Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen.........eerst testen, spelen, aanpassen en overdenken......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Je bent lekker bezig Tony, fijn om te zien  :)
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Tony, Bedankt voor deze update. :thumbup:
Het kastje met de lades is wel een heel mooi kastje waar lekker veel hobby spullen in opgeborgen kunnen worden. :P

Succes met de verdere afbraak van de bijna oude banen.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen........weer wat verhuiswerk verder........
 @citaat Inderdaad mooie ladekast. Doet mij denken aan de ladekast van een niet meer bestaande modelbouwwinkel in Hilversum. In die lade kast zaten allerlei artikelen en onderdelen voor modeltreintjes.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Dank voor de reacties, Heren !

# 3 x daags een wandeling/looptraining ( meer mag ook )

# 3 x daags een actief kwartiertje ( als toetsenbordridder ) aan de PC  ( meer gaat vaak niet vanwege de zithouding )

# af en toe aan het omruimen en afbreken.....

# en heel heeel heeeel af en toe een jubileum !
  en dat is vandaag, want precies 10 jaar op dit Fijne Fantastische Forum !
  en dat vier ik met 10 foto's en ik hoop, dat ik met jullie nog een paar jubilea mag vieren hier  :P

Grtz Tony



18I.jpg

18J.jpg

18K.jpg

18L.jpg

18M.jpg

18N.jpg

18O.jpg

18P.jpg

18Q.jpg

18R.jpg
         
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Gefeliciteerd Tony met je tienjarig-aanwezigheid op het forum. :thumbup:
Hopelijk komen er nog vele jaren erbij zodat ik nog vele jaren kan genieten van je banen en bouwsels en zeker van mijn petekind Carl.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
10 jaar alweer, gefeliciteerd Tony.
Zo lang zit ik hier niet maar heb zeker heel wat van jouw berichten gelezen.
Ook veel gelachen natuurlijk.
Hoop nog vele jaren van jouw bijdragen te mogen genieten.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Dat is pas een echte mijlpaal Tony  :thumbup:  :thumbup:
10 jaar alweer, op naar de volgende 10 jaar.


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
hip hip hoera, op naar de volgende modeltreinavonturen :favorite:

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
time flies when you're having fun  :)
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 :) Erg leuk dat je ons al weer 10 jaar verblijd met al je wijsheden en mooie verhalen van al je prachtige modelbanen. :thumbup:
Op naar de volgende 10 jaar en dan gaan we het effe evalueren of we nog door kunnen. :roll:
Misschien zijn we dan wel te oud aan het worden en kramen we alleen nog maar onzin uit, dan mogen we vast niet meer op het forum. :mrgreen:
Ik zie op de laatste 100% W.O.S.A. waardige foto ook nog onze goede vrienden Carl en zijn Twins en Matz met zijn vrouw, leuk om ze effe te zien. B)

En voor de onwetenden; C-Rail is in deze 100% goed gekeurd, het W.O.S.A. handboek met alle voorschriften en regelgeving
heeft al een tijdje terug een addendum gekregen betreffende de toelating van C-Rail.
Herr Inspector Otto had daar in eerste instantie twijfels over, maar na wat gepaste bedreigingen van mijn kant ging hij overstag. >:-D
De Hernn Inspectors Herbert (woont bij Tony) und bolle Klaus (woont bij Hans) zijn ook overstag gegaan nadat Otto ze gebeld heeft. :-)
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tony,

Van harte gefeliciteerd met deze fraaie prestatie :thumbup:. Dat vraagt om een eigen jubileumwagon met afbeelding van Carl & Cornuiten :P.

Misschien een mooi moment om nog tien iconische foto's te plaatsen van al die preiser figuurtjes die hier in de loop de jaren de revue zijn gepasseerd :idea:.

Maar kalm aan natuurlijk want we hopen met z'n allen op voorspoedig herstel!

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Gefeliciteerd met dit jubileum Tony, nu op naar de 20 jaar!
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tony van Harte Gefeliciteerd. Na 10 jaar volgt is nog het 12,5 jarig jubileum, dus laat je kop niet gek maken.

In elk geval toch weer een aantal foto's, waarbij uiteraard de laatste er uit schiet, de DE IV oftewel de TEE-Ram. Ook degene die meedelen in de feestvreugde zijn weer geportretteerd.

