Hallo iedereen,
het is al weer een tijdje dat ik hier was. Niet dat ik volledig stil heb gezeten maar modelspoor stond even op een laag pitje. Beslommeringen rond het plots overlijden van mijn schoonmoeder (ze was 97), een reisje naar Mauritius en naar Spanje, en nog wat andere bezigheden hielden mij weg van de zolder.
Toch even een update:
De twee ESU locs V160 en E03 kwamen terug maar ze blijven ontsporen op de DKW van Märklin k-rails. Mijn geduld was op en ze zijn retour naar ESU met verzoek tot terugbetaling wegens niet compatibel met 3-rail spoor. (Ze hebben tot tweemaal toe de kans gehad om ze te corrigeren). Volgens Van Biervliet, mijn dealer, zou het liggen aan de hoogte van de wielflenzen die een compromis zijn van ESU tussen 2-rail en 3-rail en die dus niet zouden voldoen. Ik vraag mij af of anderen dit ook gemerkt hebben bij hun ESU-locs?
De Märklin TEE 37547 is na drie pogingen tot correctie ook definitief terug naar Märklin. Wanneer de twee kopwagens en de motorwagen alleen op het spoor staan is er herkenning door de CS3 maar zodra je van richting verandert valt de communicatie weg en ook de lichtjes op het treinstel gaan uit. Wanneer een andere wagen wordt tussengevoegd is er totaal geen leven in het treinstel te krijgen. Er loopt duidelijk iets fout in de contacten tussen de wagens en/of de verbindingen met de decoder in de trein. Märklin heeft drie maal de kans gehad dit te herstellen en iedere maal komt het stel terug zonder verbetering. Dus nu retour Märklin met verzoek tot terugbetaling.
Verder ben ik bezig met het aankleden van de top van de oostelijke berg. Maar dat gaat heel langzaam vooruit.
Ik kom bij jullie terug met meer nieuws van zodra dat de moeite is.
Intussen wens ik jullie een fijne zomer en veel modelspoorgenot.
Tot dan
Luc