Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Maleuen : Kapel naar model met werkende kaars

Gestart door treinbeginner zaterdag 31 juli 2010, 19:07:35

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Hallo iedereen,

bedankt voor jullie reacties

@Jessendelft & ykram
Citaat van: Jessendelft op maandag 29 oktober 2012, 11:43:34
Hij draait erg snel, maar ook mooi soepel! Zeker dat laatste is belangrijk, want de snelheid kan je altijd nog aanpassen.
Ben erg benieuwd hoe het er uiteindelijk uit komt te zien!

Grtzz Jesper/Jessendelft

Citaat van: ykram op maandag 29 oktober 2012, 12:47:34
Wauw! Wat een systeem zeg!

..., maar draait wel denk ik te snel voor een fietser (tenzij het een wielrenner of scooter is). Ik ben wel erg nieuwsgierig hoe dit eruit komt te zien!!
...

In het filmpje draait de ketting op volle toeren.
Door de lange lengte van de ketting heb ik 3 motoren moeten opnemen in het circuit. Ik was terwijl ik het filmpje aan een opnemen was de motoren aan het testen op synchroon draaien.
Maar uiteindelijk komt de snelheid een stuk lager te liggen.

Citaat van: Roy op maandag 29 oktober 2012, 13:34:47
had zelf al het idee, om met een bovenfrees in een mdf plaat een gootje uit te frezen, waar dit in past. Is een stuk makkelijker als wat jij gedaan hebt iig.

Roy

Ik heb het met een bovenfrees uitgefreesd, alleen is het stukje op de foto (dat zowat 5% van de totale lengte van de ketting bedraagt) in styrodur gelegd ipv zoals de rest in hout.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
"Maar uiteindelijk komt wordt snelheid veel trager"? U bedoelt ?
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Lid sinds: 2006

Het is allemaal de schuld van opa flodder!

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
ja, dat de snelheid lager wordt als in het filmpje toch? Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Roy
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Johnny, typefouten kunnen gemaakt worden.
Je hoeft niet vaak mensen af te kraken voor hun typefouten!
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Marc, veel werk maar een geweldig resultaat! Hopelijk zien we snel een filmpje mét een fietsertje  >:-D

PS: Johnny, als je hobby mensen lastigvallen met taalfouten is zit je op het verkeerde forum..
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Marc,  ziet er super uit, heb in Houten de fietsers bezig gezien, ziet er erg leuk uit.  veel plezier ervan.

Gr. Henk
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Hoi Marc

Hoe gaat het nu verder?Op de diverse films die over dit onderwerp gemaakt zijn zie je dus alleen de fietser en voor de rest van de ketting die jij nu in beeld brengt niets.Dat is uiteraard ook de bedoeling maar we begrijpen toch nog niet hoe de fietser verbonden is met de ketting als je dus het wegdek boven de ketting dicht maakt.

Harald & Alex
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Ketting operationeel
Hallo iedereen,

Citaat van: harald en alex op maandag 29 oktober 2012, 19:00:39
Hoi Marc

Hoe gaat het nu verder?Op de diverse films die over dit onderwerp gemaakt zijn zie je dus alleen de fietser en voor de rest van de ketting die jij nu in beeld brengt niets.Dat is uiteraard ook de bedoeling maar we begrijpen toch nog niet hoe de fietser verbonden is met de ketting als je dus het wegdek boven de ketting dicht maakt.

Harald & Alex
Hoe gaat het verder?
Dit zal ik proberen te schetsen.


Zoals te zien op de foto is bij elke schakel van de ketting een uitsparing voorzien.
In deze uitsparing kunnen magneetjes geplaatst worden, deze zijn bijgeleverd.
Je moet in 2 opeenvolgende schakels 2 magneetjes plaatsen.
Het fietsertje is vervaardigd uit metaal, waardoor het fietsertje door de magneetjes wordt aangetrokken en zo zelf als er bestrating overheen ligt kan rijden.

Hopelijk is dit een duidelijke uitleg en is het principe duidelijk

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hallo iedereen,

Het eerste fietsertje in elkaar gestoken

Het is op een test stukje handmatig getest.

