Nieuws:

Er zijn 300 wagons verkocht!! Laat de actie doorgaan en bestel in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Wico's Donnerwetter Alm ... Blitzenbach finale

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 25

Als het maar Zwitsers is.

Zoals altijd weer een prachtige weekfilm Wico. :thumbup:
Deze schitterende trein met zijn mooie neus is een plezier om naar te kijken hoe hij mooi over je baan heen rijd.

Groet Michel

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Geeft een mooie harmonische weergave van scenery en trein.  :thumbup:
Speciale Gast

B) Hele mooie trein, dat spreekt voor zich. :thumbup: 
Maar in plaats van je muziekje had je natuurlijk ook de geluiden aan kunnen zetten, bij deze TEE zijn die juist zo mooi.
Beide motoren worden na elkaar gestart en de trein heeft een mooi rijgeluid. En de binnenverlichting kan ook aan. :P
(ik heb de eerder uitgekomen 37605 sinds 2002)

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Leuke film weer!! Een van mijn lievelingsmodellen. Ik heb er ook één, maar die rijdt niet goed...😔

Swiss rail .. what else?

@ Michel,

Het is inderdaad een stoer treinstel zo met die verhoogde cabine!

@ Tom,

Harmonie is wel iets waar ik naar streef (zowel bij treinen als scenery).

@ Dirk-Jan,

Stom daar heb ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht. Dat komt ook omdat ik (vrijwel) altijd zonder geluidsfuncties rijdt 8o.

@ Ernst,

Jammer dat dit prachtige treinstel bij jou niet lekker rijdt :(.

Groeten,
Wico 
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Het was weer genieten Wico  :thumbup:  :thumbup:
Het zal je misschien verbazen maar deze trein rijd bij mij ook rond  :)
Ik heb het geluid van de gasturbine in gezet.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Het was weer genieten van dit prachtige treinstel op je mooie baan.
Bracht herinneringen boven van het zicht dat je als machinist hebt . In het DB museum in Koblenz mocht ik vorig jaar in de cabine kijken. Sindsdien staat dit treinstel op het wensen lijstje.
Mooiste treinstel ooit gemaakt in mijn ogen die vt11.5.. ik heb hem hier ook, fantastisch ding!  B)

Swiss rail .. what else?

@ Peter,

Een historische DB diesel kan prima op een Nederlandse baan :).

@ Erik,

Dat lijkt me een bijzondere ervaring!

@ Bulletje,

Zo te zien zijn er meer fans van dit prachtige purperrood/beige treinstel :favorite:.

Groeten,
Wico
Deze VT11.5 is één van mijn favorieten en zal ook in Marceltal voorbij komen. (Ik heb er ook de Blue Star Train versie van.)
Hij staat wondermooi op de film in Donnerwetter Alm en omgeving.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

En weer een liefhebber van dit fraaie treinstel. We zien hem in de toekomst ook bij jou wel in beeld :thumbup:.

Groeten,
Wico
Hoi Nico,
Dit treinstel is 1 van mijn nog aan te schaffen favorieten! Heel erg fraai. Mag best nog eens langskomen in een langere film! Overigens, de manier waarop jij filmt is aangenaam rustig!
Gr. Peter

Swiss rail .. what else?

Hoi Peter,

En nog een liefhebber van dit treinstel erbij :thumbup:. En voor het filmen zet ik altijd de max snelheid een stuk lager, dat geeft een rustiger beeld.

De TEE treinstellen zijn al eens eerder opgetreden in de kerstfilm 2024. Alleen even de tingel tangel muziek uitzetten ;).

Groeten,
Wico

Carpe diem

Mooie film Wico. Moest meteen denken aan het transport van de DE IV (TEE-RAm) naar Leek.

Swiss rail .. what else?

Freek,

Grappig dat je het transport naar Leek noemt, want die link had ik zelf ook gelegd.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 26

Swiss rail .. what else?

Deel 26 al weer van deze serie videos, dus het eerste halfjaar zit er nu op. Stoom, diesel en elektrische tractie zijn voorbij gekomen. Periode III, IV, V en VI materieel is de revue gepasseerd. En zowel goederenvervoer van diverse maatschappijen als personenvervoer is in beeld gekomen. Kortom aan variatie geen gebrek :P.

Helaas betekent het ook het begin van de grote zomerbreak. Maar niet getreurd want ik heb nog wat korte grootspoor filmpjes van de recente trip naar Zwitserland. Dus daarmee vullen we de komende tien weken :).

Maar eerst nog even dit om het halfjaar af te sluiten: twee Märklin SBB Vectrons in dubbeltractie die een XL sleep aan diverse Wetron containerdraagwagens door het landschap trekken!

Groeten,
Wico
Wat een mooie lange sleep alweer Wico. Je bent echt wel de man van de lange gevariëerde slepen. Ook de twee locs zijn schoonheden en dragen bij tot het kijkplezier. Op naar de volgende...

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Wico,

Mooi hoor die twee loks achter elkaar.
Een fleurig beeld.