Wat je gezondheid en het recept betreft, tja dat 3 x wandelen ............. als het nu eens wat minder ging regenen en waaien ........ In plaats daarvan kun je natuurlijk door de kamer gaan ijsberen, in gedachten bezig met de opbouw van de nieuwe baan, op die manier kun je ook kilometers maken. Vrees alleen dat Frau Tony daar niet zo gelukkig mee is.

Maar het voorjaar komt er gelukkig aan, de vogels beginnen weer volop te fluiten en dat geeft een mens weer energie.
Zodus, rustig aan, denk om Uw gezondheid want men wil je over 10 jaar hier nog aanwezig zien in het Forum. Uiteraard met WOSA waardige verhalen al dan niet omgeven door Carl, Matz, de Twins en weet ik veel wie nog meer.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tja Tony, hier valt weinig aan toe te voegen! Fijn dat het de goede kant op gaat, het gaat niet vanzelf begrijp ik maar je hebt weer goede zin en dat helpt zeker mee. Hou dat vast en ga door!

Die laatste foto is prachtig met die kromme TEE-RAm, daar kunnen die Koplopers nog wat van leren :D !

Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Dag Tony.

Proficiat met jouw forum-jubileum :thumbup:
Dank voor de laatste foto van die prachtige oude dame, met rondingen!
Dat maakt een hoop goed na die sloop reportage  :wink:
Ik had eigenlijk 10 foto's verwacht die de 10 jaar van jouw aanwezigheid hier op het forum vertegenwoordigen. :roll:

Kallum an!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tony, bedankt voor de glim- en andere lachjes!   Houdt je duimen heel bij het herverbouwen,want anders komen daar geen prachtige verhalen meer uit.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Gefeliciteerd Tony en sterkte :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Goed werk heeft zijn tijd nodig, en een beetje fantasie. Dat bouwt treintafels als euh treintafels. Ik daag je uit voor minstens nog 10 jaar met je hobby op dit forum.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Gefeliciteerd met dit jubileum Tony, ik kan altijd genieten van je mooie verhalen al reageer ik niet vaak.
Heel veel sterkte toegewenst met het herstel, dat je er maar sterker uit mag komen.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tinnen Tony, hoe kom je er op. Dan moet ik meteen aan een tinnen soldaatje denken. Zo een stijve Klaas met het geweer aan de schouder en dat vind ik helemaal niks voor Tony. Die staat veel liever met een gitaar voor een ezel, denk ik zo.

maar goed, dat is allemaal bijzaak. De hoofdzaak is dat Tony weer van zich laat horen met mooie praatjes. Daar worden we blij van. En ik mag hopen dat Tony nog heel lang die mooie praatjes en plaatjes blijft brengen.

Tony hou je haaks en doe voorlopig kalmpjes aan. dan sal alles reg kom.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Ha Tony,

fijn om te zien dat je langzaam weer de goede kant op gaat. Succes en houd vol!


een hartelijke groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !

Superbedankt voor de hartverwarmende reacties, Heren  :thumbup:
Het tinnen jubileum staat voor 10 jaar, vandaar......  O:-D
Ik wilde gister nog reageren, maar na een middagje afspraken in het hospitaal, had ik het wel gehad.
En zoals hierboven al geschreven; er zitten alleen maar korte momentjes PC voor me in.
En de meeste tijd wordt ook nog eens gebruikt voor het trainingtippelen achter de rollator buiten.
Wat plaatjes van "hoogtepunten" van/uit dit draadje ter lardering van het jubileum is een goed en leuk idee, al is het bijna onbegonnen werk na zoveel jaren en pagina's.....
Wie veel "lege tijd" te vullen heeft, kan natuurlijk gewoon het hele draadje hier doorsnuffen. Doe ik zelf ook weleens  :D
Maar ik heb er wel wat gezocht hoor !
En wel van het jubileum van Carl hiero. Dat begon hier; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg981599#msg981599 
Ik heb daar in mijn archief 5 plaatjes van geselecteerd en die plaats ik hier.
Misschien komt er nog meer. :P Cursor op het plaatje voor het begeleidend praatje.....

