Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Mijn Alpen modelspoor project ** (gesloopt.....)

Gestart door Reinemanz dinsdag 15 september 2009, 21:56:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hallo Rein,

Ik heb net pas mijn tafeltje klaar en een baantje erop maar als ik zie wat voor moois jij kan fabriceren dan hoop ik dat ik maar een beetje in de buurt kom van jouw kunnen zodat het ook er mooi uit gaat zien!

Wat ik wil zeggen: echt supermooi gemaakt; ik zie ook dat er enorm veel werk in heeft gezeten / gaat zitten, dat zal ik mezelf moeten leren opleggen (de tijd nemen, niks overhaasten!).

Nogmaals, schitterend...!
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Bedankt voor jullie reakties.

Er zitten inderdaad al heeeel veel uurtjes in mijn modelbaan.

Ik heb de laatste tijd niet zoveel tijd gehad om aan de baan te werken.
Wel heb ik de nieuwe MFX booster van Marklin (60174) binnen gekregen.

Ik heb nu alle decoders en seinen aangesloten op het CS2 en de booster voorziet de rails van stroom.
Wat me is opgevallen bij de nieuwe booster, is dat je de massa niet hoeft te scheiden als je gebruik maakt van meerdere 60174 boosters.

Verder ben ik aan het experimenteren met de besturing van de baan via mijn iPad.
Je kan op een iPhone, ipod touch of iPad het programma iRoc installeren. iRoc staat in verbinding met de PC waar Rocrail op draait.
Je kan daarna dus de baan besturen met de iPad.
En dit is gewoon wel heel erg leuk!!! haha  :D  :D  :D

Het is allemaal niet perfect, er moet nog wel wat verbeterd worden aan de layout en dergelijke, maar het werkt wel gewoon.
Hier een paar foto's




grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hoi Rein,

Werk je dan met je iPad aangesloten op je CS2?

Groet

Ronald

Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 5 oktober)
Hi Ronald,

De PC, waar rocrail server op draait heeft via een router contact met de CS2.
De iPad heeft via WIFI contact met de PC waar rocrail server op draait.

De ipad stuurt dan de PC aan en de PC stuurt de CS2 aan.

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Wow, mooi zo'n iPad :shock: :D !!!

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Dag rein,

Dat is mooi, wilde ook al een tijdje een I-Pad maar alleen om te internetten vind ik hem te duur, maar als je zelfs je treinbaan ermee kan aansturen wordt het al veel leuker. :lol:

Veel plezier ermee......
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Hoi Rein,

Dat is een erg leuke speeltje om je treinen te besturen. 8)

Gr.
René
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
sow das echt super vet,
probeer falco ook over te halen om er een te kopen, maar hij moet eerst de baan nog helemaal maken
en dat kost nog een paar centjes :lol:


suc6 met de baan en je i-pad

mvg max
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Rein,

Prachtig speeltje, echter duur. Ik blijf maar bij mijn CS2 voor de treinbesturing en analoog schakelen van wissels en seinen.
Ik denk dat ik mogelijk nog een booster voor de CS2 nodig heb, dus bewaar ik mijn spaarcentjes maar.

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Heb dit laatst ook gedaan met m'n iPod Touch, is denk wel meer gepriegel dan op jouw iPad. ;) Veel plezier er mee.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Hallo allemaal,

Ik denk inderdaad dat de iPad een beter formaat is dan de iPhone, om de baan te besturen. De programeurs van rocrail moeten alleen het bananplan wat meer passend maken.
Verder kan je alles schakelen.

Ik heb de iPad natuurlijk niet gekocht om alleen mijn baan mee te besturen. Ik gebruik 'm als e-reader en je kan er ook stripboeken op zetten. Je kan er ongelovelijk veel verschillende apps op zetten. Eigenlijk heb je geen laptop meer nodig...  :)
ik ben er erg tevreden mee!!

grt Rein

Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Hoi Rein,

Ook ik ben gecharmeerd van de manier waarop je de iPad hebt ingezet (ik geloofde zelf altijd al in de iPad vanaf het moment dat 'ie door Steve werd aangekondigd, en heb hem dan ook via familie in de VS geimporteerd).

