Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

De Baan van 44er, update

Gestart door 44er donderdag 11 augustus 2011, 21:25:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 03-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 03-12-11
Citaat van: vanb op zaterdag 03 december 2011, 22:06:59
He Jan,
Welkom in het soms onbegrijpelijke wereldje van koploper :D :D
Ik zou zo ook niet weten wat het is. Maar het moet raar lopen als Ben er niet uitkomt.
Heb zelf een tijdelijke keerlus aan het schaduwstation gemaakt vandaag. Morgen even flink poetsen en dan hopelijk rondjes rijden.
Hopelijk rijdt bij jouw ook alles weer.
Maikel

Hoi Miaikel,

Ja tis een prachtige wereld, als het werkt, :D maar ik heb vertrouwen in de afloop, Ben als hulplijn. :thumbup:
Ja een keerlus is reuze handig om je baangedeelte te testen , ben benieuwd naar je vorderingen van jouw schaduwgedeelte ,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
@Jan: je hebt nog wat mailtjes van me. :)

Gr, Ben.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Hallo Jan,

Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen.
Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan  te duiden.

groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02
Hallo Jan,
Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen.
Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan  te duiden.
groet,
Michiel

Michiel,

Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,
Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.
Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.
Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 10:57:31
Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02
Hallo Jan,
Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen.
Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan  te duiden.
groet,
Michiel

Michiel,

Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,
Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.
Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.
Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,

Gr, Jan


Gewoon een Ecos kopen Jan  >:-D >:-D, dan kun je ook je loc's met 28 stappen aansturen vanuit koploper ( volgens mij zijn dat er nu 14 ? ).

Het gaat vast wel goedkomen met Ben aan het roer.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: degeluidsman op zondag 04 december 2011, 11:02:16
Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 10:57:31
Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02
Hallo Jan,
Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen.
Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan  te duiden.
groet,
Michiel
Michiel,
Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,
Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.
Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.
Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,
Gr, Jan
Gewoon een Ecos kopen Jan  >:-D >:-D, dan kun je ook je loc's met 28 stappen aansturen vanuit koploper ( volgens mij zijn dat er nu 14 ? ).
Het gaat vast wel goedkomen met Ben aan het roer.
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter, op dat omslag punt ben ik nog lang niet aangekomen om aan een ecos te denken, Ik heb vertrouwen in de adviezen en ga ervoor om het te laten werken zo als het bedoeld is :D
Denk altijd , TIS MAAR EEN HOBBY :mrgreen: :mrgreen:
De resultaten en oplossing komen hier natuurlijk voorbij ;)

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 11:24:57
Citaat van: degeluidsman op zondag 04 december 2011, 11:02:16
Citaat van: 44er op zondag 04 december 2011, 10:57:31
Citaat van: Golfer op zondag 04 december 2011, 09:44:02
Hallo Jan,
Als het probleem niet te vinden is kan ik er vanavond wel even met de IB basic langskomen om de terugmelders uit te lezen.
Wellicht is dan met meer zekerheid een probleem aan  te duiden.
groet,
Michiel
Michiel,
Reuze bedankt voor je aanbod, hou 'm graag achter de hand , i.o.m Ben ga ik de interface loshalen en opnieuw vertinnen,
Diverse fora praten over het zelfde, uitgedroogde verbindingen m.n. ook de ronde stekker aan de zijkant.
Dus dat is mn eerste prio. Ik meld mij zeker bij jou als dit geen resultaat geeft. Als de interface kabel losgehaald wordt zijn de bezetmelders goed,dus is er iets met de interface en mogelijk de verbinding met de interface.
Zal vandaag mogelijk niets worden, morgen maar eens voor gaan zitten. nogmaals bedankt voor je aanbod,
Gr, Jan
Gewoon een Ecos kopen Jan  >:-D >:-D, dan kun je ook je loc's met 28 stappen aansturen vanuit koploper ( volgens mij zijn dat er nu 14 ? ).
Het gaat vast wel goedkomen met Ben aan het roer.
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter, op dat omslag punt ben ik nog lang niet aangekomen om aan een ecos te denken, Ik heb vertrouwen in de adviezen en ga ervoor om het te laten werken zo als het bedoeld is :D
Denk altijd , TIS MAAR EEN HOBBY :mrgreen: :mrgreen:
De resultaten en oplossing komen hier natuurlijk voorbij ;)

