Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Re:Mijn I-train baan in opbouw

Gestart door C-Brian dinsdag 17 april 2012, 22:53:57

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Weisseck. We pakken de draad weer op.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. We pakken de draad weer op.
Staat net PostNL voor de deur, pakketje binnen, had ik toch echt pas na de kerst verwacht.
Maar ben er wel blij mee want nu krijg ik nog meer idee hoe het met de afmetingen zit, ook niet onbelangrijk.

Eerst ff checken of alles compleet is, masten zijn nu voorzien van een stalen kern, dus kromtrekken is er niet meer bij.
Had al een heel artikel er over gelezen in Railhobby.
Gelijk maar besteld maar nergens op voorraad, tot ik er eindelijk 1 vond die de schuit wel had, gek van zo'n leverancier dat er geen grotere voorraad is. Je staat uitvoerig met één van je modellen in een hobbyblad en dan heb je daarna geen voorraad. Gemiste kans noemen we dat.

Maar goed, ik heb er 1 en daar gaan we binnenkort ook maar eens aan beginnen, wanneer binnenkort is weet ik ook nog niet, is meestal als ik er zin in heb.

De losse onderdelen.



FF kijken langs de kade





Ook een goederenloods ontvangen, die is natuurlijk nodig voor de overslag van goederen die met de binnenvaart aankomen.  ;)



Ik vond die van Artitec ook wel erg mooi maar die zal toch op mijn DDR gerichte baan niet goed uitkomen.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
 @citaat Dat wist je toch al, Tom? Of heb je m'n e-mail niet gehad?
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
 @citaat Nee, helaas jouw mail niet ontvangen.
Is ook niet erg want ik heb nu het blad en dat is ook leuk. Blad ziet er mooi uit.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Citaat van: iTom op dinsdag 07 januari 2020, 16:15:30
@citaat Nee, helaas jouw mail niet ontvangen.
Nou ja: Niet erg... 8o 'k Heb er moeite voor gedaan en het verstuurd.
Is ook niet onbestelbaar teruggekomen.
In jouw spambox gegooid???
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
 @citaat Heb de spambox nagekeken maar daar ook niets in te vinden.
Mocht je a.s. zaterdag naar Rijswijk gaan, wat ik wel hoop voor jou, dan krijg je van mij een gevulde koek voor de (vergeefse) moeite  :)
Nog ff gecontroleerd maar ik heb het juiste mail adres doorgegeven, zal wel met de kerstdrukte te maken hebben, net als mijn draadjes die 27 december waren verstuurd en nu nog steeds niet binnen zijn.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Citaat van: iTom op dinsdag 07 januari 2020, 16:49:26
Mocht je a.s. zaterdag naar Rijswijk gaan, wat ik wel hoop voor jou, dan krijg je van mij een gevulde koek voor de (vergeefse) moeite  :)
Aardig van je. Maar bezoek Rijswijk zit er niet in. Te veel au in m'n lijf.
Heb 't (oorspronkelijke) bericht nogmaals naar je toe gestuurd.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
 @citaat Helaas Wim, wederom niets ontvangen, ook niet in de spambox.  :(
Misschien even mijn Pb nakijken of je het goed hebt overgenomen.

Vervelend dat het niet gaat lukken, als het lijf niet wil moet je het ook niet forceren.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Citaat van: iTom op dinsdag 07 januari 2020, 18:28:14
@citaat Helaas Wim, wederom niets ontvangen, ook niet in de spambox.  :(
Misschien even mijn Pb nakijken of je het goed hebt overgenomen.
Wanneer ik een verkeerd adres gebruikt zou hebben, zou de mail als onbestelbaar retour komen.
Wanneer ik het bericht naar mezelf verstuur, komt het correct aan.
'k Vermoed dat er iets krom zit in de server van je provider. Contributie betaald? Zit je mailbox vol?
Anders je provider benaderen en/of hun klantenservicepagina doorspitten op mogelijke fouten.
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. We varen er wel bij.
 @citaat Wim, ik zie al wat je fout hebt gedaan, zal je per Pb je fout versturen.
Het is ook maar 1 foutje hoor.
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
Mooie fotos,op die van de Kuip na dan. O:-D >:-D
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
Vandaag de eerste deur werkend in de goederenloods van Auhagen.
Hierna verder met de rechter deur en dan de goederenloods verder afwerken.
De servo zal gecamoufleerd worden met houten wandjes en ook met wat kisten, vaten en balen.

