Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Goschenen SBB

Gestart door marc-lin donderdag 21 juli 2011, 23:30:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Goschenen SBB
Blausee-Mitholz
gast

Re: Goschenen SBB
Citaat van: sbbmarklin op zondag 02 september 2012, 13:05:08
Johan lees post 286 nog eens.

Daar vraagt Bas of de lotschberger te koop is bij andere merken.
Daar andwoord ik op.

Gr Arnout.

Je hebt gelijk, overheen gelezen maar als je een paar post later reageert is een klein quote-je wel wenselijk  ;)

Mvg, Johan
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Zoals ook op mijn Cabine Fahrt draadje te lezen is ben ik dit weekend in Zwitserland. Hierbij een aantal foto's van de SBB, SOB, BLS die ik niet op in het kader van de Cabine Fahrt gemaakt heb maar in de dagen daarom heen.

1. Re 460 met IR te Goschenen ri Zuid
2. Re 4/4 met IR te Goschenen ri Noord
3. DB Traxx locs (in dienst van de BLS heb ik me laten vertellen)
4 en 5 Swiss Express Re 4/4
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Nog een setje. De eerste foto is een Rigi Bahn treinstel, dan 4 keer de Voralpexpress van de SOB te Arth Goldau. De laatste foto met binnenrijdende ICN naar Luzern, Olten en Basel SBB
Re: Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re: Goschenen SBB
Hoi Marc

allemaal weer bekende beelden van de vakantie kwam er vaak met syl in de avond omdat we in weggis zaten.

groetjes bas
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hier nog wat foto's van de prachtige BLS Re 465 te Luzern met de RE naar Bern. Dit is de Re 465-006.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hier nog een handvol van allerlei foto's. Ik heb zeer veel foto's van het Station van Goschenen gemaakt, zonder treinen! Die zal ik in de loop van deze week ook plaatsen. Heb ze met name gemaakt omdat ik op mijn baan in (zeer trage) aanbouw dat station min of meer naboots.

1. Twee locs te Erstfeld
2. Matterhorn Gotthard Bahn te Goschenen
3. Nogmaals de Re 4/4 Swiss Express (kwam deze 11108 zowel Zaterdag als Zondag tegen), ik geloof dat er nog twee in deze kleurstelling rondrijden.
4. & 5. SOB treinstel te Arth Goldau
Re: Goschenen SBB
Blausee-Mitholz
gast

Re: Goschenen SBB
Marc jammer van het slechte weer maar desondanks mooie plaatjes  B) :thumbup:

Mvg, Johan
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Goschenen SBB
Mooie foto's Marc, en ja, het weer hé, maar dat had ik al in je draadje van de cabinefahrt gezegd.

Groet Herman(de iris)
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hier het eerste setje foto's van Goschenen.

1. Noordportaal van de Gotthardtunnel, ongeveer 300m in de tunnel komen de linker twee sporen samen met de hoofdsporen.
2. Goschenen, spoor 3, ri Noord
3. Locomotieven loods, direct achter de loods ligt het lijntje naar Andermatt van de MGB (voorheen FO en heel lang geleden Schoellenenbahn)
4. Het loodsje waar (vroeger) onderhoudsmaterieel voor o.m. de bovenleiding stond
5. Detail van het noord portaal
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Set twee:

1. Uitrijseinen ri Noorden 1
2. Uitrijseinen ri Noorden 2
3. Goederenloods
4. Spoor 1 & 2 ri Zuiden, achteraan de locloods.
5. Wat spreuken op een gebouwtje dat net naast  het voormalige auto laad & los perron staat.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Set drie, allemaal genomen vanaf het autolaad/los perron:

1. Richting Noorden
2. De gehele perronsoverkapping
3. Richting Zuiden
4. Verlengde inrijseinen ri Zuiden
5. Verlengde inrijseinen ri Noorden
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Set vier en de latste voor vandaag, 4 foto's van het stationsgebouw, spoorzijde.

Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Zo Marc, je hebt aardig wat materiaal voor je studie  ;). Volgens mij heb jij straks een zeer realistisch station gemaakt.

groet,
Michiel
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Marc,

Op Stummies volg ik al een tijd een draadje van iemand die de Lötsberg aan het nabouwen is (spoorlijn niet de berg zelf :D)
Centraal op zijn baan is het station Brig. Misschien iets voor jou om Göschenen na te laten bouwen?

't Kost wel een paar centen, maar mooi.....!
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Goschenen SBB
Hey Marc,

Mooie foto's man van Goschenen :thumbup: ;), lekker bekend allemaal ik heb er afgelopen zomer rond gelopen en erg genoten zowel van de treinen, het station als de omgeving.

Ik heb ook nog foto's van de voor zijde gemaakt met het eindpunt van de smalspoorbaan en een soort van remise (overkapping) voor de smalspoorloks of de wagons.

Mijn baan is op basis van station Goschenen ;).
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Goschenen SBB
Dit was ik nog vergeten; Ik hoop dat je genoten hebt.

Groetjes Herman (de iris)
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re: Goschenen SBB
De beelden zien er geweldig uit. En erg herkenbaar, was er notabene een krappe drie maanden geleden zelf nog! Ik zou zo weer terug willen!

Volgens mij heb je een gweldige tijd gehad, en stiekum ben ik toch wel een beetje jaloers.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re: Goschenen SBB
Marc

Mooie fotos je vermaakt je best zo te zien  :D

Dat station waar Arjan het over heeft komt volgens ons hier vandaan:

http://www.tiptopmodell.ch/

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Bedankt voor alle reacties en tips.

H&A - Ik ga morgen die site van tiptop eens uitpluizen.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Citaat van: marc-lin op maandag 12 november 2012, 22:08:55
Ik ga morgen die site van tiptop eens uitpluizen.

Klopt, dat is de leverancier. Hou je portemonnee en je hart maar vast......  >:-D
Re: Goschenen SBB
Blausee-Mitholz
gast

Re: Goschenen SBB
Arjan, de portomonee is bij Marc al leeg volgens mij, daar had hij wel een mooie rit voor  ;) B) :D

Mvg, Johan
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re: Goschenen SBB
Goedemiddag Marc,

Wat een mooie foto's heb je gemaakt, bedankt voor het plaatsen. Je vind het toch niet erg als ik ze ook gebruik om als voorbeeld te dienen voor mijn baan? :D

groeten Martin.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re: Goschenen SBB
Citaat van: oosterom op woensdag 14 november 2012, 13:14:26
Je vind het toch niet erg als ik ze ook gebruik om als voorbeeld te dienen voor mijn baan? :D
Hoeveel forumleden hebben Zwitserland wel niet als thema voor hun materieel en/of modelbaan? Volgens mij zijn dat er best wel veel.
Ik zeg tijd voor een eigen board op dit forum waar we helemaal los kunnen gaan over onze passie voor het zwitserse spoor!
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Citaat van: Bassie op woensdag 14 november 2012, 13:49:43
tijd voor een eigen board op dit forum waar we helemaal los kunnen gaan over onze passie voor het zwitserse spoor!

VOOR!
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hi Martin, nee natuurlijk iet. Het forum is om te delen en (her-)gebruiken...ik heb al heel veel van andere leden gebruikt!  ;)

Hi Bas/Arjan, Ik sluit me graag bij jullie aan, ook ik ben  VOOR!

Misschien moeten we ook eens een groepsreisje naar Die Schweiz organiseren. Kan het nuttige en aangename gecombineerd worden!
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re: Goschenen SBB
Hoi Marc

Al even de site van Tiptop bekeken?

