Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer minimaal € 25 euro in onze Stichting 3rail Shop en krijg de 3railforum jaarkalender 2026 gratis!!

Tony's simpele banen.......vervulde wensjes voor kleine "mensjes"......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen.......dat zoek ik later nog wel uit.......
Tony,

Fijn inkijkje in het dagelijks leven van de enthousiaste modelspoorder :thumbup:. In gedachten maakte ik eenzelfde update voor mijn baan en werkzaamheden :D.

Door het zonlicht zonder kunstlicht worden bij mij nu de laatste drie tunnelingangen van achter belicht. Dat licht aan het einde van de tunnel geeft wel een leuk effect :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......dat zoek ik later nog wel uit.......
Schitterende foto's laat je weer zien Tony zeker de foto's met de zon schijnend op de baan. :favorite:
Maar ook de overzichtsfoto met de stoel vol met tempex mag er zijn en een lust om alle details te bekijken nee niet die stoel. :D
De Hollandse huisjes van Kibri zijn prachtig en het plantsoen ernaast maakt het plaatje nu al af laat staan als het totale plaatje klaar is.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......der weißer Riese besiegt !

Märklin fahren-ärger sparen

Goedemorgen, volgelaars !
Er valt weer wat nieuws te spotten op baan Lenzkirch !
Er is namelijk weer wat storend wit van de scenery op deze zolderbaan verdwenen. Verwijderd, zo u wil.
Dat is namelijk nog steeds één van de hoofddoelen van de bouw aan deze prachtige modelbaan in wording . ( :o) )
Het oog wil namelijk ook wel wat tijdens de opbouwfase. Namelijk géén tempexwit !
Dat stoort nogal tijdens het rijden met de treintjes, want er moet wél regelmatig tussentijds gespeeld worden.
Want tijdens het volgen van de treinen springen die maagdelijk witte vlekken in de scenery lelijk in het oog en temperen zodoende de kijkervaring.
Zo stond er dus recht voor mijn neus en in mijn linker ooghoek deez' witte tunnelreus hinderlijk prominent aanwezig te zijn.  :?
Maar dat is nu dus verleden tijd.

Verdere werkzaamheden/afwerkingshandelingen zullen in de (verre?) toekomst plaats vinden. Er is namelijk nog meer hinderlijk wit op deze baan en aangezien ook dit een zomerbaan is/wordt en zich niet op zeer grote hoogte boven de sneeuwgrens bevindt, wil ik daar geen lokale sneeuwplekken op aantreffen.

Zo, dat was alvast een hele kluif tekst voor de leesteraar.
Maar, zoals reeds gezegd, het oog wil ook wat !
Dus hier de plaatjes  :)

Grtz Tony

37kk.jpg
Voor de vergelijk nog een keer een nog pas vertoonde foto van de eerst stap van de verdere vormgeving van deze steile wand met treingaten. Mijn eigen "Frankenstein" ofwel "Weißer Riese".

37L.jpg
Eerst groeide de reus nog dikker......

37M.jpg
Maar daarna kleurde de zomerhoogtezon hem al spoedig Ibizabruin  B)

37N.jpg
Nog een kwak Intratuinkerstmos, een gekruisigde Atlas en het voorlopige plaatje is compleet ! Vanuit mijn machinstenplek is de hinderlijk witte klodder tempex niet meer te zien. :thumbup:

37P.jpg
Is het geen plaatje, dit plaatje ? 
( Ja, maar dat zijn al die andere hierboven ook, Tony  8o )

Swiss rail .. what else?

Tony,

Weer lekker bezig geweest en inderdaad het smoelt al een heel stuk beter zo :thumbup:. Ik heb van de week vaker aan je gedacht, maar dat lees je (straks) wel in mijn eigen topic :).

Groeten,
Wico

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tempex Tony.

Van Witte (tunnel)Reus naar bruine wand met treingaten :thumbup:
Maar wat is het nu: een natuurlijke berg of een betonnen kunstwerk  :roll:
Er staan in ieder geval fraaie treintjes omheen!

Hoe is het met jouw plastic vriendjes?

Groeten,

Erik.

Als het maar Zwitsers is.