Gr, Jan

Anders verkoop je toch je koffie apparaat  :mrgreen: :mrgreen: >:-D >:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: degeluidsman op zondag 04 december 2011, 11:27:14
Anders verkoop je toch je koffie apparaat  :mrgreen: :mrgreen: >:-D >:-D
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter, dat zijn geen grapjes...... >:-D >:-D :mrgreen: :mrgreen:
lol
Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Vandaag toch maar verder gegaan met de interface , losgehaald en alle solderingen nagezien en aangetipt die er verdacht uitzagen, edoch bijna allemaal nu gedaan  8o
Alle contacten met goudcontactspray bespoten.
Aangesloten en........ alle blokken nog steeds blauw :(

Zou er een mogelijkheid zijn om een M*6051 te testen? wie weet dit.
Of een andere manier om dit te onderzoeken, of deze 100% werkt
Geef het even op, mijn electronische kennis is nagenoeg hetzelfde als van een aarbei 8o

Gr, Jan

Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Kan je wel loc's aanstruren vanaf je pc ?
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: Hero op zondag 04 december 2011, 18:41:07
Kan je wel loc's aanstruren vanaf je pc ?

Robin,
Idd dat kan wel , heb een lok gepakt en handmatig laten rijden,
Je ziet dan in koploper geen melders opkomen , alles lijkt "bevroren"
Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Hoi Jan,
s88 kabeltje zit wel goed?
Veranderd er iets als dat kabeltje eruit trekt?

Groeten Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: Hero op zondag 04 december 2011, 19:09:30
Hoi Jan,
s88 kabeltje zit wel goed?
Veranderd er iets als dat kabeltje eruit trekt?
Groeten Robin

Robin, Als ik de netwerkkabel van S88n naar Interface eruit haal veranderen de blauw gekleurde blokken naar zwart,
gaat de kabel weer erin dan zijn alle blokken weer blauw op 1 na die blijft zwart.........

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Haal de decoder met die melder er eens tussenuit.
Je kan beter even in het testscherm kijken.Dan zie je wat de melders zelf doen.

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Kom morgen wel even langs, je hebt Pb.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 04-12-11
Citaat van: Hero op zondag 04 december 2011, 19:43:39
Haal de decoder met die melder er eens tussenuit.
Je kan beter even in het testscherm kijken.Dan zie je wat de melders zelf doen.
Robin

Robin,
Voodat dit opkwam borrelen heeft koploper gewerkt en de interface ook, 2 loks geijkt, daarna netjes afgesloten en de volgende dag weer verder gegaan met ijken, niet dus , tijdens een lok handmatig rijden werden de bereden blokken stuk voor stuk blauw behalve 1 blok,

Morgen komt Michiel met de IB 8o, wie weet .......... nog een zieltje? :D

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Klinkt als wel bezet aanmelden maar niet resetten na vrijgave.
Is inderdaad makkelijker morgen even met een andere centrale te kijken wat er dan gebeurt.

Mocht het niets worden.
Je bent van harte welkom bij de club.

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Jan heeft wel weer iets aparts. De IB ontvangt geen meldingen. De feedback monitor blijft leeg. De connectie naar de comp doet dus minder ter zake.
Mede omdat hij wel handmatig kan rijden denk ik dat zijn interface dus wel zal werken. Anders zou hij ineens twee problemen hebben en dat is onwaarschijnlijk.
Er stoort iets in de S88's, de bekabeling .... etc.  Maar het heeft natuurlijk wel gewerkt. De kabel naar de eerste unit is al even uitgewisseld door die van mij naar de s88 adapter dus die is het waarschijnlijk niet. Tussen s88 1 en 2 zit een vaste verbinding dus die is ook goed.    :?
Raar is dat als je op een punt in het blok, wat zich goed gedraagd in Koploper (niet blauw blijvend) , waar de lok voorbij is, de rails lostrekt deze meteen stopt. Aangezien het een kleine ovaal is zou die zijn voeding van de andere zijde moeten hebben en doorrijden. We konden het niet 1-2-3 vinden. Aangestuurd in DCC modus gingen de lichten van de loc's gevoelig knipperen en bij stilstand meteen uit. Geselecteerd naar Motorola format gedroegen ze zich normaal. Zou dit verband houden met het niet zichtbaar zijn van de terugmeldingen?

Jan kan suggesties best gebruiken!

vriendelijke groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Hoi Jan,

welke S88 modules gebruik je?

