor alle wissels de handschakelaartjes te gebruiken.
Nadat ik vorige week de Engelse wissel vervangen had door twee gewone wissels kwam ik er gisteren achter dat ik, door het verschuiven van de wissels, wat lastig met een servo zou uitkomen omdat daaronder een ring van mijn schaduwstation loopt waardoor de treinen mogelijk tegen de servo aan zouden komen.
Toen zag ik dat een van de wissels wel al door mij, zoals hierboven omschreven, was aangepast en natuurlijk lag hij net op de verkeerde plaats.
Dus gisteren de wissels er weer uit gehaald, omgewisseld en weer er in en alle draden weer aangesloten en toen was de dag alweer voorbij.
Maar de servo komt nu op een plek waar hij niet in de weg zit.

Vanmorgen eerst naar de buurman om te praten over kunststof kozijnen en de planning daarvan en vanmiddag ben ik bij Hero (Robin) op visite geweest.
Robin had aangeboden om bij hem langs te komen om met een servodecoder te gaan stoeien.
Alhoewel dat niet meer nodig was hebben we toch een afspraak gemaakt.

We hebben een gezellige middag gehad en over de hobby en andere dingen gepraat en verder weet ik nu weer een gezicht bij een naam.  :thumbup:

Volgende week is het Pasen en dus een extra dag vrij.
Alleen de weersvoorspellingen zijn voor de hobby slecht.
Veel zon en hoge temperaturen  :-(
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Vol goede moed met de tweede servodecoder begonnen.

Maar helaas, ook deze gaf problemen.
Dit gebeurde al bij de eerste servo.

Ik heb op 22 april j.l. een supportticket bij Digikeijs aangemaakt:
Ik probeer een servodecoder DR4024 in te stellen, maar ik krijg problemen met de servo's.
Hiervoor gebruik ik een Ecos2.
Ik maak vier wissels aan met de adressen 33 t/m 36.

De module een adres geven:
Eerst programmeer ik het eerste adres (in dit geval 33)  door de wissel aan te klikken en vervolgens de programmeerknop op de decoder in te drukken.
Rode licht gaan aan en dan weer uit.
Servo posities instellen:
Vervolgens wil ik de eerste servo gaan instellen.
Er is een lok aangemaakt met adres 9999 en deze is geselecteerd.
Ik klik wissel 33 aan en vervolgens de programmeerknop op de decoder.

Vervolgens gaat de servo met korte schokken snel heen en weer en reageert niet op het instellen middels de knop op de Ecos.
Ook het indrukken van de programmeerknop op de decoder heeft geen effect.
Ik kan de decoder daarna niet meer in- of uitschakelen behalve door de stroom er af te halen.
Als ik daarna, na geruime tijd gewacht te hebben, de decoder weer onder stroom zet blijft de servo heen en weer gaan.

Hoe stop ik dit gedrag?


Kreeg op 25 april j.l. een reactie van Digikeijs of ik een paar dingen wilde testen en instellingen controleren.

Op 29 april j.l. mijn bevindingen doorgegeven en tot nu toe is het aan de kant van Digikeijs stil.

Dat sterkt mij in de gedachte dat ik het tot nu toe toch wel goed gedaan heb en Digikeijs zich ook wel achter de oren krabt.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Hoi Henk

Man dat is echt wel balen voor jou, hopelijk krijg je via Digikeijs snel en antwoord voor je problemen.

En dat je weer aan je baan kan werken, want zo is het ook niet leuk zal zeggen succes verder  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Spijtig om te lezen dat het niet echt wil lukken met de servo's Henk.
Net wat Peter(ke) zegt hopelijk krijg je snel en duidelijk antwoord van ze zo dat je weer verder kan aan je baan.

Groet Michel
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Henk

dan heb jij snel antwoord gekregen van Digikeijs. Ik heb een vraag openstaan van eind januari 2019 en nog steeds geen antwoord. Gevolg ik koop niets meer bij Digikeijs want ik vind de service maar niets op die manier.
Ik wens je nog veel geluk bij het oplossen van jouw probleem waarbij ik niet kan helpen.

mvrgr

Luc
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Ik denk dat ze a.s. week wel gaan reageren, het zijn gekke dagen geweest, Koningsdag, 1 mei dag van de arbeid, dodenherdenking en bevrijdingsdag. Veel mensen nemen dan een paar snipperdag op om zo een lange week vrij te zijn.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
 @citaat

Nou Tom,

er is voldoende tijd geweest tussen 15 januari en nu, maar ik denk dat jij doelt op de vraag van Henk :)

Luc
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Ja Luc, je zat me net ff dwars.
Maar had je wel een ticket gemaakt bij Digikeijs, daar heb ik wel goede ervaring mee.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Ja Tom, ik heb ticket gemaakt op hun website. En ik heb reeds tweemaal een herinnerings-mail gestuurd, zonder gevolg. Jammer...

