Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

De baan van een geluidsman - kleine aanvulling van Artitec binnen gekomen.

Gestart door Degeluidsman zondag 16 augustus 2009, 16:30:48

Re: De baan van een geluidsman /
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

@citaat
Goeie tip Rob  :thumbup: :thumbup:
je zou toch verwachten dat een hoofd unit goedkoper zou zijn dan 3 losse, ik ben er nog niet verder ingedoken want zoals gezegd moeten wij eerst ons spaarvarkentje weer vullen na een grote uitgave.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Badkamer renovatie is ook tegenwoordig een behoorlijk klus en kost. Soms kun je niet altijd alles tegelijk maar prioriteiten stellen wat eerste moet natuurlijk. Zolang je u kunt behelpen met blazers is ook goed natuurlijk

Kosten van airco's verschillen inderdaad kwa buiten unit & merk. Prijzen variëren tegenwoordig ook fel
Hier heb ik 3 x LG met aparte unit. 2x 3.5 kw en 1tje 5 kw met wifi. Voor ons was 1 unit voor deze toestellen 1.7k duurder dan alles apart.

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Aahh, de wifi, dat doet het hem.  O:-D

Henk
Forum Moderator

@citaat @citaat
Dat is nogal een verschil Kenny, voor dat geld kun je een paar leuke treinen kopen  :)

@citaat
Welk apparaat heeft geen wifi meer aan boord Henk, je kunt het zo gek niet bedenken of het hangt aan het internet.
Wij hebben bv een kookplaat die je aan de wifi kunt hangen ( erg belangrijk voor de updates  :P ) dat hebben we dus niet gedaan.

We gaan weer on-topic.

Gisteren had ik een extra vrije dag omdat mijn storingsdienst erop zat :favorite:
En wat doe je dan als het regent lekker naar de zolder, de treinen hebben de hele dag gereden en op een loc na die even op een vuil stukje rails stond verder geen problemen gehad.

Donderdagavond betekend GMA, de mannen waren hier te gast en natuurlijk hebben we onder het genot van een bakkie koffie de treinen laten rijden.
Al met al hebben de treinen meer dan 10 uur gereden en dat was lang geleden.

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Jawatte, 10 uren gereden! Dat is netjes, zoiets is hier nog niet gebeurd. Hopelijk genoten van je dagje met de treinen, zalig als het buiten minder weer is natuurlijk!
Forum Moderator

@citaat
Het was zeker een heerlijke dag Kenny, het komt hier wel vaker voor dat de treinen de gehele dag aan het rijden zijn maar dat is meer in de winter.
Als het redelijk weer is ben ik liever buiten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman 
als die treinen de gehele dag rijden, ben je dan altijd in de buurt?

mvg,
Michel
Forum Moderator

@citaat
Hoi Michel en alle anderen,

Over het algemeen ben ik erbij, maar ik ga rustig even tussendoor naar de wc of bv een bakkie koffie halen.
De treinen rijden dan gewoon door  :)

Alleen als ik ga eten zet ik ze even stil en via koploper op stop zodat de baanspanning er even vanaf is.
Na het eten hoef ik maar twee knoppen in te drukken en alles gaat weer rijden  :favorite:

Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: De baan van een geluidsman / Harry potter en meer.
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Er zijn de afgelopen tijd weer een aantal leuke scenery spulletjes binnen gekomen van een bekende winkel uit Aken.

Omdat Saskia een grote fan van Harry potter is heb ik deze leuke figuren set laten komen.

Ook mister Bean hebben ze uitgebracht, hier zit hij op een mini  :)
Hij was al eerder binnen gekomen en helaas was de dweil afgebroken, even een mailtje gestuurd en al snel kreeg ik antwoord dat ze een nieuw poppetje met alle toeters en bellen met de volgende bestelling zouden mee sturen  :)
Mooi opgelost dus  :thumbup: :thumbup:

Ik denk dat de beschadigde Mr.Bean later een leuk plekje op bv het perron krijgt.