Hier een foto en een filmpje


www.youtube.com/watch?v=nWiCk87Tto0

Graag jullie mening.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
YES een filmpje mét fietser!

Mooi filmpje! De fietser stottert wel wat.. veel drempels en hobbels in de weg of komt dit omdat hij handmatig bestuurd is? :P
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Geweldig, heb mijn ogen uitgekeken
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Dat is vrij jammer Marcel, er staan nog veel mooie filmpjes in de wacht bij Marc en die kun jij nu niet meer zien :P
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Ik kraak toch niemand af ik vraag gewoon wat er bedoelt word.
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Johnny, ik heb van meerdere forumleden vernomen dat jouw reacties niet als 'ik vraag gewoon wat er bedoeld wordt' worden ervaren. Het is prima als je dat vraagt, maar probeer het eens op een andere toon te doen en misschien nog wat anders in je reactie te verwerken, zoals een felicitatie met een nieuwe aanwinst of een complimentje over een mooi project.
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hoi Marc

Erg leuk gemaakt en zo klein erg knap. :thumbup:

Tony
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Citaat van: C-Brian op dinsdag 30 oktober 2012, 15:44:09
Johnny, ik heb van meerdere forumleden vernomen dat jouw reacties niet als 'ik vraag gewoon wat er bedoeld wordt' worden ervaren. Het is prima als je dat vraagt, maar probeer het eens op een andere toon te doen en misschien nog wat anders in je reactie te verwerken, zoals een felicitatie met een nieuwe aanwinst of een complimentje over een mooi project.

ja op een andere toon met muzieknoten en al :D

Knap marc!!! :thumbup:

Grtn
Tom
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Citaat van: reeves op dinsdag 30 oktober 2012, 16:02:37
ja op een andere toon met muzieknoten en al :D

Ga jij eerst maar een toontje lager zingen  >:-D
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Lid sinds: 2012

een kleine treintje vervult grote wensen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
wat een systeem wordt daar gemaakt :D

met mijn onhandiheid gaat dat nooit lukken >:-D
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hallo Marc !
Ik vindt die fietser helemaal top ! Misschien kan je een van je mp3 spelers reserveren en het geluid van een knarsende
kettingkast met verroeste ketting opnemen, afgewisseld met het gerinkel van een fietsbel...

Cor
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hoi Marc, leuk project, ik heb laatst ook het beginset bekeken, maar durfde het nog niet aan te schaffen. Misschien als jij het helemaal
voor elkaar krijgt..  ;) vr gr Arie
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hallo iedereen,

bedankt voor al jullie leuke reacties.

@C-Brain
Citaat van: C-Brian op maandag 29 oktober 2012, 21:24:05
...Mooi filmpje! De fietser stottert wel wat.. veel drempels en hobbels in de weg of komt dit omdat hij handmatig bestuurd is? :P
Dit komt inderdaad doordat het handmatig bestuurd is. Ik trek namelijk de ketting handmatig voort.

@FrankD
Citaat van: FrankD op dinsdag 30 oktober 2012, 16:15:11
...met mijn onhandiheid gaat dat nooit lukken >:-D
Zo'n moeilijk systeem is het nu ook weer niet hoor  :D

@Dolphin/Arie
Citaat van: dolphin op dinsdag 30 oktober 2012, 16:47:37
...Misschien als jij het helemaal voor elkaar krijgt..  ;) vr gr Arie
Het vervolg zal nu een beetje op zich laten wachten, omdat er naast het fietsertje ook nog FCS auto's rijden. En dat moet nu eerst worden afgewerkt zodat alles kan dicht gelegd worden, en dan kunnen de fietsertjes lustig hun rondjes rijden.  :D

@Cor/Brenner
Citaat van: Brenner op dinsdag 30 oktober 2012, 16:43:53
Hallo Marc !
Ik vindt die fietser helemaal top ! Misschien kan je een van je mp3 spelers reserveren en het geluid van een knarsende
kettingkast met verroeste ketting opnemen, afgewisseld met het gerinkel van een fietsbel...

