Dank voor alle complimenten. Zo leuk als medehobbyisten ook enthousiast zijn over het resultaat. Die snappen ook beter wat een moeite het kost om iets in modelbouw voor elkaar te krijgen, dus dan is de waardering groter dan dat een willekeurige toeschouwer zegt dat het leuk is.
Mijn Betriebswerk vond ik nog steeds een beetje kaal en levenloos. Nu heb ik de extra lichtmasten die ik had gemaakt ook geplaatst. Die masten had ik opnieuw gemaakt want ze waren mij te slordig. Nu zijn precisie en strakke lijnen altijd goed maar blijkbaar komt het bij zo'n lichtmast echt op de millimeter aan anders lijkt het gewoon nergens op. Nou beter dan dit kon ik niet dus ik moet het er mee doen. En met het plaatsen viel mij op dat het Betriebswerk nu ineens wel compleet oogt. Dat zie je niet zo op de foto, maar blijkbaar is het effect heel groot als de zichtlijnen worden doorbroken met die masten. Ik moet de lantaarns nog wel aansluiten. De watertoren moet ook nog gereviseerd worden.
En dan het 'change of plan'. Bahnhof Sankt Goar stond in een bocht onderaan de berg met het kasteel. Dat kon op zich wel maar eigenlijk kon er geen trein stoppen bovenop de wissels en met nauwelijks een perron.
Mijn onderbewuste had kennelijk al aangevoeld dat het niet goed was want ik had het station ook nog niet afgemaakt. Ik ga het station dan toch centraal opstellen bij alle rechte sporen. Dat klopt ook niet met de werkelijkheid maar het was in de oude situatie ook niet goed en dit ziet er in model logischer uit denk ik. Het dorpsstation wordt nu gepromoveerd tot een DB Bahnhof categorie 1, Fernverkehrsknoten
.
Bezig geweest met het maken van perrons. Stroken MDF voorzien van een stuk styrodor en daar het straatwerk in gekrast. Er is maar maximaal 4 centimeter breedte tussen de sporen en ik moet het iets smaller houden anders komen de treeplanken van sommige wagons tegen het perron aan. Ik heb het perron ook iets lager gemaakt dan zou moeten omdat dit in model beter staat. Het lange perron is 122cm, de maat van de MDF plaat. Nu nog bedenken hoe de reizigers bij dat perron kunnen komen. Ik denk ondergronds en met de lift of trap naar boven. Een loopbrug over de sporen kan ook aardig zijn.
Deze hele 'change' geeft ook ruimte om nog meer te doen met scenery. De vrijgekomen plek wil ik gaan verbouwen tot een stukje van het plaatsje Bacharach. Voor de modelbouwer wel een uitdaging met allerlei bijzondere vakwerkhuizen. Maar eerst dat station met de perrons voor elkaar zien te krijgen.