Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Michelstadt } spontane line-up Märklin Store loc(s).

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Leuk, een feestje is altijd goed. Maar een klein advies lijkt mij op zijn plaats. Je moet het plastic voor de voeten van de drummer wegsnijden. Dan kan hij dichter bij zijn trommeltjes zitten. Zo komt er van drummen niet veel terecht, armpjes zijn te kort. Tis maar een detail, maar toch.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Wauw, wát een band is dat. Gewoon op gepaste afstand doorspelen terwijl er geen publiek mag zijn vanwege de Corona... Lekker bezig, Michel!
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Alle Michelstadt bewoners moeten wel allemaal 17,24 mm uit elkaar staan ......  >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Wico op zondag 29 maart 2020, 09:41:35
Michel,
Het sfeertje komt er al een beetje in, maar het wachten is op de preisertjes die een feestje gaan bouwen. Leuke opstelling zo :thumbup:. Beetje feestverlichting voor in de kleine uurtjes zou er ook wel bij passen :D.

Het wachten is zeker op de preisertjes zal vanmiddag als ik de letters ga zoeken voor Dirk-Jan ook de doosjes met presiertjes nakijken kijken welke leuk zijn voor op het festivalterrein.
Ik zag al de Busch 5408 de gekleurde ledverlichting met wat bankjes en tafeltjes leuk voor bij de eettentjes en de niet gekleurde ledverlichting voor om het festivalterrein heen brengt wat kleur aan het geheel.

Citaat van: lucdiels op zondag 29 maart 2020, 09:47:59
Michel
mooi werk. Als de corona-heisa wat achter de rug is zullen er heel wat preisertjes op af komen.
En dan toch nog stomers in Michelstadt... de wonderen zijn de wereld niet uit.
Ik hoop het wel dat ze komen heb zelf wat dingen georganiseerd en dan is het zeker leuk als het publiek binnen komt wandelen.
Dit zijn de analoge locs die stonden in de vitrine Luc nu dienen ze als scenery op de baan wat trouwens leuker is als in de vitrine. :P

Citaat van: Tony op zondag 29 maart 2020, 10:20:00
Kijk eens aan !
Dat zijn mooie scenery-stappen, Mies  :thumbup:
Carl is apetrots op zijn peetoom en zei tegen iedereen, die het maar horen wilde ; "Ik wist wel, dat hij het kon ! Nou komt er brouwerij in het leven op zijn baan. En dit is nog maar het begin !"  O:-D
Hij wilde wel weten, of je de geïsoleerde railstukken met de analoge stoomloc's erop wel kunt schakelen, zodat ze alsnog met je baan in verbinding staan ?

Dank je wel Tony. :thumbup:
Geef Carl maar een flinke knuffel van mij dat heeft hij zeker verdiend nu hij het aan iedereen verteld. ;)
Het is zeker nog maar het begin ben zelf bezig met scratch building ja ik ben er aan begonnen klein maar ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee.
Nee de stoomlocs komen niet in verbinding met de baan en staan alleen maar te pronken voor het stoom festival Michelstadt want als ze de digitale baan aanraken gaan ze er als een raket vandoor.

Citaat van: Arnold op zondag 29 maart 2020, 10:20:09
Ziet er weer gezellig uit in Michelstadt.

Dank je Arnold ik probeer er een gezellig festival van te maken voor de preisertjes van Michelstadt hun blij de burgemeester ook blij. ;)

Citaat van: Wimdouwe op zondag 29 maart 2020, 10:35:51
Ja leuk een feestje. Daar hebben meer mensen zin in. Ik ben best jaloers op al die preisers, in hun wereld zijn er geen rare virussen.
Leuk dat festival terrein, maar gaan de locomotieven nog stomen?

Zeker in hun wereld bestaan geen virussen Wim en gaat het leven voor de preisertjes gewoon door in Michelstadt.
Nee de stomers gaan niet stomen Wim ik had al de rails aangesloten op een trafo om de lichten te laten branden maar dat lukt niet mits ik de trafo open zet. :(

Citaat van: Eric-Paul op zondag 29 maart 2020, 11:32:45
:thumbup:
In ieder geval blijven jouw Preisertjes op gepaste afstand van elkaar ;)
Je kunt het doorzichtige plastic er natuurlijk ook als extra bescherming verticaal tussen zetten :D

De preisertjes hier mogen nog gewoon lekker dichtbij elkaar een biertje drinken Eric-Paul. :P
Zo kunnen dat doorzichtige plastic maar dat wordt straks in de toekomst alleen gebruikt door de ME als de plaatselijke voetbalclub FC Michelstadt een voetbalwedstrijd speelt tegen een andere voetbalclub.

