Nieuws:

200 wagons verkocht!!. Bestel hem ook in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Re: Marceltal, BR45 010

Gestart door lucdiels zaterdag 25 juli 2015, 10:32:03

Re: Re: Marceltal, karwendel express
@Wico, ja dat van die Movavi video editor is storend. Ik wist dat ook niet. Is de eerste keer dat ik dat gebruik omdat ik nu twee filmpjes aan elkaar heb geplakt. Ik ga op zoek hoe dat weg kan de volgende keer.

Luc

BLIJ dat ik analoog RIJ

Domme actie van Movavi, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat programma ooit te gaan gebruiken :? .
Mooie trein, dat dan weer wel :favorite: !

Als het maar Zwitsers is.

Wat een prachtige film van deze schoonheid van een trein Luc. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, karwendel express

doe maar een treintje

Re: Marceltal, karwendel express
Luc, is het een optie om op de plekken waar het nog kan om verkanting in de bochten aan te leggen?
Zeker bij de langere bochten geeft dat een mooi optisch beeld.

gr. Ruud

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Hanzi op dinsdag 25 februari 2025, 16:50:30Domme actie van Movavi, geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om dat programma ooit te gaan gebruiken :? .
Mooie trein, dat dan weer wel :favorite: !

Ik vermoed het gebruik van een gratis of demo versie. Bij een betaald product zou dit toch heel erg vreemd zijn.

Groeten,
Wico
@Ruud, op sommige plaatsen kan dat nog, maar in beide hoeken is de ballast al gebeurd. Ik zal dat eens bekijken en overwegen.
@Hans, het zal wel ergens aan een verkeerde setting liggen, bij een tweede filmpje was dat er niet. Ik weet alleen niet waarom tot nu toe.
@Wico, het is een betaalde versie, maar wel de eerste keer dat ik die gebruikte voor het samenvoegen van twee filmpjes.

Het is zeer raar, ik heb het gisteren met een ander filmpje uitgeprobeerd en daar verschijnt die reclame niet dat was in .MOV extensie en niet .MP4. Maar daar kan het toch niet aan liggen toch? Ik ben benieuwd naar het volgende filmpje van de E44.

Luc
Re: Marceltal, E44

Re: Marceltal, E44
Hallo dit filmpje gaat over de E44. Het is iets korter omdat jullie mijn baan in de huidige toestand nu wel kennen...

Luc
Re: Re: Marceltal, E44

Swiss rail .. what else?

Wederom een leuk filmpje :thumbup:. En dit keer zonder gratis reclame ;).

Groeten,
Wico 

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Bedankt voor de mooie filmpjes  :favorite:

Luc, Bedankt voor het kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Marceltal, BR78 1001

Re: Marceltal, BR78 1001
Hallo,

hier is alweer een nieuwe trein uit het schaduwstation naar boven gekomen: BR78 1001 bolt hier door Marceltal.

veel kijkplezier

Luc
Re: Marceltal, E71 26

Hallo, hier is E71 26 een Märklin Insider aan het werk.

Luc
Re: Re: Marceltal, E71 26

Heel mooi maar wel wat druk. De sporen liggen er als wegen en het heeft daardoor iets van een oude spaghetti baan.

@ns1200
Marceltal is de hoofstad van Limaland en heeft vele verbindingen met binnen en buitenland. Er komen dus vele sporen aan vanuit al die bestemmingen. Het is er dus behoorlijk druk en de seinhuizen moeten dus beroep doen op intelligente software om alles in goede banen te leiden.
Heb je de in- en uitgaande sporen in Brussel Zuid al eens bekeken? dat is pas spaghetti.
Heb jouw baan eens bekeken en onthoud mij van commentaar want het is te simpel om af te geven op iemands anders baan. Maar ik zet mijn echte naam onder berichten en geen nepnaam.

Luc

Hi Luc, lees jij bij mij een waardeoordeel over een spaghetti baan?

@ ns1200, ik geef geen verdere commentaar op jouw posts zolang er geen volledige naam onder staat.

Luc

Fantasietjes op de baan

Dag Luc, heb die E71 26 ook, fantastische rijeigenschappen en functies  :thumbup:

doe maar een treintje

:offtopic: maar het is wel een hele gigantisch grote spaghettibaan  :D en het kijken waard
Re: Marceltal, BR 103 130-1 met TEE
Hallo,

de volgende trein die ik voorstel is de grijze BR 103 130-1 met TEE Sleep.

