Goedenavond allemaal,
Ik heb het besturings kastje van de overweg terug gestuurd naar faller. Ik hoop dat ze snel een nieuw kastje sturen, zodat ik de overweg kan afmaken.
Ondertussen ben ik bezig geweest met het verder uitbouwen van het FCS.
Ik heb een permanente stopspoel, 3 sensoren, een weg splitsing en een verkeersregel kastje gekocht.
Al een aantal dagen bezig om alles goed werkende te krijgen, maar vandaag is het gelukt.
De permanente stopspoel heb ik aan de rechterkant van de baan (keerlus) gemaakt, in de toekomstige berg. Als er dan een auto de berg inrijdt, dan rijdt hij over een sensor en wordt de auto die op de stopspoel staat vrijgegeven. Ze komt er iedere keer een andere auto uit de berg, dan dat er ingaat, zeg maar.
De splitsing moet voorkomen dat er 2 auto's op de bergweg gaan rijden. Het is een enkele rijbaan, dus om botsingen te vermijden, mag er maar 1 auto de berg op. Ik heb het op de volgende manier gemaakt; De eerste auto rijd over de splitsing de berg op. Hij gaat over een sensor en die gooit de splitsing om. Alle komende auto's draaien nu het dorp weer in. Als de eerste auto van de berg naar beneden rijdt, dan gaat hij over de 2e sensor en de splitsing geeft de bergweg weer vrij.
Het lastige was, dat de wegsplitsing een beetje in een bocht is gemaakt.
Ook heb ik LED verlichting gemaakt in de loods.
Hieronder de foto's en een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=jFUGKknz_kYgroetjes Rein