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 29 maart 2020, 12:27:06
Leuk, een feestje is altijd goed. Maar een klein advies lijkt mij op zijn plaats. Je moet het plastic voor de voeten van de drummer wegsnijden. Dan kan hij dichter bij zijn trommeltjes zitten. Zo komt er van drummen niet veel terecht, armpjes zijn te kort. Tis maar een detail, maar toch.

Een feestje is altijd goed en leuk zeker in deze rare tijden Henk.
Maar bedankt voor je scherpe ogen is zal het vanmiddag meteen veranderen zodat de drummer lekker los kan gaan op zijn drumstel. :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zondag 29 maart 2020, 12:52:06
Wauw, wát een band is dat. Gewoon op gepaste afstand doorspelen terwijl er geen publiek mag zijn vanwege de Corona... Lekker bezig, Michel!

Contract is contract Hans spelen met die hap of voor één man of honderd gewoon spelen. :D

Citaat van: Haradigi op zondag 29 maart 2020, 13:21:17
Alle Michelstadt bewoners moeten wel allemaal 17,24 mm uit elkaar staan ......  >:-D

Is best wel veel tussen ruimte Harald vrees dat de preisertjes zich daar niet aan gaan houden. ;)


Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hoi Mies,

Carl en ik snappen, dat die rails voor analoge loc's niet met de rest van de baan verbonden is.
We waren benieuwd, of dat schakelbaar was; analoge loc's eraf en dan met schakelaars (en draad) alsnog met de digitale baan verbinden.
Dan kunnen je digiloc's daar ook komen.

Grtz Tony
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lekker bezig man, je moet wel oppassen, voor je het weet heb je er de smaak van te pakken.
Zoals je het nu aanpakt vind ik wel wat hebben, strak en niet te truttig.
Ik zeg, hou dit vast en trek deze manier door want dat past bij jou en bij Michelstadt  :thumbup:
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hey Michel,

Enkele dagen niet echt actief geweest op het forum, en heb nu even je draadje weer eens bij gelezen.
Een mooi festivalterrein heb je weer weten te creëren.
Ook leuk zijn de partytentjes,is dit zelfbouw? heb ze nooit eerder gezien.
Zeer mooi

grts Freddy
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: h0_miessie op maandag 30 maart 2020, 10:36:00

Citaat van: Wimdouwe op zondag 29 maart 2020, 10:35:51
Ja leuk een feestje. Daar hebben meer mensen zin in. Ik ben best jaloers op al die preisers, in hun wereld zijn er geen rare virussen.
Leuk dat festival terrein, maar gaan de locomotieven nog stomen?

Zeker in hun wereld bestaan geen virussen Wim en gaat het leven voor de preisertjes gewoon door in Michelstadt.
Nee de stomers gaan niet stomen Wim ik had al de rails aangesloten op een trafo om de lichten te laten branden maar dat lukt niet mits ik de trafo open zet. :(

Koolborsteltjes uit de locomotieven halen dan kan het licht branden en de schoorsteen roken zonder dat de locomotief er vandoor gaat  >:-D
(het is maar een idee...)
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat: Wim

Bent wel een grapjurk he... :-)
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Tony op maandag 30 maart 2020, 10:55:15
Hoi Mies,
Carl en ik snappen, dat die rails voor analoge loc's niet met de rest van de baan verbonden is.
We waren benieuwd, of dat schakelbaar was; analoge loc's eraf en dan met schakelaars (en draad) alsnog met de digitale baan verbinden.
Dan kunnen je digiloc's daar ook komen.
Grtz Tony

Nee is niet schakelbaar heb de rails met de rode "schoentjes" van Märklin geisoleerd maar er komen daar geen digitale locs meer dit stukje scenery blijft voorlopig wel staan heb nog 3 grote locloodsen voor de digitale locs en anders haal ik de rode "schoentjes" weer weg en is alles weer digitaal.