Luc
Re: Marceltal, BR 103 130-4 met TEE sleep

if we don't try we will never know

Weer een mooie film Luc. Kan het kloppen dat er bij het ingaan van de tunnel op 2.30 minuten een knikje in de baan zit bij het inzetten van de daling en heb je hierdoor geen last van spontane ontkoppelingen? Schijn kan natuurlijk bedriegen.

groet, Wim
Re: Re: Marceltal, BR 103 130-4 met TEE sleep
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Bedankt voor de leuke filmpjes Luc  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Luc,

Ik heb er een "concurrent" bij met wekelijkse filmpjes ;). Ook deze keer weer met plezier naar gekeken!

Groeten,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Dat maakt helemaal niet uit hoor!

We kunnen elke week bekijken wie er het beste van maakt.

Voorlopig is de stand gelijk.  >:-D  >:-D  >:-D

Henk
@Wim, er zit inderdaad een knik bij het binnen rijden van de tunnel waar de neerwaartse spiraal begint. Maar er is geen probleem met ontkoppelingen. Als ik dat stuk spoor ga afwerken met ballast kan ik eens kijken of ik de knik iets verder kan leggen in de tunnel zodat het optisch niet meer zichtbaar is.

@Wico en Henk, Wico heeft meer afgewerkte scenery om zijn treinen te showen en staat ook verder met het inkleden van de filmpjes (ik ontdek Movavi nog maar net). Ik leg mij neer bij zijn meesterschap. Ik wil gewoon één voor één mijn materiaal laten zien. En dat zijn er nog heel wat.

@Peter, bedankt voor de positieve reactie telkenmale. (wat oudbollig nederlands is dit zeg  :D )

Luc
Re: Re: Marceltal, BR 103 130-1 met TEE sleep

Swiss rail .. what else?

Luc,

Dat meesterschap valt wel mee hoor, en gelukkig is het geen competitie. Ik film gewoon met de telefoon en vaak uit de hand, soms met een statief. En bewerken doe ik met een simpele oude versie van Windows video editor (vandaar dat eeuwige zelfde muziekje onder mijn filmpjes ;). En die scenery komt bij jou ook wel goed, je kunt nog jaren vooruit :).

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, BR 103 130-1 met TEE sleep

if we don't try we will never know

Re: Marceltal, BR 103 130-1 met TEE sleep
Ach waarom zou je er wat aan doen. Zolang het niet stoort en de trein niet ontspoort.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat
Poëtisch hoor, Wim! :cool:
Kan zó op een tegeltje :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Marceltal, E93 07 met typische sleep uit de jaren 60
Hallo,
een nieuwe trein is uit het schaduwstation gekomen: de E93 07 die een typische sleep uit de jaren 60 door Marcltal trekt.
Veel kijkplezier

Luc

Re: Re: Marceltal, E93 07 met typische sleep uit de jaren 60

Swiss rail .. what else?

Re: Re: Marceltal, E93 07 met typische sleep uit de jaren 60
Luc,

Mooi loc en leuke gevarieerd aantal wagons er achter :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Marceltal, BR44 1264 oliestook
Hallo, elke dag laat ik een nieuwe trein uit het schaduwstation komen. Nu is de oliegestookte BR44 1264 aan de beurt en met zijn sleep op weg door Marceltal. Veel kijkplezier

Luc

Re: Re: Marceltal, BR44 1264 oliestook
Mooie lok, ik heb hem zelf ook hier in een doosje :-) , nu zie ik hem ook een keer aan het werk! :favorite:

Swiss rail .. what else?

Luc,

Leuk filmpje weer. De BR44 reed heel lang geleden op de Fleischmann baan van mijn vader. Als klein ventje vond ik hem al heel indrukwekkend!

Groeten,
Wico

Wederom een leuk filmpje.
Alhoewel stoomloks niet mijn voorkeur hebben kan ik erwel van genieten.

Henk

@citaat

Ik sluit mij helemaal bij mijn voorganger aan Luc. :)

Groet Michel

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Prachtig die BR44

groet
Harald
Re: Marceltal, weer even scenery tijd
Hallo,

ik ben even bezig met wat scenery, nl de westelijke berg aan het sluiten. Ik moet daarvoor door één van de gaten werken wat niet echt handig is maar wel mogelijk.
Daarom dus even komt er geen nieuwe locomotief met sleep uit het schaduwstation, en dus ook geen filmpje.
Tot later dan ...