En tot slot( wie kent hem niet ) inspector Colombo incl. hond, en de bijpassende auto  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman

Dag Peter,

Erg leuk, vooral Mr. Bean kan mij bekoren.

Saskia doet de scenery, toch?
Gaat ze nu een mooi hoekje creëren met een berg met grote letters HOLLYWOOD erop?
En dan deze figuurtjes erbij.  ;)

Henk

Swiss rail .. what else?

Peter,

Leuke setjes, blijkbaar een nieuwe (?) trend want ik zag bij Modellbahn Union ook al meerdere van deze sets met bekende figuren uit films en series.

Groeten,
Wico
Als daar maar de juiste rechten voor betaald zijn, anders komt de "sabam"-politie of de nederlandse tegenhanger op bezoek in treinenland.

Luc
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Citaat van: Trainhenk op zondag 07 juni 2026, 12:57:51Dag Peter,

Gaat ze nu een mooi hoekje creëren met een berg met grote letters HOLLYWOOD erop?

Henk
Mr. Bean  :favorite: wie is er niet groot mee geworden  :)
Ik ga samen met Saskia de scenery doen Henk, een berg op een Nederlandse baan zal er niet zo snel komen waar de andere figuren gaan komen is toekomstmuziek.

Citaat van: Wico op zondag 07 juni 2026, 13:06:44Peter,

Leuke setjes, blijkbaar een nieuwe (?) trend want ik zag bij Modellbahn Union ook al meerdere van deze sets met bekende figuren uit films en series.

Groeten,
Wico
Van Modellbahn Union wist ik dat niet Wico, maar het is zeker een trend Hüner bein heeft er zelfs een boekje van gemaakt, die zal ik eens opzoeken.

Citaat van: lucdiels op zondag 07 juni 2026, 15:31:36Als daar maar de juiste rechten voor betaald zijn, anders komt de "sabam"-politie of de nederlandse tegenhanger op bezoek in treinenland.

Luc
Ik ga er vanuit dat ze dit wel geregeld hebben Luc, anders wordt het een duur geintje  8o

Mvg,

Peter Degeluidsman

Waar een wil is, is een spoor

Haha, de beroemde armchair :-) Geniaal!

Citaat van: Degeluidsman op zondag 07 juni 2026, 18:27:50Hallo allemaal,

Henk
Mr. Bean  :favorite: wie is er niet groot mee geworden  :)
Ik ga samen met Saskia de scenery doen Henk, een berg op een Nederlandse baan zal er niet zo snel komen waar de andere figuren gaan komen is toekomstmuziek.

En de Sint-Pietersberg dan?  :O
Tis wel Zuid Limburg, maar ja.   :-)  :-)

Henk
dan heeft Vlaanderen wat meer heuvels om te verwerken, want eerlijk een berg van 1 meter hoog op de baan is in schaalgrootte maar 80 meter hoog en wij maken daar de Alpen van op onze banen. De Vlaamse Ardennen zijn nog hoger.  :)

Luc

Waar een wil is, is een spoor

Neenee, wel 87 meter Luc :D
Peter, dat zijn erg leuke blikvangertjes voor op de baan. :thumbup:

En ik weet niet of onderstaand al eens is langsgekomen op het forum maar dit kom ik al een tijdje tegen op het WWW;
https://schrumpfmich.de/en  (ik heb er zelf geen ervaring maar het lijkt er goed uit zien)
Misschien een idee om jullie zelf op de baan terug te zien in 1:87.
Het is natuurlijk niet goedkoop, maar ja, leuk is het wel. :)
Mocht je voor Harry Potter nog een auto zoeken: Brekina 19330 Ford Anglia.  ;)
Erg leuk die Harry Potter en Mr Bean, ik heb ze ook op mijn baan staan. Modellbahn Union verkoopt ook dit soort figuurtjes, maar vraagt flink meer per figuurtje.
Marklin heeft toch ook een harry Potter trein gemaakt, die heb ik ooit aan mijn neefje gegeven lang geleden  :)
Geen flauw idee of deze de speeltijd heeft overleefd, er werd wel echt mee gereden hahaha