Groetjes Luc
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Citaat van: Trainhenk op zondag 05 mei 2019, 13:02:50

Vol goede moed met de tweede servodecoder begonnen.

Maar helaas, ook deze gaf problemen.


Hoezo ook? Eerder las ik dit.....

Citaat van: Trainhenk op maandag 25 maart 2019, 20:11:23

Het probleem met de Servo-decoder is opgelost.
Na 5 weken vechten is het nu eindelijk gelukt en heb ik mijn derde servo aangesloten en werkend.
Het probleem zat niet in de servodecoder maar in de wissel.


......?
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
 @citaat
Bij de eerste decoder lag de oorzaak ergens anders dan bij de tweede.

Citaat van: iTom op zondag 05 mei 2019, 13:59:24
Ik denk dat ze a.s. week wel gaan reageren, het zijn gekke dagen geweest, Koningsdag, 1 mei dag van de arbeid, dodenherdenking en bevrijdingsdag. Veel mensen nemen dan een paar snipperdag op om zo een lange week vrij te zijn.

Citaat van: lucdiels op zondag 05 mei 2019, 13:59:14
dan heb jij snel antwoord gekregen van Digikeijs. Ik heb een vraag openstaan van eind januari 2019 en nog steeds geen antwoord. Gevolg ik koop niets meer bij Digikeijs want ik vind de service maar niets op die manier.
Ik wens je nog veel geluk bij het oplossen van jouw probleem waarbij ik niet kan helpen.

Ik weet wat het is om op een helpdesk te werken; ik heb het zelf ook een aantal jaren gedaan.
Maar als het probleem een diepere oorzaak had (2e en/of 3e lijns support) dan werd de klant altijd wel door mij geïnformeerd dat het langer ging duren.Maar drie maanden niks van je laten horen.....

Maar goed, we gaan het zien.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Misschien is het een idee dat je eens Ronald (Varenkamp) om raad gaat vragen, volgens mij werken zijn wissels ook met servo's en worden aangestuurd met de Digikeijs DR4024. Ik weet wel dat hij een aantal had die niet goed werkten en die zijn volgens mij omgeruild door Digikeijs.
Ronald woont ook boven de 020 lijn.  :)
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Succes met de decoder perikelen en/of het wachten op een fatsoenlijk antwoord. Ik kan je het antwoord helaas niet geven.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Hallo Henk,

Toch vraag ik het mij af, of je de juiste stappen zet. Je schrijft:

"De module een adres geven:
Eerst programmeer ik het eerste adres (in dit geval 33)  door de wissel aan te klikken en vervolgens de programmeerknop op de decoder in te drukken.
Rode licht gaan aan en dan weer uit."

Voor het adresseren moet je eerst de programmeerknop op de decoder indrukken, dan het eerste nummer kiezen van het groepje van 4 dat je met de decoder wilt gaan bedienen. Voor decoder 2 kies je bijvoorbeeld wissel nummer 5.
Dan moet het rode lampje op de decoder uitgaan. De decoder heeft dan de nummers 5, 6, 7 en 8 gekregen.

Vervolgens kies je weer 5 op je keyboard in de centrale en druk je op de programmeerknop op de decoder. Dan blijft het lampje aan en kun je met de regelaar op locadres 9999 de servo verder instellen.

En zorg ervoor dat in de centrale het dcc protocol staat ingesteld voor de aan te sturen groep servo's!

Groet,

Peter




Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Citaat van: Trainhenk op zondag 05 mei 2019, 14:44:43

Ik weet wat het is om op een helpdesk te werken; ik heb het zelf ook een aantal jaren gedaan.


Digikeijs is een eenmans bedrijf. Wat niet wil zeggen dat ze geen nette support moeten leveren indien een product niet doet wat het moet doen. Maar daarvoor wend je je eerst tot de winkelier waar je je ding gekocht hebt tenzij het uit de Digikeijs webshop komt.