Filmpje

www.youtube.com/watch?v=MPhBOPpd3dg
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
"Deze is het geworden en ga ik op mijn coronagemak opbouwen."

Hallo Tom,

Wat is het nr van deze bouwdoos/pakket?


Groet Frank
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
 @citaat

Dankjewel! :thumbup:
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
Prachtig gedaan Tom!

Dit is toch wel de champions league van het modelbouwen :thumbup:
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
 @citaat

Van Duitsland naar Nederland niet hoor.
Re: Weisseck. Tijdelijk loc loos.
Tom,

Gefeliciteerd met de verjaardag van je vrouw. :thumbup:
Re: Weisseck. Tijdens de pauze is er een wonder gebeurt.
Mooi filmpje, al kreeg ik de zenuwen van dat geluid eronder........
Re: Weisseck. Tijdens de pauze is er een wonder gebeurt.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck. Tijdens de pauze is er een wonder gebeurt.
Een wonder of geen wonder maar

www.youtube.com/watch?v=1aJKMJuVCjM
Re: Weisseck. Genieten van je hobby is toch veel leuker.
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
Zuurflessen zijn inderdaad van keramiek.
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
@citaat

Net als zijn prijs.  8o
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
@citaat @citaat @citaat

Ik zal één van de laatsten zijn, die de kwaliteit van de Brawa onder het tapijt veegt. Maar helaas moet je soms een grens trekken. Dat geldt ook regelmatig voor mijn portemonnee. Een Sinterklaascadeau gemaakt van uieleer. Doe ik hem open, dan begin ik gelijk te huilen.  :D

@citaat @citaat

Hoop voor je, Tom, dat het deze keer wat rapper gaat.

@citaat

Mooi verweerd materieel, Wim  :thumbup:
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
Oef... en nu?
Re: Weisseck. Genieten van 2 hobby's.
Leerzaam, onderhoudend, to the point. Bedankt Tom.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Weisseck groen als gras.
Voor het hek misschien bij de kringloop een keukenzeef kopen en het net ervan gebruiken?
Re: Weisseck bouw van het schip de Helena.
Citaat van: Hanzi op dinsdag 29 september 2020, 21:19:35
een Stevenaak in 1875 gebouwd als zeilend vrachtschip en nu het oudste ijzeren (!) zeilende binnenvaartschip van Nederland

Echt ijzer? Of bedoel je staal? Als het echt ijzer is ben ik er erg benieuwd naar en overweeg een bezoek in een corona-arm tijdperk.
Re: Weisseck bouw van het schip de Helena.
Ach ja, WOSA heeft alleen met ouderdom te maken en daar sta jij nog ver vanaf. :D
Re: Weisseck I see a Helena and I want to paint it black
Heb geprobeerd de bomen te zoeken op de site van Artitec, maar doe klaarblijkelijk iets niet goed, want voor mij zijn ze onvindbaar. Heeft iemand een tip?
Re: Weisseck I see a Helena and I want to paint it black
@citaat @citaat

Richard, dat had ik ook gevonden op de site. Ook een verwijzing naar de webshop, maar daar aangekomen niets. Vandaar mijn vraag aan Tom.

@citaat

Dat is een mooi antwoord, maar wel één die roept om de volgende vraag: Waar heb je ze dan vandaan?  :D
Re: Weisseck I see a Helena and I want to paint it black
Ik vind het toch razend knap, hoe jij op het oppervlak van een postzegel nog weer zoveel aandachtstrekkers weet te maken en vooral dat ze ook op hun plaats staan. Ik hou wel van het organisch ontwerpen.  :thumbup: :thumbup:
Re: Weisseck waar het licht verlicht.
@citaat