( Maar voorlopig weer ff nie )

Grtz Tony



19A  ONDANKS DE EXTRA OPGETROMMELDE BUSSEN HANGEN DE PASSAGIERS MET DE BENEN BUITEN.jpg

19B glorieuze intocht van Cal, die even wat aardige dames begroet.....jpg

19C tijdens de festiviteiten wordt er een tendertrek gehouden.....jpg

19E.jpg

19F salto mortale.jpg

     

Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 @citaat Geweldige foto's met heerlijke humor Tony! :thumbup:

Kallum an !

Groeten,

Erik
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 @citaat  @citaat

Tony, bedankt voor de glimlach op mijn gezicht. :P
En weer lekker genieten van je rustmoment(en) Tony. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Geweldig wat een humor. Lachen is gezond en dat is niet voor niks. Lachen is de emotie die de minste energie vergt (woede de meeste maar dat terzijde) en dus uitstekend voor mensen die het kallumpies aan moeten doen. Of zoals de Engelsen zeggen "Does it hurt? Only when I laugh". Dat is Engelse humor.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Dat benne leuke dingen voor de mensen ‼️
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tony,

Haha deze serie is nog van voor mijn toetreden tot dit onvolprezen forum en zorgt dus voor een verse glimlach van oor tot oor.

Dit is dus het soort humor dat we nu met smart missen (met excuses aan alle andere forumleden die af en toe ook grappig uit de hoek komen).

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Met de gemiddelde kwaliteit van ons geheugen hoef je geen nieuwe foto's te maken, Tony :o) .
En voor hen die het zich wel kunnen herinneren geldt het als een feest der herkenning :thumbup: !
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 @citaat

Net zoals je bijvoorbeeld afleveringen van "Fawlty Towers" keer op keer terug kunt kijken en telkens opnieuw geniet van de fantastische humor :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Goed om horen dat je al wat kan ( moet 😈) wandelen en natuurlijk proficiat met die mijlpaal 👌
Laat de emmers humor maar weer over ons komen Tony 🤗
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
Tja Tony, je hebt wat beleefd sinds je aanmelding bij dit forum. Dat alles is ook niet ontgaan aan Googel. Als je gaat zoeken op "3rail Tony Carl" of "3rail Tony twins" dan wordt je geconfronteerd met foto's. Dan heb ik het nog niet over "3rail Tony Wosa". 

En och wat, Carl heeft een kruiwagen en U dus nu een rollator tender. U valt wat dat betreft niet uit de toon.
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 Kijk een paar dagen niet is er een hele lawine van foto's bij gekomen, fijn dat het lukt net als het avontuur met de rollator, heb je altijd een stoeltje mee. Ga zo door :thumbup:  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............Tinnen Tony !
 Tony Gefeliciteerd met je nieuwe jaar, ik hoop voor je dat het mooier wordt dan het afgelopen jaar.
 Ik weet dat ik iets te laat ben maar het is goed gemeend, niets te doen en de dagen vliegen voorbij.
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Hallo volgelaars, even een teken van leven mijnerzijds  :P .......

Eerst maar wat antwoorden op jullie reacties op mijn laatste updeet (beter laat dan n....);

@ Erik; dat kallum an is er al (noodgedwongen) helemaal ingesleten en bevalt prima ! Geen zorgen dus ! ;)

@ Mies; ik vrolijk de zaak graag op hiero !  :D

@ Henk; de humor heeft me gelukkig nooit verlaten ! O:-D

@ Hans (Pinkf); het forum wat opleuken kan nooit kwaad  :o)

@ Wico; hoogste tijd om dit hele topic eens grondig door te lezen .......dus :-)
  ( ik krijg/kreeg trouwens vaak de senuwe van John Cleese in zijn hotelletje....)

@ Hans(zi); met mijn gebrekkige geheugen klinkt dit heel bekend ( en nieuw :?  )  8)

@ Wim; zodra het weer zo'n beetje als vanouds met me gaat, zal ik - samen met Carl - deftig mijn best doen om de emmers te vullen en over jullie uit te storten  :P

@ Freek; meteen die dag gegoegeld en idd; verrassend ! Heb me digitaal onsterfelijk gemaakt blijkbaar  B) Ik dacht trouwens slim te zijn, door een luxe E-rollator met dikke bandjes aan te schaffen, maar dat was geen succes; ik liep men benen onder mijn kont....... :?