Als we allemaal Digikeijs gaan zitten mailen als er een probleem is gaat dat natuurlijk mis. De gebruiksaanwijzing volstaat en verder heb ik nog steeds het idee dat je niet precies weet wat je aan het doen bent. Zo'n decoder is een eenvoudig ding: knoppie drukken, adresje sturen in het juiste protocol, klaar.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
 @citaat

omne paulo difficile ante facile est... mijn lijfspreuk is hier flink van toepassing.
Vertaling voor de niet latijn-deskundigen: Alles is een beetje moeilijk voor het gemakkelijk wordt.

Luc
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Peter,

Citaat van: BlikkenTinus op dinsdag 07 mei 2019, 12:14:56
Toch vraag ik het mij af, of je de juiste stappen zet. Je schrijft:

Ik heb inmiddels antwoord van Digikeijs en ze vragen mij om een vervolgtest te doen.
Mijn stappen zijn juist en ik gebruik de goede instellingen.
Daarnaast heb ik de eerste decoder op dezelfde wijze geprogrammeerd als de tweede en zat het probleem in een andere hoek en had niets met het programmeren van de decoder en de servo?s te maken.

Ben,

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 07 mei 2019, 12:36:16
Digikeijs is een eenmans bedrijf. Wat niet wil zeggen dat ze geen nette support moeten leveren indien een product niet doet wat het moet doen. Maar daarvoor wend je je eerst tot de winkelier waar je je ding gekocht hebt tenzij het uit de Digikeijs webshop komt.

Een wit- en of bruingoedzaak komt het artikel, de ijskast, wasmachine, o.i.d., ook niet meer halen maar verwijst je door naar een reparatiedienst.
Daarnaast biedt Digikeijs de mogelijkheid om een account en supporttickets aan te maken waarbij je niet verplicht bent om aan te tonen dat je het product rechtstreeks bij hen gekocht hebt.
In Houten staan Duitse leveranciers die Digikeijs-artikelen verkopen en dus zou ik eerst naar Duitsland moeten?

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 07 mei 2019, 12:36:16
De gebruiksaanwijzing volstaat en verder heb ik nog steeds het idee dat je niet precies weet wat je aan het doen bent. Zo'n decoder is een eenvoudig ding: knoppie drukken, adresje sturen in het juiste protocol, klaar.

Waar baseer je dat op Ben?
Een gebruiksaanwijzing volstaat totdat een apparaat niet doet wat hij moet doen omdat hij niet goed functioneert.
Dan volstaat geen enkele gebruiksaanwijzing.
Trouwens, hoe lang heb je dat idee al?
Ik heb je er nog nooit over gehoord.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Beste Henk,

Toch nog maar even een hulp poging van mijn kant.
Zoals je de stappen beschreef bij het geven van het adres, klopt het volgens mij toch niet.
Als je de volgorde van het indrukken van de knop op de decoder en het kiezen van een wissel op je CS omwisselt, krijg je vervelende resultaten. Of je geeft de decoder een ander adres, of je programmeert een servo verkeerd. Ik heb de volgorde ook wel eens verward en hernummerde gelijk de hele zaak. Ik wist niet wat er gebeurde!
Dus, je moet heel goed die volgorde in de smiezen houden.

Als je schrijft: ik kies eerst een wissel op de centrale, dan druk ik de programmeerknop op de decoder, waarna het lampje uitgaat, dan is er iets mis. Even alles zonder stroom laten voor een paar minuten.
Dan nog maar eens: 1. Gewenste wissel schakelen op je CS  2.Knopje indrukken op de decoder, 3. Wissel schakelen op je CS. Dan moet het lampje wel uitgaan. De decoder is geadresseerd.
Dan kies je het eerste wisselnummer op deze decoder en daaarna druk je de programmeerknop in. Het lampje blijft dan aan en je kunt op het locadres de uitslag van de servo regelen. Daarna de programmeerknop weer indrukken. De uitslagen staan dan vast.

In het ergste geval is een fabrieksreset nodig als het zo niet lukt.

Ik hoop echt dat je verder komt!

Groet,

Peter
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Henk,

Ik denk dat t toch tijd wordt voor een tegenbezoekje van mijn kant.
Met z'n tweeën zie je eerder waar t fout gaat.

Verder is mijn ervaring dat ze na programmeren nogal eens naar adres 1 terug willen springen.
Dus vermijd dat probleem en programmeer als wissel 1-4 ,is de uitslag juist naar het gewenste adres zetten.