Barry,

@citaat
Klopt en ik heb toen overwogen hem te kopen.
Echter andere financiële prioriteiten kregen toen voorrang.
De lok komt nog wel eens lang op Catawiki

Henk

M* en bezig te digitaliseren

Dat had ik ook moeten doen (nieuw kopen) tijdens de viering van 150 jaar Station Valkenburg & de lijn Aken Maastricht, in Valkenburg & omstreken in 2003.
Op het terrein van Leeuw brouwerij was toen een feestlokatie waar de Harry Pottertrein net nieuw werd aangeboden in de stand van Märklin.
Spijt dat ik 'm toen niet nieuw incl. uitbreidingsset heb gekocht.
Maar ja toen ook alleenverdiener en een gezin, dus moet je prioriteiten stellen.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Hij is natuurlijk best geinig die trein en er staat Märklin onderop maar volgens mij is het 100% Hornby en waarschijnlijk ook nog in de Engelse schaal 1:76. De grote tussenruimte tussen de gekoppelde wagons stoorde zelfs(!) mij.
Hoi Peter dat zijn weer grappige aanwinsten. Ik had ze zelf bij hühnerbein ook gezien ook bij modelbahnunion had ik grappige figuren gezien. Blijft altijd mooi dit soort kleine details te verwerken op je baan. Gr henk
Forum Moderator

Hallo allemaal,

Na een drukke week eindelijk tijd om hier te reageren  :)

Citaat van: Adriaan_Berg op maandag 08 juni 2026, 10:00:58Haha, de beroemde armchair :-) Geniaal!

Hoi Adriaan,
Dit is zeker een beroemde scene en het blijft leuk om ernaar te kijken, Mr.Bean verveeld niet snel.

Citaat van: Trainhenk op maandag 08 juni 2026, 12:26:14
Citaat van: Degeluidsman op zondag 07 juni 2026, 18:27:50Hallo allemaal,

Henk
Mr. Bean  :favorite: wie is er niet groot mee geworden  :)

En de Sint-Pietersberg dan?  :O
Tis wel Zuid Limburg, maar ja.  :-)  :-)

Henk
We gaan het zien Henk, ik heb best een grote oppervlakte die straks gevuld moet worden, de toekomst zal het leren  ;)

Citaat van: lucdiels op maandag 08 juni 2026, 13:05:39dan heeft Vlaanderen wat meer heuvels om te verwerken, want eerlijk een berg van 1 meter hoog op de baan is in schaalgrootte maar 80 meter hoog en wij maken daar de Alpen van op onze banen. De Vlaamse Ardennen zijn nog hoger.  :)

Luc
Wij hebben ook nog de Utrechtse heuvelrug Luc, om daar met de fiets naar boven te gaan voel je goed in je benen, ik kom daar regelmatig.
De scenery staat alles behalve vast maar een ding is zeker het zal een Nederlandse uitstraling krijgen.

Citaat van: Dirk-Jan op maandag 08 juni 2026, 14:13:59Peter, dat zijn erg leuke blikvangertjes voor op de baan. :thumbup:

En ik weet niet of onderstaand al eens is langsgekomen op het forum maar dit kom ik al een tijdje tegen op het WWW;
https://schrumpfmich.de/en  (ik heb er zelf geen ervaring maar het lijkt er goed uit zien)
Misschien een idee om jullie zelf op de baan terug te zien in 1:87.
Het is natuurlijk niet goedkoop, maar ja, leuk is het wel. :)
Ha die Dirk-Jan,
Ik heb even op de site gekeken en die maken leuke dingen, 1:87 staat er niet tussen ( of ik kijk niet goed )  :)
Een paar jaar geleden bij MiWuLa kon je zelf in een soort scanner gaan staan en hiervan kon je wel een printje van 1:87 van jezelf laten maken.
Toen niet gedaan, nu wel een beetje spijt van  :-(

