Hola koekenbakkers!
Hoera! De vlag mag uit! Het is een mooie dag vandaag! Niet alleen werden op 29 januari 1574 de Spanjolen in de slag bij Reimerswaal (op de Oosterschelde) door de Geuzen heel verdienstelijk in de pan gehakt en tot op het bot verpletterd. maar kunnen de veelwielige deernes op mijn baantje ook eindelijk een volledige ronde maken! Ik zeg: taart! Vandaag heb ik de keerlus met schaduwstationnetje aangesloten op de klimspiraal en onder spanning gezet. Et Voila! Het werkt als een tierelier! Ik heb momenteel 3 (lees: drie) opstelsporen in het schaduwstation met nog ruimte voor een vierde.
Fototechnisch is het allemaal niet zo spannend, maar vooruit:
Het schaduwstationnetje is klein en wordt op zicht bediend. Zodra ik een trein laat halthouden op een van de opstelsporen, selecteer ik een willekeurige andere die dan op haar beurt weer een volle ronde over de zonzijde van IJsengels Pruts- en Knutselbaantje mag maken. Dat daarbij de rondetijden van bijvoorbeeld een ouderwetse snelheidsduivel als een Pruisische T3 niet onder de 6 minuten komt, geeft de indruk van een toch wel grote baan. En dat terwijl haar afmetingen alleszins bescheiden zijn.
Kortom: ik ben ermee in mijn nopjes.
Hasta la Pasta
Fred