Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen...........HO HO HO ! ! !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen..........kurze Nachrichten..........

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Mooie bericht wat je post, Tony.
geniet van het weer meer mobiel en actief zijn!

Swiss rail .. what else?

Tony,

Kijk dat zijn de berichten die de mens weer goede moed geven :thumbup:. Lekker op de ingeslagen weg zo doorgaan en straks in de nieuwe treinenkamer aan de gang!

Ik verheug me nu al op de komende updates (we wachten rustig af) :).

Groeten,
Wico 
Goed bezig Tony en geniet van elke dag :thumbup:
Weer leuke foto's allemaal thanks.
Mvgr, Theo.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Kurze Nachrichten? Ik vond ze best lang, en belangrijker nog: mét inhoud!
Je bent van ver gekomen maar wat een fantastisch bericht dat je daar aan je geliefde Mittelrhein rondwandelt ohne Gehhilfe!

Die foto van jouw op de rivier-oever zegt genoeg alles!
Goed herstel verder en doe het rustig aan, ondanks het gemopper van Klaus dat hij zo weinig van zijn collega (Haupt-) Inspektöre verneemt :? .

:thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:
Fijn bericht Tony
en lekker er op uit met frau tony
hier doe je het voor
fijn bericht, en volgende keer flikker je die rollator in de Mittelrhein (bij wijze van spreken);

mvg,
Michel
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Dat zijn fijne berichten Tony, vanmorgen vroeg al je foto reportage gezien en van genoten  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 juni 2024, 17:58:16... vanmorgen vroeg al je foto reportage gezien ...

Huh, hoe dan?  :eek: 
Ha Tony,

Dat zijn goede berichten. Hopelijk zet het herstel verder door.
Mooie foto's van die grote gele ballastprofileermachine. Maar ook je aanwinsten mogen er zijn. Wat een fraaie bus😛😛.
Groet
Roel

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Nieuwenhuis op maandag 03 juni 2024, 19:28:36
Citaat van: Degeluidsman op maandag 03 juni 2024, 17:58:16... vanmorgen vroeg al je foto reportage gezien ...

Huh, hoe dan?  :eek: 

Ik denk vandaag op tijd zijn bed uit en dan het bericht van gisteren lezen :?.

Groeten,
Wico

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Typisch Tony de vrolijke Frans is weer helemaal boven Jan. Wanneer dergelijke berichten alweer als kort worden gezien kunnen de volgelaars weer opgelucht ademhalen.
En een reisje langs de Rijn, Rijn, Rijn. Ooh wat is dat fijn, fijn, fijn. En dan mag Tony zelf de gitaar ter hand nemen om de begeleidende muziek te produceren.
Nu de revisie als geslaagd bestempeld mag worden en de revalidatie zijn vruchten afwerpt heb je zo een uitstapje, inclusief de getoonde aanwinsten zeker wel verdiend. Rijk zou zeggen "Goe gedaan jochie".
Re: Tony's simpele banen..........PP...KK.......en geduld hebben.....

Märklin fahren-ärger sparen

@citaat  @citaat  @citaat Dank voor alle reactieve berichten, Heren  :thumbup:  :thumbup:  :thumbup:

Ondanks enkele tegenvallende fysieke problemen/ongemakken, die mettertijd hopelijk (voor zover dat gaat) verholpen zijn, gebeurt er modelbaantechnisch gesproken hier toch nog het een en ander.
Althans; aan de infrastructuur die een en ander mogelijk moet gaan maken  8)

Eerst moe(s)t de voormalige treinkamer nr.2 omgetoverd in een was-,droog-,strijk- en naaiatelier. Van plafond tot en met vloer opgeknapt en nieuw ingericht.
Tijd voor de laatste loodjes en dat werd PP; plintjes plakken dus......werkje van bijna niks met wel veel kleine extra hoekjes.......
Dat werd uiteindelijk verdeeld over 3 dagen, want voor mij tegenwoordig KK; kolossale klus dus.
Niks roefroef snel ff op de knieën, maar zittend op een opstapje met een stoel ernaast om omhoog/rechtop te kunnen komen en vooral ook kalm an......geeft niks, went vanzelf.
Duurt alleen een stuk langer.
En daar heb ik tegenwoordig helemaal vrede mee.  O:-D

