Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wico's Donnerwetter Alm ... Blitzenbach update III

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 2

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Wico,
Van wie zijn de losse COOP containers?
Ik heb namelijk de marklin 47461 en 47462, en wist niet dat er ook nog losse containers verkrijgbaar zijn.

Swiss rail .. what else?

Barry,

De containers komen hier vandaan: https://www.swissmodelle.ch/coop-coop-wechselkoffer/. Ze hebben nu weer heel veel keus in groenten en fruit!

Groeten,
Wico
Weer een leuk filmpje Wico met een indrukwekkende sleep achter de locomotief. Op naar het volgende.

Luc

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Wico,

Weer een mooi filmpje.

Henk
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Ook deze film mag er weer wezen Wico, prachtige sleep  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Veel te kort dit filmpje :P

Weet je wat hier mooi voor staat? Een Stadler van Coop B)

De koffie staat altijd klaar

hoi wico

mooie filmpjes

mvgr. gerard

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Sanderz28 op donderdag 09 januari 2025, 20:49:55Veel te kort dit filmpje :P

Weet je wat hier mooi voor staat? Een Stadler van Coop B)

Sander,

Ik heb jullie filmpjes van één minuut beloofd dus deze voldoet ruim aan de norm :o). Zo hou ik ook nog tijd over voor andere leuke dingen!

En de Stadler is zeker een mooie en stoere loc in fraaie COOP bestickering! railCare least 3 van deze Stadler locs van ELP (European Loc Pool). Sudexpress heeft hem al als AC/DC model aangekondigd.

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Loc + sleep komen goed tot hun recht zo, Wico  :thumbup:
En de tune blijft magisch !

Grtz Tony

Swiss rail .. what else?

Tony,

Haha daar denkt Hans heel anders over, maar gelukkig brengt de volumeknop uitkomst :).

Groeten,
Wico

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Hahaha, Hans moet dat gemekker van Klaus ook nog steeds aanhoren en daar zit geen volumeknop op.
Speciale Gast

B) Mooi filmpie van een bijna witte lok met een bijna witte sleep, mooi wit is niet lelijk. :thumbup:
:o) Wel apart dat de lok kan rijden met de pantografen naar beneden. :P

Swiss rail .. what else?

Dirk-Jan,

Zoals ik al eerder schreef zijn al deze railCare locs uitgevoerd met een zogenaamde last mile Diesel Power Module waarmee rijden/rangeren zonder gebruik van bovenleiding mogelijk is. Dus het beeld klopt helemaal :).

Geef toe dat klinkt toch veel beter dan dat ik zeg dat ik dat even vergeten was :o).

Groeten,
Wico
Ik heb inmiddels een filmpje van een Stadler in Oostenrijk gezien van Rail Cargo Austria dacht ik, zodra die uitkomt in model is ie van mij.

Swiss rail .. what else?

Sander,

Je hebt een goede smaak :). Bij gebrek aan een baan mag hij tegen die tijd hier wel proefrijden B).

Stadler_EuroDual_RCG_Railcolor-News-7541.jpg
bron: railcolornews.com

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: Wico op woensdag 08 januari 2025, 23:07:21Barry,

De containers komen hier vandaan: https://www.swissmodelle.ch/coop-coop-wechselkoffer/. Ze hebben nu weer heel veel keus in groenten en fruit!
Groeten,
Wico

Bedankt voor de tip en link Wico. :thumbup:
Heb 4 Coop containers besteld die ik ga af wisselen met de Cargo containers en een prachtige Scania vrachtwagen van de firma Ruegsegger AG met op de oplegger reclame van een Harley-Davidson winkel
uit Hessigkofen in Zwitserland deze op de rollende landenstrasse sleep komt te staan.

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Het is een snoepwinkel voor exclusieve Zwitserse vrachtauto's, containers etc. Vaak kleine oplages en snel uitverkocht.

Groeten,
Wico

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

erg leuk filmpje weer Wico!!
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... tunneltje tunneltje in de wand

Swiss rail .. what else?

Ik lees hier en daar wat discussie over tunnelingangen en tunnelonderdoorgangen. Om ook een duit in het zakje te doen: ik heb op mijn baan enkelvoudige, versprongen tweevoudige en zelfs drievoudige tunnelingangen. En daarnaast ook nog eens een dubbele dubbele tunnelingang. Dat heb je al gauw met Zwitserse banen :).

Dit geleuter slechts als aanleiding om mijn laatste stukje scenery te laten zien met, je raadt het al, een tunnelingang. Hiermee is de Lange Leegte nu op niveau 1 volledig afgewerkt (afgezien van ballast en bovenleiding op het voorste spoor).

20250111_164242a.jpg

20250111_164400a.jpg

20250111_164411a.jpg

Ik zie dat ik de rails nog even moet schoonmaken 8o.   