Citaat van: iTom op maandag 30 maart 2020, 10:57:56
Lekker bezig man, je moet wel oppassen, voor je het weet heb je er de smaak van te pakken.
Zoals je het nu aanpakt vind ik wel wat hebben, strak en niet te truttig.
Ik zeg, hou dit vast en trek deze manier door want dat past bij jou en bij Michelstadt  :thumbup:

Ik heb zeker de smaak te pakken Tom gisteren niet een gereden was alleen maar met de scenery bezig meteen alle dozen nagekeken en opgeruimd en vond nog leuke spullen voor op het festivalterrein neer te zetten zoals banken en tafels en vuilniscontainers.
Dank voor je compliment dat het bij mij en Michelstadt past ik ben zeer vereerd. :oops:

Citaat van: Kelderspoorder op maandag 30 maart 2020, 22:00:49
Hey Michel,

Enkele dagen niet echt actief geweest op het forum, en heb nu even je draadje weer eens bij gelezen.
Een mooi festivalterrein heb je weer weten te creëren.
Ook leuk zijn de partytentjes,is dit zelfbouw? heb ze nooit eerder gezien.
Zeer mooi

Dank je wel Freddy zo had ik het ook in mijn hoofd lekker recht toe recht aan veel eet en drank stands.
De partytent zijn geen zelf bouw maar zijn van Vollmer 45130 zie foto.

Citaat van: Wimdouwe op maandag 30 maart 2020, 23:02:05
Koolborsteltjes uit de locomotieven halen dan kan het licht branden en de schoorsteen roken zonder dat de locomotief er vandoor gaat  >:-D
(het is maar een idee...)

Ik heb dit nooit met analoge locs gedaan maar het is het proberen waard lijkt mij het is wel zo leuk als de lichten van de locs branden als de preisertjes straks massaal aan het fotograferen zijn.

Citaat van: wimpietje op dinsdag 31 maart 2020, 06:27:12
@citaat: Wim
Bent wel een grapjurk he... :-)

Klopt dit niet dan Wim ?


Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Nou snap ik het, Mies  ;)

Grtz en blijf gezond,

Tony
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.

Citaat van: Wimdouwe op maandag 30 maart 2020, 23:02:05



    Koolborsteltjes uit de locomotieven halen dan kan het licht branden en de schoorsteen roken zonder dat de locomotief er vandoor gaat  >:-D
    (het is maar een idee...)

Kan zondermeer hoor. Wel de borsteltjes goed bewaren wil je ze nog laten rijden. Je kunt er ook een goedkope Tams decoder in stoppen net als ik met mijn BR24 gedaan heb. Dat rijd minder mooi als een serieuze decoder maar het licht en de rookgenerator zijn dan schakelbaar. De decoder heeft 2 functie uitgangen van 250 mA dus dat zou naar mijn idee gewoon moeten kunnen.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat @citaat
Mooi Tony dan heb ik het toch goed uitgelegd. ;)

@citaat
Ik ga het vanmiddag proberen Wim met één loc maar Tams decoders ga ik niet inbouwen hoor zo technisch ben ik nu ook weer niet.
De analoge locs staan er alleen maar als scenery of te wel decoratie. :)

En net wat Tony schreef onderaan zijn bericht blijf gezond heren/dames.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lee
Citaat van: h0_miessie op woensdag 01 april 2020, 04:47:43
@citaat @citaat
@citaat
Ik ga het vanmiddag proberen Wim met één loc maar Tams decoders ga ik niet inbouwen hoor zo technisch ben ik nu ook weer niet.
De analoge locs staan er alleen maar als scenery of te wel decoratie. :)

Leuk dingetje om te leren als je thuis zit.
Of ben je toch veel onderweg voor werk?

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hi Michel,

Als je toch nog tijd over hebt kan je altijd een geluids-modultje onder je Party-tent plaatsen met wat "gezellige" muziek erop.   ;)

groet
Harald
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat
Bijvoorbeeld een bleutooth luidspreker van (bijvoorbeeld) de A..ion. Lekker goedkoop en een leuk effekt. De kleinere modellen zou je in een gebouw kunnen plaatsen. Koppelen aan je telefoon en de muziek laten spelen. Succes gegarandeerd!
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Leuk idee dat festivalterrein Michel. Nog even en je gaat helemaal over op stoom. :D
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat @citaat @citaat en  @citaat @citaat

Geluidsmoduultje? Bluetooth speaker? Ga toch weg, Home cinema installatie erop en knallen met die muziek. Rock mag gehoord worden.  :favorite:
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Arnold op woensdag 01 april 2020, 09:48:29
Leuk dingetje om te leren als je thuis zit.
Of ben je toch veel onderweg voor werk?