Langzaamaan worden er nu spullen van de toekomstige treinzolder naar beneden verhuisd en kan ik mijn aandacht en energie op de inrichting van de nieuwe ruimte en baan richten !
En nog vóór het boven te heet werd, heb ik alvast een muziekplankje gemonteerd.  :P
Nu voelt het al als mijn nieuwe thuis  :thumbup:

Van beide ruimtes een paar (ook vóór en ná) plaatjes, voor de rest blijft het afwachten voor jullie en ik zal hier -helaas- wederom amper aanwezig zijn.
(Vandaar het geduld hebben.)

Ps. de ideeën en plannen voor de nieuwe treinbaan borrelen en bruisen rijkelijk !

Grtz Tony

20D  EEN.jpg

20E TWEE.jpg

20F EN DRIE !.jpg

20240626_124726.jpg

20240626_124908.jpg

Niet te veel bruisen Tony.
Grote kans dat het dan gaat spuiten. 😎
En dat willen we niet de nieuwe baan moet weldoordacht zijn.

Vrgr,
Wilko

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Leuk weer eens een berichtje van TT (Toffe Tony). En wat voor bericht. Gaat helemaal de goede kant op en dat het laag bij de gronds werk zoals PP niet meer zo soepel gaat is algemeen bekend. Op onze leeftijd moeten we allemaal concessies doen met opstapjes, zitbankjes ed. Maak je daar maar niet zo druk om.

Dat muziekplankje ziet er uit als een complete symphony. Daar zullen nog heel wat vloeiende noten uit komen rollen. Maar wat heb je daaronder nu staan? Lijken wel radiatorretjes om de koude winterdagen wat meer gloed te geven, Daarmee kun je dan na de hitte weer een beetje bijwarmen.

Tony, hou je taai en doe het rustigjes aan. Het zal je niet weglopen. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en uitdagingen.
 :O Ppfff... en dat noem je kalm aan, er is best veel gebeurd. :thumbup:
Vrouw Tony zal ook best tevreden zijn met het keurig opgeknapte was-, droog-, strijk- en naaiatelier. B)
 :roll:  Misschien nog af en toe wel wat verwarrend voor je, loop je druk in de modus modeltreinfrutselknutsel brain te stormen, beland je zo in het verkeerde kamertje. >:-D
Maar ja, went vanzelf natuurlijk. :-)
 :o) En Henk, die radiatorretjes zijn inderdaad om de diverse vertrekken in de winter bij te verwarmen maar als je zo'n ding op zijn kant legt kan er een punt rijstevlaai tussen.
Zo heeft Tony in ieder vertrek desgewenst een stuk warme rijstevlaai tijdens het knutselen. :lol:

Tony, suc6 verder met het rijkelijk bruisen en borrelen van de ideeën en plannen. O:-D
Tony,

Geen plakplaatjes in komkommertijd dus, maar een echte update :thumbup:. In die rothoekjes gaat altijd al het meeste werk zitten, maar voorlopig ben je daar weer jaren vanaf.

Verder dus kalm aan, zeker met de hitte en rustig doorgaan met fantaseren en borrelen :thumbup:.

Groeten,
Wico   

Ha Tony!

