Citaat van: Hansje op vrijdag 08 februari 2013, 16:30:34
EgMaf het eerste idee, niet eens met Walter ? betreffende evenwijdigheid.
In het algemeen ben ik het met Walter eens, en moet je proberen niet evenwijdig aan het randen van je tafel gaan werken.
Maar in jouw geval is de tafelrand eigenlijk best wel kort (met die "aanbouwen" vooraan (waar het spoor vandaan komt) en achteraan (BW)), en kan het dus eigenlijk geen kwaad.
Dus als je zonder problemen het allemaal een beetje scheef kunt leggen, prima. Maar als je daardoor allemaal andere problemen krijgt, zou ik het lekker parallel leggen.
Over de plannen van Dani: De eerste (met rode rails) ben ik het helemaal mee eens. Sterker nog, die tekening laat ongeveer zien wat ik uit probeerde te leggen
De tweede (met zwarte rails) heeft hetzelfde problem als jouw foto met de kronkel: Aan het einde van een meegebogen wissel liggen de sporen te dicht bij elkaar.
Heb je al geprobeerd om te bouwen wat ik uit probeerde te leggen?
Dus het voorste stuk zoals Dani het (in het rood) getekend heeft (met misschien enkele van die 24230 vervangen door 24130, afhankelijk van waar je ruimte voor een eiland-perron wilt maken).
Het achterste stuk zoals je bij de 1e foto had, maar dan die meest linkse wissel gespiegeld en in plaats van de boog.
En rechts zoals je het had liggen, maar dan (misschien) de kruiwissels wat verder uit elkaar en (misschien) door laten lopen naar spoor 2 (dus 2 extra kruiswissels).
Veel "misschien"-en, maar je kunt pas kiezen als je het geprobeert hebt
Bovendien heb je nog niet echt gezegd wat je zelf van de verschillende pogingen en adviezen vindt. Wat spreekt je aan, wat niet, en vooral: Waarom wel of niet?