Bedankt voor jullie reakties!
@ Peter:
Ik wil een mooi berglandschap maken met 1 of 2 dorpjes. De spiraal moet in ieder geval een berg worden zodat je die niet meer ziet. Aan de ene kant wel jammer, want ik vind het wel een mooi gezicht die 4 niveau's onder elkaar.
@ Peter / de geluidsman
Kijk daar heb je het al, ik heb een 15 watt Weller soldeerbout. Die is dus niet zwaar genoeg om een draad op de VD draad te solderen. Ik zal eens kijken of ik een andere op de kop kan tikken.
Ik gebruik een nieuw zaagje in zo'n klein ijzerzaagje om de rails mee door te zagen. Ik heb een blokje van hout gemaakt met de beide railstaven en de middenleider eruit gezaagd, zodat er geen speling meer tussen zit. Dit blokje leg je over de vastgeschroefde rails heen en rustig zagen. Ik heb nog niet 1 rails verwoest.
zie foto:

@ Hessel:
Daar zeg je me wat!!! Ik ga de bovenste lagen rails ook niet doorzagen. Dat kan inderdaad wel als de tafel echt uit elkaar moet. Ik heb wel de rails in het schaduwstation gezaagd, want daar kom ik niet meer goed bij, als de tafel uit elkaar zou moeten.
@ Ronald:
De overweg is misschien wel overdone, maar ik had deze nog liggen en ik vind het toch wel leuk om hem in de baan te maken. Als het niks is tijdens het maken van de scenery, dan kan hij er alsnog uit!

grts Rein