Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door iTom maandag 19 maart 2012, 09:59:36

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat @citaat @citaat
Bedankt Tom, altijd handig om te weten want van scheepvaart heb ik niet zoveel sjoege. Dat een schip op water blijft drijven, dat weet ik en ook dat ze door aan het propellertje te draaien wat er achter hangt, dat die dingen dan in beweging komen. Zelfs weet ik dat je bij zeilschepen, die dat propellertje niet hebben, in een stukkie doek moet blazen om voortgang te bekomen. Van vliegmachines weet ik dan weer veel meer. Zo weet ik bijvoorbeeld met zekerheid dat aviateurs om hoge obstakels heen vliegen. En die paar seconden die zo een omweg duurt merk je nauwelijks op de totale vliegtijd.  >:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Maar wat heeft dat allemaal met mijn topic te maken.
Omdat ik denk dat de leveringen van Ali wat langer gaan duren.
Ik denk dat het transport per vliegtuig een stuk drukker gaat worden vanwege dat schip wat vast ligt en daar zullen de leveringen van o.a. Ali ook last van hebben.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: iTom op donderdag 25 maart 2021, 14:35:33
[...]
Dit wordt een volledig pand alleen de achterkant is gescand en geprint, zo kan het ook.
[...]

Scan-prints als voorkant geven wat mij betreft ook een redelijk resultaat.

Hieronder mijn allereerste pakhuis-trio in halfreliëf, met uitgesneden deur- en raamopeningen en opgekleefde takels om het 2D-uitzicht ietwat te verdoezelen.
De als basis gebruikte bouwdoos-voorgevel werd ingescand met 300 dpi-resolutie mbv een flatbedscanner die afgedekt was met ondoorzichtige gordijnstof ter voorkoming van zijdelingse lichtinval.
Na 4 jaar zijn de kleuren tot mijn verbazing niet zichtbaar vervaagd (wellicht omdat er geen direct zonlicht op viel).
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat ziet er heel netjes uit, enige aanmerking die je zou kunnen maken is dat de gevels echt identiek zijn. Ook qua baksteen (kleur) patroon. Terwijl dat juist niet hoeft als het een jpeg file is. Dan kun je met photoshop de hele gevelprint veranderen en dus een andere baksteenstructuur creeëren.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hallo Henk,

Helemaal mee eens  :)

Het was een proefprojectje met één kleurvariant van de basisscan en handmatige uitsnijding van de raam- en deuropeningen.

De volgende generatie(s) gebouwen worden veel gedetailleerder door gebruik van een Brother ScanNcut-plotter.
Deze snijdt veel nauwkeuriger dan mijn linkerhand en heeft ook een embossing-functie om 3D-effecten toe te voegen ( beschadigd pleisterwerk, sierbogen boven deuren en ramen, metselwerk met voegen, enz

* het ingescand bouwdoos-onderdeel staat uiterst rechts op de bijgevoegde afbeelding
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom, dat heeft allemaal helemaal niets met jouw draadje te maken. Maar ik denk ook niet dat het vliegverkeer daardoor enige vertraging op gaat lopen. Je krijgt een container namelijk met geen mogelijkheid in een vliegtuig. Nou ja in een Antonov wel maar dat gaat dan wel een lieve duit kosten. Hetzelfde geldt voor bulkgoed, dat gaat ook niet in een vliegert. Pakketboten bestaan al lang niet meer, dat is jaren geleden al geheel overgenomen door vliegtuigen. Dus waaruit moet die drukkere vliegvracht dan bestaan?
Dus vandaar dat ik jouw eerste opmerking als humoristisch beschouwde en dienaangaande reageerde. Sorry als dat verkeerd is geinterpreteerd, maar ook jij kan niet alles weten. ;)

Ludo, dat ziet er al een stuk beter uit, toch zie ik bij de twee middelste gevels nog overeenkomsten. Zelfs een spiegelbeeld print had al een beter gezicht gemaakt. Overigens wat kost een dergelijke ScanNcut dingsboems? Heb het hier nog nooit gezien.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Zucht.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Er rijden ook nog treinen van China naar Tilburg, Nederland,
die doen er 15 dagen over...

Oftewel: houd moed !  :D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 27 maart 2021, 15:17:31
[...]
Overigens wat kost een dergelijke ScanNcut dingsboems? Heb het hier nog nooit gezien.