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Wat mij betreft, had het tunnelportaal zo'n 6,3 cm naar links gemogen, Wico  O:-D
Maar ja, volgens ISO 9001 had het dan in beton uitgevoerd moeten zijn......
Modelbouw is niet zo simpel als het lijkt  B)

Maar mooi is het zeker  :thumbup:

Grtz Tony
Prachtige vorderingen Wico. :thumbup:
De laatste foto van onderen af genomen is schitterend. :favorite:
Ben je nu met de scenery over de helft van de lange kant ?

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

@ Tony,

Ook in modelspoorland hebben we rekkelijken en preciezen, het lijkt de echte boze wereld wel :o). Maar ik vind het zelf ook mooi :P.

@ Michel,

De lange kant is nu een heel eind opgeschoten. Alleen het laatste stuk landschap op niveau 2 ontbreekt nog. Als dat af is resteert nog het afwerken met ballast en bovenleiding op alle drie de niveaus. Ik zal morgen nog wel een overzichtsfoto plaatsen.

Groeten,
Wico
ik vind het heel mooi allemaal, chapeau  :thumbup:  :thumbup:
Prachtige tunnel en rotsformaties. Vooral uw rotsen zien er zeer realistisch uit.
Op veel treinbanen (zelfs in Marklin Magazin) zie ik soms mooie maar kale rotsen.
Dat komt in de natuur (met uitzondering van Zuid-Europa) nauwelijks voor en al zeker niet in de Alpen waar het regelmatig regent.
Terechte begroening.

Guy
Kunstwerkje is het gewoon, ik geniet er van om dit te mogen aanschouwen  :mrgreen:

Swiss rail .. what else?

@ Ruud,

Bedankt voor de complimenten.

@ Guy,

Dank voor de mooie woorden en de waardering voor mijn rotsen!

@ Bulletje,

Genieten doe ik zelf ook als ik van mijn stoel zo de baan eens bekijk. Inmiddels begint het al al heel wat te worden.

Groeten,
Wico
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Het tunneltje is top Wico, zeer mooi zoals hij uit de berg komt  :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman
Fraaie tunnelingang Wico en dat er een brug naast ligt is niet jouw fout maar van de berg  :P. Die moest maar niet plots daar ophouden. Ik heb ook zulke situaties die voortkomen uit de beperkingen van modelbouw waar sommige routes nu éénmaal voortkomen uit het feit dat je op een bepaald moment wel moet terugkeren met de sporen omdat de tafel nu éénmaal niet langer is dan ze is. Mij stoort dat niet en zorgt soms voor mooie uitdagingen om het te realiseren.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Je reactie klopt helemaal (en de brug ook) zolang we onze fantasie maar blijven gebruiken :thumbup:. De brug was daar noodzakelijk vanwege een breuk in de geologische aardlagen. Die zorgde voor een lokale verzwakking van de bergwand waardoor er veiligheidsrisico's ontstonden om daar spoor over heen te leggen. Derhalve is de zwakke plek opgeblazen en is er een brug gelegd. Zo simpel is het :D.

Groeten,
Wico 
Wico, ik kon het zo goed nog niet verzinnen  ;)

Luc

Ik lijd aan diabetes, daar moet je vaak van pissen. Daarom nu weer tijd om effe te zeiken.

Citaat van: Wico op zondag 12 januari 2025, 09:47:04Derhalve is de zwakke plek opgeblazen en is er een brug gelegd. Zo simpel is het :D.
Een balonnetje blaas je op. Een zwakke plek in een rotsformatie wordt met explosieven verwijderd.
Maar het is een mooi tunnelportaal naast een mooie brug. Dat heppie knap voor mekaar gemaakt maat,
 :) Dat is een mooi tunneltje, niet te groot en prima passend in het landschap. :thumbup:
De bovenleiding is ook netjes bevestigd aan de tunnelingang, goed gewerkt.

Swiss rail .. what else?

@ Henk,

Wat is een beetje zelfkennis toch een groot goed, dan hoef ik daar geen woorden meer aan te verspillen >:-D. De complimenten worden zoals altijd met genoegen in ontvangst genomen :).

@ Dirk-Jan,

Met deze tunnelingang is er weer een gat gedicht. Dat klinkt tegenstrijdig maar de goede lezer snapt wel wat ik bedoel. Best spannend want de achterliggende schaduwstations verdwijnen uit het zicht en dat betekent dat ik nu vrijwel volledig op iTrain moet vertrouwen. Dat gaat meestal goed, maar soms ...

@ Michel,

Ik had je nog wat foto's beloofd van de resterende stukken van de Lange Leegte. Op de eerste foto het laatste stuk achtergrond op niveau 2 wat ik nog moet vullen. En op de tweede foto de sporen op niveau 1 en het maaiveld die allemaal nog van bovenleiding en ballast moeten worden voorzien. Dat is nog best een flink en kostbaar stuk, dus hard sparen voor wat extra hobby centjes ;).