Helaas gebruik ik zelf alleen geen Rocrail dus zal mijn iPad niet zo snel gebruiken als control unit maar wellicht dat ik t.z.t. eens probeer om mijn CS1 aan te sturen via de iPad (ikzelf ben iPhone / iPad ontwikkelaar en kan dergelijke apps dus ook maken, hoewel ik een dergelijke verbinding nog nooit tot stand heb proberen te brengen).

Verder kan ik iedereen aanraden die twijfelt over het nut, om eens een iPad ECHT te proberen; bij ons staat hij naast de TV en de vrouw en kinderen pakken te pas en te onpas de iPad om even snel iets op te zoeken, een boek te lezen of een spelletje te spelen. Zie het ook niet als vervanger van je desktop of laptop maar 'ertussenin'.

...maar anderzijds kan ik ook begrijpen dat we liever het geld voor een iPad uitgeven aan een mooie loc :D

Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Het is wel 6 bladzijden terug, maar toch wil ik nog even reageren op de kleuren in je seinen.

Je hebt groen met 2 rode en je snapt niet hoe dat kan.

Zou het kunnen zijn dat het zo hoort ?  :lol:

Het is wel lang geleden, maar ik weet nog wel uit mijn machinistentijd dat je in 1 sein zowel trein als rangeerseinen hebt.
Als het treinsein groen is, dan zijn de rangeerseinen rood en andersom.

Dus wat mij betreft zie ik niks raars aan die seinen.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (iPad update 16-10-2010)
Citaat van: ajmdonker op dinsdag 19 oktober 2010, 21:38:14
Hoi Rein,

Ook ik ben gecharmeerd van de manier waarop je de iPad hebt ingezet (ik geloofde zelf altijd al in de iPad vanaf het moment dat 'ie door Steve werd aangekondigd, en heb hem dan ook via familie in de VS geimporteerd).

Helaas gebruik ik zelf alleen geen Rocrail dus zal mijn iPad niet zo snel gebruiken als control unit maar wellicht dat ik t.z.t. eens probeer om mijn CS1 aan te sturen via de iPad (ikzelf ben iPhone / iPad ontwikkelaar en kan dergelijke apps dus ook maken, hoewel ik een dergelijke verbinding nog nooit tot stand heb proberen te brengen).

Verder kan ik iedereen aanraden die twijfelt over het nut, om eens een iPad ECHT te proberen; bij ons staat hij naast de TV en de vrouw en kinderen pakken te pas en te onpas de iPad om even snel iets op te zoeken, een boek te lezen of een spelletje te spelen. Zie het ook niet als vervanger van je desktop of laptop maar 'ertussenin'.

...maar anderzijds kan ik ook begrijpen dat we liever het geld voor een iPad uitgeven aan een mooie loc :D



Hoi Anthony,

Ik ben het helemaal met je eens. De iPad is echt een aanrader.
Wat leuk dat je applicaties maakt voor de iPad/iPhone. Lijkt me geweldig als je zelf je applicaties kan programmeren!!!!  :D

Citaat van: Timelord op dinsdag 19 oktober 2010, 22:08:17
Het is wel 6 bladzijden terug, maar toch wil ik nog even reageren op de kleuren in je seinen.

Je hebt groen met 2 rode en je snapt niet hoe dat kan.

Zou het kunnen zijn dat het zo hoort ?  :lol:

Het is wel lang geleden, maar ik weet nog wel uit mijn machinistentijd dat je in 1 sein zowel trein als rangeerseinen hebt.
Als het treinsein groen is, dan zijn de rangeerseinen rood en andersom.

Dus wat mij betreft zie ik niks raars aan die seinen.