Onze dingsboems ( type CM900 ) scan- en snijplotter met draadloze pc-verbinding voor afbeeldingen van max 30 cm x 30 cm kost momenteel zo'n 450 €.
Je kan er o.m. kledingstoffen, papier, karton, kunststoffolie en styreen mee snijden.
Het goedkoopste model CM300 (zonder WIFI maar met dezelfde mogelijkheden) heb je voor zo'n 270 €. De duurste en aanzienlijk stillere versie 1200SDX maakt de klant ongeveer 600 € armer

Zie mijn bijdraagjes aan volgende topics op dit leuke forum:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=63434.msg1214346#msg1214346
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=68598.msg1195138;topicseen#msg1195138

* Tot zover - terug naar Weisseck *
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ondanks het mooie weer van vandaag af en toe wat aan de modelbouw gedaan.
Het eerste probeersel van de scheepslading.



Het 2e pand staat in de steigers en bij de krachtcentrale een stukje weg gemaakt, nee niet weggemaakt maar weg gemaakt.



Onderin het 2e pand zit een kleine bruine kroeg, moet daar ook nog wat bollen met licht in hangen.



Inmiddels ook bericht (en de rekening) van Faller om wat achtergrond huizen te bouwen van de achterkanten uit deze bouwdoos.
Zo kan ik van deze fronten ook reliëfhuizen maken.  :)



Nu nog even genieten van het zonnetje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Hoi Tom, zorg dat de bodem van het ruim van 't schip niet te zien is.
De bodem is op het niveau van het water... En dat is niet realistisch.  ;)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat die tip nemen we weer mee. :thumbup:
Het is ook nog maar een probeersel  volgend ga ik op maat maken en zal de bodem zeker niet meer te zien zijn.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Das kleine Café am Hafen de gasten komen er graag om even na te praten en een Weiiseckerbrau weg te werken.
De ramen moeten wel binnenkort gezeemd worden.





En wat gebeurt daar in het portiek achter de deur, vader gaat op stap ?



Daar moet dan nog maar een kleine plafonniere aan het plafond gehangen worden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Welke kleur gaat de plafonnière uitstralen?  O:-D
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Tom,

Citaat van: iTom op woensdag 31 maart 2021, 22:46:41
Das kleine Café am Hafen de gasten komen er graag om even na te praten en een Weiiseckerbrau weg te werken.
De ramen moeten wel binnenkort gezeemd worden.

Dat lust ik ook wel!
Zodra het kan en mag moet ik maar gauw een keer langskomen.  :mrgreen:


Citaat van: iTom op woensdag 31 maart 2021, 22:46:41
De ramen moeten wel binnenkort gezeemd worden.

Doe maar niet.
Ik gebruik het nu als argument om bij ons de ramen niet te hoeven lappen.  >:-D

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Citaat van: Trainhenk op donderdag 01 april 2021, 11:18:37
Tom,

Citaat van: iTom op woensdag 31 maart 2021, 22:46:41
Das kleine Café am Hafen de gasten komen er graag om even na te praten en een Weiiseckerbrau weg te werken.
De ramen moeten wel binnenkort gezeemd worden.

Dat lust ik ook wel!
Zodra het kan en mag moet ik maar gauw een keer langskomen.  :mrgreen:


Henk

Ja Henk, op die tijd zitten we hier ook te wachten maar voor ons gaat het wel opschieten. Morgen op Goede Vrijdag wordt het zeker een goede vrijdag want dan krijgen we onze eerste prik en begin Mei de tweede. Dan gaan we zeker te weten de goede kant op. Hoop dat iedereen snel gevaccineerd zal worden zo dat we weer naar de beurzen kunnen voor een ouderwetse M&G.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Goedendag iTom,

Ik ben vanochtend door je topic heengegaan en ik vind het wonderschoon, wat je maakt. En ook je topic over Holzstein. Je bent wel iemand van alle markten thuis. Inspirerend. Dit zo ziende, begrijp ik ook steeds meer van de passie voor modelbouw. Lekker eigen keuzes maken, werken en eigen tempo en doen wat je leuk vindt.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooi werk weer Tom, respect!
Maar hoe weet je nu dat dat etablissement "Das kleine Café am Hafen" heet? Mijn visser van "een paar posten" geleden gaat er al jaren naartoe, maar kunnen nieuwkomers het binnenkort ook weer vinden door een fraai uithangbord of naam op de gevel?
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ja hoor, gaat zeker goed komen.
Naam zal wel ergens te lezen zijn in een later stadium, momenteel is de horeca nog steeds niet open en zolang Weiiseck nogh ion aanbouw worden er ook niet veel "gasten" verwacht.

