Hola koekenbakkers!
Nu de temperatuur eindelijk in de categorie aangenaam is beland, kan ik ook weer zonder gevaar op uitdroging in mijn pruts- en knutselparadijsje vertoeven om de meisjes letterlijk de sporen te geven.
Fijn om ze weer eens parmantig met hun sleepjes te zien rondtuffen. Nu zeg ik dat ik een Marklin 3-rail rijder ben, maar wanneer ik de sleepjes die nu op de baan staan eens goed bekijk, klopt daar dan toch eigenlijk bar weinig van. Akkoord, de rails zijn van Marklin met de beruchte, maar betrouwbare pukootjes, echter geen enkel exemplaar met wielen, zowel locomotieven als wagentjes, is van Göppinger makelij. Het is op een enkele Brawa kar na exclusief Fleischmann dat hier de ijzers siert!
Mooi is het desalniettemin. Echter lijkt het erop dat de hoge temperatuur van de voorbije weken wel de nodige schade heeft toebedeeld aan het materiaal. In een tijdsbestek van nog geen kwartier lopen er bij liefst 3 dampende dames spontaan de anti slipbandjes van de wielen! Nooit eerder meegemaakt. Jullie wel?
Er is dus weer voldoende werk aan de winkel!
Hasta la Pasta
Fred