Hi,
De seinen zijn echt wel kapot, zeg maar. Je kan ze totaal niet meer schakelen en ook niet meer programmeren. Als ik aan het bouwen ben dan haal ik alle masten van de voetjes af. Ik wist niet dat het adres in de mast werd opgeslagen en dus kwamen de seinen wel eens niet op dezelfde plek terug.
Ik denk dat het hiermee te maken heeft. Ik heb nu de seinen genummerd, zodat ik precies weet waar welk sein moet staan.

grt rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Problemen CS2)
Hallo allemaal,

Sinds gisteravond heb ik hele grote problemen met mijn CS2.
Ik heb de problemen hier beschreven:

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=25234.msg439658#msg439658

Is er iemand die me kan helpen???   :?

grts Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Goed... Na vele pogingen en resets is het me niet gelukt om de CS2 weer aan de praat te krijgen.
Hij gaat terug naar marklin.

Ik ben in ieder geval weer aan het bouwen geslagen. Ik heb besloten om eerst het faller car system verder uit te breiden op mijn baan. Helemaal rechts komt er een keerlus in de berg. Vanuit de keerlus komt er een bergweg die loopt naar de overweg en vandaaruit sluit ik de weg aan op het bestaande deel van het Faller Car System.
Ik wil zelf een overweg maken, en de verlichting en spoorbomen van mijn marklin overweg te gebruiken.

Het is de bedoeling om 2 stopspoelen te maken bij de overweg en als er een trein aan komt dan moeten de stopspoelen in werking treden. Heeft iemand tips hoe ik dit kan realiseren?

Hier wat foto's van de werkzaamheden:







Ik heb hier een begin gemaakt met de overweg. Ik moet nog even bedenken hoe ik het middenstuk ga maken met de puko's:




Tips zijn welkom!!

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Dag Rein.

Volgens mij (ik heb er geen ervaring mee, maar heb het ooit
bij Jaap gelezen) moet je aan de overzijde (rijrichting)
een vork- of Y-vorm met de rijdraad infrezen. Dit als een
soort 'vanger' voor de slepers van FCS-auto's.
In het middenstuk van de rail zou ik geen rijdraad doen:
de afwijking van de rijrichting wordt in dat korte stukje
dan opgevangen door de hark en corrigeert de auto's
rijrichting.

Groeten,

Erik.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Ziet er weer erg indrukwekkend uit. Alleen jammer dat je CS-II momenteel niet meer werkt. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk wordt opgelost.

M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Stopspoelen parallel koppelen aan de slagbomen en de lampen van je M* overweg. Dus gaan de slagbomen dicht en lampen aan zullen de stopspoelen ook werken. Ik wil dat ook graag doen een overweg voor FCS maar ik geraak er ook niet uit. Misschien kan ik hier wel uit leren hoe het moet....


groten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Ik heb de puko's uit een rails gehaald en daarna even de faller frees over de rails gehaald op de plek waar de puko's zaten.
Ik wil proberen om het ijzeren staafje met de puko's in deze gleuf te steken.

Daarna  een stukje hout gemaakt die ik tussen de railstaven wil maken.

De rijdraad heb ik in het hout en in het stukje hout tussen de railstaven gefreesd en ik moet zeggen dat de bus er prima overheen rijd.
Helaas heb ik geen kleine boortjes in huis om de gaatjes in het hout te boren waar de puko's doorheen moeten.







grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hoi Rein,

Maatwerk!
Succes en beterschap met de CS2 gewenst...

Groet,
PJ
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Citaat van: minitreintje op zondag 24 oktober 2010, 19:12:54
Stopspoelen parallel koppelen aan de slagbomen en de lampen van je M* overweg. Dus gaan de slagbomen dicht en lampen aan zullen de stopspoelen ook werken. Ik wil dat ook graag doen een overweg voor FCS maar ik geraak er ook niet uit. Misschien kan ik hier wel uit leren hoe het moet....


groten minitreintje/Dylan

Hoi Dylan,

Dan willen we inderdaad hetzelfde!
Ben benieuwd of we het voor elkaar krijgen.

