Vandaag niet naar Eurospoor, even beetje bijkomen.
Mooi om dan de bouw van mijn diorama beetje te laten zien, natuurlijk ben je soms lekker bezig en vergeet je foto's te maken.
Maar ja, ik hoop dan toch een beetje te laten zien hoe het is ontstaan.
Ten eerste de inspiratie, ergens kwam ik het een keer tegen, op TV, in de krant of waar dan ook maar het raakte mij en ik dacht dat is wel een leuk idee voor een diorama.
Dit plaatje gevonden, bron is
offtheroadtrip.nlAl zoekende kwam ik terecht bij de mensen die o.a. de rondtrippen e.d. verzorgen op Vlieland op hun site was echter niet veel te vinden over het huisje maar wellicht konden ze mij wel een beetje helpen met de afmetingen e.d. Althans dat dacht ik.
Mailtje gestuurd en paar dagen gewacht en jawel hoor 5 dagen later antwoord. Met een excuus want er was net een bevalling achter de rug van een dochter dus druk, druk, druk. Ze vonden het een super leuk idee en wilde overal mee helpen.
Inmiddels had ik a.d.h.v. foto's de maten een beetje kunnen herleiden.
Maar ik dacht dat het wel leuk zou zijn als ik het originele zand kon gebruiken en zo kreeg ik een paar dagen later 2 kilo zand van het strand van Vlieland opgestuurd. Natuurlijk had ik netjes voorgesteld om de kosten te voldoen maar ze wilde daar niets voor hebben. Kijk en dat schept gelijk al een band natuurlijk.
En toen maar aan de slag en rap een beetje want de tijd begon te dringen.
Eerst maar eens wat houtjes voor het onderstel hakken en kijken of de pen en gat verbindingen te doen waren.
Nadat de balkjes 2 dagen in een bad van verdunde Oost-Indische Inkt hadden gelegen en vervolgens nog een tijdje nodig hadden om te drogen de pen en gat verbindingen maken. Niet echte pen en gat want een meubelmaker zal wel weten hoe dat er uit ziet. Maar met een paar gaatjes en bitterbalprikkers wil dat ook wel lukken.
Dan de boel een beetje passen en o jee, de verhouding was niet helemaal goed maar wel een ervaring rijker.
Was het te groot, was het te klein, ik wist het even niet maar ergens klopte het niet en dus terug naar de tekentafel.
Nu even een bakkie koffie en dan weer verder.