Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Michelstadt } schuifwandwagon #7.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } aanwinsten van een vriend gekregen.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Dat zijn toch allemaal leuke onverwachte cadeautjes!  :cool:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten  :thumbup:
Zo zie je maar: wie goed doet, goed ontmoet  :wink:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Hoi Michel,

Weer leuke aanwinsten van een goede vriend.  :thumbup:
Veel plezier ermee.

Henk
Mooi spul weer!
Van je vrienden moet je het hebben. :roll:
Maar in jouw geval heb je er weer wat mooie auto en trein items bij en die Preisertjes verdienen een plekje
ergens vooraan op je baan zodat je goed alle mooie kledendracht details ziet. B)
Ik vind het een erg mooi groepje nieuwe bewoners voor Michelstadt. :)

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Wico op zondag 16 augustus 2026, 08:16:19Michel,

En zo blijkt maar weer: een verre vriend is soms toch beter dan een goede buur 8o. Zeer fraaie Zwitserse aanwinsten :thumbup:. Is hij toevallig recent (ook) van thema gewisseld?

Groeten,
Wico

Dat spreekwoord is zeker waar Wico. :thumbup:
Ze zijn zeker fraai en ik ben er zeer zeer blij mee en het Die Post met name de vrachtwagen bracht mij op het idee om nog een rollende landestrasse sleep te maken met alleen Die Post vrachtwagens erop.
Nee deze vriend rijd alleen met Nederlands materiaal waarvan hij een aantal artikelen kwam ophalen bij mij.

Citaat van: Appermont1991 op zondag 16 augustus 2026, 09:07:04Altijd handig voor extra onderdelen op voorraad te hebben in geval van. Ben ook zeer benieuwd hoe de plannen gaan lukken voor de komende werken.

Ook zeer leuke aanwinsten van je vriend gekregen. Altijd wel leuk zo cadeautje krijgen
Veel plezier ermee

Ja inderdaad Kenny altijd handig mocht ik ze ook nodig hebben. :)
Plannen worden bekend gemaakt als ik met mijn goede vriend René heb overlegd dan weet ik zeker dat het kan wat ik in mijn hoofd heb en dus uitvoerbaar is.
Dit soort cadeautjes wil ik iedere dag wel ontvangen. :favorite:

Citaat van: lucdiels op zondag 16 augustus 2026, 10:25:11Je hebt genereuze vrienden Michel. Daar ben ik een beetje jaloers op. Ze brengen jou wel heel leuke aanwinsten. Veel plezier met het zoeken naar een geschikt plaatsje op de baan.

Luc

Veel vrienden heb ik niet Luc vele zijn afgevallen de natuur regeld zich zelf zeg maar maar die over zijn gebleven die zijn voor het leven dat zijn echte vrienden.
De plekjes heb ik al in mijn hoofd zitten nu wachten op het materiaal / gebouwen.

Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 16 augustus 2026, 10:47:50Dag Michel.

Dat zijn toch allemaal leuke onverwachte cadeautjes!  :cool:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinsten  :thumbup:
Zo zie je maar: wie goed doet, goed ontmoet  :wink:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

De onverwachte cadeautjes zijn zeker leuk en zeer welkom Erik.
Dank je wel. :thumbup:
Ook al weer zo een mooi spreekwoord wat helemaal waar is. :favorite:

Citaat van: Trainhenk op zondag 16 augustus 2026, 13:10:39Hoi Michel,

Weer leuke aanwinsten van een goede vriend.  :thumbup:
Veel plezier ermee.

Henk

Deze leuke gekregen aanwinsten geven mij heel veel plezier Henk laat staan als ze staan te pronken ergens straks op de baan. :favorite:

Citaat van: Sanderz28 op zondag 16 augustus 2026, 19:27:57Mooi spul weer!

Zeker weten Sander. :thumbup:

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 16 augustus 2026, 20:01:28Van je vrienden moet je het hebben. :roll:
Maar in jouw geval heb je er weer wat mooie auto en trein items bij en die Preisertjes verdienen een plekje
ergens vooraan op je baan zodat je goed alle mooie kledendracht details ziet. B)
Ik vind het een erg mooi groepje nieuwe bewoners voor Michelstadt. :)

Inderdaad Dirk-Jan.
Het Die Post materiaal en Holcim materiaal daar kan ik geen genoeg van krijgen op de baan al valt het nieuwe logo van Holcim bij mij niet echt in de smaak moet ik bekennen.
Voor de prachtige Preisertjes in Zwitserse kledingdracht heb ik al wat in mijn hoofd zitten maar helaas moet ik wachten waar ik ze voor bij wil gaan gebruiken.