@ Wiggert; goed gezien ! Dat altijd een (rollator)stoeltje bij je hebben, is een zegen en maakt je actieradius veel groter.  :thumbup:


Naast wat hardnekkige medische ongemakken/complicaties en dientengevolge nog meer dagelijkse pillen, gaat het loop- en beweeg-technisch de goede kant op; ik kom met mijn rollatortje al 3 keer verder dan 3 maanden geleden !
Ben dan ook 3x per dag aan het trainen en telkens best lang weg. Dat komt vooral door het tussendoorse zitten/bijkomen en het (zonder peuk !) van de omgeving genieten. ((rook nu 1 jaar niet meer !))
Conditie is wel wat beter, maar nog steeds als een natte krant. Begin mei krijg ik de (voorlopige) stand van zaken te horen en weet ik hopelijk ook, of er nog meer ingrepen nodig zijn.

Ondertussentijds staan alle treinspullen op zolder en wordt met kleine stapjes de ex-treinkamer gerefurbished.
En daar weer tussendorig, maalt mijn nederig breintje over de toekomstig baantjes en treintjes. :idea:
Op de toekomstige grote U-vormige tafel ga ik 2 of 3 etages rails maken en op de kleine van 80x200 cm komt Bahnhofshausen 2.0 met alle sixties-stations van de afgebroken onderbaan.
Een soort diorama met heel beperkt pendeltreinverkeer. Het gaat me vooral ook om de parkeerplek op de straat en het stationsplein.
Wat daar ongeveer komt, is op de onderstaande foto's te zien.

Voorlopig zal ik - nog steeds - maar heel af en toe hier aanwezig zijn. Het is niet anders.

Grtz Tony
(en voor het praatje, weer de muis op het plaatje  :) )




19B DE STATIONS EN DE ANDERE GEBOUWEN VAN DE ONDERSTE BAAN WORDEN SAMEN GEVOEGD EN KOMEN LATER OP ÉÉN TAFEL VAN 80X200cm.jpg

19C LINKS TWEE OUDE AUHAGEN-FLATS IN TT SCHAAL EN GEHEEL VAN KARTON VORMEN STRAKS DE BUITENWIJK.jpg

19D  HET STATIONSPLEIN VAN NEUSTADTNEUSTADT EN DE ANDERE STATIONS WORDT ZODOENDE VEEL DIEPER EN GROTER EN BIEDT PLAATS AAN MEER VOERTUIGEN.jpg

17E HEEL RUW (RAIL)PLAN VAN DE WAT  ( in gedachten ) UITGEBREIDE EN AANGEPASTE TREINTAFEL OP ZOLDER - kopie - kopie.png

   

Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Tony, dat zijn over het algemeen best positieve berichten. Plezierig dat te horen.

Je nieuwe plannen zien er zo summier getekend best interessant uit. Vraag mij alleen af hoe je meerder stations op een tafel van 80x200 gaat plaatsen en met rail verbinden. Dat wordt nog een avontuur denk ik.
En al een jaar gestopt met roken. Sooo. Voor je eigen bestwil hadden dat er ondertussen al 10 moeten zijn. Dan was die krant ook niet zo nat geweest. Maar kop op, met de nodige inspanningen kom je daar ook wel weer bovenop. En dan kan de uitslag in mei alleen maar gunstig zijn.
Sterkte!
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
 :) Hee Limbabwiaanse vriend, goed om weer wat van je te lezen. :thumbup:
Stap voor stap ga je vooruit, letterlijk en figuurlijk, en gelukkig wordt het weer ook wat aangenamer, dan is het buiten beter verpozen lijkt me.
 :o) Heb je eigenlijk een rollator met een accupakket? Heel veel soorten voertuigen hebben dat inmiddels, daarom mijn vraag. :D
Enne je plaatjes zijn weer om te smullen, vooral de laatste met dat Faller station Neustadt en dan met de mooiste kant naar voren. B)  B)
Die heb ik niet, zou eigenlijk ook niet weten waar die te laten, maar ik vind die wel errug mooi. B)
Voor nu, gewoon lekker doorgaan met kalmpies aan plannen maken en refurbishen en wij wachten geduldig af op een volgende update over een tijdje. O:-D
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Tony,

Blij om weer eens wat te horen en te zien vanuit het verre zuiden. De berichten zijn voorzichtig positief dus we houden de moed er in.