Nee voor mij geen leuk dingetje vooral omdat ik daar helemaal geen verstand van heb Arnold.
Gisteren weer een lange dag 5 klanten in België maar wel 720 kilometer op de teller.

Citaat van: Haradigi op woensdag 01 april 2020, 12:45:12
Hi Michel,
Als je toch nog tijd over hebt kan je altijd een geluids-modultje onder je Party-tent plaatsen met wat "gezellige" muziek erop.   ;)

Geen gek idee Harald zal eens kijken hoe en wat.

Citaat van: Wimdouwe op woensdag 01 april 2020, 12:52:47
@citaat
Bijvoorbeeld een bleutooth luidspreker van (bijvoorbeeld) de A..ion. Lekker goedkoop en een leuk effekt. De kleinere modellen zou je in een gebouw kunnen plaatsen. Koppelen aan je telefoon en de muziek laten spelen. Succes gegarandeerd!

Zal als het weer wat normaler is in de winkels eens kijken bij de AC tion Wim.
Heb wel een grote draagbare speaker op zolder staan maar die past helaas niet onder de partytenten of in het gebouw wat achter het podium staat. ;)
Dat het succes gegarandeerd is geloof ik best.

Citaat van: Maarten Marklin op woensdag 01 april 2020, 14:21:48
Leuk idee dat festivalterrein Michel. Nog even en je gaat helemaal over op stoom. :D

Ik vrees dat het bij de twee digitale stoomlocs blijft die op de baan rijden en deze drie analoge locs Maarten. :)

Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 01 april 2020, 17:14:00
@citaat @citaat @citaat en  @citaat @citaat

Geluidsmoduultje? Bluetooth speaker? Ga toch weg, Home cinema installatie erop en knallen met die muziek. Rock mag gehoord worden.  :favorite:

Met mijn Bluetooth speaker die er nu op de zolder staat kan er genoeg geknald worden op de treinenzolder hoor Henk. :P

Blijf binnen en blijf gezond in deze rare tijden dames & heren.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Gelukkig hebben de Preisertjes geen last van het COVID-19 virus  :D en kunnen zij lekker door feesten in jouw mooie festival terrein  :thumbup: :thumbup:
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Michel,

Leuk idee, het festivalterrein.

Bij de analoge locomotieven kunnen de (kool)borstels blijven zitten.
Kap eraf, bij één van de borstels het veertje los trekken en naast de borstelhouder zetten en het licht blijft branden.
En uiteraard kap er weer op. ;)
Een schakelaar in de rode draad naar de puntcontacten en je kan de loc's na het feest in de ruststand zetten.
Het is maar een idee....

grtjs

Wil
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat
Dat is nog een beter idee dan dat van mij, zo raak je de koolborstels niet kwijt  :thumbup:
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Treinofiel op donderdag 02 april 2020, 10:49:09
Gelukkig hebben de Preisertjes geen last van het COVID-19 virus  :D en kunnen zij lekker door feesten in jouw mooie festival terrein  :thumbup: :thumbup:

Gelukkig niet Rolf anders waren die paar die ik op de baan heb staan ziek en moest ik net als China snel een ziekenhuis uit de grond stampen. ;)
Dat weekend staat weer in het teken om het festivalterrein te verfraaien. :)

Citaat van: Wil Tweeendrie op donderdag 02 april 2020, 19:21:23
Michel,

Leuk idee, het festivalterrein.

Bij de analoge locomotieven kunnen de (kool)borstels blijven zitten.
Kap eraf, bij één van de borstels het veertje los trekken en naast de borstelhouder zetten en het licht blijft branden.
En uiteraard kap er weer op. ;)
Een schakelaar in de rode draad naar de puntcontacten en je kan de loc's na het feest in de ruststand zetten.
Het is maar een idee....
grtjs
Wil

Ik kreeg ineens een ingeving Wil toen ik mijn analoge stoomlocs zag staan in de vitrine nu komen ze leuk van pas bij het festivalterrein.
Ik ga je tips dit weekend uitproberen bedankt voor de tips Wil. :P :thumbup:

Citaat van: Wimdouwe op donderdag 02 april 2020, 20:41:44
@citaat
Dat is nog een beter idee dan dat van mij, zo raak je de koolborstels niet kwijt  :thumbup:

Kijk Wim ik goede tips en jij weer wat geleerd mooi toch. ;) :thumbup:

Ik wens de volgers en kijkers een goed weekend toe en blijf gezond.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Wil Tweeendrie op donderdag 02 april 2020, 19:21:23
Bij de analoge locomotieven kunnen de (kool)borstels blijven zitten.
Kap eraf, bij één van de borstels het veertje los trekken en naast de borstelhouder zetten en het licht blijft branden.
En uiteraard kap er weer op. ;)
Een schakelaar in de rode draad naar de puntcontacten en je kan de loc's na het feest in de ruststand zetten.
Het is maar een idee....