Ja het oogt veel beter zo Tony veel rustiger dan het witte. :)
En Preiser bergbeklimmertje zo er graag zijn houweeltje in willen zetten. :D
Veel kijkplezier vanuit je commandocentrum toegewenst.

Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 14 november 2025, 14:06:02Hoe is het met jouw plastic vriendjes?

Goede vraag Erik. :thumbup:

Groet Michel

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Tony,

Dit is weer echt een Tony look, heerlijk, jouw manier van bouwen en de foto's zijn echt plaatjes! :favorite:

Hoi,

@ Wico; beter smoelen is de juiste uitdrukking  :thumbup: , want veel meer is het ook nog niet. Enne, altijd fijn als je af en toe aan me denkt. Da's andersom trouwens ook zo  ;)

@ Erik; voorlopig is het nog voornamelijk schuimbeton; de uiteindelijke vorm ligt a) nog niet vast en b) blijft dus nog een verrassing. De plastic vriendjes wachten hoopvol op het einde van mijn writer's block  O:-D

@ Mies; met dat kijkplezier gaat het veel beter zo en zeker tijdens het rijden. Al ga ik jouw schaalkilometers nooit meer inhalen  :P

@ Marcel; da's mooi om te lezen !  :)

Zoals al gezegd; het bruine b(r)ouwsel met in- en uitrijgaten is nog niet echt klaar, net zoals nog heel veel op deze baan. Voorlopig gaat het echt alleen maar om de totale, globale indruk. 

Grtz Tony   

Het is nu een mooie bruine hoop!

@citaat  :-)

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Geweldig Tony.
Ik heb er weer van genotterd en foto 5 wat een diepte werking, duizelingwekkend man.  :thumbup:

hoge bergen, het liefst zwitsers

Ons aller Tony is weer goed bezig ‼️

En geeft zelfs om 01.19 uur in de nacht antwoord. Prima de luxe.

Mvg Hans

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Mooie update weer Tony!
Het wordt nog wel eens wat.  :D  :D

Henk
De Witte Reus werd een Bonte Reus!

Nog steeds een bijzondere verschijning met die mythische beelden erop...

In deze uitvoering wel een beter decorstuk voor de langs rijdende treinen!

Groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen.......der weißer Riese besiegt ! (2)

Daarissieweer !

En ook goedemiddag  :)

En de Goedheiligman is weer in het land  :thumbup:

En er komt zelfs ook nog een heus updeetje  :P

Maar eerst nog wat reacties op de reacties van hierboven....

@ Tom; fijn, dat ik je oude dag nog wat extra opvrolijk af en toe ! Al denk ik dat jij je altijd wel prima vermaakt en bezig houdt  B)

@ Hans; dank je enne; voor mij is 1.19u. als nachtbraker nog tamelijk vroeg hoor  ;)

@ Henk; dat zegt Frau Tony ook altijd ! ( al 52 jaar .......  O:-D  )

@ Peter; ja, die beelden zijn nog van de afgebroken baan Bahnhofshausen 2.0 en zijn te mooi om niet te (her)gebruiken  :)

En dan nu de updeet;

De steile wand/tunnelportaal-huisvesting die wat op een berg lijkt is nog steeds aan proefondervindelijke veranderingen en aanpassingen onderhevig.
Daarbij wordt ijverig gebruik gemaakt van het extra aangeschafte Kerstmos, dat middels gebogen donkergroen ijzerdraad op het tempex vast gezet wordt.
Verder heb ik een stuk piepschuimrots met mijn vingers "geknabbeld" en geverfd en boven de portalen geplakt.
Ook zijn er alvast wat zeeschuimboompjes verschenen en is er wat groen gestrooid en met foundation gepoederd.

Tijdens dit proces is uiteindelijk de helft van het mos weer verwijderd en heb ik bedacht dat er bij de toekomstige uitbreiding/vergroting van de berg/rots aan de andere kant nog meer mos plaats gaat maken voor andere begroeiing.
Maar het bereikte resultaat tot nu toe stemt me meer dan tevreden ! En de grootste winst is, dat ik nu veel beter weet in welke richting ik het moet zoeken.  :)

Over zoeken gesproken; 2 uur bezig geweest met zoeken  :? naar een grote doos met zeeschuimbomen, die ik iets te netjes klaar had gezet  :D
( Het op- om- en inruimen hier op zolder is nog steeds nog lang niet klaar......)

