Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Wico's Wekelijkse Video ... deel 21 & 22

Gestart door Wico vrijdag 02 februari 2018, 20:53:09

Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 3

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Citaat van: Wico op woensdag 15 januari 2025, 12:39:22e staat al weer snel met je oordeel klaar na drie afleveringen
Oordeel? Ik stel een trend vast, dat is geen oordeel. En al helemaal geen zeur/zeik enz.  Laat maar, mij ben je kwijt.

Swiss rail .. what else?

@ Dirk-Jan,

Het zal altijd een raadsel blijven :?. Oneven aantal trailers op dubbele wagons? Chauffeur te laat bij het laden? Windvlaag ... ?

@ Michel,

Als je er nog een paar van die fraaie Märklin exemplaren bijkoopt rijdt het bij jou net zo mooi :).

Groeten,
Wico

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Lobomotion69 op zondag 12 januari 2025, 11:31:08Ik lijd aan diabetes, daar moet je vaak van pissen. Daarom nu weer tijd om effe te zeiken.

Henk,

Misschien de kwinkslag gemist ... :).

Groeten,
Wico 
Hij is weer lekker Wico.
Weer mooie beelden Wico van mooie sleep met prachtige locs ervoor.

Op naar volgende deel.

Gr henk
Weer een indrukwekkende sleep Wico. Dat moderne rijtuig heeft ook iets hoor, maar ik kijk al uit naar volgende week want ik ben meer van periode III en vroeg IV.
Toch bedankt voor het leuke filmpje.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Gelukkig heb ik ook wat historisch materiaal uit periode III en IV rondrijden :).

Groeten,
Wico
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Prachtige sleep weer Wico  :thumbup: :thumbup:
Dat moderne materiaal vind ik geweldig, maar het oude mag er ook zeker zijn.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Swiss rail .. what else?

Peter,

Zo hebben we allemaal onze voorkeur!

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Treincombi 3 mag er ook wezen, Wico  :thumbup:
Het geheel mag gerust een minuutje langer in beeld.

Grtz Tony

Swiss rail .. what else?

Tony,

Had bedacht om korte videootjes van een minuut te maken, maar in de praktijk is dat toch wel erg kort 8o. Gelukkig heb ik nog flink wat filmpjes te gaan om hier verbetering in te brengen (al zijn de komende delen al vastgelegd).

Groeten,
Wico
Citaat van: Wico op woensdag 15 januari 2025, 14:24:32Oneven aantal trailers op dubbele wagons? Chauffeur te laat bij het laden? Windvlaag ... ?
Of meerdere bestemmingen?
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 4

Swiss rail .. what else?

In dit vierde deel van de reeks duiken we in de historie en zien we de SBB Ce 6/8 III, beter bekend onder zijn bijnaam "Krokodil". Volgens Wikipedia komt de bijnaam van een Märklin model en wordt deze voor het eerst genoemd in de Märklin catalogus van 1933/1934. De Krokodil kwam begin 20ste eeuw in dienst bij de SBB, voornamelijk voor zwaar (goederen) vervoer over de Gotthard route.

Märklin heeft vele exclusieve en inmiddels zeer prijzige modellen van deze loc uitgegeven. In Donnerwetter Alm rijdt een bescheiden groen model rond uit de mega-startset 29680. Deze wordt ingezet voor historische ritten en trekt dan ook een aantal bijpassende rijtuigen inclusief restauratiewagen. Geniet van wederom een kort filmpje :).

Groeten,
Wico

doe maar een treintje

@citaat blijft een beest van een lok  :)

Swiss rail .. what else?

Ruud,

Helemaal mee eens. Ik hoop nog eens genoeg geld over te hebben om de 55681 in spoor I aan te kunnen schaffen (gesteld dat hij nog ergens te vinden is). Voorlopig blijft het bij dromen :P.

Groeten,
Wico 
Weer mooi filmpje Wico. De krokodil is echt een specialleke  :) . Zo'n beest heeft allure op de baan.
Ik heb er zelf 4, een bruine, een groene, een zwarte en een gouden. Die laatste mag niet rijden zodat het goud op de wielen er niet afslijt, kwestie van zijn waarde niet te verliezen. Het is een verzamelobject. Ik laat de bruine en de groene in tractie rijden voor een nog specialer effect. De zwarte trekt dan weer zwarte kipwagens. Ook een mooi zicht.

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

Die gouden heb ik ook gehad. Die hing in een vitrine aan de muur. Tot ik bedacht dat ik met dat geld ook een paar locs kon kopen die lekker op de baan konden rijden. Dus goed verkocht en tot op heden (nog) geen spijt.

