Wel
@ramdani tussen de rail had ik ook aan gedacht maar dan begint de miserie met dode stukken spoor etc.
Omdat de meeste een mengeling van houtlijm en water gebruiken krijg je een corrosie aan die c rail, zeker die middengeleider laat water door en gaat roesten.
Daarom het idee met de tegellijm omdat die het water vasthoud en de chemische reactie van de lijm doet het water sneller verdampen.
Ook met deze methode kwam er geen water vanonder het spoor uit toen ik de overtollige losse ballast eraf schudde.
Vandaag al een testrit gedaan, met een oude tandenborstel en wat wasbenzine even de sporen proper gemaakt en overtollige tegellijm verwijderd.
Resultaat, geen dode stukken, de kittel gaat er heerlijk door en het geluid is best ok en zeker die ondergrond van pur plaat helpt.
Tegellijm op zich heeft ook een dempend effect om het een mix van lijm, cement en een beetje zand is.
Wat foto's van het geheel na het drogen. ook hier kan ik nog extra ballast gieten en met een mix van houtlijm en water vastzetten.

De tegellijm is een gelere kleur dan de ballast, dus nog aanwerken met grijze ballast is een must.
Next up is nog wat gipsverband en tegellijm actie in de technische ruimte.
Het dorp ligt nog steeds vrolijk op de bank achter me voor verlichting werk.

Het dorp zelf moet nog een paar lantaarnpalen bijkrijgen en wat details hier en daar.
Tegen dan hoop ik de rest van de bergen uit de gele pur te hebben en in de grijze verf