Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Baan Hans(je)

Gestart door Hansje dinsdag 28 april 2009, 09:46:50

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re: Baan Hans(je)
Hans,

Ik kan geen enkele reden bedenken waarom de seinen anders moeten.

Walter
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Inrijsein dus bij de rode pijl, zie foto  :)



Rest gelijk.

Groeten en bedankt.

Hans
Re: Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re: Baan Hans(je)
Yep, helemaal goed, liever nog iets verder voor de wissel, maar dat zal ivm de tunnel wel niet lukken?

W
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Het lijkt als of  de baan onder fysieke spanning staat, kijk maar naar de 2 wissels net onder de blauwe plaat,
loopt in een lichte boog  :? 8o

Gr Einte
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Geen zorgen Einte....past perfect zonder enige spanning ;)

Goed geobserveerd trouwens  :thumbup:

Er zit een klein bochtje tussen, in de praktijk geeft dit juist een vloeiende bocht naar spoor 1.
Ook vanaf spoor 2 de andere kant op loopt dit juist daardoor vloeiend.
Met een klein recht stukje geeft het juist kuren !!

Naar het BW is het nauwelijks zichtbaar.

Kan het iets veranderen, met een flauwe lange bocht, maar dit kost me wel een hoop stationsruimte, snap je.

Groeten,

Hans
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Kon het niet laten, probleem opgelost Einte....met een beetje aanpassingen is het toch gelukt  :thumbup:
Nu een rechte lijn naar het BW.
Zou de wissels nog tegen elkaar kunnen leggen ?? ...maar dat geeft wel een extra scherpe bocht vanaf het rangeergedeelte uiteraard.
Walter de tunnel kan achterin komen, geeft extra ruimte voor het sein :)



Groeten,

Hans ;)
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Dit ziet er veel beter uit zo  :)

Als het aan de andere kant ook goed uit komt is iedereen tevreden.

Gr Einte
Re: Baan Hans(je)
EgMaf
gast

Re: Baan Hans(je)
Kun je die eerste wissel van het goederengedeelte niet omdraaien (dus een rechter wissel ipv een linkerwissel)?
Dan heb je weer iets meer opstelruimte, met name op het binnenkomst/samenstel/verstrekspoor, en ook meteen een kronkel minder :)
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hoi EgMaf, dit heb ik gedaan om ruimte langs de rand te houden....voor de afwerking e.d een kronkelige weg bijv.
Zal op dit idee eens een blikje werpen, maar ik beloof niks  :-)

Einte...valt niet mee hoor om iedereen hier tevreden te houden...haha !!

Maar het belangrijkste aan het end is dat ik het leuk en mooi vindt, ik moet er dadelijk tegenaan kijken ;)

Groeten en bedankt.

Hans  :thumbup:
Re: Baan Hans(je)
EgMaf
gast

Re: Baan Hans(je)
Citaat van: Hansje op woensdag 06 maart 2013, 09:09:58
Hoi EgMaf, dit heb ik gedaan om ruimte langs de rand te houden....voor de afwerking e.d een kronkelige weg bijv.
Zal op dit idee eens een blikje werpen, maar ik beloof niks  :-)

Einte...valt niet mee hoor om iedereen hier tevreden te houden...haha !!

Maar het belangrijkste aan het end is dat ik het leuk en mooi vindt, ik moet er dadelijk tegenaan kijken ;)

Groeten en bedankt.

Hans  :thumbup:
Hela, wij toeschouwers en meedenkers hebben ook rechten!  >:-D
Re: Baan Hans(je)
Wasmi
gast

Re: Baan Hans(je)
Hans, het sein mag ook niet meteen achter de tunnel uitgang staan, zou het hier halverwege de tunnel en de wissel plaatsen. Is het een beetje van beide....

Walter
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hierbij een wat late reactie...reden, lig vanaf woensdag met griep te bed  :thumbdown:

Uitzieken geblazen dus !!

Goed idee Walter  :)

EgMaf, het blijft verder zoals het is   >:-D ...het deel wat jij bedoelde zit al ingegraven in het blauwe spul.
Tis altijd persoonlijk maar het geheel bevalt me wel...en ik hou van kronkels en mooie ronde vormen  :-)

Groeten en bedankt.