Het eerste deel van Wil zijn advies is gedaan een veertje van de borstels los gehaald en naast de borstelhouder geplaatst daarna uiteraard geprobeerd of het mij gelukt was en ja hoor het was gelukt.
Meteen de andere twee locs gedaan en gezamenlijk stonden ze alle drie stil met de verlichting aan.

Volgende stap is draden aan de rails maken onder de groene platen door trekken naar één verzamelpunt doen en vanaf daar een draden trekken naar de trafo.

Wil en alle andere bedankt voor jullie advies zo wordt het stoomfestival in Michelstadt nog leuker nu de verlichting aan kan zonder dat de trein gaat rijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Zo dat ziet er uit als een stelletje ondeugende stoere stomers die het festival gaan opleuken.
Goed gedaan hoor.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
-MICHEL,
Dat is een goed voorbeeld van een mede forumlid! Geeft nu een heel ander 'lichtend' voorbeeld om het gehele feestterrein de juiste aankleding te geven. Er staat nog heel wat te doen, maar jij gaat dat stukje bij beetje oplossen. Ja, er zullen steeds meer bezoekers op jouw feestje gaan afkomen. Plannen zijn geweldig, want die hebt je al bekend gemaakt!
Suk6 ermee en volhouden; er staan flink wat scenery-aktiviteiten te wachten.

:-) :thumbup:
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Michel

zo lijkt wel op een mini open-deur dagen in Göppingen. Als er evenveel preisers komen dan daar ben je een tijdje bezig om die te plaatsen.

Leuk hoor die ouwe stomers...

Luc
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hi Michel,

Wouw, stomers op de baan, hartstikke leuk.
Alleen jammer dat je de koolborstels of veertjes hebt aangepast, dan kunnen ze niet meer rond rijden. >:-D

groet
Harald
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Dat ziet uit als een paar stoeren stomers, erg leuk idee, en leuk festival maak je er van Michel.

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hoi Michel,

dat is een leuke oplossing !

Misschien kun je op de een of andere manier die lelijke haak aan de voorzijde er af halen. Dat geeft de locs een nog realistischer uiterlijk. En die haak heb je toch niet nodig.....

groeten,
Roel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: iTom op maandag 06 april 2020, 11:10:33
Zo dat ziet er uit als een stelletje ondeugende stoere stomers die het festival gaan opleuken.
Goed gedaan hoor.

Ze zijn ook ondeugend Tom zo ondeugend dat straks vele tientallen preisertjes er heen komen om ze te bekijken.
Dank je wel het is gelukt mede door hulp van forumleden. :thumbup:

Citaat van: GWS op maandag 06 april 2020, 11:29:10
-MICHEL,
Dat is een goed voorbeeld van een mede forumlid! Geeft nu een heel ander 'lichtend' voorbeeld om het gehele feestterrein de juiste aankleding te geven. Er staat nog heel wat te doen, maar jij gaat dat stukje bij beetje oplossen. Ja, er zullen steeds meer bezoekers op jouw feestje gaan afkomen. Plannen zijn geweldig, want die hebt je al bekend gemaakt!
Suk6 ermee en volhouden; er staan flink wat scenery-aktiviteiten te wachten.
:-) :thumbup:

Het is zeker een goede tip geweest en daar ga ik veel plezier van beleven en de vele preiseetjes die afkomen op het evenement.
Langzaam komt het festivalterrein vol met spullen gisteren nog twee glasbakken en 3 1100 liter vuilcontainers gevonden en in elkaar gezet.
Dank je wel ja ik ben er nog lang niet wat betreft scenery maar het begin is der. :P

Citaat van: lucdiels op maandag 06 april 2020, 11:32:53
Michel
zo lijkt wel op een mini open-deur dagen in Göppingen. Als er evenveel preisers komen dan daar ben je een tijdje bezig om die te plaatsen.
Leuk hoor die ouwe stomers...
Luc