Henk
Gekend deuntje, gekend landschap, maar toch alweer een pracht van een sleep.. :thumbup:  :thumbup:

Wat een prachtige sleep Wico met die Wetron containerdraagwagens. :favorite:
En de schitterende blauwe en rode Vectrons zijn een lust voor het oog misschien mocht Märklin die ooit uit gaan geven een grijze Vectron er tussen in dat zou de sleep helemaal afmaken. :)

Groet Michel

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

En in de hoofdrol, wederom een mooie sleep met 2 krachtpatsers voorop.
Weer van genoten.

Swiss rail .. what else?

@ Luc,

Daar gaat inderdaad mijn voorkeur naar uit. In het grootspoor zijn ze vaak nog twee keer zo lang 8o.

@ Henk,

Daar wordt een mens gewoon vrolijk van ;).

@ Herman,

Het wordt na 26 keer wel lastig om nog een beetje variatie in de beelden te brengen, maar ik doe mijn best :).

@ Michel,

Ik dacht dat je deze sleep wel leuk zou vinden voor je verjaardag :D. En die mooie grijze staat stiekem al op het verlanglijstje ...

@ Tom,

Zolang jullie er van blijven genieten ga ik gewoon lekker zo door, al is het dan de komende weken met grootspoor beelden voor de variatie.

Groeten,
Wico   
Citaat van: Wico op maandag 23 juni 2025, 18:40:40@ Herman,
Het wordt na 26 keer wel lastig om nog een beetje variatie in de beelden te brengen, maar ik doe mijn best :).
Mocht mijn commentaar negatief geklonken hebben... dat was helemaal niet de bedoeling.

Trouwens dan komt de sleep beter tot zijn recht!  :thumbup:

Citeerdan de komende weken met grootspoor beelden voor de variatie.
ZEKER DOEN!!
Forum Moderator

Prachtige lange sleep dit keer Wico, extra lang genieten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

@ Herman,

Nee hoor helemaal niet als negatief gelezen, vond het juist wel mooi omschreven :thumbup:. Het is dat ik zelf wel eens denk dat het meer van hetzelfde is ...

En die grootspoorbeelden dat gaat goed komen. Moet lukken om daar tien weken mee te vullen :P.

@ Peter,

Ik heb de trein wel wat sneller laten rijden om het binnen de anderhalve minuut te houden ;).

Groeten,
Wico   
Speciale Gast

:) Ja, ja, het is weer een mooi filmpie en inderdaad een mooie lange sleep :thumbup: B)

:o) Tot zover niks te zeuren maar ik hoorde dat het hangcultuurmosselenseizoen in Zeeland is begonnen.
Een paar open bakwagens met wat verse mosseltjes had ook wel leuk geweest om langs te zien rijden. :-)
En ja, er worden mosselen gegeten in Zwitserland, worden aangevoerd per trein (en vliegtuig)

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Even te snel gelezen iets over hangjeugdcultuur, maar dat kennen we hier nauwelijks. Twee keer lezen en dan blijkt het over mosselen te gaan, maar daar hou ik niet van :(.

Groeten,
Wico
Hoi Wico, 2 schitterende locs met een geweldige sleep in een mooi landschap. Wat wil je nog meer. Prachtig.

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Henk,

Bedankt voor de complimenten! Na de zomerbreak nog meer van dit :).

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... Blitzenbach update I

Swiss rail .. what else?

Voordat de hittegolf ons bereikt nog even snel een eerste update van de benedenloop van de Blitzenbach in een serie foto's.

De eerste foto laat het totale gebied zien dat nu wordt aangepakt. De benedenloop is al veel eerder uitgesneden uit het landschap en is nu voorzien van diverse echte stukken steen (o.a ballast van de Gotthard basistunnel :)).
Ook is er een basislaag van fijne grijze steentjes in de bedding aangebracht. De zijkanten staan inmiddels ook al in de grijze basisverf.

20250629_194338a.jpg

Het hoger gelegen deel heeft als basis PIR schuim, met deels wat losse brokken om reliëf te krijgen. Door het PIR schuim, kunnen hier straks eenvoudig bomen in geprikt worden. De bovenste steilere delen zijn gemaakt met gaas waarover gipsrollen zijn aangebracht. Volgende stap is om er met Mifoshape nu één geheel van te maken. 

20250629_194434a.jpg

De twee bruggen worden nu langzaam in het geheel geïntegreerd. Dat levert straks hopelijk een mooi doorkijkje op. Achter de tweede brug moet het landschap nog helemaal vorm krijgen. Dat wordt nog een leuke uitdaging, vanwege de slechte bereikbaarheid (ik weet het, was dan ook van achter naar voren gaan werken ...).

20250629_194414a.jpg

Doorkijkje onder de Mittlere Blitzenbach Brücke. Met veel fantasie zie je daar in de achtergrond het water al naar beneden vallen in de beek ;).

20250629_194427a.jpg

En tenslotte een blik op de dubbele Untere Blitzenbach Bahnbrücken waar de beek onderdoor stroomt. Wie weet zien we daar in de toekomst een paar preiser vliegvissers verschijnen :idea:.