Citaat van: NL-modelspoor op maandag 08 juni 2026, 14:58:03Mocht je voor Harry Potter nog een auto zoeken: Brekina 19330 Ford Anglia.  ;)
Bedankt voor de tip Johan, ik denk dat dit gezelschap straks op het perron komt te staan.
Wel een grappige auto, maar daar past die grote man vast niet in  >:-D

Citaat van: frank-103 op maandag 08 juni 2026, 20:31:55Erg leuk die Harry Potter en Mr Bean, ik heb ze ook op mijn baan staan. Modellbahn Union verkoopt ook dit soort figuurtjes, maar vraagt flink meer per figuurtje.
Ik zal me zo eens inschrijven voor hun nieuwsbrief Frank, ben wel benieuwd naar de prijzen bij hun.
Leuk dat meneer Potter en Bean ook op jou baan te vinden zijn  :thumbup: :thumbup:

Citaat van: Barry1972 op dinsdag 09 juni 2026, 18:44:05Marklin heeft toch ook een harry Potter trein gemaakt, die heb ik ooit aan mijn neefje gegeven lang geleden  :)
Geen flauw idee of deze de speeltijd heeft overleefd, er werd wel echt mee gereden hahaha
Ja die hebben ze Barry, die is mij wel eens aangeboden maar heb er vriendelijk voor bedankt. 
Vond hem eerlijk gezegd niet zo mooi en als Saskia hem toch wil hebben moet ze hem zelf maar kopen  :P

Citaat van: Trainhenk op dinsdag 09 juni 2026, 19:16:51Barry,

@citaat
Klopt en ik heb toen overwogen hem te kopen.
Echter andere financiële prioriteiten kregen toen voorrang.
De lok komt nog wel eens lang op Catawiki

Henk
Dat is het lastige met geld Henk, je kunt het maar een keer uitgeven.
ik denk dat je set compleet nog wel ergens kunt vinden.

Citaat van: robkop op dinsdag 09 juni 2026, 22:06:27Dat had ik ook moeten doen (nieuw kopen) tijdens de viering van 150 jaar Station Valkenburg & de lijn Aken Maastricht, in Valkenburg & omstreken in 2003.
Op het terrein van Leeuw brouwerij was toen een feestlokatie waar de Harry Pottertrein net nieuw werd aangeboden in de stand van Märklin.
Spijt dat ik 'm toen niet nieuw incl. uitbreidingsset heb gekocht.
Maar ja toen ook alleenverdiener en een gezin, dus moet je prioriteiten stellen.
Hier geldt eigenlijk hetzelfde verhaal over geld Rob zoals hierboven beschreven, hopelijk heb je ooit het geluk om de set alsnog in je bezit te krijgen.

Citaat van: Hanzi op dinsdag 09 juni 2026, 22:20:56Hij is natuurlijk best geinig die trein en er staat Märklin onderop maar volgens mij is het 100% Hornby en waarschijnlijk ook nog in de Engelse schaal 1:76. De grote tussenruimte tussen de gekoppelde wagons stoorde zelfs(!) mij.
Daar staat mij ook iets van bij Hans dat Hornby hem maakte, volgens mij zijn dat soort samenwerkingen wel vaker voorgekomen.