Ja er zullen vele preisertjes gekocht maar ook zeker geplaatst moeten worden luc. :)
Op het middenterrein wil ik vele tafels en bankjes neerzetten dus ook veel zittende preisertjes maar gelukkig heb ik alle tijd.
Ben nog wat aan het schuiven met de foodstand als die naar mijn zin staan ga ik ze vastzetten en kan ik het uitneembare gedeelte er makkelijk uithalen ik ben eigenlijk met tig dingen te gelijk bezig. :D

Citaat van: Haradigi op maandag 06 april 2020, 12:26:49
Hi Michel,
Wouw, stomers op de baan, hartstikke leuk.
Alleen jammer dat je de koolborstels of veertjes hebt aangepast, dan kunnen ze niet meer rond rijden. >:-D

Ik vindt ze mooi staan op de baan beter als in de vitrine Harald maar of ze ooit gaan rijden is een tweede denk het niet namelijk. >:-D
Maar ze zijn een prachtige aanvulling op mijn scenery gebeuren. :thumbup:

Citaat van: Arnold op maandag 06 april 2020, 12:50:25
Dat ziet uit als een paar stoeren stomers, erg leuk idee, en leuk festival maak je er van Michel.
Ik probeer het zoals ik het voor ogen heb neer te zetten Arnold maar moet soms toch wat schuiven met dingen anders komt het niet uit ach improviseren is ook leuk.

Citaat van: RoelMarklin op maandag 06 april 2020, 13:55:21
Hoi Michel,
dat is een leuke oplossing !
Misschien kun je op de een of andere manier die lelijke haak aan de voorzijde er af halen. Dat geeft de locs een nog realistischer uiterlijk. En die haak heb je toch niet nodig.....

Ik ga vanmiddag na mijn wandeling even kijken of ik de twee haken kan verwijderen staat inderdaad mooier en realistischer net wat je schrijft.
Zodra de haken eraf zijn gehaald zal ik een foto plaatsen hoe ze er dan bij staan.

Geniet van het mooie weer maar blijf waakzaam en vooral gezond.

Groet Michel

 
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
En een stel dixies, een festival is voornamelijk voedsel aanvoeren en poep weer afvoeren haha  :o)
Althans van horen zeggen he  :)
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat

Uiteraard Barry horen die ook bij een festivalterrein er staan er nu al drie maar er komen der zeker nog 5 bij van die Dixies wc's.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 :offtopic:

Sssstttttt...........We zijn aan het denken! :idea: :idea: :? :? ;)
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
"dromen"

groet
Harald
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat @citaat

Waaraan Gerard ?  ;)

@citaat

Waarover Harald ?  ;)

Groet Michel
Michelstadt } vele kliko's voor het festivalterrein zijn binnengekomen.
Gisteren stond de postbode voor de deur met twee doosjes van Busch 1136 met daarin kliko's prullenbakken vuilniszakken en nog wat klein spul maar mij ging het meer om de kliko's waarvan de meeste bij het festivalterrein worden neergezet.
Ook vond ik nog in een doosje van Vollmer 6 tafel en 12 bankjes ook die komen op het festivalterrein te staan.
Langzaam maar zeker wordt het steeds gezelliger daar op het terrein.Pas als alles naar mijn wens staat wordt alles vastgezet/geplakt want nu zit ik nog in de verschuif fase staat dit lekker hier en dat daar alleen het podium heeft eigenlijk zijn vaste plek nu.

Aankomende week komt er weer een flinke doos binnen om een sleep compleet te maken maar dat zien jullie wel als de doos binnen is gekomen.

Verder wens ik iedereen vrolijk Pasen toe en blijf gezond

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Dat heet een ruime voorraad kliko's, Mies !
Als er dán nog rotzooi op de grond ligt.......
Gaat een gezellig feestje worden daar  :P
Toppietippie van Wil, trouwens  :thumbup:

Benieuwd, wat er in de verwachte grote doos zit...........

Grtz en blijf gezond,
Tony
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Daar heb je goed aan gedacht aan die kliko's.
Anders staat iedereen binnenkort in de rotzooi en is iedereen zo naar huis vertrokken.

Maar dat wordt een mooi feestterrein, wanneer begint de kaartverkoop?
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
-Michel,
Dat gaat toch best wel snel op het 'feestterrein'! Daarom heb ik in mijn vorige item datgene geschreven, wat jij aan het doen was! Tja, dat moet namelijk in alle rust en stilte gebeuren. Een klein beetje 'meedenken' moet kunnen, nietwaar? trouwens dat zouden velen moeten gaan doen.
Maar jij kunt voldoende "kliko's" op het terrein kwijt. En dat nog wat extra gevonden hebt is best wel een vereiste, want je kunt meer hebben staan, dan is er 'keuze' in overvloed voor jouw bezoekers!
Het gaat een flink feest worden en dat is helemaal aan jou toe te vertrouwen.
"De scenery is gestart"!

