Hans,
soldeer je roode draad aan één van de uiteinden van de k-rail, aan de onderzijde van de laatste biels in het midden, als ik je foto zo zie heb je dat al agedaan, maar gebruik een dunner stukje litze draad. Dun maakt niet uit omdat je voor een langdurig goed resultaat toch om de paar rails een aansluiting moet maken. Wel goed het koperen vlakje schoonmaken voor je soldeerd, ik gebruik daarvoor een glaspotloodje. Om voldoende soldeeroppervlak te krijgen soldeer ik het uiteinde parallel aan de biels aan het koper. Vervolgens boor ik een gaatje in de plaat precies onder die biels en voer daar de draad doorheen. Vervolgens boor je in de plaat kleine gaatjes precies naast de raillassen aan de buitenkant, en, zoals PAB al zegt, soldeer je de bruine draadjes aan beide raillassen. De draadjes vrij ver strippen, zodat ze tot net boven het gat 'kaal' zijn. Als de rails dan van ballast is voorzien en de bedding is verouderd zijn de aansluitingen echt onzichtbaar.
Zelf voorzie ik iedere flexrail van een eigen aansluiting, met name omdat de middengeleider erg lang is omdat die bij iedere biels aan één zijde is onderbroken: _|ˉ|_|ˉ|_| . Bij normale rails maak ik iedere 4e of 5e rail een aansluiting, maar ook ieder (doodlopend) spoor achter een wissel krijgt een eigen aansluiting. Is allemaal wel wat werk, maar garandeert een uitstekende stroomvoorziening van je baan, ook op (zeer) lange termijn. Ik heb stukken die al 20 jaar liggen en zelfs na 5 jaar niet te zijn gebruikt nog steeds geen enkel prpbleem veroorzaken.