De uithangborden moeten nog gemaakt worden, het kost een paar centen maar dan heb je nog niets.  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag een behoorlijk pakket ontvangen van Faller waarmee ik met de achterkant van de huizen weer een rijtje reliëf huizen wil maken.



Er is een nieuwe lading voor de Helena.



Tijdens de Paasdagen niet veel gedaan, gewoon eens even 2 dagen beetje rust en iets om over na te denken.
Zo kreeg ik het idee om de opslag van het gas eens naast de kolenhandel te plaatsen.
Nu een paar dagen zo laten staan en kijken of ik het zo beter vind.





Morgen maar weer eens aan de slag en rap een beetje.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
struiken maken ,hoe?
groetjes Robert.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat 4 jaar geleden met mijn kleinzoon van toen 11 jaar.

STRUIKEN MAKEN
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Leuk, al het geschuif met spullen!
Ik denk dat de gashouder het iets beter doet op de achtergrond dan vooraan naast de kolenhandel, maar het is puur persoonlijk.
De woonhuizen worden ook prachtig qua sfeer. Het groezelig groene pand vind ik geweldig. Je zou er niet graag willen wonen, maar de sfeer van een oude woonwijk vlak bij de fabrieken, is goed getroffen. Ik heb ook een plek waar iets vergelijkbaars mee wil. Duurt nog even voor ik daar aan toe kom. De ideeën moeten nog rijpen. Maar jouw bouwwerken blijven inspireren, Tom!

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooie ontwikkelingen weer, Tom  :thumbup:

De gashouder op de oude plek vond ik mooier.
Op de nieuwe plek is hij wel erg prominent aanwezig, al zal de welstandscommissie zich er niet mee bemoeien. U is vrij om te kiezen.

Er zijn hier trouwens dorstige preisers die met smacht naar de officiële opening van de kroeg uitkijken  :P

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vergeet de gasfabriek a.u.b. niet. ;) (nodig om de gashouder te vullen)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Volgens mij is die gasfabriek plat gebombardeerd in WOII  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat 16-4-1942 in de namiddag om precies te zijn......
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat  @citaat Das jammer, want éénmaal leeg zit men zonder gas...
En zo groot hoeft zo,n fabriek(je) niet te zijn.
Bron afbeelding ===> klik
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat Het staat op de lijst.  :thumbup: Men kan ook kolen gebruiken en hout  :)
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Maar als de mensen zelf op kolen en hout stoken, en er is elektrisch licht, de gasfabriek vakkundig weggebombardeerd, waarom dan die gashouder?
Kortom, een klein fabriekje waar steenkool tot cokes wordt omgezet en het gas wordt opgevangen, is heel welkom.

Groet,

Peter
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Inmiddels is er een voorstel om de gashouder tot cultureel erfgoed te verklaren.
De gashouder mag gebruikt worden voor culturele en creatieve verenigingen waar onder de Weissecker Orchestra Symphony Adventure, afgekort WOSA.
Het WOSA was daar natuurlijk blij mee en de volledige Weissecker Knüpfelvener Harmonie gaf gelijk een eerste concert.
Het bracht ook gelijk veel publiek op de been en zelfs de Gebroeders van de Ikwistniesitie waren ook van de partij.
En zo werd het bombardement van van 16-4-1942 herdacht maar ook vergeten.





In het havengebied wordt nog steeds druk gebouwd, de eerste huizen staan op een plaats die naar alle waarschijnlijkheid nog wel eens kan gaan veranderen. Er is al een blok met een zogenaamd verdomhoekje. De tijd zal leren hoe dit stadsdeel verder wordt ontwikkeld.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat  :-) :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Mooie feestelijke activiteiten Tom om het vieren dat de mooie gashouder cultureel erfgoed is geworden. :thumbup:
Misschien een idee om in het verdomhoekje bij de haven wat dames van lichte zeden te plaatsen ?
Zodat het verdomhoekje toch wat sfeervoller wordt. :D

Groet Michel
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
aiaiai, nog een WOSA, als dat maar geen verwarringen veroorzaakt 8o!
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
 @citaat
Met zekerheid. Maar ja, als je een boom uit een blok kaas laat groeien moet je verder ook nergens van opkijken.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Voorlopig de gashouder maar weer terug op de oude plaats en eens kijken of er met wat aanwezige bouwsels een kleine gasfabriek kan worden samengesteld.
Tot nu toe dit idee wat nog wel met wat verf moet worden aangepakt.