Tip: mondkapje voordoen! Kijkt niemand van op in deze tijd.
Re: Weisseck iets met masten, blokken en touwtjes.
Kijkende naar het schip, de hoogte waarop het op het water ligt, hoeft er niet veel lading in het ruim. Dus een mooi los tafereel zou passend zijn. Maar het ziet er weer patent uit.
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weisseck waar de bouw rustig aan door gaat.
Re: Weiisseck waar de bouw rustig aan door gaat en ik van één anderhalf maak.
Citaat van: Lobomotion69 link=topic=35893.msg1416757#msg1416757 date=1616854651
Overigens wat kost een dergelijke ScanNcut dingsboems? Heb het hier nog nooit gezien.
/quote]

Onze dingsboems ( type CM900 ) scan- en snijplotter met draadloze pc-verbinding voor afbeeldingen van max 30 cm x 30 cm kost momenteel zo'n 450 €.
Je kan er o.m. kledingstoffen, papier, karton, kunststoffolie en styreen mee snijden.
Het goedkoopste model CM300 (zonder WIFI maar met dezelfde mogelijkheden) heb je voor zo'n 270 €. De duurste en aanzienlijk stillere versie 1200SDX maakt de klant ongeveer 600 € armer

Zie mijn bijdraagjes aan volgende topics op dit leuke forum:

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=63434.msg1214346#msg1214346
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=68598.msg1195138;topicseen#msg1195138

* Tot zover - terug naar Weisseck *
Re: Weiisseck ziet het weer zitten om verder te gaan met bouwen.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Weiisseck ziet het weer zitten om verder te gaan met bouwen.
Met mijn hoge pakketratio was ik er bijna ingestonken. Maar ik heb geleerd om altijd eerst even het adres van een bericht of mail te controleren. Dus door oplettendheid op tijd ontdekt. Faller maakt gelukkig niet alleen maar appartementencomplexen, dus dan blijft er voor anderen ook nog genoeg om van te genieten. Mooie gieterij en ik blijf de bouw natuurlijk van dichtbij volgen. Jou kennende wordt het weer een pareltje :thumbup:.

Ook je landschapsbouw volg ik hier met veel interesse. Ik moet nog heul veul bergen bouwen en de basis wordt hier ook XPS, Woodland mallen, gips en mogelijk Sculptamold. Met dat laatste heb ik nog geen ervaring, maar zie her en der wel hele mooie resultaten. Het proberen waard dus!
 
Groeten,
Wico
Re: Weiisseck, aan 2 dingen gelijktijdig werken lukt niet erg.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, aan 2 dingen gelijktijdig werken lukt niet erg.
 @citaat Niet verkeerd die band en geen probleem mee Hans.
Muziek in alle soorten kan ik waarderen en muziek verstaat iedereen.  ;)
Re: Weiisseck, aan 2 dingen gelijktijdig werken lukt niet erg.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, aan 2 dingen gelijktijdig werken lukt niet erg.
 @citaat tuurlijk, de enige echte alleen drink ik al een tijdje geen alcohol meer.
Vroeger stond Ketel 1 altijd klaar in de koelkast, nu soms een Radlertje 0,0% slaap ik ook beter op.  O:-D
Re: Weiisseck, materiaal organiseren en werken aan het Diorama op een A4tje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, materiaal organiseren en werken aan het Diorama op een A4tje.
 @citaat Verwacht er niet te veel van, het is gewoon leuk om mee te doen.  :)
Re: Weiisseck, materiaal organiseren en werken aan het Diorama op een A4tje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, materiaal organiseren en werken aan het Diorama op een A4tje.
 @citaat Wim, dank je wel. Zal je helaas dan moeten missen.

Mies en Wim bedankt en wie weet zien we elkaar.

Klaar voor vertrek richting Jaarbeurs.

Re: Weiisseck, het Diorama op een A4tje.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, het Diorama op een A4tje.
Vandaag niet naar Eurospoor, even beetje bijkomen.
Mooi om dan de bouw van mijn diorama beetje te laten zien, natuurlijk ben je soms lekker bezig en vergeet je foto's te maken.
Maar ja, ik hoop dan toch een beetje te laten zien hoe het is ontstaan.

Ten eerste de inspiratie, ergens kwam ik het een keer tegen, op TV, in de krant of waar dan ook maar het raakte mij en ik dacht dat is wel een leuk idee voor een diorama.