Want ik had bij die van mij, RoSoft S88N, dat er twee printspoortjes aan de achterkant net contact maakte.
Ze waren al iets bewerkt met een dremel, maar er was nog net een verbinding.
Daardoor werden ze bij mij ook allemaal blauw en er gebeurde allemaal rare dingen :D

Dus ik zou gewoon even de achterkant van de printen nakijken met een loepje >:-D.

Ook kan er ergens een massa draadje tegen een S88 module komen...

Groeten Sander
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 05-12-11
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 05-12-11
 :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Michiel, Sander

Het werkt :thumbup:
Heb mij de melders van de keerlus gemeten en de rails stuk voor stuk los gehad en zie wat ik vond....
Ik heb bij de melders tussen de keerlus een rail gevonden die niet geknipt was  :oops: :oops: :oops: :oops:

Inmiddels de boel opgestart en er rijdt nu 1 lok en gaat probleemloos over de baan , wissels werken zoals het hoort en alle sporen zijn inmiddels bereden en koploper geeft ook aan in de logging dat systeembronnen  100% is en je ziet ook alle bezetmelders werken bij passage van de lok

Ga zo weer verder om te ijken kijken wat er voor konijnen uit de hoed gaan komen ,  :D

Michiel bedankt voor het helpen vanochtend , ik ben dus daar gaan zoeken waar wij niet verder konden, dus 1 niet geknipte rail, pfffffffffff   ,

Bedankt een ieder voor het meedenken,

Gr, jan

Zal direkt weer een backup maken van de huidige stand van zaken.

Re:De Baan van 44er , schaduwstation, update 15-11-11
Super,  :thumbup: we hadden dus gewoon door moeten gaan met railsen omkeren. Desondanks vind ik het een apart verschijnsel dat ook andere blokken na doorrijden blauw bleven. Dus ook die waar dat stuk rails niet zat.  :?
In aanleg bij mij had ik ook foute rails ertussen maar die secties hebben zich van begin af aan blauw gemeld. Continu blauw, een heel andere reactie..

Als een loc over een rails rijdt zet ie best wat druk en gaat de rail vast iets werken. Jouw doorknippen leidt naar mijn mening wel tot een minimale incisie. Ik kan 'm bijna niet zien. Ook al heb je ze allemaal doorgemeten en was je baan 100% goed, wil ik je toch adviseren dat iets ruimer te doorsnijden. Dan kan het nimmer nooit meer tegen elkaar geraken. Straks in je bovenbouw onder balast kun je er niet meer bij..

En is de voeding nu rondom ook beter?

vriendelijke groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Michiel,

T blijft een raar verhaal daar er wel gereden is en geijkt, heb stukken eruit gehaald tussen de melders net als wat jij deed en blijven meten en kijken, tot ik 1 rail zag die niet geknipt was , meette ook ooo dus dat klopt, geknipt en geplaatst en alles zwart in de blokken.
De voeding is geen probleem overal goed, rijden gaat zonder enige hikje,

Ben blij dat het opgelost is ,

Nogmaals bedankt ,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hoi Jan,

Mag ik je deze curses aanbieden  >:-D >:-D

http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrails


Fijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging  O:-D


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: degeluidsman op maandag 05 december 2011, 17:49:19
Hoi Jan,
Mag ik je deze curses aanbieden  >:-D >:-D
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrails
Fijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging  O:-D
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter,
En alle helpers, tis weer mis  :? Na 1 lok geijkt te hebben kreeg ik er geen beweging meer in en uiteindelijk met handmatig rijden was het weer egaal blauw in de blokken  :(
Zal nu maar jouw cursus gaan doen , had die van Riny al gedaan maar ga nu alles meten en zien waar en wat er nu mis is dus de komende dagen heb ik gelukkig weer wat te doen :P
Dus de uitdaaging is er al :-(

Gr, jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede GroupĀ®

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op maandag 05 december 2011, 18:19:41
Citaat van: degeluidsman op maandag 05 december 2011, 17:49:19
Hoi Jan,
Mag ik je deze curses aanbieden  >:-D >:-D
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrails
Fijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging  O:-D
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter,
En alle helpers, tis weer mis  :? Na 1 lok geijkt te hebben kreeg ik er geen beweging meer in en uiteindelijk met handmatig rijden was het weer egaal blauw in de blokken  :(
Zal nu maar jouw cursus gaan doen , had die van Riny al gedaan maar ga nu alles meten en zien waar en wat er nu mis is dus de komende dagen heb ik gelukkig weer wat te doen :P
Dus de uitdaaging is er al :-(

Gr, jan
Hoi Jan,

Let op dat alle railzen geknipt zijn ( behalve wissels ) en de de railstaaf die geisoleerd is en aangesloten is op de S88 aan een kant van het blok zit.