Hieronder 3 foto's van het gebeuren, die de keuze voor deze berg-tunnelportalen-oplossing hopelijk wat duidelijker maken en het voorlopige eindresultaat laten zien.

Grtz Tony

37q.jpg
Ik rijd op zicht en een beetje op gehoor en maar met één trein tegelijk.

37r.jpg
Dus moet ik de opstel/doorrijsporen en de stand van de handwissels (witte puntjes op de hendels) in het schaduwgedeelte goed kunnen zien. Dat bepaalt mede de vorm van de "berg".

37s.jpg
De voorlopige eindtussenstand.....

Swiss rail .. what else?

Tony,

Dat weelderig groen ziet er goed uit! En de mythische beelden hebben terecht weer een perfect plekje gevonden.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Het heeft wel iets van een overwoekerde Maya-tempel en dan komt daar als verrassing opeens een trein uit :thumbup: !
Dat kan allemaal gewoon in het mooie Limboland ;) .
Re: Tony's simpele banen.......the boys are back in town !

"Carlchen, aufwachen !"
Matz stond door de open deur van Carls'caravan te roepen.
"Was ist los, Matz ?"
"Tony vroeg of we hem konden helpen met de nieuwe baan en of we ons kamp bij het spoor bij onze villa's konden opslaan. Hij heeft tuin- en werkmannen nodig !"
Als door een wesp gestoken sprong Carl uit zijn bed en niet veel later bivakkeerden onze kleine helden naast de C-rails in de wildernis.
Het was een onstuimige rit geweest en de Schleuderhütte van Matz schoot in het open veld zelfs van de trekhaak, maar dat probleempje werd snel verholpen.
Eindelijk, ja eindelijk weer eens samen aan de baan knutselen !
Tony was al goedgemutst en fluitend aan de slag gegaan.
Hoe dat verder ging, is hieronder te zien en te lezen  :P

38a.jpg
Ondeugende liedjes fluitend, liepen  Carl en Matz naar het stuk baan "waar het te doen" zou zijn. Eerst over natuur-materieschilderijtje en daarna door de knoekoes. Dat leek Limbabwe wel  8o

38b.jpg
Maar ja, Livingstone en Stanley lieten zich ook nergens door tegen houden en dus wurmde ons tweetal zich onverdroten door het weelderig groen.

38c.jpg
Tony had het "aanwerk"  reeds voortvarend ter hand genomen; dunne wit kartonnen platen onder het tempex geschoven en daar lijm tussen gespoten en het zaakje ter droging en hechting verzwaard.
Nadat het gereedschap verwijderd was, kon er nu naar hartenlust geknoeid worden !

38d.jpg
En dat deden de boys dan ook ! Carl liet Matz nog maar eens zien, over welke onvoorstelbare krachten hij beschikte. Hijzelf was al blij, dat hij de tandenstokers aan kon geven !

38e.jpg
Stukken oude baan werden extra aangebracht en de naden tussen de grotere delen moesten ook nog opgevuld.....

38e.jpg
Carl rende zich het leplazerus met zijn karretje, terwijl Carl als een wilde de pootgaten voor de cocktailprikkers groef....

38f.jpg
"Zo ! Klus geklaard, Matz ! Nou is Tony aan de beurt. Kunnen wij even wat gaan smauzen in de villa in de hoek. Want ik ruik Bratwurst  :P "
Dat liet Matz zich geen 2 keer zeggen en in een oogwenk (of daaromtrent) liep hij voorop....

38g.jpg
Ondertussentijds was Tony een brouwsel aan het klaar stoven. Op kleur nog wel !

38h.jpg
Het Grote Smeren kan beginnen !

38i.jpg
Toen dat gebeurd was, werd er met zijn drietjes nog verf gesmeerd, de rails afgedekt, groen gestrooid en met de plantensproeier gespoten.
Daarna togen de jongens niet naar hun caravan, maar naar de meisjes verderop en Tony ruimde op en ging nog effe met de treinen spelen.........