Een zwitsers subforum zou wel een mooie toevoeging kunnen zijn  :wink:

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Citaat van: marc-lin op woensdag 14 november 2012, 20:06:29
Misschien moeten we ook eens een groepsreisje naar Die Schweiz organiseren. Kan het nuttige en aangename gecombineerd worden!
De "nuttigheid" zou alleen maar discussie opleveren, laten we we het maar gewoon aangenaam maken  ;)

Maar, zonder gekheid, da's helemaal geen slecht plan. In 8 uur sta je in Basel (vanuit het noorden waar ik woon) en dan zou je toch mooi een dag op de Gotthard of Lötschberg kunnen doorbrengen. Gezellig hotelletje, volgende dag een stukkie Bernina-route en de dag erna weer terug. In de Lokkie stond laatst een advertentie van dat hotel waar Harry vorig jaar geweest is, langs de Bernina. Nee, helemaal geen verkeerd plan. Laten we het in gedachten houden.
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re: Goschenen SBB
Goed plan, ik heb zelf de vorige reis een 4 dagen kaart gekocht kun je door heel Zwitserland reizen.

groet Martin
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: Goschenen SBB
Ja hoor, helemaal top :thumbup:. Ik ben voorstander voor Swiss subforum en uiteraard voor naar die Zweis te gaan.

Groetjes Herman(de iris).
Re: Goschenen SBB
oetbeem
gast

Re: Goschenen SBB
Pracht plaatjes  :thumbup:
Mvg Danny
Re: Goschenen SBB
Alpen Bassie
gast

Re: Goschenen SBB
ik zeg doen zo een sub swissforum.

ja Marc luzern is een schitterende stad ook de favoriete stad van syl ooit zal dit me een hoop geld kosten maar goed dat is een heel ander verhaal haha :D

groetjes bas
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Filmpje te Goschenen

Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Leuk! Bekend terein ;-) Ik heb me gelijk op je videokanaal geabonneerd. Laat die filmpjes maar komen!
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hierbij wat filmpje van mijn h0 baan in aanbouw. Ben nu zover dat de treinen (handmatig bestuurd) op de hoofdbaan rond kunnen rijden.

Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re: Goschenen SBB
Marc

Je hoofdbaan is wel wat langer nemen we aan?We willen wel wat meer zien  ;) Dit is wel al een mooi stukje film  B)

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Seinwezen
gast

Re: Goschenen SBB
Hoi Marc,

mooi filmpje.
Ziet er erg goed uit. Bijna echt :thumbup:.

Ben ook wel benieuwd naar de rest :D.

Groeten Sander
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Nog een filmpje, een Roco ICN deze keer.

Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hi Harald & Alex,

Ja de baan is inderdaad veel langer...maar dit is het enige stukje met tenminste een klein beetje aankleding. Daarom de opnames hier gemaakt. Zal nog eens wat eer filmen om de (kale) baan wat uitgebreider te laten zien.

Groeten,
Marc



Citaat van: harald en alex op maandag 19 november 2012, 19:03:30
Marc

Je hoofdbaan is wel wat langer nemen we aan?We willen wel wat meer zien  ;) Dit is wel al een mooi stukje film  B)

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
...en nog een filmpje, groene Re 10/10 met graantrein.

Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2012

offline
Re: Goschenen SBB
 :thumbup: mooi filmpje.
dat klikkerdieklik van de wielen.....geweldig...
klinkt toch heel anders dan de M-rails die ik gebruik..

groet Winno
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2009

allegra

offline
Re: Goschenen SBB
Hoi Marc,

Heerlijk die goederentreinen zo in het filmpje. Je hebt een prachtige rijlengte.
In verband met mijn rug stop ik met het Langsee project . Ik ga een stuk van de BLS Sudrampe
Hohtenn-Ausserberg nabouwen in modulevorm.
Succes met de verdere bouw het begint wat te worden, en ja leuk een
Zwitsers sub forumpje hier.

Groeten Johan
Re: Goschenen SBB
sbbmarklin
gast

Re: Goschenen SBB
Hallo Marc,

Is dat de aangekondigde re 6/6 in het groen van Marklin?