Dit plaatje gevonden, bron is offtheroadtrip.nl



Al zoekende kwam ik terecht bij de mensen die o.a. de rondtrippen e.d. verzorgen op Vlieland op hun site was echter niet veel te vinden over het huisje maar wellicht konden ze mij wel een beetje helpen met de afmetingen e.d. Althans dat dacht ik.
Mailtje gestuurd en paar dagen gewacht en jawel hoor 5 dagen later antwoord. Met een excuus want er was net een bevalling achter de rug van een dochter dus druk, druk, druk. Ze vonden het een super leuk idee en wilde overal mee helpen.

Inmiddels had ik a.d.h.v. foto's de maten een beetje kunnen herleiden.
Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik het originele zand kon gebruiken en zo kreeg ik een paar dagen later 2 kilo zand van het strand van Vlieland opgestuurd. Natuurlijk had ik netjes voorgesteld om de kosten te voldoen maar ze wilde daar niets voor hebben. Kijk en dat schept gelijk al een band natuurlijk.

En toen maar aan de slag en rap een beetje want de tijd begon te dringen.
Eerst maar eens wat houtjes voor het onderstel hakken en kijken of de pen en gat verbindingen te doen waren.
Nadat de balkjes 2 dagen in een bad van verdunde Oost-Indische Inkt hadden gelegen en vervolgens nog een tijdje nodig hadden om te drogen de pen en gat verbindingen maken. Niet echte pen en gat want een meubelmaker zal wel weten hoe dat er uit ziet. Maar met een paar gaatjes en bitterbalprikkers wil dat ook wel lukken.









Dan de boel een beetje passen en o jee, de verhouding was niet helemaal goed maar wel een ervaring rijker.



Was het te groot, was het te klein, ik wist het even niet maar ergens klopte het niet en dus terug naar de tekentafel.

Nu even een bakkie koffie en dan weer verder. :)
Re: Weiisseck, het Diorama op een A4tje de bouw er van.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Weiisseck, het Diorama op een A4tje de bouw er van.
 @citaat Jan, ik was er al bang voor maar ja, niet geschoten is altijd mis.
Was een leuk project om te doen en zeker als je er dan ook nog een leuk contact aan overhoud op Vlieland.
Re: Weiisseck. Slopen maar ook weer bouwen.
Citaat van: iTom op vrijdag 24 december 2021, 20:03:20
Wat me nog wel lukt is peertjes stoven in de rode port met sinsasappelsap en schil.  :)

Stoofpeertjes, mmmmm. Ook erg lekker met een gelei gemaakt van kooknat met custard en rietsuiker.
Re: Weiisseck. Slopen maar ook weer bouwen.
gefeliciteerd met jullie huwelijksverjaardag en beste wensen voor 2022;


mvg,
Michel
Re: Dordt In Stoom dag.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Dordt In Stoom dag.
Het was afgelopen zaterdag weer ouderwets druk.

Paniek in de stad, brand, brand, brand, hoop wel dat ze nog op tijd komen.



Met een grijns van bijna oor tot oor genieten op een rondvaart met de Volharding Stoomsleper.



Na de rondvaart even bij de Griek Pita Gyros gegeten en door naar de modelbouw.
Met zo'n partyboot naar de modelbouw.
Maar daar was het bij het ponton zo druk dat men niet kon afmeren, dan een extra gratis rondje over de Merwede.
Halverwege werd iemand onwel en moest van boord gehaald worden, 2 uur later waren we bij de modelbouw. Daar was het zo druk dat we maar besloten om richting huis te gaan met de Stoomtrein.
Pendelbussen staan dan klaar maar de pendelbus voor ons wist de weg niet en uiteindelijk hadden we nog maar 2 minuten om de trein te halen. Over een uur zou de volgende gaan, we gaan dus niet rennen om de trein te halen en trouwens goeie kans dat de restauratie ook wel vol zou zitten.
Helaas moest er een goederentrein tussen door voor Dupon om daar weer het nodig gif af te leveren en zo duurde het wachten op de trein geen uur meer een uur en drie kwartier.