20250629_194447a.jpg

Groeten,
Wico       

Wat een prachtige update Wico. :thumbup:
Mooie foto's goede uitleg wat de plannen zijn en met een beetje fantasie zie ik de vliegvissen al staan in het water.
De foto van het doorkijkje bij de Mittlere Blitzenbach Brücke is vsn grote schoonheid. :favorite:

Groet Michel
@Wico Prachtig kunst- maar geen vliegwerk ;)
Het stimuleert wel om eventueel toch ook aan scenery te gaan denken - ooit wel eens....

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Wico.

Dat wordt weer een heerlijk stukje scenery met die bruggen: prachtig gesitueerd en over de aankleding hoeven wij ons geen zorgen te maken ... :cool:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

@ Michel,

Inmiddels is mijn manier van bouwen bij de meesten wel bekend, maar "ter lering en vermaak" doe ik toch wat uitgebreider verslag. En ik hoop dat het doorkijkje straks nog veel mooier wordt :).

@ Herman,

Eens komt de dag dat ook jij er aan moet geloven ... ;). Voorbeelden genoeg hier op het forum.

@ Erik,

In mijn hoofd ziet het er in elk geval al heel mooi uit, nu nog kijken of ik dat om kan zetten in model realiteit :P. Uiteindelijk wordt het eindresultaat altijd anders dan ik in gedachten had ...

Groeten,
Wico   
Weer een stap voorwaarts Wico in het landschap van Donnerwetter Alm. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar ;). Meestal heb ik in mijn hoofd wel een idee hoe ik de scenery uit wil werken. Maar één van de redenen dat ik niet eerst met het achterste deel ben begonnen is dat ik eigenlijk nog geen goed beeld heb hoe dat moet worden. Ik zie dat zeg maar nog niet voor me (anders dan wat vage ideeën), maar door de rest nu eerst in te vullen zal daar vanzelf ook wel een beeld bij komen.

Groeten,
Wico 

doe maar een treintje

@citaat misschien iets van een kloof, diep en smal zoals het Müllerthal in Luxemburg?

Swiss rail .. what else?

Ruud I,

Bedankt voor de suggestie, die ga ik opzoeken! Het schuine dak maak het wat gecompliceerd, maar inspiratie is altijd welkom. Zoek zelf ook regelmatig naar 1:1 beelden op internet, daar haal ik altijd weer ideeën uit.

Groeten,
Wico

Swiss rail .. what else?

Ruud II,

Gelijk maar eens gekeken naar foto's van het Müllerthal. De smalle kloof zelf gaat het niet worden want dat zie ik niet passen, maar de omgeving ervan voedt de vage ideeën waar ik al eerder over sprak.

Al wordt het nooit zo mooi als op de foto ...

Mullerthal42-scaled.jpeg
Bron: www.kidsindebergen.nl

Groeten,
Wico

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Wel erg mooi om te maken.

Henk

Swiss rail .. what else?

Wie weet :P

doe maar een treintje

maar dan wel met een zwitser's gevoel  ;)
Ja Ruud,

Want het Mullertal heet ook niet voor niets Klein zwitserland.

jos
Forum Moderator

Net voor de extreme warmte laat jij ons weer betoverende scenery zien Wico  :thumbup: :thumbup:
Het wordt misschien saai, maar ook dit is weer super genieten  :)

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

@ Ruud / @ Jos,

Voor mij gaat het vooral om het Zwitserleven gevoel :D.

@ Peter,

Zoals altijd doe ik weer mijn best om ook hier weer wat moois van te maken :).

Groeten,
Wico 

Citaat van: Wico op maandag 30 juni 2025, 18:44:15@ Ruud / @ Jos,

Voor mij gaat het vooral om het Zwitserleven gevoel :D.

Groeten,
Wico 

Bij mij ook Wico. :)
Want er is geen mooier gevoel als het Zwitser leven gevoel. :favorite:

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn B).

20250530_184855a.jpg

Groeten,
Wico
 B) Je Blitzenbach update ziet er erg blits uit, tis weer helemaal top :thumbup:
Al je rails liggen er open en bloot bij, dek jij dat nooit af tijdens het knutselfrutselen?
Dan ben je een nette knutselfrutselaar. :thumbup:

En het viel me op dat alleen de linker brugpijler echt recht staat, de andere twee lijken scheef te staan.
Misschien weet je dat zelf ook wel en zoniet; bij deze ben je ook op de hoogte. :P

Scheef.jpg

:o) En dat bord met dat heerlijk uitziende eten is geen Zwitserleven gevoel, als je dat op hebt heb je een vol gevoel. :D

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Nou moe, ik kijk al vijf jaar tegen die pijlers aan en het is me nog nooit opgevallen 8o. Al moet ik zeggen dat het op de foto erger lijkt dan in werkelijkheid. Maar nu ik het eenmaal gezien heb stoort het me wel.

Eens kijken hoe we dat gaan aanpakken. Wellicht kan ik de rechterzijde van het viaduct iets hoger plaatsen of anders ga ik voor de standaard oplossing: wegmoffelen met overvloedig groen :D.

Groeten,
Wico   
 @citaat

Mooi dat je het nu ook ziet, dan kan je het niet meer niet zien, lekker irritant. :-)

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.