Vanavond even met de stofzuiger over het geheel en nee ik gebruik daar geen pantykousje bij.
Gewoon huppekee weg er mee, wat een gedoe met zo'n pantykousje.
Zakje fijn grind komt bij J&J Vriend vandaan kost 1,50 euro een zakje en ik heb de helft nog over.
@Peter.
De tegels heb ik als volgt gemaakt,
plaatje styreen van 0,5mm dik om maat gesneden en even uitrekenen dat je wel uitkomt op hele tegels.
Dat gaat ook heel makkelijk, je neemt het midden van het plaatje en trek daar een lijn, dan hou je 2 helften van gelijke grote over, die ga je ook weer verdelen net zolang tot je een acceptabele maat hebt voor de tegels.
Je kan het ook met een lineaal tegelrij voor tegelrij uitmeten maar dat zal minder zuiver zijn dan mijn methode omdat een milimeter al snel invloed heeft op de breedte van de volgende tegel, kunt u me nog volgen.
Met een kraspen, ik heb ooit eens zoiets van de tandarts gekregen ik had geen gaatjes dus zei ik tegen hem, nou dan heb je dat ding ook niet meer nodig en heb ik dat peuteraartje mee genomen, aan 1 kant een soort haakje, aan de andere kant een vijltje om de vulling mee te modelleren.

Als de tegels zijn ingekrast dan volgt het verven, eerste laag was steengrijs, daar overheen een laag licht grijs.
Vervolgens met hele dunnen zwarte verf over alles heen geverfd, daarna wat met het vijltje in de tegels zitten krassen en met beige verf er overheen geborsteld, soort van drybrush.
Daarna weer een keer hele dunne zwarte verf en voila, de tegels zijn op kleur.\
Je kan natuurlijk allerlei kleuren gebruiken als je maar laag over laag werkt en met dunne zwarte verf de naden opvult.
Dan hier en daar een tegel er uitsnijden, even inkrassen en op die naad breken, met MEK er weer in lijmen en na behandelen met wat beige of grijs, vooral de zijkanten want die zijn natuurlijk wit.
Daarna gaatjes in boren voor het hekwerk, het geheel op dubbelzijdig tape plakken en dan plaatsen waar het voor nodig is.
Hekjes plaatsen, vastlijmen met MEK of een andere soort plastiekbouwdozenlijm, wel oppasen dat de verflaag niet oplost.
Tenslotte als het allemaal goed vast zit het hekwerk een kleurtje geven, wat ik nog niet heb gedaan maar dat komt nog wel.
@Wim
Styreen koop je in alle modelbouwzaken in diverse diktes, bij HIP ligt er onder de trap ook nog een hele lading in allerlei diktes, alleen weet ik niet of er ook 0,5mm ligtmaar5 het mag natuurlijk ook dikker zijn als je bijv. een trottoir wil maken, in N is dan 1mm denk ik wel goed en voor h0 kan je dan 1,5 of 2 mm,. dikte gebruiken.