De gouden loc is in 2020 eenmalig ingezet op de baan ter gelegenheid van de aanleg van het allerlaatste stukje spoor in Donnerwetter Alm :)

20200404_181015.jpg

Groeten,
Wico

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi Wico,

Deel 4 mag dan wel nog kort zijn, de montage en beelden hebben een hoog smulgehalte  :thumbup:
Bijna raclette-niveau  :P  :P  :P !

Een heel aparte verschijning trouwens, zo'n Zwitserse krokodil en heel wat ranker dan zijn stoere Duitse broer.

Grtz Tony
( Die stiekem ook weer van je baan genoten heeft  ;)  )
Speciale Gast

B) Mooi fillempie van een mooie Krokodil, en een mooi eindshot zo naast de stoomlocs. :thumbup:
Ik heb zelf ook al jaren zo'n groene Krok, mooie lok, altijd lief, bijt nooit. :o)
En suc6 met sparen voor het spoor 1 model, wie weet komt het er eens van. O:-D

Als het maar Zwitsers is.

Prachtige korte film van deze iconische loc Wico. :thumbup:
Net als bij de vorige film een plezier om naar te kijken. :favorite:
Hier in Michelstadt rijden meerdere krokodillen rond en allemaal zijn ze mooi stoer en een plezier om naar te kijken.

Maar misschien is dit een leuk allernatief voor de spoor 1 krokodil Display Lokomotive Schweizer Krokodil

Groet Michel
Forum Moderator

Bedankt weer voor het leuke filmpje Wico, dit zijn echt stoere loc's  :thumbup: :thumbup:
Ik heb een groene versie die tot een maand of twee terug mee reed, omdat ik aan het overstappen ben naar Nederlands materiaal is hij naar de vitrine verplaatst ( koste wel wat moeite ).

Mvg,

Peter Degeluidsman

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Wico.

Da's een erg mooie trein, met voor mij toch wel één van de weinige fraaie e-locs  :thumbup:
Het wasrek ging schijnbaar enkel omhoog voor de presentatie!  :wink:
En zo'n bling-bling uitvoering: schaf je zoiets nou aan uit verzamelwoede of als investering?  :roll:

Groeten,

Erik.

Swiss rail .. what else?

@ Tony,

De filmpjes zijn geen uitgebreide maaltijd, eerder een snelle snack. Maar die kunnen ook prima smaken. En je mag gerust openlijk genieten van de baan, dat doe ik zelf ook bijna dagelijks :)

@ Dirk-Jan,

Het is wel heel veel geld voor een modeltrein, maar wie weet als ik eens een flinke prijs win in de loterij ...

@ Michel,

Dat BlueBrixx model is inderdaad ook wel leuk. Bedacht me daardoor dat ik zelf ook nog een Krokodil van Lego heb staan. Niet de officiële Lego uitvoering (waarvan de aandrijving op de assen compleet verkeerd is), maar een zelfbouw model waarvan ik de bouwinstructie heb gekocht om daarna circa 1.500 losse lego steentjes te kopen :P.

20200713_201802.jpg

@ Peter,

Een krokodil op een Nederlandse baan is inderdaad wat misplaatst (maar het blijft fantasie hè). Dan komt hij in de vitrine beter tot zijn recht!

@ Erik,

Sorry, maar meer kan ik er niet van maken voor je (al hebben we ook de TEE uitvoeringen nog). Het zijn toch vooral vlapakken en stickeruitvoeringen hiero :o).

En de bling bling uitvoering was meer verzamelwoede dan investering. Tot ik me realiseerde dat ik de locs toch het liefst op de baan zie.

Groeten,
Wico
Speciale Gast

B) Dat is ook een mooie Krok, rijdt niet maar wel een blikvanger. :thumbup:
En die Erik ut Almelo weet het altijd mooi te verwoorden. :-)
Wasrek i.p.v. pantograaf, bling-bling i.p.v. gouden krok en vlapakken en stickerloks i.p.v. elektrische loks die ook gewoon in het echt rondrijden/hebben gereden. :roll:
Rare jongens die Almeloërs. >:-D
(maar toch wel leuk en gevat O:-D )

Carpe diem

Tja Wico interessante video met een noeste Kroko, heel indrukwekkend. Die kreeg dan ook gigantisch de aandacht, maar eh, er hingen ook nog rijtuigen achter die ook best in de spotlight geplaatst mochten worden.
Leuk filmpje weer..mooie lok, ik heb zelf ook al vaak naar een krokodil zitten te kijken, maar vind hem misplaatst tussen mijn duits materieel.. (wel een beetje jammer)
Ik heb dan wel de duitse variant, ook mooi, maar toch een heel stuk minder imposant!  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

@ Dirk-Jan,

Laat hem maar schuiven die Erik ;).