De reliëfhuizen krijgen uiteraard ook binnenverlichting.
Op de foto is dan beter de lichtlek te zien daar gaan we nog wat aan doen, zie je later niks meer van.

Als de schemering in valt.



en het donkerder gaat worden.



En dan 2 naast elkaar





Paar details.





Ik ben er niet ontevreden over, hier en daar nog een lekje wegwerken dan is dit klaar.
Op naar de volgende huizen/panden.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dag Tom,

Is dit al de definitieve opstelling?
Het gebouw wat er haaks op staat staat praktisch tegen de ramen van het achterliggende gebouw aan (foto 2 en 3).
Ik zou de ramen en de kozijnen aan de linkerkant van het achterliggende gebouw dan vervangen door stenen.
De contouren van de raam mogen wel zichtbaar bleven van mij.
Je ziet het in het echt ook wel dat een raam verwijderd en door stenen vervangen wordt.

Henk
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nee hoor Henk. Opstelling was voor de foto. Raam wat jij bedoelt die zaak ligt bij de rijdende rechter. Die gaat er nog uitspraak over doen en daar moeten we het mee doen. Pas als ik alle bouwsels klaar heb ga ik schuiven en kijken hoe de huizen komen te staan en de smalle straten gaan lopen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Die " 2 naast elkaar " geven een erg mooi hoekje, Tom  :thumbup:
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Vandaag nog eens kritisch gekeken naar het verdomhoekje.
Het was nog niet helemaal naar mijn zin en dat kwam omdat het ene reliëf huis minder diep was dan het ander.
Daardoor ontstond te veel hoogte verschil van de daken dus de botte bijl er in en gelijk het raam van het peeskamertje van Schwarze Lola  waar Henk (Trainhenk) zich aan stoorde er uit gesloopt en een muurtje ingemetseld.

Ook nog een derde reliëfhuis afgebouwd, daar kunnen zeelieden ook terecht bij Ich Heiße Jackie die op zolder al staat uit te kijken naar haar vaste klanten.

In het midden een pand in aanbouw, een supermarkt kende men in Weiiseck nog niet maar hier kan je wel allerlei lekkers kopen.









Onder in de opslag van het 3e reliëfhuis is een opslag van de vaten wijn welke per schip zijn aangekomen.



Dit is nog steeds een voorlopige opstelling, vandaar dat er ook wat huizen niet de grond helemaal raken.



Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Prima en mooie opstelling zo, Tom  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Ziet er allemaal goed uit Tom.

Groet Ron.

Ps. gefeliciteerd met "moeders".
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Het gaat de laatste tijd wat minder lekker allemaal.
Gedoe met mijn linker oog en veel last van de schouders en nek.
Ben wel verder kiplekker maar dan meer als een ouwe kip.

Begonnen met afbreken.
Eerst de Laptop, DR5000 en stopcontacten, kan niet voorzichtig genoeg zijn.






    To be continued.

Re: Mijn I-train baan in opbouw
"... afbreken."

Huh? De complete naam/ modules? Nee toch...?

Sterkte in ieder geval met de gezondheid  :thumbup:.

Groeten,
William
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Dat zijn mindere berichten Tom, blijkbaar gooit de gezondheid zoveel roet in het eten dat jij ben begonnen met het ontmantelen van de baan  8o 8o

Ik hoop dat ik het verkeerd zie, sterkte in ieder geval.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Mijn I-train baan in opbouw
'k wens je het allerbeste Tom !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Heel vervelend. Beste wensen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Nee, ga het baantje niet afbreken hoor, ben niet gek.
Laptop komt hoger te staan, minder belasting voor de rug en beter zicht.
Niet dat het voor mijn baantje zo belangrijk is, zie liever de scenery en mijn treintjes rijden maar ik probeer nog weleens wat dingen uit in iTrain en geef ook support via deze laptop aan iTrain gebruikers en beginners.

Het oog wil ook wat maar mijn linker oog even niet.
Binnen 1 jaar 2e nieuwe bril en nu doorverwezen naar de Oogkliniek.
Kan niet goed het linker oog focussen.
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Sterkte Tom !
Je ging net zo lekker met de scenery !
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Mijn I-train baan in opbouw
Knap vervelend, sterkte Tom!