20250112_112139a.jpg

20250112_112228a.jpg 

Groeten,
Wico
Eh Wico, om op dat tunneltje terug te komen. Knap werk, maar in dat tunneltje zit nog een tunneltje en mijn vraag is, waar leidt dat naar toe??
 @citaat Sssst dat tunneltje is de geheime ingang van de preisertjes naar hun commandopost voor als de Russen komen....

Luc

The meaning of life is to give life meaning!

Ha Wico,

Je gaat weer errug snel! Nu moet je een nieuwe naam verzinnen voor de "Lange Leegte". >:-D

Het ziet er weer geweldig uit en het eind is nog niet helemaal in zicht, maar.....het komt in de buurt!

Swiss rail .. what else?

@ Freek,

Ik moest even kijken wat je bedoelde, maar Luc heeft het al verklapt :D.

set-tunnelbau-portal-in-steengroeve-groot-enkelspoor-me.jpg
bron: spörle mallen

@ Marcel,

Mijn vrouw zat me achter de broek om met het binnenschilderwerk te beginnen, dus dit moest eerst even af ;).

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Het is een heel mooi bijna lief tunneltje en netjes afgewerkt met die tunnel binnenwand.

Nu maar eerst je vrouw tevreden stellen en vertel haar dat je binnenkort het binnenschilderwerk gaat beginnen.
Ze bedoelde toch wel het modelspoorbaanbinnenwerk.  :-)

Swiss rail .. what else?

Tom,

Mijn vrouw is van het type geen woorden maar daden, dus ik denk dat ik er nu niet meer onder uit kom :favorite:.

Groeten,
Wico
Mooie overzicht foto's Wico bedankt voor het plaatsen. :thumbup:
Ik zie (gelukkig) nog vele updates aankomen voordat de baan klaar is. :)

Groet Michel

Swiss rail .. what else?

Michel,

Yep er liggen ook hierna nog wat mooie uitdagingen voor me klaar. Uiteindelijk moeten de Holcim steengroeve en betoncentrale het grote slotstuk worden.

Groeten,
Wico
Hoi Wico, Heb je al eens overwogen om een camera op te hangen boven het gedeelte dat je nu niet meer kan zien? Gr. Peter

Swiss rail .. what else?

Peter,

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 3

Swiss rail .. what else?

Het nadeel van het random kiezen van treinen is dat we deze week alweer een Piko Vectron zien. En sterker nog, niet één maar twee Vectrons. Het zijn de Piko 59087 Br193 "Gallarate" en de Piko 97795 Br 193 "Rhein". De laatste beter bekend als "Nightpiercer" vanwege zijn fraaie gestileerde nachtelijke sterrenhemel op de zijkant. Beide locs in gebruik bij SBB Cargo International. Samen trekken zij in Donnerwetter Alm een sleep van Piko 58979 Wascosa T3000e dubbele draagwagens beladen met LKW Walter opleggers. Mooi oranje is niet lelijk :).

En voor degenen die niet zo gecharmeerd zijn van al dit moderne spul: volgende week zijn jullie aan de beurt!

Groeten,
Wico

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

Het is weer een leuk filmpje, kijk al weer uit naar volgende week.

Ik zie een negatieve trend Wico, is dat de bedoeling? In deel 1 trok de loc met sleep drie maal door het beeld. In deel 2 trok de lok met sleep twee maal door het beeld. In deel 3 is dat nog slechts éénmaal. Bijgevolg vrees ik dat de volgende aflevering nog minder wordt. Stel je trouwe kijkers gerust en laat het weer wat meer worden. Of wordt de wekelijkse last nu al te zwaar?  :?

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

@citaat

Ik begrijp je Henk.
Maar in dit geval, er staan twee loks op de baan en die trekken een heeeele lange sleep.  :D
Wel een mooie sleep!

Voor deze keer moeten we het maar toestaan maar we houden het wel scherp in de gaten.

(ook) Henk

Swiss rail .. what else?

@ Tom,

Een tevreden volger, blij mee!

@ Henk I,

Ik begrijp je niet Henk I. Je staat al weer snel met je oordeel klaar na drie afleveringen. Het enige wat mijn enthousiasme tempert zijn teveel zeur/zeik opmerkingen. Je bent dus gewaarschuwd ... :o).

En mijn trouwe volgers hoef ik niet gerust te stellen, die hebben vertrouwen in mij :).

@ Henk II,

Jij snapt het Henk II. Bij een filmpje van (ruim) een minuut kost het zelfs moeite om de sleep één keer volledig in beeld te krijgen (tenzij met 100 km per uur ;)).

Groeten,
Wico
Speciale Gast

B) Mooie lange sleep met twee mooie loks. :thumbup:
Wat wel een beetje intrigerend is waarom er 1 lege wagon meerijdt. :roll:
Of is die onderweg de lading verloren? :P

Als het maar Zwitsers is.

Wederom laat je weer een schitterende sleep zien Wico. :thumbup:
Mijn woensdagmiddag is weer helemaal goed met al dit mooie materiaal wat er door het beeldscherm heen kwam rijden.

Groet Michel

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.