Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
 @citaat geeft een goed gevoel als zo'n logische acties ook echt werkt  :thumbup:
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Hoi Peter,

Je hebt een mooie voorraad seinen gescoord! :thumbup:
Zelf heb ik twee jaar geleden een partij Digikeijs (dwerg)seinen kunnen scoren.

We zien ze (hopelijk) snel op je baan verschijnen.

Henk
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Dat is een flink systeem! Handig als je het helemaal kent. Sjieke dat je zoveel mogelijkheden ermee hebt & alles ook nog doet wat je wilt!

Hier ga je extra rijplezier en mogelijkheden hebben!
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Hallo allemaal,


Citaat van: Rudibeer op vrijdag 19 juni 2026, 16:22:05@citaat geeft een goed gevoel als zo'n logische acties ook echt werkt  :thumbup:
Klopt als een bus Ruud, je bedenkt iets en daar heb je meerdere bouwstenen voor nodig die allemaal met elkaar samenwerken.
Als dat samenspel klopt en het werk zoals je het in gedachten had dan geeft dat zeker een goed gevoel.



Citaat van: Trainhenk op vrijdag 19 juni 2026, 18:06:12Hoi Peter,

Je hebt een mooie voorraad seinen gescoord! :thumbup:
Zelf heb ik twee jaar geleden een partij Digikeijs (dwerg)seinen kunnen scoren.

We zien ze (hopelijk) snel op je baan verschijnen.

Henk
De Digikeijs seinen zijn ook erg mooi Henk, jammer dat het bedrijf er niet meer is ze maakte leuke en handige spullen.
Fijn dat jij ook een partij seinen hebt kunnen kopen.
Het plaatsen van seinen op de baan zal nog wel even op zich laten wachten, ik heb ze wel ingetekend in koploper en daar werken ze virtueel al mee ( heb ik toch wat  :) ).



Citaat van: Appermont1991 op vrijdag 19 juni 2026, 18:44:19Dat is een flink systeem! Handig als je het helemaal kent. Sjieke dat je zoveel mogelijkheden ermee hebt & alles ook nog doet wat je wilt!

Hier ga je extra rijplezier en mogelijkheden hebben!
Door schade en schande kom je steeds verder met zo'n programma Kenny, ik gebruik het al meer dan 20 jaar.
De treinbaan werkt volledig automatisch en door dit soort aanpassingen kun je het puntje op de i zetten.


De temperatuur is weer uit te houden op zolder en ga ik lekker de treinen laten rijden, als ik ga zweten stop ik er weer mee  :D



Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Vandaag de treinen vroeg laten rijden ( vroege dienst zeg maar  :P ).
Volgens mij is dit nog nooit voorgekomen, met twee ventilatoren was het goed vertoeven op zolder.
Na zo'n drieënhalf uur mochten ze weer naar het schaduwstation rijden, en na het afsluiten snel van de zolder af.

Misschien krijg ik morgen voor vaderdag wel een airco  :)


Nu de tv naar buiten halen om de wedstrijd daar te kijken, de grote mannen cola staat al koud >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
 @citaat Dat is een mooie logische actie die je daar voor elkaar hebt. Ik heb zelf ook zoiets in Windigipet en dat is leuk werken met logische faciliteiten. Alleen bij mij zijn er slechts 2 posities op een schaduwspoor maar sommige treinen zijn langer dan één blok (180cm) en dan heeft die trein 2 blokken nodig. De logica maakt dan één spoor volledig vrij.

Luc
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 juni 2026, 08:42:34Het plaatsen van seinen op de baan zal nog wel even op zich laten wachten, ik heb ze wel ingetekend in koploper en daar werken ze virtueel al mee

Jij bent gewoon enorm actueel. Je hebt ETCS op je modelbaan.  :P  :P
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 juni 2026, 17:44:11Misschien krijg ik morgen voor vaderdag wel een airco  :)
Hoop doet leven... :lol:
Of zoals mijn maat dikwijls schrijft: Hoop doet leNen...:lol:
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Hallo allemaal,


Citaat van: lucdiels op zaterdag 20 juni 2026, 18:01:17@citaat Dat is een mooie logische actie die je daar voor elkaar hebt. Ik heb zelf ook zoiets in Windigipet en dat is leuk werken met logische faciliteiten. Alleen bij mij zijn er slechts 2 posities op een schaduwspoor maar sommige treinen zijn langer dan één blok (180cm) en dan heeft die trein 2 blokken nodig. De logica maakt dan één spoor volledig vrij.

Luc
Jij hebt zo'n zelfde oplossing gemaakt Luc  :thumbup:
Het blijft leuk om dingen te bedenken en met diverse programma onderdelen dit te realiseren, zo wordt de baan keer op keer beter :favorite:
Toen de laatste keer de treinen reden is het al twee keer voorgekomen dat er een lange personen trein maar een blok beschikbaar had en koploper voerde toen een GO commando uit zodat deze trein zo spoedig mogelijk het schaduwstation in kon rijden.



Citaat van: Vinkendrecht op zaterdag 20 juni 2026, 18:07:02
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 juni 2026, 08:42:34Het plaatsen van seinen op de baan zal nog wel even op zich laten wachten, ik heb ze wel ingetekend in koploper en daar werken ze virtueel al mee

Jij bent gewoon enorm actueel. Je hebt ETCS op je modelbaan.  :P  :P
Dat dan weer wel Martin  >:-D



Citaat van: hermanvk op zaterdag 20 juni 2026, 22:32:48
Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 20 juni 2026, 17:44:11Misschien krijg ik morgen voor vaderdag wel een airco  :)
Hoop doet leven... :lol:
Of zoals mijn maat dikwijls schrijft: Hoop doet leNen...:lol:
Het is geen airco geworden Herman, maar een unieke wagon  :favorite:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Unieke wagon?
Of is het misschien toch een koelwagen ?
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
@citaat
Eigenlijk is beiden goed Rob  :thumbup: :thumbup:

Als het weer het toelaat zal ik er een foto van plaatsen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Ik stoei liever met een knappe dame in bikini. :D
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Ik ook, maar dan zonder bikini..
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Ik ga hierin met Martin mee Sander  ;)

Als er een poll van maken denk ik dat Martin als winnaar uit de bus komt  >:-D



Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
 @citaat  >:-D
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Citaat van: flyerman op Vandaag om 16:33:22Ik ook, maar dan zonder bikini..

Je moet ergens beginnen he. :P
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Citaat van: flyerman op Vandaag om 16:33:22maar dan zonder bikini..
De meeste bikini's zijn verwijderbaar. Zijn ze niet verwijderbaar dan heten ze anders.
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: De baan van een geluidsman - beetje met koploper stoeien.
Hoera, de komkommertijd is weer aangebroken :o).

Groeten,
Wico