Bravo!

Jij ook nog een hele fijne Pasen toegewenst met jouw KARIN!

Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
En ook nog eens verschillende kleuren kliko's zodat er verantwoord afval gescheiden kan worden  :thumbup:

Fijne paasdagen iedereen
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Dat is weer een mooie aanwinst Michel, dan wordt het tenminste geen rommeltje in Michelstadt.

En met dit mooie weer, is het wel lekker dat de Preisertjes lekker buitenstebinnen overdekt kunnen zitten. :-) :-)

Gr,
Arnold
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 :) Mooie afvalbakkies heb je aangeschaft. :thumbup:
Maar heb je ook al een vuilniswagen dan? En een afvalkalender voor al die verschillende vuilstromen? :D

Dirk-Jan
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 12 april 2020, 12:02:35
En een afvalkalender voor al die verschillende vuilstromen? :D

Dirk-Jan

Nee volgens mij zijn ze daar heel modern in Michelstadt, ze hebben daar een een afvalapp denk ik
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Kijk dit zijn de details die het af maken. Zo komt je festivalterrein steeds meer tot leven. Nu nog wachten tot de preisertjes in grote getale op komen draven :P. De solo locomotieven worden toch langzaam maar zeker ingeruild voor mooie slepen, daar kan ik natuurlijk alleen maar van genieten. Ben benieuwd wat er in de blijde doos zit :D.

Groeten,
Wico
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Citaat van: Tony op zondag 12 april 2020, 09:46:36
Dat heet een ruime voorraad kliko's, Mies !
Als er dán nog rotzooi op de grond ligt.......
Gaat een gezellig feestje worden daar  :P
Toppietippie van Wil, trouwens  :thumbup:
Benieuwd, wat er in de verwachte grote doos zit...........
Grtz en blijf gezond,
Tony

Beter teveel kliko's dan te weinig uiteraard zullen sommige ook ergens anders neergezet worden maar het overgrote deel komt op het festivalterrein.
En ja hopelijk blijft de grond schoon na het evenement wat trouwens jaren gaat duren. :D
Ja de tip van Wil is geweldig waar ik dankbaar gebruik van ga maken zodat de verlichting van de locs aankan als ik boven ben aan het rijden. :P

Citaat van: marcel op zondag 12 april 2020, 09:47:19
Daar heb je goed aan gedacht aan die kliko's.
Anders staat iedereen binnenkort in de rotzooi en is iedereen zo naar huis vertrokken.
Maar dat wordt een mooi feestterrein, wanneer begint de kaartverkoop?

Als gewezen vuilnisman let op dit soort details. ;)
Het is inderdaad wel de bedoeling dat de preisertjes lang blijven hangen op het terrein er moet tenslottegeld verdiend worden door de eet en drank stands.
Dank je jij krijgt een speciale uitnodiging om het feestterrein van dichtbij de bewonderen. ;)

Citaat van: GWS op zondag 12 april 2020, 09:54:52
-Michel,
Dat gaat toch best wel snel op het 'feestterrein'! Daarom heb ik in mijn vorige item datgene geschreven, wat jij aan het doen was! Tja, dat moet namelijk in alle rust en stilte gebeuren. Een klein beetje 'meedenken' moet kunnen, nietwaar? trouwens dat zouden velen moeten gaan doen.
Maar jij kunt voldoende "kliko's" op het terrein kwijt. En dat nog wat extra gevonden hebt is best wel een vereiste, want je kunt meer hebben staan, dan is er 'keuze' in overvloed voor jouw bezoekers!
Het gaat een flink feest worden en dat is helemaal aan jou toe te vertrouwen.
"De scenery is gestart"!
Bravo!
Jij ook nog een hele fijne Pasen toegewenst met jouw KARIN!
Het gaat mij niet hard genoeg Gerard maar ja ik kan niet alles hebben eerst zorgvuldig kijken wat ik nodig heb en waar ik het kan vinden.
Ik dacht dat jij aan het nadenken was ik ben der al uit wat voor spullen ik nodig heb. :P
Vele forumleden hebben al meegedacht aan mijn baan maken en scenery en dat wordt altijd zeer maar dan ook zeer gewaardeerd.
Zwerfvuilbestrijding staat hoog op de agenda als er een evenement georganiseerd wordt hier in Michelstadt en dat het een feest wordt is maar af te wachten eerst maar eens kijken hoeveel preisertjes er op het evenement afkomen.
Jij en je vrouw ook nog een fijne tweede paasdag toegewenst.

