Hallo iedereen,
Bedankt voor de eerlijke reacties.
Eerst en vooral ben ik in mijn vorige post vergeten te zeggen dat het volledige voedingsbord niet direct aan het net aangesloten is, maar via een stekker aan een stopcontact wordt aangesloten.
Wat ik hier heb gemaakt is dus een groot uitgevallen stekkerblok.
Vele stekkerblokken die te koop zijn in de handel (België) zijn voorzien van een overspanningsbeveiliging maar niet van een zekering.
Misschien iets wat onduidelijk is, is dat ik 'elk' stopcontact apart wil schakelen zodat niet alle stopcontacten aangeschakeld blijven. De standaard stekkerdozen die te vinden zijn in de handel hebben soms 1 of 2 schakelaars die meerdere stekkers bedienen.
Nog iets dat ik wil duidelijk maken is dat er aan dit voedingsbord geen afnemers komen zoals een koffiezet, wasmachine, waterkoker, ...
Het is ook de bedoeling dat alle stekkers in de stopcontacten kunnen blijven steken onafhankelijk of er aan de baan gewerkt wordt (soldeerstation, looplamp, ...) of de baan getest wordt (CS, PC, OC32, ...). De juiste stekkers kunnen dan aangezet worden. Zo kan in niet verstrikt geraken in de draden.
De onderstaande foto geeft het resultaat van het voedingsbord na enkele kleine wijzigingen. Let wel de witte plakkertje zijn tijdelijk en worden vervangen gegraveerde plaatjes, zoals er reeds enkele aangebracht zijn.

Ook heb ik voor de twijfelaars een test gedaan. Ik het maximale verbruik met de apparaten die aangesloten zijn gemeten en hieronder het resultaat:
Maximale stoom: 1,06A

Vriendelijke groeten,
Marc