Jouw aandacht voor dit forum wordt gewaardeerd  :thumbup:
Dank voor deze uitgebreide berichtgeving!
Sterkte met de ongemakken  :wink:

Hartelijke groeten,

Erik.
Tony,

Dank voor je update. :thumbup:
Tegenslagen horen er helaas bij en zullen hopelijk stukken minder worden in de toekomst als het herstel verder toeneemt.
Gelukkig hebben de plintjes geen haast dus er meer dagen overdoen is een strak plan. :)

Ben wel blij om te lezen dat de ideeën en plannen voor de nieuwe treinbaan borrelen en bruisen. :P  :thumbup:

Groet Michel
PP, dat doe ik meestal pas na een jaar of 4 na een hoop fijngevoelige hints van vrouwlief :-) !
Dus chapeau, Tony!

En verder lekker rustig doordieselen en op ieder station even bijtanken ;) .
Mooi om weer even wat van je te vernemen Tony. Dat KK herken ik wel, was hier vroeger hats-flat en Klaar is Kees. Tegenwoordig ligt dat tempo vanwege een toenemende leeftijd een stuk lager. En och wat zou het, het is toch geen aangenomen werk. Wat vandaag niet is komt morgen wel.

Met die warmt is het trouwens goed siesta houden en over nieuwe plannen na te denken. Kortom Tony, rustig aan en we zien je t.z.t. wel weer verschijnen met een nieuwe updeet.
Re: Tony's simpele banen..........bijna is het zover !

@citaat enz.... Bedankt voor de feedback en hieronder een soort van kort antwoord voor allemaal  8)

Wat ik eigenlijk wilde zeggen, is dat de kleine klussen er momenteel soms zó inhakken, dat er de rest van de dag bijgekomen moet worden en er ooit zelfs de dag erna amper gewandeld/getraind kan worden.
Het is dus niet alleen het ongemak van laag zittend werk en moeizaam opstaan. Maar zoals gezegd; het went en ik ben allang blij dat ik er nog ben !  B)
De elektrische radiatoren op de foto blijven lekker bewaard, net zoals de nog steeds werkende gaskachel in de huiskamer. Het staat niet in de weg en je weet maar nooit.
( geen stroom = geen cv, maar toch warm en geen gas = hopelijk wél stroom en toch warm )

En dan nu -eindelijk !- weer eens in de real-update-modus.........

Toen ik 10 jaar geleden dit topic startte, heb ik lang en intensief nagedacht over de topictitel; "Want ik bouw qua ontwerp en besturing heel eenvoudige, simpele banen en zo presenteer ik ze ook."
En daaraan is niets veranderd. Er zijn wel inzichten/zienswijzen veranderd en bijgekomen ( zoals het oldskool-gebeuren ).
De nieuwe banen op zolder zullen dus van het zelfde laken een pak zijn.
Voor mij is het stuk paradebaan deze keer erg belangrijk en verder mag alles en ga ik zoveel mogelijk scenery hergebruiken.
Dat wordt wellicht creatief proppen en stapelen en sommige zaken alsnog bij het vullis kieperen.

Met wat geluk en de juiste temperatuur kan er deze week daadwerkelijk met de bouw van de banen begonnen worden !  :P
Het railplan is in grote lijnen klaar en in mijn hoofd zie ik het hele zaakje al voor me, al weet ik na heel wat banen en proefondervindelijksgewijs, dat de werkelijkheid soms heel anders kan ogen en passen.
Ik heb het afgelopen half jaar behoorlijk wat afgedacht en scenery gecomponeerd en weet tamelijk heel precies wat ik wil maken.
Er zal vast weer veel gepast, gemeten en vooral gekeken worden, voordat het me bevalt.

Bijgaand 2 plattegronden en nog wat vakantiekiekjes ( met cursorophetplaatjetekstjes ).
Ik ga ook proberen wat vaker op het forum actief te zijn.

Grtz Tony

20I.png

20IDEE.png

20J schrootboot in het zonnetje gevaren......jpg

20K lange trein aan de overkant.jpg

20L lekker boottochtje.jpg

20M lange lege autotrein op weg naar Rüsselsheim.jpg

20N misschien een leuk idee voor de betere modelbaanknutselaar !.jpg

Mooie foto's en mooie plannen Tony. Alleen vraag ik mij af of die 3,4 meter zijde een "beetje leeg" is. In elk geval U is  weer terug van weggeweest van de treintafel. Doe rustig aan met die "kleine" klusjes dan komt het wel goed.