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Citaat van: PJ op zondag 24 oktober 2010, 19:16:27
Hoi Rein,

Maatwerk!
Succes en beterschap met de CS2 gewenst...

Groet,
PJ

Dank je PJ

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Rein,

Leuk verslag. Ik hoop dat je snel je CS2 weer in goede gezondhied terug krijgt, want zonder centrale is het rijden wel wat lastig.

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hoi Rein,

Ziet er mooi uit die overgang. Netjes weggewerkt tussen het spoor.

Hoe staat het inmiddels met je CS2? Heb je al iets gehoord?

Groeten

Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hoi Ronald,

Mijn modelspoor project ligt al 2 weken stil.
Ik heb thuis  een verbouwing en het erg druk gehad met mijn werk.

Ik heb zelfs mijn CS nog niet weg kunnen brengen.....   :evil:

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hallo Allemaal!

Na weken weer eens een update van mijn modelspoor project.
Ik heb van Märklin weer een nieuwe CS2 gehad, dus alles werkt bijna weer naar behoren. Alleen gaat er nog steeds iets niet goed met de märklin seinen. Als de CS2 voor de eerste keer wordt opgestart dan werken alle seinen prima. Zodra er een keer op de stopknop is gedrukt, dan werken er een paar niet meer. De verlichting brand overigens wel, alleen schakelen ze niet meer.

Ik heb nog een booster besteld om deze alleen te gebruiken voor de seinen, om eens te kijken of dit het probleem verhelpt.
Verder heb ik de trafo's en de booster even op een nieuwe plek opgehangen.
hier een foto:



Zometeen plaats ik nog even wat nieuwe foto's!!

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hoi Rein,

Dat ziet er erg fraai uit mag ik wel zeggen, ben benieuwd naar je foto`s. 8)
Zit zelf ook te denken of ik het Faller Car System ga gebruiken op mijn baan, dit zou kunnen aan de achterzijde bij het station, 2 keerlussen en 1 hoofdweg door Oberndorf.

Groetjes,
Erik
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 24-10-2010)
Hoi Erik,

Ik kan het je echt aanbevelen. Het geeft toch wel een coole dimensie aan je baan :)

Hierbij de foto's. Ik heb een loods gekocht en deze geplaatst op de baan:











Verder ben ik bezig met het maken van een bergweg voor het faller car system. De weg loopt over de hele baan. Ik wil een aantal stop plaatsen maken en een overweg om het spoor te passeren. Hier een aantal foto's van de werkzaamheden:






Tot de volgende update.

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Mooi, en moeilijk dat FCS :D
Veel Succes met je overweg!!
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Hoi Rein,

Mooi dat je een nieuwe CS2 van M hebt gehad. Alleen wel vervelend dat het probleem met de seinen nog steeds niet is opgelost. Ik zou daar toch maar eens een mail aan wagen richting M om hun naar een oplossing te vragen. Het is natuurlijk van de zotte dat deze dure seinen niet zouden kunnen communiceren met de CS2, terwijl dat allemaal de laatste nieuwe techniek is.

Hoe ga je bij de spoorweg overgang dat Faller draad verwerken??

PS Nog de beste wensen voor 2011

Groet

Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Hoi Rein,

Dat ziet er weer super uit. 8)
Hopelijk zijn de problemen met de CS2 en seinen gauw opgelost.

Gr.
René
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Hallo!

Bedankt voor de reacties.
Inderdaad... de beste wensen voor 2011!!!

Hoi Ronald,

Ik ga er inderdaad maar eens een mail naar Marklin aan wagen. Het moet iets zijn met het digitale signaal, wat ergens verstoord word ofzo.
Ik heb een fcs overweg besteld van faller. Ik wil die gebruiken om in mijn eigen overweg te integreren.

De rijdraad heb ik zo gemaakt:


Ik heb het getest en het werkt wel. De auto rijd er rustig overheen, maar het wordt wel meer dan een uitdaging!! :)

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Blijf het volgen dan kan ik het ook gebruiken  :P Voor de modulebaan  :idea:

groeten minitreintje/Dylan
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Hoi Rein,

Dat is een mooie oplossing voor de overweg.