Citaat van: ÖBB op woensdag 10 juni 2026, 17:27:47Hoi Peter dat zijn weer grappige aanwinsten. Ik had ze zelf bij hühnerbein ook gezien ook bij modelbahnunion had ik grappige figuren gezien. Blijft altijd mooi dit soort kleine details te verwerken op je baan. Gr henk
Ik ben een beetje van dit soort dingen aan het verzamelen Henk, scenery komt steeds dichterbij en je kan het maar in huis hebben.
Na dit berichtje ga ik me gelijk aanmelden voor de modelbahnunion nieuwsbrief  :)

Tot slot, ik had nog even gekeken naar het boekje waar Hunnerbein deze setjes aanbied, ik heb er even wat foto's van geschoten.
Misschien zit er voor jou eigen baan ook wat leuks tussen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 12 juni 2026, 13:49:111:87 staat er niet tussen ( of ik kijk niet goed )  :)
Als je op de link klikt en dan rechts van de bedrijfsnaam staat er "figuur configurator".
En als je dan daarop klikt naar beneden scrollen, dan zie je zelfs staan 1:220  8o

:o)
N.B. Op de laatste foto die je geplaatst hebt zie je onderaan Sascha staan, blijkbaar een bijbaan van hem.
We zien het wel meer bij bekende Nederlanders die dan op de bus of de tram gaan rijden, een beetje profileren kan nooit kwaad. :D
Forum Moderator

@citaat
Ik had dus toch niet goed gekeken Dirk-Jan  :?
Een poppetje laten maken kost dus €50

Jij bent de eerste die Sascha ontdekt heeft :)  ja zo'n forum draaiende houden kost een paar centen en op deze manier............................... >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: De baan van een geluidsman - kleine aanvulling van Artitec binnen gekomen.
Forum Moderator

Omdat we toch bezig zijn met onze voorraad scenery spullen uit te breiden, zijn deze leuke Artitec setjes binnen gekomen.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Peter,

Mooi gedetailleerd mini materiaal :thumbup:.

Groeten,
Wico
dat is mooi zijn best prijzig maar dan heb je ook wat op de baan
Forum Moderator

@citaat @citaat 
Dat is het zeker Wico, ik ga altijd voor de gemonteerde sets van ze, de bouwkits is voor mij te veel gepriegel  :)

@citaat
Als iets mooi is mag het ook wat kosten Peter, ik koop zo af en toe iets van ze en dan is het te doen.
Ondertussen hebben best wel een leuke voorraad van ze, als we straks met scenery gaan beginnen denk dat het erg hard gaat met onze voorraad.
Die drink automaten zullen wel ergens bij het station komen, waar de snack automaat gaan komen geen idee dat zien we terzijde tijd wel  :D

Mvg,

Peter Degeluidsman 
mooi spul peter zeker die automatiek doet me denken aan wimpies automatiek op hoog chatharijne in utrecht  :)  :)
Citaat van: Degeluidsman op Vandaag om 10:20:34Ondertussen hebben best wel een leuke voorraad van ze, als we straks met scenery gaan beginnen denk dat het erg hard gaat met onze voorraad.

Mvg, Peter Degeluidsman
Ach, zolang je niet begint blijft de voorraad alleen maar groeien ;) .
Maar áls je dan met de scenery begint is het natuurlijk wel lekker dat je niet misgrijpt.
Gefeliciteerd met je nieuwe figuren, Peter. Ik heb de laatste tijd ook weer diverse scenery-artikelen van Artitec aangeschaft; wat zijn het toch altijd fraaie items.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Peter,

Mooie aanvulling van je scenery.

Henk

PS: wist je dat er veel drankautomaten aan de voet van de (Sint Pieters)berg staan?
Lekekr sappie voor de startende klimmers.  >:-D  >:-D  >:-D
Als je het over automaten hebt: Japan!!!

En bij het zoeken naar oa. bovenstaande foto, hier dit gevonden:
Japan heeft met meer dan 5,5 miljoen verkoopautomaten de hoogste dichtheid ter wereld, wat neerkomt op ongeveer één automaat per 23 inwoners.  Deze jidouhanbaiki zijn een iconisch onderdeel van het straatbeeld, vooral in steden als Tokio, waar je ze vaak op elke straathoek of in clusters aantreft.

Trouwens zelf ook nog ondervonden: zowel warme als koude dranken (koffie bvb.) in dezelfde automaat!!!