En met de scenery module bijna volledig te zijn, kijken we weer eens met vragende ogen naar het
schaduwstation..
Hetgene wat me stoort is dat de industrie front en center staat en ik bijna overal aankan, behalve de achterliggende sporen van de industrie, die zijn amper bereikbaar.
De passagierstreinen daarentegen steken weg onder een plaat waar ik amper aangeraak in de technische ruimte.
Dus waren we aan het plannen en meten en tekenen in anyrail...Het idee dat me binnensprong is dat ik amper iets onderin het schaduwstation heb staan in die liggende kast.
Met wat meten kom ik erachter dat ik best wel wat plek heb voor een klimspiraal met R2 en R3 bochten.
Dan komt de spiraal boven mooi op de plek uit waar het spoor nu al bovenkomt, dus moet ik niet veel echt aanpassen aan de scenery.
Dus wat is het plan dan?Die kast onderin gaat eruit en er komen 2 schaduwstations boven elkaar, (totaal hoogte is 86cm, ééntje op een sokkel op de grond de andere +/- 40 cm hoger, dus plek zat)
De vorm van het schaduwstation gaat een U vorm zijn waarin een grote keerlus geïntegreerd is, geen grote plaat meer.
Ook zijn er geen doodlopende sporen meer wat er wel voor zorgt dat sommige treinen achter elkaar geparkeerd gaan staan.
Hoeveel zijsporen dan per level: 5 stuks met lengtes: 6m06, 5m65, 5m26, 4m67, 4m27. (volgens anyrail)
Wat lang genoeg is voor de Zweedse trippel loc met zijn bijna 6m lange sleep aan kolenwagonnetjes. (rode kaders de achterkant en de voorkant dat net komt piepen.)

Wat geeft deze opzet ook als mogelijkheid:
schaduwstation uitbereiding.
Maw: ik kan om de 1 bocht van de spiraal een aftakking maken naar zo een replica van het schaduwstation.
Het balkenwerk om dit alles te ondersteunen zit in de poten van het geheel, de plaat waarop de sporen liggen zal OSB zijn van 18mm met wat metalen versteviging
Wat screenshots van het nieuwe schaduwstation(s)!

Zoals vanaf het begin zijn er 2 sporen naar onder af.
De eerste stop in de klimspiraal is voor de industrie aka kolen route
De 2de stop, onderaan op de grond is voor de passagieers aka dorp route.
Met deze opzet kan ik overal aan en kan ik misschien nog wat scenery bij het schaduwstation maken.
Cheers!