Hans  ;)
Re: Baan Hans(je)
nobody
gast

Re: Baan Hans(je)
Hans, beterschap :important:
Weet uit ervaring (ondanks de injectie) dat een echte griep er behoorlijk inhakt.
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Ik wilde weer net mijn nestje induiken ....bedankt Wim  :thumbup:

Hoest me ook helemaal een ongeluk dat is nog het meest balen, werkt uitputtend  8o

Maar ja er zijn ergere dingen in het leven, komt goed  ;)

Groeten,

Hans
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan Hans(je)
Beterschap Hans. Je bent wellicht één van de laaste deze winter, want de griep bleek op zijn retour te zijn. En ja dat hoesten is waardeloos hopelijk heb jij dat maar kort.

Groet, Ronald
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hoest nog wat...maar het gaat al veel beter, heb alweer het nodige gedaan  :)

Ik heb een stuk aangebouwd (spiraal) waardoor ik extra veel ruimte heb gekregen.
Extra poten en het bekende draadeinde en blauw spul  :D
Afwerking moet nog verder gedaan worden uiteraard.



Ook heb ik bijna al mijn C-rails geweatherd (station) en een basiskleurtje aangebracht, ook dit krijgt verdere afwerking.



Groeten,

Hans  ;)
Re: Baan Hans(je)
Cropa
gast

Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Ik ben dan wel een 2railer maar ik volg al geruime tijd, als lezer,de vorderingen van een aantal banen op dit forum. Ook jouw baan heeft mijn aandacht en het valt mij en hopelijk ook anderen op dat er al geruime tijd geen berichten meer geplaatst worden. Hopelijk ben je niet gestopt met de hobby? Ik stel mijn vraag uit pure belangstelling omdat ik gelezen heb dat je pas een hele verbouwing hebt gedaan en ook jouw bouwverslagen waren min of meer regelmatig en ik vond ze leuk om te lezen.

Cropa
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Dank je Cropa  ;):thumbup:

Ik had mijn bericht hierboven geplaatst maar kreeg verder geen enkele reactie.

Staat op het moment door omstandigheden op een zeer laag pitje, maar ik ben er nog hoor  :D

Ik heb al zoveel hulp en aandacht gehad, nu krijgen andere ook eens een kans :-)

Groeten en bedankt voor je compliment !!

Hans ;)
Re: Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Als het op een laag pitje staat gebeurt er nog wel iets  :)

Het is zo i zo wat stiller op dit moment volgens mij hebben de meeste een zomer stop nu alleen de zomer nog.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Mee eens Peter  :)

Kan geen paraplu meer zien .....we snakken naar zomerse temperaturen.

Groetjes,

Hans  ;)
Re: Baan Hans(je)
Cropa
gast

Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Prettig om je "stem weer te horen". Hopelijk duurt deze periode niet al te lang en kunnen we jouw bouwkunsten weer bekijken.

Groeten

Cropa (Peter)
Re: Baan Hans(je)
Varekamp
gast

Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Ik heb de laatste werkzaamheden van je bekeken, ziet er erg goed uit  :thumbup:

Ik heb in maart ook met een flinke griep gelegen, daarna heb ik ook niet veel meer gedaan aan mijn baan  :(
Maar sinds juli heb ik weer de draad weer opgepakt.

Hopelijk zien we straks weer de up- dates van je, want ik kijk graag nar je werkzaamheden.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Dank je  ;)

Mijn vader is pas overleden, en een tijdje terug kreeg ik te horen dat een hele goede vriend (misschien wel beste) die ik al een hele tijd niet meer gezien had
zichzelf jaren geleden van het leven heeft beroofd...van een flat gesprongen  :|
Soms heb je wel eens dat je denkt goh hoe zou het met die en die zijn na zoveel jaren...te laat dus  :?

Dus het plezier is me even ontgaan, normaal wil ik andere mensen hiermee niet lastig vallen...maar mensen kunnen toch gaan denken waar is hans met zijn baan gebleven.

Maar het gevoel komt wel weer terug neem ik aan, en dan zijn jullie de eerste aan wie ik het vertel  :)
Hierbij zijn jullie op de hoogte.

Groeten,

Hans  ;)
Re: Baan Hans(je)
nobody
gast

Re: Baan Hans(je)
Sterkte in deze neerslagtige periode Hans. Als "ervaringsdeskundige" weet ik: De tijd heelt alle wonden (een beetje).
 
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Baan Hans(je)
Soms valt het leven inderdaad even niet mee Hans, veel sterkte om e.o. te verwerken, vr gr Arie
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Hans(je)
Sterkte Hans in deze moeilijke tijd  :),
soms gebeuren er dingen waar je de hand in hebt  :(

That's live , zij mijn vrouw, toen ik dit voorlas aan haar  :?


