Nou Erik, ik ben op zoek geweest naar goede foto's van vitrines van modelspoorwinkels maar dat viel nog niet mee.
Uiteindelijk via een foto van een mede-forumlid kwam ik bij een Duitse modelspoorzaak waarvan de etalage een beete schuin van voren was gefotografeerd. Zonder spiegeling, maar ook zonder auto's ervoor. In een oud fotobewerkingsprogramma de foto enigszins recht gezet, enorm verkleind en uitgeprint. Hezelfde heb ik gedaan met google foto's van het interieur van Het winkeltje in Dordrecht. De foto's via het windows fotoknip programma uitgeknipt, bewerkt en uitgeprint.
Afijn, de modelspoorwinkel is dus intussen voorzien van een geprint interieur en een ingerichte etalage. Kijkend door de ruit ziet het er best leuk uit. Nu nog wat Preisertjes er in zetten. Er zitten al 2 leds in de winkel.
Naast de winkel ben ik ook begonnen met het restaureren van het seinhuis. De balustrade moet vernieuwd worden en er komt een nieuw interieur in. Waarschijnlijk een modelbaan. Het gebouw wordt tenslotte gebuikt door een modelspoorvereniging.
Als laatste zijn van de neiuwe aanwinsten de tuinstoelen en tafels in elkaar gelijmd en de kunnen na het schilderen in de tuin van de bakkerij en groentenboer geplaatst worden.

De modelspoorwinkel heeft een forse gevelreklame gekregen.

In de etalage staan wat modeltrein dozen en ligt een kleine treinbaan. De vitrines in de winkel zijn ook te zien.

Als je de winkel binnenkomt hangt er een vitrine met modelauto's

Boven de etalage hangt een poster van Märklin

Ook aan de zijgevel hangt een Mäklin reklame poster

De preisertjes worden geschilderd

Het seinhuis is al voorzien van een bord wat aangeeft dat de modelspoorvereniging erin gevestigd is.

De nieuwe vloer is gelegd.

De nieuwe aanwinsten die gekocht zijn in Aken. 3 NS rijtuigen van Märklin, een rongenwagen van Märklin, een Duitse ambulance die omgebouwd gaat worden tot een Nederlandse brandweerbus en een bouwdoosje met tuinstoelen en tafels.

De tuinstoelen en tafels zijn al in elkaar gezet en kunnen geschilderd worden.