Veel succes en sterkte met het verder herstel, en af en toe therapeutisch aan de treintjes werken zal helpen ;).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Veel succes met het herstel en bedankt voor de mooie plaatjes,

mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Bedankt weer voor je update Tony, het gaat dus langzaam de goede kant op  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Mooie plaatjes weer Tony. Ook goed om te lezen dat het langzaam maar zeker fysiek weer een stuk beter gaat.
Gewoon stug doorgaan met trainen, ik heb Ronald Koeman inmiddels al geadviseerd je in de gaten te houden voor het EK rollator voetbal.

Maar alle gekheid op een stokje, je pakt er maar een groot A4 blok bij en je laat je gedachten maar de vrije loop betreffende de ontwerpen. Overigens kun je Bahnhofshausen II makkelijk verbinden met 1 der grote banen. Als je de tender niet meer nodig hebt is het een kwestie van een beetje aanpasssen, plankje er op, en tussen die 2 banen schuiven. Er tegenaanklappen middels een scharnier kan ook, dan krijg je een soort draaitafel en dan bedoel ik niet zo'n ding waar je 7 of 12 inch vinyl op moet leggen ................. alhoewel je volgens mij niet vies bent van wat muziek tijdens bouw activiteiten.

Enfin, U doet U best maar en daarbij wens ik je op alle fronten veel sterkte bij.
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
En nèt als je je afvraagt: "hoe zou 't met Tony gaan?" "Het is zo stil" komt er als verrassing een upate :) . Al ben je er nog niet, je bent op de goede weg! Sterkte en succes met het verdere herstel!
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Tx voor de plaatjes & goed dat het je « goed » gaat 🤞🏻
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........
Hallo Tony,

Er zit fysiek dus weer vooruitgang in, niet snel, maar toch. Het wordt weer voorjaar met hopelijk beter weer en dan voelt het ook altijd beter!

Er is weer een plan, een tekening, veel ideeën dus dan kunnen straks de grootse Limburgse modelspooravonturen weer beginnen!  :thumbup:

Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Hallo, goedemorgen en bedankt voor de reacties !  :P

@ ..........Nog even een algemeen antwoord; plak de foto's van Bahnhofshausen hierboven in gedachten aan elkaar en verfrommel en verprop  het zaakje het zaakje een beetje et voilá; daar verschijnt Bahnhofshausen 2.0 ! De rails die er komt, is alleen voor het oog, want een lange trein staat straks op 3 of 4 stations tegelijk en een korte kan een meter nogwat op en neer pendelen  O:-D
Het gaat me vooral om de (stations)gebouwen en de straten/het stationsplein en de dientengevolge ontstane parkeerruimte voor mijn wagenpark. En dat dus op 80x200cm met geen verbinding naar de hoofdbaan. En oja, ik probeer er ook weer het Unterbahnhof in te gebruiken.

Dus.........

In de vandaagse updeet wat plaatjes van de vorderingen in de ex-treinkamer (voor en na) en de buit van de treinbeurs in Weert (actiefoto is gepikt van WeertdeGekste.nl). Begeleidend praatje, muis op het plaatje.
De belangrijkste zaken die op mijn zoeklijstje stonden, heb ik voor leuke prijsjes aan kunnen schaffen en verder vond ik nog wat leuke snoepjes.
Ik ben namelijk van plan om op mijn nieuwe, nog naamloze Grote Baan 3 wissels elektrisch te bedienen ! Dan heb ik er in de toekomst wel 5 !!!!!!!
U ziet, of liever leest; er wordt hier nog steeds driftig nagedacht en gepland over de nieuwe treinbaan.
Hopelijk is de temperatuur op zolder de komende tijd regelmatig werkbaar genoeg en blijven de hittegolven  :-( dit jaar achterwege en kan ik lekker aan de slag.
Maar eerst moet de ontruimde treinkamer helemaal tiptop gemaakt en dan kan de zolder ontruimd worden. Die staat nu propvol namelijk.

Grtz Tony



19F TONY KOOPT DE WISSELAANDRIJVINGEN OP DE REGIONALE TREINBEURS BRON; www.weertdegekste.nl.jpg

19G.jpg

19H.jpg

19I.jpg

19J.jpg

18I.jpg

19K.jpg

18J.jpg

19L.jpg

19M.jpg

         

Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Of de foto moet heel erg misleidend zijn maar die Tony ziet er heel erg patent uit. Ik zie geen krukken, geen rollator of andere hulpmiddelen. Alles goed Tony? Langzaam aan kom je er wel.