Cor
Inderdaad, er is er ééntje gereserveerd voor het geluid van een fiets bel.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Leuk die fietsers op je baan.
Laatst nog op Houten gezien.
Mooi gemaakt Marc. :)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
wauw wat ziet die fiets beweging er natuurlijk uit!
Geweldig!!
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hoi Marc,

Wat gaaf op je baan die fietser, ik heb er helaas geen ruimte voor. Ben benieuwd hoe het strak eruit komt te zien  :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
wauws, mooie baan en wat een gadgets! mijn moeder dacht even dat ik op de oortjes de muziek hard aan had staan, maar 't was de viessmann  :D

maar GZD!!! :thumbup:
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Eerste werkende fietser
Hoi Marc,,

Erg leuk deze fietser. :thumbup:

Gr.
René
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hallo iedereen,

bedankt voor de reacties

Even voor de volledigheid 2 overzichtsfoto's genomen om te situeren waar de fietser juist gaat rijden:





Hopelijk maakt dit een hoop duidelijk

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
:O!!!
Nu ben ik echt zooooo erg nieuwsgierig hoe dit eruit komt te zien met scenery!
De fietser maakt wel echt een mooi rondje zeg! Hij moet wel goed fit zijn :P
Wanneer ben je denk je van plan om het pad te maken voor de fiets??

Groetjes Mark ;)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Dag Marc.

Volg dit al een tijdje, maar zie nu wat een imposant traject je hebt uitgelegd! :thumbup:
Vraagje: is dit systeem ook geschikt voor enige hoogteverschillen?
Ideetje : een scooter zou in het zelfde traject meekunnen en heeft geen trapbeweging nodig . . .

Groeten,

Erik.
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Ik vind het erg mooi om te zien hoe je dit allemaal maakt.

Tony
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hoi Marc,

weer een leuk project zeg :thumbup:. Ik kan  me aansluiten bij anderen: Ik ben benieuwd hoe het meet aankleding eruit komt te zien. Eea lijkt mooi aan te sluiten bij het park.

groeten Martin
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hallo Marc,

Wat wordt dit een interessant project zeg... :P
Wat ik mij alleen afvraag, kan je de fietsersbaan nu ook combineren met je FCS baan? Ik zie op de foto's dat deze "ketting" hoger ligt dan de baan zelf. Ga je een passend wegdek naast de fietsbaan maken?
Ben erg benieuwd. Verder vind ik het er top uitzien  :thumbup: :thumbup:

Groeten Ronald  :)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hallo Marc,

Wat een leuk gezicht deze fietser, ik had al begrepen dat ze te koop waren maar kon me er niets bij voorstellen.
Nu dus wel  >:-D

Succes met de verdere bouw hiervan.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hallo iedereen,

Bedankt voor jullie reacties

@ykram/mark
Citaat van: ykram op woensdag 31 oktober 2012, 18:23:23
... Wanneer ben je denk je van plan om het pad te maken voor de fiets??

Groetjes Mark ;)
Dit zal nog wat tijd in beslag nemen want eerst moet het baanvak van de autootjes afgewerkt worden (reed-contacten, magneetband, zenddraad, servo/wissel) daarna kan het baanvak van de autootjes samen met het fietsertje dicht gelegd worden.

@Nieuwenhuis/Erik
Citaat van: Nieuwenhuis op woensdag 31 oktober 2012, 19:37:46
Dag Marc.

Volg dit al een tijdje, maar zie nu wat een imposant traject je hebt uitgelegd! :thumbup:
Vraagje: is dit systeem ook geschikt voor enige hoogteverschillen?
Ideetje : een scooter zou in het zelfde traject meekunnen en heeft geen trapbeweging nodig . . .

Groeten,

Erik.
Er kunnen enige hoogteverschillen overwonnen worden, want de ketting kan links-rechts bewegen ook wat naar boven en beneden.