Ik zit ook nog steeds te bekijken of ik ergens in mijn baanplan een weg kan gaan maken voor het Faller Car system.
Ik heb op de gastendag ook een mooie demo daarvan gezien waarbij de wegen van karton gemaakt worden, zodat de draden niet ingefreesd hoeven te worden. Het word dus nog wel even twijfelen wat ik ga doen.

Ik denk dat je jouw probleem met de seinen het beste bij M Duitsland neer kan leggen om zo snel mogelijk een goed antwoord te krijgen. Het lijkt inderdaad ergens in het digitale signaal te zitten.

Je kunt anders ook eens bij Ton (Yeoman) advies vragen hij heeft hetzelfde systeem (CS2) en werkt ook met de nieuwe M seinen. Wellicht kan hij je verder helpen.

http://forum.3rail.nl/index.php?topic=14115.msg425316#msg425316

Groet  Ronald
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Bedankt Ronald,

Dat ga ik zeker eens doen!
Ik zoek al een tijdje contact met mensen die dezelfde combinatie hebben.
Marklin lichtseinen en een CS2.
Ik merk dat er meerdere mensen zijn die dan problemen hebben met het schakelen van de seinen.

groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
weer mooi update :)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Lid sinds: 2009

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 02-01-2011)
Rein,

Een prachtige update. Mooie foto's die goed de details op je baan laten zien.

Groet, Andre
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Hallo allemaal,

Hier weer een update van de bouw van mijn baan.
Ik ben overgestapt van rocrail naar iTrain en dat bevalt erg goed. Het kost alleen natuurlijk erg veel tijd om alle onderdelen aan te maken in een nieuw pakket en ook het inregelen neemt een hoop tijd in beslag.


Ook ben ik onder de baan bezig geweest om te kijken of ik de problemen met de seinen kon oplossen. Hier heb ik beschreven wat er aan de hand is:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28343.0
Ik heb een 2e booster erbij gezet. waarvan hier een foto:


Verder ben ik met het Faller Car systeem bezig. Ik heb in mijn bus verlichting gebouwd. Dat ziet er toch wel leuk uit!
Hier een paar foto's:




De weg heeft een iets andere vorm gekregen in het dorpje en het wachten is nu op de faller overweg die ik besteld heb, zodat ik die kan inbouwen:




Ook de houtzagerij heeft een plekje gekregen en de verlichting brand:


Verder ben ik weer met de scenery van de baan bezig. Ik heb horrengaas gespannen en ik kan weer gipsmallen gaan vullen om er tegenaan te plakken!



groetjes Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Hoi Rein,

WOW, dat ziet er weer gelikt uit zeg, top. :thumbup: :thumbup:
Ik vind dat FCS toch wel wat hebben, ziet er super uit, ook je bergdorp begint al aardig vorm en kleur te krijgen. Ook je krachtcentrale ziet er verzorgd uit, beter en netter dan bij mij. 8o
Mooie foto`s, en meer zijn altijd welkom op dit forum.

Groet,
Erik
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
In een woord GE WEL DIG!!! Mooi gemaakt..... ga zo door ik blijf je draadje volgen!!!!
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Wt een schitterend draadje en baan heb je! schaam me  :O dat ik het niet eerder heb gezien!
Succes ik volg het met interesse


Groeten Jake
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Als ik trouwens mag vragen, wat is de reden om over te schakelen van Rocrail op iTrain
Ik wilde eerst met iTrain gaan werken, tot ik de mogelijkheden van Rocrail met Loconet zag en dat je er ook naast je treinen het Faller Car System DC of MCC systeem mee kan aansturen.


Groeten Jake
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Update 5 oktober)
Citaat van: Reinemanz op dinsdag 05 oktober 2010, 21:02:42
Hallo allemaal,

iedereen weer bedankt voor de reakties. Ik hoefde gelukkig niet mijn berg af te breken. Ik heb wel aardig moeten vijlen en hakken, maar.... de wagons lopen nu overal probleemloos door. En je ziet er gelukkig erg weinig van!