Mvg Robin
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Citaat van: Trainhenk op dinsdag 07 mei 2019, 20:45:10

Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 07 mei 2019, 12:36:16

De gebruiksaanwijzing volstaat en verder heb ik nog steeds het idee dat je niet precies weet wat je aan het doen bent. Zo'n decoder is een eenvoudig ding: knoppie drukken, adresje sturen in het juiste protocol, klaar.


Waar baseer je dat op Ben?



Henk,

Ik baseer dat op dit verhaaltje......

Citaat van: Trainhenk op zondag 05 mei 2019, 13:02:50

De module een adres geven:
Eerst programmeer ik het eerste adres (in dit geval 33)  door de wissel aan te klikken en vervolgens de programmeerknop op de decoder in te drukken.
Rode licht gaan aan en dan weer uit.
Servo posities instellen:
Vervolgens wil ik de eerste servo gaan instellen.
Er is een lok aangemaakt met adres 9999 en deze is geselecteerd.
Ik klik wissel 33 aan en vervolgens de programmeerknop op de decoder.


.....want door op de programmeerknop te drukken is de decoder in staat een adres te ontvangen. Maar jij doet het andersom: je stuurt eerst een adres door het wissel aan te klikken en voorts druk je op de programmeertoets.

Dat is wat ik lees, ik bedenk het niet zelf. Als ik het mis heb prima maar dan moet je het anders omschrijven. Zie ook wat Peter zegt.

Advies: laat je helpen door Robin of neem het ding met 2 servo's mee naar de Stamtafel.

Gr, Ben.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Peter en Robin,

Bedankt voor jullie adviezen en aanbod.
Ik wil eerst verder met Digikeijs.
Zoals ik eerder schreef heb ik zelf op een helpdesk gewerkt en er is niets vervelender als een klant tussendoor adviezen van anderen (terecht of niet) ging opvolgen waardoor je als helpdeskmedewerker het spoor volledig kwijt raakte.
Een aantal malen heb ik toen gedreigd de support te zullen stoppen en ook gedaan.

Robin,

Mocht ik er met Digikeijs niet uitkomen dan neem ik jouw aanbod graag aan.

Citaat van: Ben den Hollander op woensdag 08 mei 2019, 09:19:42
.....want door op de programmeerknop te drukken is de decoder in staat een adres te ontvangen. Maar jij doet het andersom: je stuurt eerst een adres door het wissel aan te klikken en voorts druk je op de programmeertoets.

Ben,

Het programmeren van het eerste adres gebeurd wel zoals jij schrijft maar dat is ook het probleem niet.
Zie de bijgevoegde handleiding van Digikeijs.
Stap 5 en 6.

Verder: KLIK: zie hier


De volgende stap voor Digikeijs is proberen de decoder resetten en opnieuw in te stellen.
Dat wil ik het komend weekend gaan doen.
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Je programmeert hopelijk met alleen DCC uit je centrale?

Het helpt ontzettend als alle andere protocollen ( tijdelijk ) uitstaan.

Mvg Robin
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van Trainhenk - DR4024 servodecoder programmeren. Gelukt! en weer niet
Hoi Henk,

Ik lees het wel en wee natuurlijk mee maar kan je helaas niet helpen omdat ik deze producten niet in huis heb.

Er zal vast een oplossing zijn want er zijn best veel gebruikers, misschien is de tip van Robin wel de oplossing?
Zelf zat ik te denken om hem rechtstreeks op je centrale aan te sluiten buiten je baan om, dan programmeren en als dat gelukt is pas toe te voegen aan je baan.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Tijdelijk dan! :P

Eerst een update over de servo-decoder.
Afgelopen week weer bericht gehad van Digikeijs en zij hebben mij verzocht de servodecoder op te sturen.
Dat heb ik gisteren gedaan.
Dus dat wordt afwachten.

Verder is er een ander project waar ik mij nu eerst op ga richten:



Mijn kleinzoon van 3 is nu helemaal gek van molens.
Dus opa Henk heeft een houten bouwpakket van een molen gekocht en dat moet nu eerst in elkaar gezet en geschilderd worden.   
Ruim 85 onderdelen.
Met bouwen was ik al begonnen en gisteren bij de A****n acrylverf gekocht.
Met Pinksteren komt mijn kleinzoon en dan moet het klaar zijn.

Daarna gaan we weer verder met de treintjes.
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Ik schrok al Henk  :?