Het idee van de scooter was ik ook als aan het overwegen

@Varekamp/Ronald
Citaat van: Varekamp op donderdag 01 november 2012, 18:49:01
Hallo Marc,

Wat ik mij alleen afvraag, kan je de fietsersbaan nu ook combineren met je FCS baan? Ik zie op de foto's dat deze "ketting" hoger ligt dan de baan zelf. Ga je een passend wegdek naast de fietsbaan maken?
Ben erg benieuwd. Verder vind ik het er top uitzien  :thumbup: :thumbup:

Groeten Ronald  :)
De enige plaats waar de ketting hoger ligt dan het wegdek is volledig achteraan de rotswand, omdat dit achter de rij huizen van de kerkstraat komt te liggen. De rest van de ketting is in het hout ingefreesd.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Super leuk. En wat een traject maak je ervoor zeg! Kan je het fietsertje de hele tijd zien? Of is er een kasn dat ie ergens achter een paar huisje "de draad kwijt raakt" en zijn eigen weg gaat zoeken... 8o

Maar verder mooi gedaan!
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Marc,

Ook ik blijf me steeds verbazen over de details die je steeds weet toe te voegen. Deze zijn vervolgens ook tot in de puntjes uitgewerkt. Ga zo door! :thumbup:

Groeten Dennis
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hoi Marc,

Prachtig om te zien :thumbup: . Ik heb ze ook al in huis,  ben van plan en aparte module te maken die later
in de baan geïntrigeerd wordt. IK zie je hebt 3 aandrijvingen voor je marathon fietsbaan hoeveel fietser kunnen er rijden?

Groet Hubert
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Dag,

wat geweldig om te zien. Veel leuker als FCS.
Dit gaat er bij mij ook komen, zeker weten. Complimenten.

Mvrgr:

Erik
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Hallo iedereen,

nogmaals bedankt voor jullie reacties.

@ernstcramer
Citaat van: ernstcramer op vrijdag 02 november 2012, 20:13:36
Super leuk. En wat een traject maak je ervoor zeg! Kan je het fietsertje de hele tijd zien? Of is er een kasn dat ie ergens achter een paar huisje "de draad kwijt raakt" en zijn eigen weg gaat zoeken... 8o

Maar verder mooi gedaan!
Het achterste stuk aan de berg komt de fietser achter huizen te rijden, daar kan hij dan "de draad kwijt raken" maar daar zullen te nodige voorzieningen getroffen worden om er toch nog aan te kunnen.  :D

@Kahubi123/Hubert
Citaat van: Kahubi123 op zaterdag 03 november 2012, 07:09:57
Hoi Marc,

Prachtig om te zien :thumbup: . Ik heb ze ook al in huis,  ben van plan en aparte module te maken die later
in de baan geïntrigeerd wordt. Ik zie je hebt 3 aandrijvingen voor je marathon fietsbaan hoeveel fietser kunnen er rijden?

Groet Hubert

Ik had de aandrijvingen toch liggen, dus kan ik ze beter steken. Ik heb de aandrijvingen voornamelijk gestoken om de ketting vlotjes door alle bochten heen te krijgen. De ketting heeft bijna een lengte van 6m. Ik heb 5 fietsertjes.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Overzichtsfoto's
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Maleupen - Overzichtsfoto's
Citaat van: treinbeginner op woensdag 31 oktober 2012, 18:17:15


Mooie baan die me voortdurend herinnert aan een trektocht vanuit Eupen naar Malmedy met een stoer vriendinnetje.

Fietsers, mooi systeem, ik vraag me af of je daarmee mountain bikers na kan doen die ik in Zwitserland van een barrage af zag fietsen. De fiets zit vast met magneetkracht dus zou zo'n 70% helling feilloos af moeten kunnen rijden zonder een band kwijt te raken.

Die dakbalk, hoe laag zit deze baan eigenlijk boven de vloer?
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: Overzichtsfoto's
Prachtig project, blijf ik volgen! B)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Hallo iedereen,

bedankt voor de reacties

onderaan een nieuwe update

@Jan22
Citaat van: Jan22 op zaterdag 03 november 2012, 11:41:39
...
Fietsers, mooi systeem, ik vraag me af of je daarmee mountain bikers na kan doen die ik in Zwitserland van een barrage af zag fietsen. De fiets zit vast met magneetkracht dus zou zo'n 70% helling feilloos af moeten kunnen rijden zonder een band kwijt te raken.