Uiteindelijk kwam de trein aan en omdat we wisten waar de restauratie zou zou stoppen konden we daar gelijk instappen.
Op weg naar huis na een lange dag Dordt In Stoom, andere jaren waren we meestal rond 14:00 uur thuis en nu om 19:00 uur maar het was mooi weer en ik heb toch weer een gezellige dag gehad samen met die kleine.



Nu maar hopen dat we over 2 jaar het 20 jarige jubileum Dordt In Stoom kunnen vieren. Eigenlijk had het deze keer de 20e moeten zijn maar 2 jaar geleden ging het niet door, was iets aan de hand in de wereld.
Of het over 2 jaar door zal gaan is afwachten, Dordrecht gaat onder Natura 2000 vallen en bedrijven vallen weg om te sponsoren.
Ook is het weer moeilijk om vrijwilligers te krijgen, nou ja, we zien het wel over 2 jaar.





Re: Even een midweekje op Vlie.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Even een midweekje op Vlie.
Even een midweekje er van tussen naar Vlieland of zoals de bewoners het noemen Vlie.
1e dag (Dinsdag) overnachten in Harlingen, was ook niet slecht hoor.
Gezellig plaatsje met pittoreske huisjes, drukke haven en de poort naar de Waddenzee.







Wel 1 trein gezien, die stopt vlak bij de haven waar men met de Ferry over kan naar Terschelling of zoals wij naar Vlieland.

Volgende dag met de Vlieland naar Vlie waar men warm wordt onthaald bij de haven.



Dan een wandeling naar het Hotel waar we een leuk terras hadden en uitzicht op de Waddendijk.





Ons doel was een bezoek te brengen aan het Drenkelingenhuisje waarmee ik vorig jaar als diorama op een A4tje had mee gedaan tijdens Eurospoor.
We waren door de eigenaar van de Vliehors Expres uitgenodigd voor een bezoek aan het huisje en de rit naar de Sahara van het Noorden op Vlieland.
Gezellige boel natuurlijk en onderweg vermakelijke accordeonist die ook vertelde wat en waar we zo al langs kwamen.
Tijdens de rit is er contact met de Koninklijke Luchtmacht zodat er dan geen schietoefeningen worden gehouden met heli's en straaljagers.
Zou anders erg onveilig zij met een zo'n car vol met mensen die dan over het strand rijd.

Bron Vliehors Expres




Tijdens de rit maken de banden een spoor van gedichten in het zand.



Zo, nu even een bakkie doen, ga zo weer verder.

Re: Even een midweekje op Vlie.
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Even een midweekje op Vlie.
En na een rit over het strand komen we bij het drenkelingenhuisje.
Daar zit boven de deur voor de drenkelingen die daar aanspoelen een wegwijzer richting het dorp.
Och, arme drenkeling, heb je al een barre averij overleefd mag je in het drenkelinghuisje overnachten en dan vervolgens een pokke eind lopen naar het dorp.  :)



Voor mij was het wel leuk om nu het huisje op ware grootte te zien.



En voor het familie album Tom de Strandjutter.



Natuurlijk lag en stond het vol met jutterzooi, van bakken waar de vis in werd bewaard tot een gitaar die ook nog goed van klank was en helmen welke vermoedelijk van booreilanden e.d. af waren gekomen en op Vlie aangespoeld.









Na het bezoek aan het drenkelingenhuisje gaat de rit verder naar het eind van de Vliehors waar je op een 1600 meter afstand Texel ziet liggen.
Ook worden daar wel eens zeehonden gespot maar deze dag alleen maar de oude steiger waar voorheen de boot van Texel naar Vlie aanmeerde.
Sinds kort wordt de steiger niet meer gebruikt maar gaf het voor mij wel weer een leuk plaatje voor wellicht een volgend diorama.



Terug komende in het dorp nog even een bezoek gebracht aan mijn diorama wat te zien is op nr 71 van de Dorpstraat in Veerdorp Vlieland.
Het heeft er een mooi plekje gekregen en wie eens naar Vlieland gaat, loop er even langs zou ik zeggen.





Het was een leuk uitje en we hadden het natuurkijk bijzonder goed getroffen met het mooie weer.
Hierna maar weer eens verder aan mijn baantje maar dan wel wachten tot het wat koeler gaat worden.