Oh en succes met je wisselaandrijvingen. Ik heb die krengen er net allemaal uitgegooid. Wel vijftien! Zeker de helft doen het nog wel, maar hoe lang nog. Ik wil dat risico niet meer lopen.
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Langzaam maar zeer zeker gebeurt er van alles in Weert. En dat doet mij/ons deugd; ook het feit dat je weer zin ende pfiff hebt om naar een treinenbeurs(je) te gaan is een goed teken :thumbup: !
En maar liefst 5 E-wissels, het moet niet gekker worden :D .
Succes met verder opruimen en vooral veel plezier met bouwen straks (en de voorpret nu al).
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
 :o) Dat van plak de foto's van Bahnhofshausen hierboven is bij mij altijd verwarrend, ik heb de leesvolgorde aangepast en krijg de laatste berichten altijd bovenaan. :P
 :) En je staat er mooi op op foto 1, met al je modelbaanbouwfrutselknutselkunde aandachtig je aanstaande aankoop te bekijken/keuren/bespreken en waarschijnlijk af te dingen. :-)
Bij de aankopen zitten weer pareltjes B), ik vind ze allemaal mooi, maar die Diamond T truck springt eruit voor mij :thumbup:
Suc6 met alle plannen, nog werk zat, maar dat is mooi, anders zit je maar op je luie gat. :P

En ik denk dat ik voor ons allen mag spreken, we vinden het heerlijk om je weer overeind te zien staan
en doen wat wij allen graag doen, lekker struinen op een beurs. O:-D  :thumbup:

 @citaat  @citaat
Tony, jij gebruikt de wisselaandrijvingen met analoge stroomstootjes, dan komt het helemaal goed.
Er zijn hier op het forum al veel voors en tegens besproken maar mocht er al eentje stuk gaan in de toekomst heb je weer een knutselmoment. :)

Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Met een glimlach naar je update bekeken Tony. :thumbup:
Fraaie aanwinsten zijn er bijgekomen waarvan de Mercedes mijn favoriet is omdat mijn vader vroeger in zo een wagen zijn werk deed.
Mocht één de wisselaandrijvingen problemen gaan geven even door solderen en je hebt geen problemen meer ermee.
Die van op één na doen het na het door solderen allemaal nog na jaren intensief gebruik top spul dat Märklin. :P  ;)
Wat betreft de foto's in gedachten houden wordt moeilijk tegenwoordig kan ik bijna niks meer onthouden laat staan de foto's van een aantal berichten terug. :O

Trouwens leuke actie foto van je op het beursje welke aanwinst kwam van dat kraampje ?

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Dat zijn mooie aanwinsten Tony. Die Hornby 08 vind ik mooi, met een beetje fantasie hoeft die niet expleciet "Engels" te zijn.
Ook die Mercedes vind ik wel wat hebben. Goed omkoop materiaal voor een WOSA inspecteur. Der Hanzi weet er alles van.

Wat die wissel aandrijvingen betreft, de 1 vind ze niks, de ander spreekt ze klaarblijkelijk aan en hebben geen problemen. Nou had je er al een paar dus ik neem aan dat je jouw wissels regelmatig lief aanspreekt.
Niets mis mee, sommige vrouwen praten lief tegen plantjes met de benodigde resultaten.

Maar het allermooiste vind ik toch wel dat je na die beurs bent gegaan zonder tender danwel roeispanen en met interesse dit en gene onderdeel aan je blikken onderwerpt. Klaarblijkelijk zit er schot in de revalidatie.

Ik wens je succes met het opknappen van de oude treinkamer, maar doe het wel rustig aan, dan breekt het lijntje niet.
U moet uiteraard weer top-fit zijn voor het toekomstig rijn uitstapje.
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......
Hoi Tony,

Bedankt voor de fijne update, met veel plezier heb ik het weer gelezen.
De wisselaandrijvingen hebben mij ( na het om-solderen ) eigenlijk maar een keer in de kou laten staan en op het aantal wissels dat ik gebruik en de frequentie is dat een zeer goede score.

Je ziet er goed uit tijdens het kopen van de aandrijving  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten en succes met het verder verbouwen van al je plannen.


Mvg,

Peter Degeluidsman