Die dakbalk, hoe laag zit deze baan eigenlijk boven de vloer?
De mountainbikers zou geen probleem mogen zijn, maar je moet wel rekening houden dat je niet in een stijgende hoek kan vertrekken of stoppen. Je moet het geleidelijk aan de helling op of afbouwen.

Het stationsplein zit op 97cm van de grond, het station (de sporen) 104cm, het stadsgedeelte en kerkgedeelte op 116cm boven de vloer.
De dakbalk zelf zit op ongeveer 30cm van de sporen, vooraan aan de baan bekeken.


Update:

Nog enkele fietsertje in elkaar gestoken.
Hier de foto's van de fietsertjes:







Graag jullie mening.

Vriendelijke groeten,
Marc
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Wauwie!

Echt mooi gemaakt! Misschien een leuk idee om een fietskrat op een fiets te maken!
Of iemand met een persoon op de bagagedrager!
Ziet er top uit :thumbup:

GZD!

Groetjes Mark ;)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Hé Marc, verdomd knap gedaan; maar, wel opletten dat ze mekaar niet gaan omverrijden hé >:-D
De fietsers hier in Brussel kunnen er anders wel wat van: deze morgen probeerde er eentje effe een bus voorbij te steken op een klein rond punt.  De onnozelaar had zelfs geen lichten, ik had 'm net op tijd gezien; maar de bus... dus je kan al raden hoe het afgelopen is...
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Schitterend gedaan Mark :thumbup: :thumbup:

Tony
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Hoi Marc ziet er leuk uit, net een stel fietsende brugsmurfen :D. Nu nog een rugzakje en wat fietstassen et voila :thumbup: :thumbup:

groeten Martin
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Hallo Marc,


Ik volg dit ook al eventjes.
en het ziet er zeer goed uit zeg, je maakt er erg veel werk van.

En heb het inderdaad ooit eens gezien op een beurs.
Maar zoals anderen al zeggen , ben erg benieuwd naar het resultaat.

dus ehhhhhhh, wanneer is je carsystem klaar..... :D :D :D :D.............. zodat we het geheel kunnen zien..... :D ;)


mvg Frans
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Lid sinds: 2009

Hovia, een stad vol verrassingen!

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
wat een geinige dingen!
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Rijdende fietser: 4 fietsers rijvaardig
Hoi Marc,

Erg mooi om straks vier fietsers te zien rijden. Super! Nog even en je kan een wielerwedstrijd organiseren  :D
Ben erg benieuwd hoe het straks in een filmpje te zien is... succes met opbouwen.

Groeten Ronald  :)
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Faller Car System: Kerkstraat + kruising
Lid sinds: 2009

Ombouw locs --> 3rail ook tezien in topic Maleupen

offline
Re: Maleupen - Baan van treinbeginner: Faller Car System: Kerkstraat + kruising
Hallo iedereen,

bedankt voor jullie reacties.

Om aan het fietsertje verder te kunnen doen moet eerst het Faller Car System rond de kerk operationeel zijn en omdat sommige ongeduldig worden  :D :D :

Citaat van: M - rail op woensdag 07 november 2012, 20:04:26
...
dus ehhhhhhh, wanneer is je carsystem klaar..... :D :D :D :D.............. zodat we het geheel kunnen zien..... :D ;)


Zullen we maar eerst aan het Faller Car System verder doen.

Het heeft even tijd gekost om de kruising uit te werken. (Zie foto's)
De iets wat ingewikkelde kruising laat toe om van alle kanten naar alle kanten te kunnen. Van de spoor overgang (Hier komt het stadsgedeelte achter) kan naar beneden gereden worden, of naar de kerk.
Van de kerk kan naar beneden of naar het stadsgedeelte gereden worden.
En van beneden kan er naar het stadsgedeelte of naar de kerk gereden worden.
Ook kan er rond de kerk gereden worden.

Nu moeten de reed-contacten als bezetmelder nog gestoken worden en enkele servo's aangesloten worden.





Hier het filmpje:


Graag jullie mening.

Vriendelijke groeten,
Marc