Swiss rail .. what else?

Tony,

Dat is al weer rap een update vanuit Limbabwe! En de eerste plannen op papier geven alweer veel fantaseer plezier. De vakantiefoto's geven ook gelijk weer inspiratie voor de paradebaan op de 3.4 meter lange zijde.

Zoals Bassie al zei: "Ik ga het eens aan de binnenkant van mijn ogen bekijken :P.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Herzlich willkommen zurück, Tony!!!
Mooie plannen op de jou zo typerende wijze gevisualiseerd ;) ; wat vinden Carl en Co er allemaal van? Die staan vast te trappelen om je te helpen. En de Broeders van Het Reghte Spoor staan liggen ook alweer veel te lang droog denk ik zo. We gaan het allemaal wel weer zien; ook Klaus is vanuit zijn nieuwe Karawan zeer benieuwd wat je er van gaat maken!
Citaat van: Tony op dinsdag 02 juli 2024, 12:35:38Met wat geluk en de juiste temperatuur kan er deze week daadwerkelijk met de bouw van de banen begonnen worden ! :P
:) Hee fijne Limbabwiaanse vriend, het geluk wens ik je toe en de weersverwachting voor Limbabwe geeft vooral de komende dagen uitstekend modelbaanopbouwfrutselknutsel weer.
Dus niet te lang op het forum rondhangen, hoewel wij dat natuurlijk wel heel leuk vinden, maar aan de slag met al je plannen.
En dan wel in een voor jou gepast tempo, rustig aan, met veel koffiemomenten met een stukkie vlaai of Limbabwiaanse worstenbroodjes.
 :o) Ik heb je plannen uitvoerig bekeken en er een beetje bij gefantaseerd hoe ik denk dat het gaat worden; u heeft mijn goedkeuring. 8)

De foto's zijn weer erg leuk maar dit soort foto's heb je al vele malen eerder laten zien, leuk, maar het kan beter. :o)
Misschien kan je de volgende keer naar de overkant zwemmen en daar direct langs het spoor de plaatjes kieken, dan hebben we het treinenspul wat beter in beeld. :mrgreen:
Die laatste foto van dat pand in de verbouwing is wel apart, het bouwdoek is geprint met de opdruk van het gebouw, kost wel wat maar de aanblik is wel netjes. O:-D

Suc6 met alle plannen en veel bouwplezier toegewenst.

doe maar een treintje

inderdaad succes en ga er gewoon lekker voor, je weet zelf tot hoever  :)

Als het maar Zwitsers is.

Mooie vakantiekiekjes mooie plannen mooi om te lezen dat je weer meer tijd op het forum wilt doorbrengen. :thumbup:

Groet Michel

Mooie plannen Tony! succes hoor om je droom-simpele-baan te bouwen!
Forum Moderator

Mooie / leuke plannen Tony, fijn weer iets van jou te vernemen.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Fantasietjes op de baan

Hey Tony, kunnen niet wachten op jouw Limbabweiaanse verhalen...
Re: Tony's simpele banen..........eindelijk in hoger sferen !

"Carl ?"
"Ja ?"
"Ik wil vandaag weleens het klimmetje naar je-weet-wel maken."
"Weet jíj wel, wat je daar zegt, Matz ? Het is hoog, héél hoog !"
"Kamme nie bomme, kwil op zolder komme....."
"Nou, vooruit dan maar. Maar niks tegen de meiden zeggen, want anders willen ze mee en moeten we die straks nog het laatste stuk dragen. De zoldertrap is veels te hoog voor ze !"
"Oké."
"Enne, zachtjes en niet te lang. Ik wil niet dat Tony last van ons heeft !"
"Ben benieuwd, wattie de laatste dagen daarboven uitgespookt heeft, Carl."
"Anders ik wel, Matz !"
"Wij zijn vast niet de enigen, Carl."
"Als je dat maar weet !"

