De voorlopig laatste verkeersborden zijn inmiddels geplaatst: gevaarpijlen in de scherpe bocht van de
Strada ProvincialeDe 'vergeten' foto van bericht #1082 toonde een lelijke naad bij de overgang van de muur naar de afvoergoot langs de weg.
Deze is gemaskeerd met een strookje verdord gras en onkruid.
Deze heb ik gemaakt van verdorde bladen van de Asperagusplant, waarvan niet veel over blijft dan hele fragiele naalden.
Een randje onverdunde houtlijm op een strook aluminiumtape is de basis waarover de naalden voorzichtig worden uitgestrooid,
hierna omdraaien en uitschudden en dat enige malen herhalen. Als na een dag de houtlijm droog is, de boel fixeren met haarlak.
Ook heb ik nog twee hekjes gemaakt als valbeveiliging bij het trapje naar het spoor, vanaf het laadperron van de goederenloods.
Het laadperron heb ik voorzien van een gele waarschuwingsstreep die de draaicirkel van de kraan aangeeft.
De ruimte tussen het hekje en de loods is natuurlijk ideaal om die oude pallets even neer te zetten ...
Nog een paar oude pallets zijn achter de goederenloods gedumpt, daar heeft niemand er last van.
Dan heb ik bij de uitrit van
Monte Vecchio nog een stopstreep aangebracht.
De vorm van de lijn is met schilderstape afgeplakt, waarna de lijn met een harde
kwast en weinig witte acrylverf wordt getamponneerd in meerdere lagen.
Dezelfde techniek heb ik toegepast om de gele streep op het laadplatform te maken.
De rest van de zondag is besteed aan het opruimen van de treinenkamer:
alle rondslingerende rotzooi, bouwmaterialen, verf, gereedschap en elektronica
is opgeruimd en uitgezocht. Ook heb ik mijn dossier bijgewerkt met alle gebruikte
tekeningen en foto's van de Piaggio's en de klemmenlijsten tevoorschijn gehaald.
Ik heb mijzelf voorgenomen om nu eerst de baan weer rijdend te maken en mij
met het rollend materieel bezig te houden, zoals de ombouw van de Française.
Groeten,
Erik.