Luc
Re: Re: Marceltal, weer even scenery tijd

BLIJ dat ik analoog RIJ

Een filmpje over het sluiten van de westelijke berg mag ook hoor ;) !
Hans,
ik zal ter zijner tijd wat foto's plaatsen over de vooruitgang. Nu ben ik bezig met scuptamold de flanken aan het vormen. Daarna volgt het kleuren en groen. Tenslotte wat struiken en bomen. En een verrassing....

Luc
Hallo, de plaasterwerken voor het sluiten van de westelijke heuvelflank zijn afgerond. Hierbij wat foto's van het "sneeuwlandschap". Morgen gaan we daar de eerste kleuren aanbrengen. In het midden ligt een wrak van een oude stoomloc. Bedoeling is daar aan de oostelijke zijde een mobiele kraan te zetten die bezig is met het opruimen van het wrak. Het spoor aan de westelijke zijde is reeds jaren geleden afgebroken en de spoorlijn is overwoekerd door planten.

Luc

doe maar een treintje

@citaat heel origineel want dit zie je bijna nooit op een modelbaan. top  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Grappig idee! Ben benieuwd hoe je dit verder aan gaat kleden :thumbup:.

Groeten,
Wico

Ook ik ben benieuwd Luc naar het eindresultaat van dit nu al leuk stuk(je) scenery. :thumbup:

Groet Michel
Hallo, de eerste twee kleuren zijn aangebracht: "yellow ocker" en "burnt umber" van Woodland Scenics. Dat moet nu drogen en dan een laag "raw umber" over het volledige oppervlak. Daarna een sterk verdunde laag "zwart". Daarna het groen (gras, bomen en struiken) en preisertjes waar nodig.

groetjes, Luc

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Weer lekker bezig Luc.
Leuk idee ook met die verongelukte stomer, is zeker iets bijzonders waar je helemaal los op kan gaan,
Vraag me af of die steile rotswanden geen steunmuren of steunberen nodig hebben.
Anders is het wellicht een idee om er fijne netten tegen aan te hangen die eventuele los geraakte brokstukken opvangen.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Luc.

Een erg leuk diorama van Noch (60763) met de
BR24 naar het voorbeeld van Märklin (3003)  :thumbup:
Zeker ook fraai in de scenery opgenomen,
enkel vraag ik mij daarbij wel af:
waarom precies boven de tunnel ... ?  :roll:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

Luc,

Ik heb inmiddels geleerd dat hoe mooier de scenery wordt, hoe "kritischer" de vragen die gesteld worden. Dat betekent dat je dus goed bezig bent :P. En voor alle duidelijkheid, die vragen kunnen je dan weer op het spoor zetten om het nog mooier c.q. realistischer te maken!

Groeten,
Wico
@Tom, dat van die netten is een zeer goed idee, was nog niet bij mij opgekomen. Neem ik zeker mee, ook nog op andere plaatsen. Die steile wanden zijn een gevolg van de spiralen en het door mij gekozen traject van de sporen. De spaghetti weet je wel ... :D Het is nu éénmaal zo. Als ik ooit zou opnieuw beginnen koos ik misschien andere oplossingen, aldoende leert men nu éénmaal...
@Erik, ja waarom juist boven de tunnel?, goede vraag maar het toeval is in Marceltal nooit ver weg; :D
@Wico, positief opbouwend bedoelde opmerkingen zijn bij mij steeds welkom. :thumbup:

Het derde kleur is nu ook aangebracht "raw umber". Zie de foto's, dat moet nu drogen en dan fixeren met "scenic cement" vooraleer het zwart aan te brengen. Dat geeft dan meer reliëf aan het geheel.

Luc

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 17 maart 2025, 09:51:55Een erg leuk diorama van Noch (60763) met de
BR24 naar het voorbeeld van Märklin (3003)  :thumbup:
Zeker ook fraai in de scenery opgenomen,
enkel vraag ik mij daarbij wel af:
waarom precies boven de tunnel ... ?  :roll:

Omdat hij niet ONDER de tunnel past.  >:-D  >:-D  >:-D

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Geweldig 🥰
Ik zou zelf in plaats van het stootblok 2 houten gekruiste balken of railstaven plaatsen, voor de rest 🤩
Re: Re: Marceltal, BR05 003 filmpje
@Barry, akkoord, dat komt er nog als ik aan de details begin. Nu voorlopig om te vermijden dat trein eraf rijdt

Luc

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.