De aandachtige leesteraars en volgelaars krijgen hieronder de gelegenheid om e.e.a. rustig te bekijken middels enkele raak geschoten foto's met toegevoegde teksten.
Zolang de temperaturen op zolder aangenaam blijven, wordt er aldaar namelijk zoveel mogelijk geknutseld en aangerommeld.
En het schiet al lekker op, kan ik wel zeggen !
Kep er dan ook zin an !  :P

Grtz Tony

20O.jpg

20P.jpg

20q.jpg

20r.jpg

20ra.jpg

20s.jpg

20v.jpg

20w.jpg

20x.jpg

20z.jpg

(Wie wat bewaart en hergebruikt, heeft wat ! Ben benieuwd, hoeveel er daadwerkelijk gerecycled kan worden..... )         
Sjonge, maar dit zijn de positieve berichten waar we er allegaar toch graag meer van zien!
Goed dat je weer aan de slag bent, Tony en dat die twee kleine kereltjes ook weer van de partij zijn!

Groet,

Peter

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dank Carl en Mats voor deze inspirerende sneak preview foto's! Er worden daar bergen verzet, en dan niet alleen modelbouwbergen, maar ook bergen materiaal en overige onmisbare (?) spullen! Ik word wel blij van deze beelden :D ! En dankzij de prefabrecyclemodelbaandelen is er ook al snel resultaat te zien :favorite: . En vergis jullie niet Carl en Mats, jullie zijn straks onmisbaar om de grotere en zeker ook de kleinere naadjes onzichtbaar op te vullen met jullie groene vingers! En dan heb ik het dus niet over de Taiga-Twins O:-D .
Dat zijn weer prachtige beelden als vanouds, alhoewel ........ We worden vanaf nu dus weer duidelijk verwend met de opbouw. Maar Tony je weet het, alles in een rustig tempo. In dat geval kan ik het ook nog een beetje bijbenen.  >:-D  >:-D
Carl, Mats en Herr Tony dank voor de beelden en de benodigde ondertitels ik heb er weer ouderwets van genoten.

Swiss rail .. what else?

Tony,

Mijn hart maakte een vreugdesprongetje om eindelijk weer eens wat van beide kwajongens te horen! Back on track zullen we maar zeggen :thumbup:.

Groeten,
Wico

Dag Tony.

Het prille begin is dan eindelijk afgetrapt, samen met jouw geliefde plastic kornuiten  :thumbup:
Ik kan mij nu al weer verheugen op de verhalen die de scenery gaan bepalen en vice versa!  :wink:
Vanuit Almelo heel veel plezier toegewenst met al deze avonturen !!!

Groeten,

Erik.
 :) Met een zeer verheugde blik en grote blijdschap in mijn hart neem ik deze update tot mij en geniet weer zoals vanouds. O:-D
En aan de reacties te lezen zijn het er meer die errug blij zijn dat jij en je kleine grote vrienden weer back on track zijn. :)
Veel plezier met knutselfrutselen aan de nieuwe baan, de plannen zien er al toppie uit met een leuk sporenplan. :thumbup:
Maar dat is jou ook wel toevertrouwd als ouwe rot in het vak. O:-D
En hopelijk kan je veel scenery recyclen, je had/hebt veel mooie stukjes scenery. B)
Tony,

Net als mijn voorgangers geniet ik van de update en gelukkig geen 630 pagina's met baanplannen maken maar gewoon rails neerleggen en kijken waar het spoor past of doodloopt. :thumbup:
Ook ben ikzelf zeer verguld om mijn kleine petekind weer eens in beeld te zien samen met Mats en ik weet zeker dat hun kleine handjes jeuken om je te gaan helpen met de scenery.