Anders maak je via massa een verbinding en zal de bezetmelder bezet aangeven.

Ik hoop dat je me snapt en anders bel je me maar even.


Mvg,

Peter / degeluidsman.

Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op maandag 05 december 2011, 18:19:41
Citaat van: degeluidsman op maandag 05 december 2011, 17:49:19
Hoi Jan,
Mag ik je deze curses aanbieden  >:-D >:-D
http://wiki.3rail.nl/doku.php?id=rails:c-rails-contactrails
Fijn dat je het gevonden hebt, op naar de volgende uitdaging  O:-D
Mvg,
Peter / degeluidsman.

Peter,
En alle helpers, tis weer mis  :? Na 1 lok geijkt te hebben kreeg ik er geen beweging meer in en uiteindelijk met handmatig rijden was het weer egaal blauw in de blokken  :(
Zal nu maar jouw cursus gaan doen , had die van Riny al gedaan maar ga nu alles meten en zien waar en wat er nu mis is dus de komende dagen heb ik gelukkig weer wat te doen :P
Dus de uitdaaging is er al :-(

Gr, jan

Hoi Jan,

jammer dat het weer mis is.
Had je hier al nagekeken?

Citaat van: Seinwezen op maandag 05 december 2011, 15:10:38
Hoi Jan,

welke S88 modules gebruik je?

Want ik had bij die van mij, RoSoft S88N, dat er twee printspoortjes aan de achterkant net contact maakte.
Ze waren al iets bewerkt met een dremel, maar er was nog net een verbinding.
Daardoor werden ze bij mij ook allemaal blauw en er gebeurde allemaal rare dingen :D

Dus ik zou gewoon even de achterkant van de printen nakijken met een loepje >:-D.

Ook kan er ergens een massa draadje tegen een S88 module komen...

Groeten Sander

Groeten Sander :D
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

online
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
wat is het toch makkelijk om alles eerst door te meten met een multimeter voor het aan te sluiten.In mijn cursus druk ik daar op tot ze flauw vallen (figuurlijk hƩ).Dan bespaar je achteraf veel werk en frustraties.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Jan en Michiel,

Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we Ć©Ć©n S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Gr, Ben.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Sander ,
3 x rosoft S88n,

Citaat van: bellejt op maandag 05 december 2011, 18:31:36
wat is het toch makkelijk om alles eerst door te meten met een multimeter voor het aan te sluiten.In mijn cursus druk ik daar op tot ze flauw vallen (figuurlijk hƩ).Dan bespaar je achteraf veel werk en frustraties.

Johnny,

Tijdens het maken,solderen van de bezetmeldrails heb ik na het knippen solderen iedere !! rail gemeten met een multimeter na het leggen van de rails/blokken ook nog een keer gemeten en er was geen connectie , dus........?

Citaat van: Spoorman op maandag 05 december 2011, 18:38:05
Jan en Michiel,

Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we Ć©Ć©n S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.
Gr, Ben.

Ben,

Na de rail geknipt te hebben was alles in orde, heb 1 lok geijkt en daarna was het weer blauw?
Dus er is wel contact geweest met de interface.

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hoi Jan,

ik heb net nog even twee foto's gemaakt.
Hierop kan je goed zien wat ik bedoelde >:-D.





Als die printspoortjes net contact maken, krijg je het zelfde beeld wat jij hebt.

Je kan goed zien dat hier een dremel doorheen is gehaald, omdat ze anders contact maakten.
Trouwens is dit niet door mij gedaan :D

Groeten Sander
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Sander,

Ik zal daar ook mn blik op werpen, je weet maar nooit , nu maar
proberen om zoveel mogelijk uit te sluiten,
Bedankt voor de foto,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Spoorman op maandag 05 december 2011, 18:38:05
Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we Ć©Ć©n S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Hier zit dus iets. Wist niet dat dat vrijdag al zo was. Alle goedbedoelde tips over hoe railsen te isoleren zijn in mijn ogen hier secundair. Heb je Ć©Ć©n foute rails, heb je in die sectie een probleem. Heb je er drie, heb je in drie secties een probleem. Aangezien Jan nauwkeurig werkt en in tegenstelling tot ikzelf alles heeft doorgemeten bij aanleg kan het niet zo zijn dat in alle secties foute railsen zitten.