38j.jpg
Zo, de eerste slag geslagen ! Ziet er zeker wel wat beter uit. Moet natuurlijk wel nog verder afgewerkt en hopelijk gaat de rest van de werkzaamheden net zo voorspoedig ! Vooral spoedig  ;)

Aan de lust zal het niet liggen...........(Ps. en aan de dubbele foto ook niet !)

Vette Limbogrtz (Speciaal voor Erik),

Carl, Matz en Tony  B)  B)  B)

Swiss rail .. what else?

Tony,

Zo dat was al even een tijdje geleden dat de we de boys in actie konden zien! Dat heb ik toch echt wel gemist hiero op het forum. Dus speciaal vroeg m'n bed uit om bij te lezen 8o. Was weer ouderwets genieten bij de avonturen van de mannen. En natuurlijk met een mooi geschakeerd groen landschap als resultaat. Ik zou zeggen: doe zo voort :thumbup:.

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Prachtig om the boys weer enthousiast aan het "werk" te zien Tony. :thumbup:
En ja ze zijn het niet verleerd hun scenery kunsten. :favorite:
Een beter begin van de dag na het lezen van je grote update kan ik niet hebben. :)

Groet Michel

BLIJ dat ik analoog RIJ

Da's heerlijk wakker worden, zo met een Tony-update mét Carl und Matz :D !
Heel fraai zo! Gelukkig heb je deskundige hulp Tony!
Dat ziet er al super uit.

Gr henk

Dag Tony.

Geweldig dat de avonturen van de plastic vriendjes eindelijk weer van start zijn gegaan  :thumbup:
Nu maar hopen op voldoende inspiratie en geen writers block van jouw kant!
En ja, hoe simpel kan het werk aan de scenery zijn, althans zo laat je het hiermee wel over komen!
Maar dat is juist de combinatie van jouw gouden vingertjes en het inzicht van Carl & Co.  :wink:
Waarschijnlijk is die 'lust' teruggekomen door de carnavalsperiode in Limbabwe. :lol:

Groeten uit Almelo 🚦

Erik.

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Tony, ik heb er weer van genotterd.
Wat een mooi, leuk en inspirerend verhaal met mooie foto's.
Schön, dass deine guten, treuen und lieben Freunde wieder da sind.

Dank voor de reacties, waardering en feedback, heren !
Ook namens Carl en Matz  ;)
En het verslag gaat zo snel als mogelijk nog verder ook, want de plastic knuistjes jeuken en de Taiga Twins willen ook wel weer eens in beeld !
En de baan ver- en begroenen is zo ongeveer wel één van de mooiste dingen om te doen voor onze kleine tuinmannen  :P
En de treinen komen dan ook weer veel beter tot hun recht  :thumbup:
Win-win dus !

Hoe spoedig het vervolg zich aandient, is lastig te voorspellen. Hangt af van de conditie van de dag. Of deel daarvan.
De gezondheid en de bijwerkingen van nieuwe medicijnen spelen me regelmatig en op de vreemdste momenten parten  :?
Maar de zin en motivatie zijn weer helemaal terug en da's het belangrijkste !

Grtz Tony & Co

@citaat Gezondheid is nummer één, en we wachten wel (ongeduldig  >:-D ) af voor het vervolg van "the boys"  ;)
Re: Tony's simpele banen.......girls just wanna have fun..........

Jaja, Carl en Matz roken inderdaad Bratwurst ! En niet zo'n beetje ook !
Het water liep ze al in de mond en ze zetten er steeds steviger de pas in.
"Dat ruikt naar die Poolse worst, Carl ! Ik denk, dat Layla naar de slager in Neu Ulm is geweest."
"Zou goed kunnen en ik hoop, dat Ludmilla er zo'n lekkere koolsalade bij heeft gemaakt !"
"Met bratkartoffelen !"
"Man, hou op ! Ik hou het bijna niet meer !"
"Kom, we lopen hierlangs, dat is korter."

38k.jpg
"Die meiden zullen opkijken, als ze ons zien, Carl."