Groet Michel
Hoi Michel jij hebt top vrienden die zulke mooie spulletjes geven. Die gaan een mooie plek op je baan krijgen.

Gr henk

:reactie:

Henk, deze gaan zeker een mooi plekje krijgen. :thumbup:
Zodra ze hun definitieve plekje hebben gevonden zal ik wat foto's plaatsen.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

...
Verder kwam gisterenochtend onverwachts een vriend lang om wat bij te kleppen en die had wat Zwitserse cadeautjes voor mij meegenomen een Rietze Die Post Opeltje een Herpa Die Post vrachtwagen met aanhanger (die ik nog niet had in deze mooie uitvoering van Post logistics) een doosje van Preiser (10509) met Preisertjes in Zwitserse kledingdracht en 2 prachtige Märklin wagons.
Uiteraard heel erg blij met de cadeautjes en die gaan zeker allemaal een leuk plekje op de baan krijgen.

De Die Post vrachtwagen komt op een nieuw samen te stellen rollende landestrasse waar alleen Die Post vrachtwagens op komen te staan de Opel Astra krijgt een mooi plekje bij een tankstelle die ik in Zwitserland besteld heb de wagons komen in het rangeerterrein te staan en de klederdracht Preisertjes bij het toekomstige station wat in Michelstadt gebouwd gaat worden.

Mooie aanwinsten Michel!!

Dank je wel Ernst. :thumbup:
Ben er zeer blij mee net als de aanwinst die ik vandaag bij een forumlid heb opgehaald maar daarover morgen meer inclusief foto's.

Groet Michel

Afgelopen zaterdag kreeg in van mijn goede vriend Erik een berichtje of ik interesse had in de Märklin 48058 de zwarte grootvolume schuifwand wagon met het prachtige woord Märklin erop.
Uiteraard had ik interesse en de deal was snel beklonken.

Gisteren moest ik voor mijn werkzaamheden dicht bij zijn huis zijn dus een bakkie thee gedronken praatje gemaakt wagon afgerekend en weer door naar de volgende klant(en).

Dit is wagon nummer 7 en ik wil de sleep uitbreiden naar 10 stuks zodat ik er een lange sleep van kan maken afgewisseld door 1 van de 5 zwarte Märklin Store Locs die ik bezit.
De laatste Märklin Store Loc heb ik laten voorbij gaan want ik vindt een Br 218 nu niet een prachtig model om in huis te halen. :?
De schuifwandwagon is 26,7 lang van buffer tot buffer dus maal 10 wordt de 267 cm plus de lengte van de loc dan past de sleep mooi in mijn grootste blok in het stationsgedeelte. :favorite: 

Ondertussen wacht ik op bericht van mijn Duitse hofleverancier dat een deel van mijn bestelling onderweg is ik hoop deze week nog te mogen ontvangen.

Dus bedankt Erik dat de sleep weer wat langer is geworden met deze schitterende zwarte schuifwandwagon. :favorite:

Groet Michel
Re: Michelstadt } schuifwandwagon #7.
Mooie aanwinst weer Michel. Hopelijk kom je ooit aan 10 stuks.

Luc

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Wat een joekel van een goederenwagon!  :cool:
Gefeliciteerd met deze nieuwe aanwinst  :thumbup:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

US rail .. what else?

Michel,

Veel plezier met je nieuwste aanwinst :thumbup:.

Groeten,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Michel,

Zo'n lange sleep is heel mooi om naar te kijken (en te hebben >:-D ).

Veel plezier ermee.

Henk
Leuke aanwinst erbij. Dat is al een mooie reeks wat je hebt ervan & zeker als er nog meerdere bijkomen.

Benieuwd naar de andere aanwinsten die eraan komen.
Ik vind de combinatie van print en deze grote schuifwagen een stoere combinatie. Deze wagon is goed terecht gekomen als uitbreiding van je sleep. Ben benieuwd naar een filmpje .

De eerste keer dat ik deze zag , waren we in Dortmund waar grote stapels te koop lagen.
Tegenwoordig een gezocht model.
Forum Moderator

Het blijft een mooi model om te zien. Hopelijk kun je de overige 3 die je wil ook nog vinden, en anders zou je nog de 48911 kunnen overwegen.
Dat is de kleinere versie die vorig jaar rond de IMA uitgekomen is.