Ik heb bij c-rail maikel LED verlichting gehaald voor mijn OBB wagons. Die heb ik er vandaag in gebouwd.
Ik heb gebruik gemaakt van 1 sleper en stroom doorvoerende koppelingen.

Het gekke is dat bij 1 van de wagons de LED verlichting veller brand, dan bij de andere 2. Zie onderste foto (het gaat om de rechterwagon)
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Hier de foto's








Misschien een late reactie, maar dit gebeuren heb ik ook met mijn wagons. Volgens mij ligt het aan het interieur, ik heb namelijk precies dezelfde wagons. Bij die ene is het mooi nostalgisch maar bij die andere is het best fel.
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Lid sinds: 2006

Groeten uit Maastricht Brupo-x .

offline
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Dat klopt precies, ik heb dat ook heeft met het interieur te maken maar het zijn wel mooie wagens toch!!!

Groeten uit Maastricht Brupo-X. :cool: :cool: :cool:
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Update 5 oktober)
Citaat van: Stefanvm op dinsdag 15 februari 2011, 13:54:29
Misschien een late reactie, maar dit gebeuren heb ik ook met mijn wagons. Volgens mij ligt het aan het interieur, ik heb namelijk precies dezelfde wagons. Bij die ene is het mooi nostalgisch maar bij die andere is het best fel.

Daar kan het inderdaad aan liggen. Bij een licht interieur ziet de LED-verlichting er behoorlijk fel uit, bij een donker interieur juist totaal niet.

Ik zie trouwens dat ik de afgelopen tijd behoorlijk wat mooie foto's heb gemist. Je toch al zo ontzettend mooie modelbaan is alweer mooier geworden. Mijn complimenten :) !!!


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Citaat van: EKdesign op maandag 14 februari 2011, 21:39:49
Hoi Rein,

WOW, dat ziet er weer gelikt uit zeg, top. :thumbup: :thumbup:
Ik vind dat FCS toch wel wat hebben, ziet er super uit, ook je bergdorp begint al aardig vorm en kleur te krijgen. Ook je krachtcentrale ziet er verzorgd uit, beter en netter dan bij mij. 8o
Mooie foto`s, en meer zijn altijd welkom op dit forum.

Groet,
Erik

Hoi Erik,
Ik heb het al eerder tegen je gezegd, het FCS is echt een mooie aanvulling van je baan.  :)  :)  :)  :)
Ik heb ook sensoren en een kastje besteld die het verkeer regelt. Dan kan ik met meerdere auto's over de weg rijden.

Wel jammer dat ik nu niet verder kan met de scenery in het dorpje, omdat ik eerst het FCS wil afwerken op de baan.

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Citaat van: jakeman op dinsdag 15 februari 2011, 01:31:16
Als ik trouwens mag vragen, wat is de reden om over te schakelen van Rocrail op iTrain
Ik wilde eerst met iTrain gaan werken, tot ik de mogelijkheden van Rocrail met Loconet zag en dat je er ook naast je treinen het Faller Car System DC of MCC systeem mee kan aansturen.


Groeten Jake

Hoi jake,
Ik ben overgestapt op iTrain, omdat ik het veel prettiger en stabieler vind werken dan rocrail.
Alles rijd nu probleemloos over de baan. iTrain heeft wel minder mogelijkheden, maar alleen het tekenen van je baanplan werkt al zoveel prettiger in iTrain!!

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Hallo Stefanvm, RMW en brupo-x,

bedankt voor jullie reacties. Het zijn inderdaad mooie wagonnen en fijn om te weten dat jullie hetzelfde hebben met de verlichting!

grt Rein
Re:Mijn Alpen modelspoor project ** (Foto update 14-02-2011)
Hoi Rein,

Mooie plaatjes van een mooie baan!
Hoe werkt iTrain in combinatie met de CS2?

Groet,
Paul