Hallo CH fielen,
Bassie, zijn de passen alweer open, want dan aangebroken er weer eens lekker met de beamer te gaan touren.
Had zeker al wat eerder willen reageren op alle leuke dingen die intussen gepasseerd zijn op de verschillende topics, maar helaas riep de plicht weer veel meer dan goed voor me is, maar het voordeel hiervan is dat ik zo mijn verslavingen lekker kan blijven voortzetten zonder dat het echt pijn doet, al moet ik, als ik zo door ga wel snel verhuizen of een kelder laten maken. Heb hier al wel een aardige oplossing voor een "kelder klimspiraal gevonden".
Het wordt me steeds duidelijker dat ik hier in de hoek van de fanatieke CH spoor liefhebbers ben beland.
Ik ben het ook in hart en nieren al weet ik zeer weing van het Zwitserse Grootspoor, maar het zien vanal dat robuste materieel is voor mij al genoeg.
Rijden julie uitsluitend M of ook andere merken? Ik rijdt alles met uitzondering van merken als Jouef en Lima.
Echt leuk, maar zoals al gezegd heb ik het momenteel veel te druk om echt actief en tijdig op topics te kunnen reageren.
Bassie, de foto van het HB Zurich is echt super, wat een super station is dat (kwijl). Ik ga er altijd even (een paar uur) kijken, al moetr ik er flink voor omrijden, met inbegrip van het aangrenzende echt waanzinnige rangeeremplacement. Jammer genoeg is dit zo moeilijk te benaderen vanaf de openbare weg om er echt een goed zicht op te hebben.
Ik ga dit jaar maar ook eens gebruik maken van het aanbod dat ik vorig jaar heb gehad van een SBB mederwerker daar, tijdens mijn zoektocht naar een mooi plekje om het goed te kunnen kijken (dit rangeerwalhalla), om er een dag te worden rondgeleid, met inbegrip van de verkeerscentrales. Uiteraaard heb ik deze man een kerstkaartje gestuurd om de boel warm te houden. :Pslijm
Is er iemand bekend (moet je wel minimaal miljonair zijn), die de moed heeft om dit megaspektakel in H0 na te bouwen?
Ook Bassie en Arjen hebben hele leuke topics en leveren leuke bijdragen, waar ik vaker op zou willen reageren, maar ja ....
Als ik weer in de CH ben, zal ik ook eens wat meer op de foto gaan zetten, want dat is toch wel leuk.
Marc, ik heb de 39420 Re 4/4 ook, maar de lok heeft mijns insziens veel last van een behoorlijke snelheids verlaging indien hij met andere loks in het zelfde boostervak rijdt. Bij deze lok vind ik dit echt veel erger ten opzichte van andere M loks.
Zelfs de horn gebruiken is
ebengalie, ook jij bent vaak van de partij, en ik zou wel een topic willen starten, maar daar heb ik gelet op mijn werk wat gepaard gaat met veel uren en grote onregelmaat, helaas de tijd niet voor. De bouw ligt feitelijk al 2 jaar stil. Mijn avatar geeft het huidige spoorplaan aan van de baan die er momenteel ligt. Had geen ervaring met modelspoor en het ontwerp is geheel fictief, met de bedoeling om er uit halen wat er inzit, voor veel rijplezier, door zoveel mogelijk meters spoor op de zolder te leggen. Het is erg veel maar het zijn ongeveer 6 niveaus en uiteindelijk zal je maar 20 tot 25% te zien krijgen. de rest is volledig onzichtbaar. Momenteel 15 trafo's en 10 of 11 boosters in gebruik, 108 wissels en uiteindelijk +/- 125 seinen.
Vraag me niet wanneer maar er staat nog een fine tune opreratie op stapel en ik (lees ik + broer) moeten het bovenste rangeerterrein nog definitief aanleggen en verder in drie boosterkringen scheiden (nu 1) en dit nog voorzien van de seinen +/- 50 stuks. Helaas heb ik die al liggen anders werden de seinen in het zicht toch wel die Zwitsere. Verder rijdt de baan doorgaans gelukkig zonder problemen, maar er zit nog niet een grasspriet op de baan, zelfs niet ingezaaid. Ik heb in de afgelopen jaren in de nachtelijk uren al wel een (bijna uitsluitend Pola) huizen, lokloodsen (15 sporig), industie gebouwen in elkaar gezet. Ik kijk dan wel welke ik uiteindelijk op de baan zal gebruiken. Ook overweeg ik om asap de 6021 en 4 80f's te vervangen voor een aantal IB control 2 units, maar die zijn nog steeds niet uit anders had ik ze al gehad.
We hebben de baan al minstens drie keer leeg gehaald om gemakkelijk weer eens wat aan de baan te kunnen gaan werken, maar na een paar maanden staat hij zo weer propvol, dat rijden zelfs moeilijk is.
Tot slot voor nu nog even een vraag. Ik was vorig jaar vanuit Klagenfurt even naar Zugkraft-Stucki in Ennetbaden (om)gereden met de bedoeling om daar een speciale M CH uitgave van een rode Zwiterse BR 185 Art. Nr: 36892-mfx met Edelweiss plantje/bloenmetje erop te gaan halen. Natuurlijk niet even op de website gekeken of ze wel open waren. Was de winkel die middag net gesloten en volgens de omwonenden was Stucki zelf bij hoge uitzondering niet in de buurt. Is er iemand die 'm heeft en mij kan vertellen hoe hij rijdt, trekkracht en weet hoevel assen er aangedreven zijn.
Dan wil ik m ook kopen en haal m later wel op, ter voorkoming van de aanzienlijke invoerrechten die versturen uit de CH mert zich mee kan brengen van maar liefst > 20% aanschafwaarde.
Het geopperde idee voor een CH untergruppe of zoiets in het forum juich ik toe, maar is er ook niet ergens een leuke CH modelspoorclub (3 rail club) midden in het land?
groeten
Cas