Maar deze tijdelijke onderbreking is prima maar daarna wel weer door met de mooiste hobby die er is.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Als t ff kan wel de wieken in spiegelbeeld bouwen hoor, Henk.
Die chinezen hebben weer eens niet goed opgelet, want deze molen draait de verkeerde kant op zo. Anders leert je kleinzoon het helemaal verkeerd en dat kan je hem natuurlijk niet aan doen!
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
 @citaat

Het klopt wel Hans.
De chinezen zitten aan de andere kant van de wereld en daardoor de wieken ook.  :-) :-) :-)
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
 @citaat oh ja, tuurlijk, stom dat ik daar niet aan gedacht heb!
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Als deze molen klaar is, wordt het tijd dat opa Henk een flinke molen in zijn tuin bouwt !
Daar wordt een kleinzoon pas echt blij van  :D

Grtz Tony
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Je gaat er toch wel een lichtje en een motortje inbouwen voor je kleinzoon, dat vinden ze altijd leuk zeker als ze het met een knopje (van de Chinees) aan en uit kunnen doen.
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
 @citaat
Ik denk niet dat ik dat ga redden Tom.
Ben al blij als hem dan geschilderd en in elkaar gezet heb.
Re: De baan van Trainhenk - Stoppen met de hobby.
Henk

Het word erg mooi denk ik die houten molen, lekker knutselen is altijd leuk om te doen succes alvast.
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Het molenproject naderde zijn einde.
Het resultaat:



En mijn kleinzoon:



Helemaal gelukkig met zijn molen.

Helaas is de molen niet berekend op een kind van 3 jaar met als gevolg dat het houtje met de wieken afbrak.
Dus er moet nu eerst gerestaureerd en versterkt worden.

Geen probleem want Digikeijs is nog druk bezig met uitvinden wat er aan de servodecoder mankeert.


Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Hi Henk,

Hartstikke leuk zo om met je kleinzoon te "spelen".

groet
Harald
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
mooi hoe Opa en kleinzoon samen spelen
jammer van het afbreken van de wieken,
ach daar vind je ook weer een oplossing voor, jou kennende Henk

grts Freddy
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Citaat van: Trainhenk op maandag 10 juni 2019, 21:32:49Helaas is de molen niet berekend op een kind van 3 jaar met als gevolg dat het houtje met de wieken afbrak.

Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Hoi Henk

Mooi om te zien dat je kleinzoon geniet van zijn mooie molen die opa gemaakt en geverfd heeft.  :thumbup: :thumbup:
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Was vanmiddag bij Stomm even gezellig Henk!
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk - off topic; de molen
Dag Maarten,

@citaat
Het was zeker gezellig!
Leuk je in levende lijve ontmoet te hebben.

Henk
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk -
Oh ja, dat vergat ik nog te melden.
Nog geen nieuws van Digikeijs.
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk -
Vandaag bij Harlaar mijn Insiderwagon 25 jaar Insider opgehaald:
De ene kant:


En de andere kant:



De wagon zal niet op de baan rijden, daarvoor vindt ik hem te fragiel en bij het minste of geringste kan het glas stuk gaan.

Digikeijs heeft laten weten niets te kunnen vinden dus ik vraag de servodecoder retour.
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: De baan van Trainhenk -
Mooie wagon Henk. :) :thumbup:
Ga je hem in een vitrine zetten of laat je hem in de doos zitten ?
Jammer dat Digikeijs niks heeft kunnen vinden en nu verder met de servo's ?

Groet Michel
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van Trainhenk -
 @citaat
Voorlopig in de doos, ik heb nog geen vitrine.
Maar dat komt nog wel.

Nog een weekje werken en dan heb ik drie weken vakantie.
Dan kan ik rustig nadenken wat ik precies ga doen.
Op de club zijn we met Arduino's bezig en dat ziet er erg goed uit.
De kans is dus groot dat ik daar verder mee ga.
Re: De baan van Trainhenk -
Mooie wagon maar wel jammer dat hij leeg is  8o
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: De baan van Trainhenk -
 @citaat
..... leeg gemaakt door Henk ....   >:-D

groet
Harald
Re: De baan van Trainhenk -
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: De baan van Trainhenk -
Citaat van: Trainhenk op zaterdag 06 juli 2019, 21:22:23
@citaat

Op de club zijn we met Arduino's bezig en dat ziet er erg goed uit.
De kans is dus groot dat ik daar verder mee ga.

Henk, ga maar mooi met die arduino's aan de slag, dan kan ik op mijn beurt weer van jou leren,
want dat is iets wat ik ook nog graag zou willen leren en toepassen op mijn baan

grts Freddy