Ik zie graag de verdere avonturen van deze mooie treinenkamer graag tegemoet en kan eigenlijk niet wachten tot de volgende update maar hou wel je eigen in acht Tony want je bent nog aan het herstellen en dat blijft ten alle tijden belangrijker dan de hobby. :thumbup:

Groet Michel

Citaat van: Tony op maandag 08 juli 2024, 13:55:42@citaat ...(Wie wat bewaart en hergebruikt, heeft wat ! Ben benieuwd, hoeveel er daadwerkelijk gerecycled kan worden..... )

Dit ziet er in ieder geval al heel leuk uit weer!  :thumbup:
 @citaat  @citaat helemaal waar maar lekker hobbyen kan energie en natuurlijk ontspanning geven  :)
Da is waar Ruud, maar bedenk wel dat er dan eerst de trap moet worden bestegen.
Re: Tony's simpele banen..........eindelijk in hoger sferen ....(2)

Re: Tony's simpele banen..........eindelijk in hoger sferen ....(2)
Hallo, daarissikweereens !

@ Peter; je wordt op je wenken bediend, want er komen meer goede berichten vandaag  :)

@ Hans; er zijn zeker bergen verzet ! Sterker nog; die zijn zelfs bergop de trap op gezeuld en er zijn zeer zeker heel wat naden en naadjes glad te strijken door die kleine mannen !   B)

@ Freek; we doen ons uiterste best om er in dit topic weer wat van te maken  O:-D

@ Wico; bijna letterlijk back on track zelfs, al zijn die jongens vooral van de schone bouwkunsten en het groen  ;)

@ Erik; ja, ik heb ook weer zin in het vaak onverwachte van het baan bouwen. Eens kijken, wat er nog allemaal uit de duim gezogen kan worden  :o)

@ Dirk-Jan; kworderzelfookblijvan  :o)

@ Mies; je petekind is bijna niet meer te houden en slingert allerlei ideeën naar mijn hoofd, maar dat wordt koel gehouden. Al is dat op zolder soms wel lastig  :D

@ Ernst; dat dacht ik ook en vandaar, dat ik het bewaard heb  ;)

@ Ruud; dat is in dit geval zeker zo  :thumbup:

Het trap(pen) klimmen en afdalen is in mijn geval een fijne en zeer nuttige extra cardiotraining en laat me ook meteen mijn grenzen voelen.
Dat gebeurt tijdens het knutsen trouwens ook. Opeens is het goed voelbaar genoeg geweest en dan hou ik terstond op en ga dan volle bak nixen !

Momenteel wordt er tijdens minder warme tijden van alles en nog wat geklooid, geruimd, gezocht, gekeken, gemijmerd, gepast, gemeten, geboord, geschroefd, gezaagd enzzzzzzz.....en; heroverwogen !
Is dit wel wat ik wil, is er nog iets anders mogelijk, misschien past dit wel daar, of toch geen klimmend spoor naar boven maken ? Dat soort vragen dus !
Onder het motto; beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.....

Dus doe ik vooral wat zeker gaat blijven/ moet gebeuren.

Zoals;

-Er hangen nu in het treingedeelte weer 8 oldskool TL buizen, er ontbraken er 2. Dat geeft een flinke bak licht en lekker vertrouwd gezoem.
 Toen ben ik even opnieuw foto's gaan maken, om te zien hoeveel lichtwinst dat oplevert.
 Bleken die 2 kleine snuiters nog steeds op zolder te zijn en ze hadden ook de nieuwe vakantie-Brekina's geparkeerd. Om alvast aan de zolder te wennen........