Citaat van: Wimdouwe op zondag 12 april 2020, 10:00:17
En ook nog eens verschillende kleuren kliko's zodat er verantwoord afval gescheiden kan worden  :thumbup:
Fijne paasdagen iedereen
Overal is over na gedacht Wim zelf aan gescheiden afval hier in Michelstadt. ;) :P
Jij en familie ook een fijne tweede paasdag toegewenst.

Citaat van: Arnold op zondag 12 april 2020, 11:36:29
Dat is weer een mooie aanwinst Michel, dan wordt het tenminste geen rommeltje in Michelstadt.
En met dit mooie weer, is het wel lekker dat de Preisertjes lekker buitenstebinnen overdekt kunnen zitten. :-) :-)
Gr,
Arnold
Scheelt weer opruimkosten Arnold als men alles netjes in de ruim voldoende aanwezige kliko's kan deponeren. :P
Op zolder hier is het altijd mooi weer. :D

Citaat van: Dirk-Jan op zondag 12 april 2020, 12:02:35
:) Mooie afvalbakkies heb je aangeschaft. :thumbup:
Maar heb je ook al een vuilniswagen dan? En een afvalkalender voor al die verschillende vuilstromen? :D
Dirk-Jan

Ze zien er zeker goed uit Dirk-Jan zeer natuurgetrouw nagemaakt.
Uiteraard is er al een vuilniswagen in Michelstadt aanwezig waar alleen nog een vuilnisman preisertje ingezet moet worden zie foto en krijgt iedere inwoner die straks in Michelsdt komt te wonen een appje wanneer het vuil wordt opgehaald ook hier gaan we met de tijd mee. ;) :P

Citaat van: marcel op zondag 12 april 2020, 12:15:31
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 12 april 2020, 12:02:35
En een afvalkalender voor al die verschillende vuilstromen? :D
Dirk-Jan
Nee volgens mij zijn ze daar heel modern in Michelstadt, ze hebben daar een een afvalapp denk ik

Jij hebt helemaal bij het rechte eind Marcel alles via de app tegenwoordig ook hier dus. ;)

Citaat van: Wico op zondag 12 april 2020, 21:33:24
Kijk dit zijn de details die het af maken. Zo komt je festivalterrein steeds meer tot leven. Nu nog wachten tot de preisertjes in grote getale op komen draven :P. De solo locomotieven worden toch langzaam maar zeker ingeruild voor mooie slepen, daar kan ik natuurlijk alleen maar van genieten. Ben benieuwd wat er in de blijde doos zit :D.
Groeten,
Wico

Het zijn zeker de details Wico een daar dragen deze kliko's zeker aan bij.
Het is zeker wachten op de (juiste) preisertjes zoals jonge lui bij het podium veel zittende preisertjes bierpullen en andere spulletjes op de tafeltjes veel lopende preisertjes maar ook wat politie agenten die over het terrein heen lopen want de priesertjes uit Michelstadt zijn wel braaf maar die uit de buurgemeente misschien wel niet. :D
Het aantal Zwitserse solo locs wordt inderdaad minder maar de slepen langer en mooier. :P
We gaan het zien ik hoop dat de grote doos woensdag of donderdag binnen is. :)

Verder wens ik iedereen een fijne tweede paasdag toe maar vooral blijf GEZOND.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Met zo'n grote vuilniswagen moet het legen van al die kliko's in Michelstadt en het festivalterrein helemaal goed komen.
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
 @citaat

Dat moet wel Marcel want beetje bij beetje begint Michelstadt te groeien wie weet komt er nog een tweede vuilniswagen bij zodat de vuilnisman preisertjes maar één keer hoeven te rijden ipv twee keer als wat ik altijd moest doen toen ik vuilnisman was.

Groet Michel
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Hier rijden eenmaal per week soms wel 4 vuilwagens op dezelfde dag langs dus een vuilnis wagen extra kan geen probleem zijn .
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Michelstadt } het festivalterrein is geplaatst.
Ook hier komen meerdere wagens (op verschillende momenten) langs om al het door ons "gesorteerde" spul op te halen.

groet
Harald