38m.jpg
Maar als ze aankomen, zijn ze wel verbaasd; daar staat een hele kudde auto's bij de dames voor de deur ! "Wat zullen we nou krijgen, Matz ?" "Geen idee, Carl ! Kom, snel naar binnen !"

38n.jpg
De lucht is nu zwanger van Bratwurst, chanel nr 5 en six-seven, foundation, lippenstift en vers plastic ! "Nou ben ik toch wel erg nieuwsgierig, Matz !"

Eenmaal binnen was de verrassing zelfs nog groter ! De knip zat vol met dames en ze hadden allemaal een Bratwurst in hun ene hand en in de andere een plastic bakje !
Het leek wel een party ! En niet zomaar een, nee, een heuse Tupperware-party en alles kakelde door elkaar en pas toen Layla "Carl, Matz, wat doen jullie hier ?", schreeuwde, werd het stil......
En keek iedereen verbaasd naar de twee kerels in de deuropening. Die zelf ook nogal verbaasd waren !

Maar al snel werd alles duidelijk voor iedereen en er werd gesmuld, gedronken, gelachen, eens schalks in de billen geknepen en uiteindelijk werden de jongens het huis uit gebonjourd en door de meiden uitgezwaaid.

38p.jpg
"Nou, Carl ! Dat was niet verkeerd. Zullen we op de terugweg nog even wat sceneryen ? Want Tony is weer prut aan het mengen." "Helemaal goed, Matz ! We leuren niet voor niks vaak met een kruiwagen."

38q.jpg
Terwijl Carl snel wat bloembollen poot, steekt Matz met zijn schep wat mollen doormidden. Tony smeert intussen nog wat naadjes dicht.....

38r.jpg
"De Bratwurst stoot me een beetje op, Matz....." "Je had ook na de zesde moeten stoppen, Carl en wie drinkt er ook een krat Krombacher achteraan ?"

Dat laatste hoorde Carl al niet meer, want die liep steeds sneller en verdween opeens pruttelend achter de struiken..........

Citaat van: Tony op dinsdag 02 december 2025, 00:29:00steekt Matz met zijn schep wat mollen doormidden.
Ai, is dát schrikken! Als vrijwillig chauffeur Dierenambulance doe ik mijn best allerlei gedierte te redden, steekt zo'n onmens van een Preiser die arme diertjes zomaar dood. Snif!
 @citaat Een variatie op wat hier "roadkill" wordt genoemd - en dat gaat van klein grut tot grote beesten, zoals herten en nog meer... hoe groter het beest hoe meer schade aan de auto en/of effectief dodelijk voor de bestuurder...

The most commonly killed animals on Alberta's roads are deer, with over 4,250 reported deaths in each of the last three years.
 Other frequently reported roadkill include moose, skunks, coyotes, rabbits, raccoons, porcupines, and pet dogs and cats.
@ Tony,

Na de tupperware party dan van de zomer maar een pool party, vinden die mannen ook leuk B).

@ Herman,

De diepvrieskist zal bij jullie goed gevuld zijn  :o).

Groeten,
Wico
@hermanvk @Tony Stomtoevallig had ik een paar weken terug een nest met jonge mollen, die iemand in de moestuin had opgegraven. Beestjes zo groot als m'n vinger, drie stuks. Ik heb ze levend en wel naar een opvang hier in de buurt gebracht. Of ze het overleeft hebben weet ik niet.
Van dit soort dingen schrijf ik verhaaltjes die ik op internet publiceer. Het verhaal van de jonge mollen wordt hoofdstuk 25.4. Is nog niet gepubliceerd.
20251018 Jonge mollen.jpg

Hoi,

@ Ermin; jammer, dat je geschrokken bent  :? Dat is niet de bedoeling, al zijn het wel alleen maar verhaaltjes met Carl & Co en het gaat er soms heftig aan toe, net als in de grote echte wereld (zoals  het "kippen ruimen" nu of alle oorlogen die woeden).
  Er zijn in de loop der jaren hier in dit topic bijvoorbeeld ook al eens Broeders van het Rechte Spoor platgereden en meer van dat soort zaken.
Mooi trouwens, dat je op de dierenambulance werkt  :thumbup:

@ Herman; ja, in het verkeer vallen niet alleen menselijke slachtoffers, helaas. Zelf ben ik ooit uitgekomen bij een hert, dat aangereden  was en half dood op de weg lag te kreperen  :?