- De ruimte zelf opknappen en eventueel wat aanpassen

- De tafels aanpassen

Genoeg te doen dus !
Een paar plaatjes nog en nog wat bijlezen en reageren hier op het forum. Ik lig mijlen achter in topics die ik volg en de nieuwe moeten ook nog....maja kannie allestegelijk  :?  B)  O:-D

Grtz Tony

21a.jpg

21b.jpg

21c.jpg

BLIJ dat ik analoog RIJ

@citaat de come-back van Tony is een feit @citaat
                      :thumbup:  :)  :thumbup:  :)  :thumbup:  :)  :thumbup: 
Dat kun je stellen! Hij gooit er meteen de bijl in ........... eh als U snapt wat ik bedoel. Bovendien verwent hij ons weer met zijn karakteristieke plaatjes.
Binnenkort zien we waarschijnlijk tafels, want Tony had geboord en gezaagd. En dan volgen natuurlijk de ideeen.
We wachten in spanning af.
Leuk je terug te zien Tony, doe maar rustig aan& de priestertjes lopen niet zomaar weg he
Bedankt Tony voor de vertrouwde heerlijke plaatjes. :thumbup:
De Boys met de kruiwagens zijn in bloedvorm en hebben net als jij veel zijn in.
De tweede foto is van grote klasse en zou zo op een Wosa kalender kunnen staan.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........de paradebaan met parkeerplaats klaar gepuzzeld !
 @citaat en enz......; zeker leuk om terug te zijn, Heren  :thumbup:   Al is het wel nog(?) heel beperkt....

Vandaag wederom een echte updeet en ook nog eens eentje, die ik met trots presenteer ! O:-D
Want op het o-niveau van de nieuwe baan ligt de rails passend en naar volle tevredenheid -provisorisch- op zijn plek.
Dat was nog een hele toer, vanwege het los uit de hand leggen en gebruik maken van wat voorhanden is.
Op zich een simpele lus met parkeerplek in de halfschaduw, maar met bochten in allerlei radiussen om én een zo mooi mogelijke paradebaan te krijgen ( slankewissel-tegenbogen en 24530-bochten ) én zo lang mogelijke parkeerplekken voor de treinen te maken ( boogwissels met R1 en R2 stukken en stukjes ) én alles preciezelijk aan te laten sluiten op de rails di al op de andere tafel klaar lag.
Maar na 4 sessies in 3 dagen met 2 overnachtingen ( mét ontbijt ) in gedeeltelijke puzzelpiekermodus ( in de prijs inbegrepen ) én tussendoors stiekem even gluren is die klus geklaard.

Nu wacht de volgende klus; de rails op niveau 0 zo'n beetje waterpas te krijgen en het stuk klim naar niveau 1 te realiseren.
Wie de foto's goed bekijkt, zal zien dat dat geen sinecure is. Al hoeft het géén schoonheidsprijs te verdienen. Het meeste zie je later tóch niet meer en de rest wordt nog weg- en afgewerkt.
Wederom genoeg te doen dus ! Hopelijk komt er geen long hot summer ( of tropisch hittegolfje ) want de zolder warmt rap op. We gaan het meemaken en zodra er weer iets te updeten valt, zien jullie het vanzelf hier.

Allez, dan hier het beeldend gedeelte van dit verslag.

Grtz Tony

21d.jpg

21e.jpg

21f.jpg

21g.jpg

Re: Tony's simpele banen..........de paradebaan met parkeerplaats klaar gepuzzeld !
 @citaat paradebaan ziet er mooi en lekker afwisselend uit, maar de doorrij- en parkeersporen zijn niet even lang en geeft dat later geen problemen met de treinlengtes?

gr. Ruud
Forum Moderator

Hoi Tony,

Jij tovert weer een glimlach op mijn gezicht met deze mooie update, de rails ligt  ( op foto 1 licht rechts van de wissel de baan nog los ) en het is al bijna tijd voor de eerste scenery  ;)

Mvg,

Peter Degeluidsman
Tony,

Lekkere kijkplaatjes schotel je ons voor! Wat een heerlijke smikkel en smul paradebaan krijg je straks :thumbup:.

Groeten,
Wico