Gr Einte & Rita
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,
Ik wens je veel sterkte in deze moeilijke periode wellicht dat je modelbaan je door deze periode kan heenslepen. Sterkte.

Gr Henk
Re: Baan Hans(je)
Varekamp
gast

Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Alle begrip voor. Neem je tijd ervoor, de modelbaan is maar hobby. Sterkte.

Groeten Ronald.
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor jullie medeleven ...zeer gewaardeerd  :thumbup:

Het moeilijke met die vriend was, dat hij zijn daad gepleegd heeft zo'n twee jaar nadat we een lange vriendschap
achter de rug hadden...enigszins nog een schoolvriend dus.
Moet zo'n vriendschap van 24 jaar zijn geweest.
Door een nietsomvattende ruzie is daar toen een eind aan gekomen.

In het begin voelde ik me bijna schuldig natuurlijk, had het hiermee te maken.
Mijn vriendin zegt (ook alweer 34 jaar bij elkaar) dat ik daarin geen schuld hoeft te voelen er zullen meerdere
aspecten een rol hierin hebben gespeeld.
Soms kan je dingen maar beter niet weten hoe ze precies in elkaar steken.

Groeten en nogmaals dank...gaan maar weer over tot de orde van de dag, dat is het beste  :)

Hans  ;):thumbup:
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Baan Hans(je)
Hi Hans,

We kennen elkaar welliswaar niet maar we zijn toch hobby "soortgenoten".
Sterkte.

Harald
Re: Baan Hans(je)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Tja dan sta je weer even met beiden benen op de grond, en zijn veel dingen ineens niet zo belangrijk meer.
Ik wens je veel sterkte toe en probeer toch een beetje te genieten al zal dat niet altijd even makkelijk zijn.


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

offline
Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,

ik wens je veel sterkte toe in de komende tijd.

John
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Vervelend nieuws zowel van je vader als van een oude vriend. Vooral sterkte met het verwerken van het verlies van je vader. Zulk vervelend nieuws van het overlijden van een oude vriend is ook altijd een schok zeker als ik je verhaal lees dat hij zelf er een eind aan gemaakt heeft. Joh wat moet iemand dan met zichzelf in de knoop zitten. Je moet jezelf in ieder geval geen verwijt maken over het feit dat de vriendschap jaren terug is geeindigd, want somslopen dingen nu eenmaal zo.
Houd je taai de zin in de hobby komt vanzelf weer, het heeft nu eenmaal zijn tijd nodig om alles een plekje te geven.
Sterkte en groet,

Ronald
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Bedankt voor de reacties...altijd een steuntje in de rug  ;)

Ik ga nog een paar dagen richting Koblenz (Rijn) nog effe uitblazen en treintjes kijken  :)

Groeten,

Hans
Re: Baan Hans(je)
nobody
gast

Re: Baan Hans(je)
Veel plezier toegewenst in het gebied van wijntje en treintje :important:
En dat je als herboren terug mag komen.
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Soms vraag je je af hoeveel ellende een mens kan hebben.
Sterkte met het verwerken van deze verliezen en ik hoop dat je bij Koblenz in de buurt even tot rust kan komen.

Groeten,
Jac.
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Baan Hans(je)
Beste Hansje,

We kennen elkaar niet, maar de laatste berichten lezende (van 2 jaar geleden), weet ik uit ervaring dat iemand soms maar een kleine aanmoediging nodig heeft om zijn hobby weer op te pakken. Ik - en ik dank veel forummers met mij - zouden het geweldig vinden als je weer eens verder gaat. Al begin je maar met een detail, dan slaat de vonk al snel weer over :idea2: en kun je je weer uitleven en plezier vinden in je baan.

Je bent echt niet de enige die zijn hobby een tijd laat liggen: alleen al bij het onderwerp modelbaanbouw zijn dertig pagina's met topics die al meer dan twee jaar niet zijn aangevuld. Deze pagina's herbergen een schat aan materiaal, veel teveel om allemaal door te nemen. Ik beperk me tot topics met minstens een paar honderd reacties waar ik dan een deel van bekijk, goed voor avonden inspiratie.

Zo komt je topic ook weer eens bovenaan te staan, en dat verdient het!

Hartelijke groet,

Wouter



Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hallo Wouter,

Hartelijk dank voor je inspirerende reactie.