@ Wico; zo zie je maar, ook Tupperware-party's kunnen leuk zijn  :D

Grtz Tony
Citaat van: Tony op dinsdag 02 december 2025, 12:02:56@ Ermin; jammer, dat je geschrokken bent
Valt wel mee met dat schrikken, hoor. Het was mijn manier op "mee te gaan in het verhaal".
Prachtige update Tony met de boys in de hoofdrol. :thumbup:
Altijd leuk de verhalen die ik altijd met een heerlijke glimlach lees.
De scenery zit er weer netjes uit zoals we gewend zijn van jullie drietjes. :favorite:

En nu heb ik ook trek in bradworst. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......vervulde wensjes voor kleine "mensjes"......

Goedendag, lotgenoten !

Ook dit jaar heeft Sintertony de pakjesavond met de kids en kleintwins weer gesponsord  :thumbup:
Zelf kreeg ik een opnieuw ingepakt DB-rijtuig dat al menig rondje gereden heeft hier, maar voor enkele uitverkoren brave preisers waren er een stel glimmende bolides uit het snoepwinkeltje  :P
Ook was er - wegens de toenemende handel met China - een extra container-oplegger geleverd.

De oplegger is meteen ingezet op baan Neu-Ulm en de PKW's staan bij station Altburg voor de deur op hun nieuwe eigenaren te wachten.
En zoals een het een goede updaat betaamt, is daar ook beeldmateriaal van beschikbaar.
Dat wordt hieronder gaarne getoond.  :)

Grtz Tony

38s.jpg
Op deze plek was er dus hoge nood aan meer opleggers die de containers aan- en afvoeren.....

38t.jpg
Deze splinternieuwe Hanomag Henschel moet voortaan uitkomst bieden !

38u.jpg
Twee nagelneue Fords ! Een Taunus 17A  Turnier/kombi en een Taunus 17M

38v.jpg
Dan nog een Opel Rekord P1 Caravan en een VW 1500/1600

38x.jpg
Samen met de reeds voorhanden Mercedes-bussen staan ze fijn in tijdperk 3 te schitteren  :favorite:

Verder kan ik nog melden dat ik samen met Carl en Matz zowat iedere dag op zolder aan beide treinbanen aan het knutselen ben.
Als daar iets toonbaars tot updeet verwerkt kan worden, meld ik me weer  :)

Mooie aanwinsten Tony, ze staan mooi op hun plaats daar op jouw baan.

Luc
Inderdaad smaakvolle bolides, en heerlijk om weer wat meer updates uit het Limburgse te ontvangen :o) !
De containerterminal mag er zijn Tony zeker nu de drukte met containers uit het verre oosten gaat toenemen. :thumbup:
De aanwinsten zijn schitterend en roepen meteen herinneringen op aan vroeg want diverse buurtjes hadden zo een VW 1500/1600.

Ik heb weer genoten van je update blij om hem te lezen en de foto's te bewonderen mijn dank hiervoor.
En goed om te lezen dat je iedere dag op zolder te vinden bent met de kanjers Carl und Matz. :favorite:

Groet Michel
Tony,

Je bent blijkbaar een brave jongen geweest, want je hebt hele mooie kadootjes gehad. Ze staan fraai te "shinen" op je baan. En even uit de oude doos: kleine Wico onderweg naar Spanje. Niet in de zak van Piet, maar op de achterbank van een sportieve groene VW 1600. Mijn koppie komt net boven het deksel van de Alpenkreuzer uit. Mooie jeugdherinneringen :favorite:.

VW1600.JPG

Groeten,
Wico

Dag Tony.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten  :thumbup:
De oplegger is een zeer fraaie en past erg mooi
bij de truck, horen die toevallig bij elkaar?

