Een paar weken geleden was ik in de gelegenheid een dubbelset BLS Re425 van Rivarossi van iemand over te nemen. Twee mooie locs die ook in AC uitvoering in bezit is van andere forum leden. De locs hebben op de print een tweetal jumpers waarmee je één kant van de verlichting uit kunt schakelen. Mooi voor rijden in tractie, maar niet nodig bij digitaal, omdat dan alles apart geschakeld kan worden.
De locs zijn tegen het knipperen van de lampen uitgerust met een aantal elco's op de print. Hier is ook één van de weinige tekortkomingen: deze elco's moeten eerst ontladen voordat de (metalen) kap afgenomen kan worden en de jumpers verzet. Een tweede minnetje is dat nergens gedocumenteerd staat hoe dde jumpers in te stellen. Dat moet dus via trail and error.
Helaas is daar bij mij inderdaad een error opgetreden, ondanks het in acht nemen van de twee minuten wachttijd toch de elco's opgeblazen.

Nou ja, ze zijn wel in SMD uitvoering, maar nog wel zo groot dat je ze kunt solderen. Dus op zoek naar geschikte elco's.
Een tweede actie, met weinig hoop, was een mail naar Hornby, of er nog dergelijke prints zijn en wat die kosten.
Al na een dag antwoord uit spanje, dat ik bij de nederlandse importeur moest navragen. Aldus geschiede...
Al na een dag antwoord dat het een zwitsers model is en ik dus bij de zwitserse importeur moet navragen. Hier zijn alleen NL onderdelen. Aldus geschiede...
Na bijna een week stilte de volgende mail:
Sehr geehrter Herr Mooldijk
Ich habe eine Platine gefunden. 
Unsere Serviceabteilung wird Ihnen diese anfangs nächster Woche kostenlos schicken.
Ich habe aber Ihre Adresse nicht gefunden. Könnten sie mir diese noch schicken.
Ich wünsche Ihnen ein schönes Wochenende und viele Grüsse nach Holland.
Mit besten Grüssen / With best regards
Gérald Stahl
Product ManagerOf ik dus even mijn adres door wil geven dan krijg ik een nieuwe print gratis toegestuurd. Ondanks dat ik niet in Holland, maar in Groningen woon (maar je, hij had mijn adres ook nog niet

), is dit natuurlijk fantastisch.
En inderdaad, vandaag doet onze fantastische postbode een envelop in de bus met het printje. in twee weken het probleem gratis opgelost.
Top service van Arwico/Rivarossi/Horby!