Mvg,

Arnout
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2010

offline
Re: Goschenen SBB
Hoi Marc,

Mooie plaatjes en filmpjes, geweldige combinatie die Re 10/10, staat ook nog op mijn verlanglijstje. Maar Marc ik heb een vraagje ik ben bezig met de bovenleiding en ik zoek nog wat foto's van het voorbeeld van de portaal masten in het station heb jij er daar nog meer van?

groeten Martin
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Bedankt voor alle leuke reacties.

@Martin - Ik denk het wel, ga vanavond even zoeken en als ik ze vind zet ik ze hier online.

@Arnout - Nee, die heb ik wel besteld maar is er nog niet. Dit is de Re 6/6 die geleverd werd samen met een Re 4/4 in 1 pakket als Re 10/10

@Johan - ja ik las dat op jouw draadje, jammer want het zag (ziet) er allemaal fantastisch uit!

Hierbij nog een filmpje:


Groeten,
Marc
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re: Goschenen SBB
Marc.

Mooie film  B) B)

Hoe kom je nu helemaal boven?Tenminste dat was toch de bedoeling dat je nog verder zou stijgen?

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Hi Harald & Alex,

Hierbij een filmpje waarbij een erts trein door het hooggelegen schaduwstation rijdt, de spiraal naar beneden berijdt en door Goschenen (in aanleg) de Gotthard tunnel in verdwijnt.



De hoofdbaan loopt vanaf het schaduwstation op het filmpje, door Goschenen, dan naar het deel waar al enige scenery is (en daarboven het in aanbouw zijnde Station Blausee, dit station ligt niet aan de hoofdlijn) vervolgens gaat het traject weer een niveau omlaag om in het schaduw station onder Goschenen te komen. Vandaar gaat de hele route weer terug. Een trein met een normale snelheid rdoet er ongeveer 7 min over om helemaal rond te rijden.

De aansluiting naar Blausee en het BLS traject begint in het bovengelegen schaduwstation. De aansluiting (wissels) liggen er al.

Hoop dat dit een beetje een beter inzicht geeft. Er staat ergens op de eerste paar pagina's een overzicht van de baan in aanbouw.

Groeten,
Marc
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2023

offline
Re: Goschenen SBB
Marc

Het ziet er al indrukwekkend uit  B) B) Beetje lastig filmen zo tegen het plafond maar wel een origineel idee om het zo te bouwen  :thumbup:

Harald & Alex
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2008

offline
Re: Goschenen SBB
Marc,

heel spectaculair filmpje! Ik moet je eerlijk gezegd bekennen dat ik m'n hart vasthield toen ik zag dat je ersttrein zich een behoorlijk end naar beneden slingert, terwijl ik zo snel geen vangrail oid kon ontdekken. Ben je niet bang dat dat ooit misgaat? Of ga je dat later toevoegen?

Groeten Dennis
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: Goschenen SBB
Indrukwekkend om te zien!

De afgelopen twee jaar met zomervakantie naar Zwitserland geweest. En daarbij hoort een dag (ik wil wel langer, maar mijn vrouw gaat ook mee met vakantie he) Erstfeld, Wassen en Goschenen bij. En ik kan zeggen dat jouw baan echt een mooie Zwitserse sfeer heeft!

En wat een berg mooi materieel (en raillengte...). Plezier met de bouw. Het is erg leuk om de foto's en filmpjes van je baan te zien!

Groet, Dick
Re: Goschenen SBB
Lid sinds: 2011

offline
Re: Goschenen SBB
Bezig geweest met een stukje SBB Bovenleiding van Somerfeldt. Enorm gepruts (Was voor mij dan ook de eerste keer) maar er hangt een stukje en het functioneert... :D...wellicht dat ik in de toekomst nog wat verbeteringen aan breng als ik er wat meer handigheid in gekregen heb. Bijgaand twee (matige, sorry) foto's. Uiteraard moet e.e.a. nog t.z.t. geschilderd worden.