En het staatsieportret voor Bahnhof Altburg als toegift, is een prachtige Old Skool foto - ondanks de splinternieuwe bolides :cool:

Citaat van: Tony op maandag 08 december 2025, 14:05:33Zelf kreeg ik een opnieuw ingepakt DB-rijtuig dat al menig rondje gereden heeft hier ...
Dat mag je uitleggen, want dat snap ik niet ... :roll:

Groeten,

Erik.
 B) Hee Limbabwiaanse vriend, mooie bolides heb je gekregen van die goeie ouwe Sint. :thumbup:
En ook nog een reeds in bezit zijnde DB rijtuig om het aantal cadeautjes nog een beetje op te schroeven, toch leuk. :-)
Heb ik vroeger ook wel eens gedaan voor de schoencadeautjes, en dan mooi verbaasd blij zijn als ik het uitpakte. :D
Ook nog een container oplegger voor de China handel hoewel in het tijdsbeeld van Neu-Ulm er genoeg spul uit Europa kwam, toen maakten we het nog zelf.
Groette aan Carl en Matz en veel leuk modelbaanknutselfrutselplezier. O:-D
Ook prettig voor vrouw Tony als jij boven bezig bent, heeft zij ook een beetje de handen vrij. :P

Wico; mooie en leuke foto uit vervlogen jaren. B)  :thumbup:
Kan je misschien wel namaken op je baan met een Artitec Alpenkreuzer, zo'n VW een een paar Preisertjes.
Ik heb een camping een alpenkreuzer en preisser, nu op zoek naar deze vw1600 sport (iemand een tip?), ik vind het namelijk een schitterend nostalgisch plaatje wat Wico laat zien haha

En die alpenkreuzer is ook geen zicht bij een steengroeve 😊😃😃😃
Barry,

Nee dat gaat beter passen bij jouw camping :). Wat een leuk idee om mijn jeugdherinnering vorm te geven op jouw baan :thumbup:.

En de groene VW 1600 TL vind je als Brekina 26201. Andere kleuren artikelnummer 26202 t/ 26204.

Groeten,
Wico

Hoi,

@ Luc; die heerlijke sixties karren voelen zich hier helemaal thuis  ;)

@ Hans; ja, tis weer ouderwets genieten van de hobby  :thumbup:

@ Mies; containers (en alles eromheen) zijn hier ook erg geliefd en het verblijf op de zolder is weldadig te noemen ! Zeker met die 2 makkers er weer bij  :)

@ Wico; wat grappig, dat jullie ook zo'n wagen hadden ! En er dan ook nog mee over de Pyreneeën. Met sleurbak nog wel. Extra spannend dus en lekker warm achterin waarschijnlijk met de motor in je rug  :D

@ Erik; truck en oplegger horen idd bij elkaar. Enne, die wagon was letterlijk een sigaar uit eigen doos.  O:-D

@ Dirk-Jan; we zijn een beetje van het zelfde laken één pak   :o)  Ik "kreeg" met pakjesavonden ook regelmatig dure stomers MET een royaal lang (zelf geschreven) heldendicht over al mijn goede daden en eigenschappen, waar de hele familie dan verplicht naar moest luisteren ( want van de Sint :important:  ) :-)

@ Barry; die VW's zijn makkie te vinden, alleen een MiniWico zal moeilijker worden  O:-D

In tijdperk 3 kwam er toch al echt aardig wat Chinees spul onze kant op, al kwam het meeste uit Hongkong en Taiwan. Op baan Neu-Ulm in ieder geval wel  ;)
Wat ik aan deze modelauto's wel mis, zijn de chromen ringen om de koplampen, maar dan zijn ze waarschijnlijk flink duurder.
Ze zelf aanbrengen ga ik niet eens proberen, er zijn grenzen.

Veel treinmateriaal ga ik niet echt meer aanschaffen, trouwens. Ik heb eigenlijk al veel en veel te veel. Voor aparte zaken zoals de Engelse rijtuigen laatst maak ik wel graag een uitzondering.
Voor auto's daarentegen, is altijd nog wel een plekje te vinden/maken en het zoeken naar bepaalde modellen blijft leuk ! Al 4 jaar naar de Fiat 1300/1500 van de 60er jaren bijvoorbeeld.
En dan niet via internet zoeken en bestellen. Nee, écht vinden.

Hier een link naar het snoepwinkeltje  :P
https://www.deafbeelding.nl/album/daimler-house-treinen-en-dinky-toys?p=1   

Grtz Tony