Helaas is mijn baan intussen in zijn geheel afgebroken...maar dat heeft een goede rede.
Ons huis staat al enige tijd in de verkoop, ook dit heeft een goede rede :)
Ik ga samen met mijn vrouw namelijk emigreren naar Oostenrijk, heerlijk wonen tussen de bergen
altijd een droomwens geweest van ons beide en deze kan dan in vervulling gaan.

Daar ga ik zeker weer een nieuwe baan bouwen, genoeg inspiratie lijkt me :)

Altijd leuk te horen als men je nog niet vergeten is !!

Groeten,

Hans
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Baan Hans(je)
Gelukkig lacht het geluk je weer toe Hans. :)
En wat leuk om naar Oostenrijk te gaan emigreren ja je zal daar inspiratie genoeg hebben voor je nieuw te maken baan. :thumbup:
Hopelijk is jullie oude huis snel verkocht en kan het nieuwe avontuur beginnen of hoeft dat niet noodzakelijk ? :thumbup: :thumbup:
Foto's van je nieuwe woonomgeving zijn uiteraard welkom om te plaatsen. ;) ;)
Veel succes met de verhuizing naar Oostenrijk.
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Jammer dat je je baan hebt afgebroken, leuk dat je gaat emigreren naar Oostenrijk.
Hoop dat alles weer een beetje op de rails zit na die lange tijd niet op het forum.

Straks kun je van dichtbij zien hoe je bergen moet maken  :)

Gr Einte
Re: Baan Hans(je)
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: Baan Hans(je)
 :) Dat is een spannende en mooie stap, emigreren. Oostenrijk is een mooi land met bijzonder aardige inwoners, dus je zult je daar wel snel thuis voelen.
En wij weten voortaan waar we moeten zijn voor tips over bergbouw wat betreft vorm, kleur en dergelijke. :D
(tenminste, als je actief blijft op dit forum)

Dirk-jan
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Hartelijk dank voor jullie hartverwarmende reacties beste mensen :)

Ons huis moet eerst verkocht worden, maar er zijn reeds gegadigden !!

Einte, zal zeker helpen om mijn bergen te perfectioneren...zo slecht waren ze toch niet..haha !!

Groetjes,

Hans
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

XXX (maar dan onder elkaar...)

offline
Re: Baan Hans(je)
Beste Hansje,

Fijn te horen dat het weer goed gaat :thumbup:
Het mooie van internet en dit forum is dat je makkelijk contact kunt houden met al je volgers.
Succes met de verkoop en je nieuwe plannen.

Groet, Wouter
Re: Baan Hans(je)
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re: Baan Hans(je)
Hans goed om te lezen dat het beter gaat. Mooi dat de uitvoer van je plannen om naar Oostenrijk te verhuizen toch steeds realistischer begint te worden. Nu maar hopen dat jullie huis snel verkocht wordt en jullie je droom achterna kunnen.

Groet,

Ronald
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Wouter en Ronald...bedankt voor jullie reactie :)

We hebben al twee gegadigden, die echter hun eigen huis ook nog eerst moeten verkopen...er zit schot in !!
Tevens weer een kijker gehad, dus je weet maar nooit ;)

Groeten,

Hans
Re: Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re: Baan Hans(je)
Hallo Hans,

Blij weer eens wat van je te horen, hopelijk gaat jullie huis vlug in de verkoop. en dat alles verder goed mag verlopen, verhuis en ...... .


Groeten

Peter
Re: Baan Hans(je)
Varekamp
gast

Re: Baan Hans(je)
Hoi Hans,

Goed om te lezen dat je na een moeilijke periode weer een mooi vooruitzicht hebt. We zullen zeker wel tegen die tijd de foto's zien en ik wens jullie dan ook veel succes met de verkoop van het huis en de voorbereidingen van de emigratie naar het mooie Oostenrijk.

Groeten Ronald  :)
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Voelt bijna weer als vanouds...om weer van de oude rail-forum-vrienden een reactie te krijgen  :)

Hartelijk dank beste mensen, een extra steuntje in de rug is nooit weg !!

Fijne dag ;)

Hans
Re: Baan Hans(je)
peterke33
gast

Re: Baan Hans(je)
Hans,

Het was altijd leuk om jou werk te zien bewonderen, en als je hier bent zijn we je niet vergeten zoals je kan merken.


Groeten

Peter
Re: Baan Hans(je)
Hansje
gast

Re: Baan Hans(je)
Dank je Peter !!

Zal mijn best doen om in de buurt te blijven ;)

Groeten,

Hans