Bij het aansluiten van een s88 module alles al blauw zonder verbindingen naar railsen. Welke module was dat?  Dan is de module, netwerkkabel of de interface verdacht.

Heeft Sander de winnende tip?

vriendelijke groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Golfer op maandag 05 december 2011, 22:04:16
Citaat van: Spoorman op maandag 05 december 2011, 18:38:05
Effe stap terug. Toen ik vrijdag bij je was hebben we Ć©Ć©n S88 print zonder verdere aansluitingen naar de rail aan je interface gehad en toen was ook alles blauw (bezet in Koploper). Ik zou nog niet direct de interface als mogelijke oorzaak uitsluiten.

Bij het aansluiten van een s88 module alles al blauw zonder verbindingen naar railsen. Welke module was dat?  Dan is de module, netwerkkabel of de interface verdacht.


Een van de twee rechtse. Zou toeval zijn als de print een probleem heeft. Maar zou altijd kunnen.

We hebben de netwerkkabels uit kunnen sluiten.

Gr, Ben.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Zat ff in een rustig hoekje................. :(

Ga nu even de zolder op om de twee s88los te maken en de achterkant bekijken , 15 min? pauze

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Ben, Michiel, Sander

Even plaatjes gemaakt van de achterzijde , wat zie ik niet? 8o

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Hoi Jan,

Het lijkt er goed uit te zien, maar ik zou gewoon nog even met een klein schroevendraaiertje of mesje effe door het gleufje gaan :P
Vooral nr2 lijkt verdacht.

Groeten Sander
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Mooie printjes  :D waar ze even wat hebben moeten wegkrassen om zeker te zijn.
Zie alleen een rare zwarte druppel op nr.2 tussen de middelste uitgangen die ik niet kan thuisbrengen maar ik heb hier echt geen verstand van.

groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Seinwezen op maandag 05 december 2011, 22:44:15
Hoi Jan,
Het lijkt er goed uit te zien, maar ik zou gewoon nog even met een klein schroevendraaiertje of mesje effe door het gleufje gaan :P
Vooral nr2 lijkt verdacht.
Groeten Sander

Ik ga dat gleufje opnieuw vergleuven met iets scherps (voorzichtig)  :P :D


Citaat van: Golfer op maandag 05 december 2011, 22:45:59
Mooie printjes  :D waar ze even wat hebben moeten wegkrassen om zeker te zijn.
Zie alleen een rare zwarte druppel op nr.2 tussen de middelste uitgangen die ik niet kan thuisbrengen maar ik heb hier echt geen verstand van.
groet,
Michiel

Misschien dat er iets uit mn oliebol is gevallen :D, maar idd Michiel zal eens nader bekijken wat het is,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Ik zie ooknog resten vloeimiddel op de printen zitten.
Schoonmaken met wasbenzine wil ook nog wel eens wonderen verrichten.

Met een melderkaart werkt alles wel zoals het hoort ?

Robin
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Robin,

Zal idd de printen eens in bad stoppen :D,

Melderkaart ? :?

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Poedel je ze dan ook af Jan?  :-)

Mvg, Johan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Blausee-Mitholz op dinsdag 06 december 2011, 12:15:39
Poedel je ze dan ook af Jan?  :-)
Mvg, Johan

Hij ligt al gereed , warme zachte doek..... :P :D

Gr, Jan

Wuuuaaaahhh,
wor nie goed :o)
Vandaag dagje NSM gedaan, altijd leuk,  na thuiskomst naar zolder en alle rails die ik van 3 blokken had losgemaakt gecontroleerd en met geen bevindingen weer alles op zn plaats gezet , koploper in de testmode gezet en 1 lok laten rijden alle bezetmelders werken zoals ze horen te werken, schiet mij maar lek, dus lok laten rijden met koploper en geen problemen met de blokken, Alle blokken zwart !!en bleven zwart, Morgen maar weer eens proberen om wat loks te ijken en dan op de automaat laten rijden,
Pfffffffff, errugghh leuk dat PC rijden met een programma :D, kan het van harte aanbevelen als je niets te doen hebt  >:-D

Koploper rules,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
 :D

Ik wist dat je het op ging lossen, je kan het. ;)

Gr, Ben.
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:14:07
:D
Ik wist dat je het op ging lossen, je kan het. ;)
Gr, Ben.

:D lol,

Konijn zit al te wachten onder de treintafel :-)
Op naar het volgend probleem(pje)
Morgen is geen gehaktdag maar ijkdag 8o, ben benieuwd,

Bedankt allemaal maar weer voor de adviezen, tot de volgende vraag,!!

Gr, Jan

Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. :help:
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:28:55
Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. :help:

Ik begrijp er ook geen R..T van, zal m als eerste ijken morgen , heb ik de hele dag om aan de praat te krijgen :D

tijdens ijken maar eens gaan kwarteren ;)

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:43:08
Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:28:55
Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. :help:

Ik begrijp er ook geen R..T van, zal m als eerste ijken morgen , heb ik de hele dag om aan de praat te krijgen :D

tijdens ijken maar eens gaan kwarteren ;)

Gr, Jan

Of wat rails knippen en solderen vooor mmmm bijvoorbeeld mij :D :D :D :D :D

Zit je effe niet mee zeg. Heb je er nog geen spijt van ;)
Komt vast goed en dan wil je niet anders.
Ik hoop rond t weekend te kunnen gaan rijden. Dus dan begint bij mij de ellende of niet.


Maikel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:00:43
en geen problemen met de blokken, Alle blokken zwart !!en bleven zwart,

:D  Tja hier gaat het om  :)
Je moet trouwens idd regelmatig printjes soppen,  ben benieuwd  ..  :?

Heb net m'n database naar Marklin/Edits omgebouwd om jouw interface eens te koppelen. Kan hopelijk achterwege blijven. Veel plezier morgen, ga er maar eens rustig bij zitten  :D

groet,
Michiel
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: Golfer op dinsdag 06 december 2011, 19:52:17
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:00:43
en geen problemen met de blokken, Alle blokken zwart !!en bleven zwart,
:D  Tja hier gaat het om  :)
Je moet trouwens idd regelmatig printjes soppen,  ben benieuwd  ..  :?
Heb net m'n database naar Marklin/Edits omgebouwd om jouw interface eens te koppelen. Kan hopelijk achterwege blijven. Veel plezier morgen, ga er maar eens rustig bij zitten  :D
groet,
Michiel

Michiel,

Ik zal nog even wachten met soppen , het werkt nu dus kom er even niet aan. Ik denk zelf dat het niet in de interface zit of het zou intermitted zijn, :? Als het weer gaat optreden , wat ik niet hoop,ben ik van plan om steeds een rail los te maken ,te beginnen met keerlus en zo naar het schaduwstation, Hou je op de hoogte, bedankt voor je hulp,

Gr, Jan
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re:De Baan van 44er , schaduwstation,
Citaat van: vanb op dinsdag 06 december 2011, 19:49:23
Citaat van: 44er op dinsdag 06 december 2011, 19:43:08
Citaat van: Spoorman op dinsdag 06 december 2011, 19:28:55
Baaidewee: ben nog wel benieuwd waarom die ene rode zwitser niet rijdt via Koploper maar wel vanuit de 6021. Ik kan er geen soep van koken. :help:

Ik begrijp er ook geen R..T van, zal m als eerste ijken morgen , heb ik de hele dag om aan de praat te krijgen :D
tijdens ijken maar eens gaan kwarteren ;)
Gr, Jan

Of wat rails knippen en solderen vooor mmmm bijvoorbeeld mij :D :D :D :D :D
Zit je effe niet mee zeg. Heb je er nog geen spijt van ;)
Komt vast goed en dan wil je niet anders.
Ik hoop rond t weekend te kunnen gaan rijden. Dus dan begint bij mij de ellende of niet.
Maikel

Hoi Maikel,

Geen probleem als je wilt kom ik je helpen met knippen en solderen :D heb toevallig wat vrije tijd

Ik heb er best wel vertrouwen in dat het gaat goed komen en zeker met zoveel hulp hier op t forum.
Ben heel benieuwd hoe het jou vergaat bij het opstarten/rijden met koploper.
Iig suk6 ,kom wel eens buurten , neem ik mn mooie kniptang wel mee :D

Gr, Jan