@ Freek,

Haha dat was jou dus ook al opgevallen ... Ik zag het pas vandaag bij het terugkijken 8o.

@ Bulletje,

Je bedoelt dat al dat Duitse materiaal misplaatst staat bij zo'n schitterende Zwitserse loc. Ik ben zelf ook overgestapt van (modern) Duits op Zwitsers materieel. Doet echt geen pijn (alleen financieel een beetje ;)).

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Stuk voor stuk mooi en leuk, die wekelijkse filmpjes Wico :thumbup: !

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Dag Wico,

Weer een mooi filmpje over een hele mooie lok.
Zelf heb ik ook twee krokodillen.
De Insider-uitvoering uit 1994 en vorig jaar heb ik van mijn zoon een krokodil gekregen.

Henk

Swiss rail .. what else?

Zo zie je maar weer dat de krokodil een zeer populair en tijdloos model is, dat veel mensen aanspreekt :thumbup:.

Groeten,
Wico

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

Zelf ben ik geen purist, ik doe echt waar ik zelf zin in heb. Geen tijdperk geen land, gewoon heerlijk een ratjetoe op de baan en in de vitrine 😉.
Terwijl ik de perfectie van iets mooi uitbeelden zeer zeker wel kan waarderen, maar ik heb mij er bij neergelegd dat ik dan gewoon ruimte te kort kom hahaha

Swiss rail .. what else?

Barry,

En dat is dan het mooie van de hobby, ieder bouwt en rijdt lekker op zijn eigen manier. Juist die variatie vind ik dan weer een leuk aspect van het forum!

Groeten,
Wico
Re: Wico's Donnerwetter Alm ... inspiratie

Swiss rail .. what else?

Het binnen schilderwerk is af en mevrouw Wico is tevreden :favorite:. Nu kan ik lekker verder met de hobby, en door Tony's knutselpraktijken met tempex kreeg ik ook weer inspiratie. Nou moest ik nog een stuk tussen de sporen voorzien van rotsen, en een keermuur ter hoogte van de spoorversmalling aanbrengen. Ik nog wat platen en resten tempex liggen, dus heb ik maar eens een begin gemaakt. En net als bij Tony is het doel om nu zo snel mogelijk de witte tempex verder te laten verdwijnen onder het landschap.

20250127_131810a.jpg

20250127_131747a.jpg

20250127_132011a.jpg   

Groeten,
Wico

Als het maar Zwitsers is.

Leuk leuk leuk Wico ook project(je) dit ga ik weer met veel plezier volgen. :thumbup:
En ook leuk om de rechter hand van de scenery-meester in beeld te zien want die hand doet het toch maar even al dat scenery. :)

Groet Michel

doe maar een treintje

@citaat  @citaat al een idee hoe je het gaat aankleden?

gr. Ruud
Speciale Gast

:) Goed idee om tussen de sporen ook wat reliëf aan te brengen en daar is dat tempex als basis inderdaad prima geschikt voor. :thumbup:
:o) En fijn dat mevrouw Wico weer tevreden over je was, zo komt je zakgeld ook niet in gevaar. >:-D

Swiss rail .. what else?

@ Michel,

Haha die hand had ik nog niet eens gezien. Trouwens ik ben linkshandig, dus die doet ook altijd trouw mee :).

@ Ruud,

Zal in dezelfde stijl zijn als de rest. Onderkant zichtbare rots, bovenop gras en "bosgrond" afgetopt met een paar kleine blauwsparren. Belangrijkste doel is om de boel wat te breken en meer diepte te creëren.

@ Dirk-Jan,

Kijk jij hebt het helemaal begrepen. Er staan voor dit jaar nog wat stevige aankopen in de planning :o).

Groeten,
Wico
Slimme zet, geeft diepte en wordt een leuk fotopunt denk ik.

Swiss rail .. what else?

Sander,

Dat verwacht ik ook!

Groeten,
Wico
Forum Moderator

Het is allemaal al gezegd Wico, maar ik sluit me graag aan bij de vorige sprekers  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg,

Peter Degeluidsman 

Zwitserland fan

Kijk dat is mooi gepiept. Dat komt goed. Ik vraag mij wel af of je dat ook voor die brug moet doen. In het landschap is het misschien logischer dat daar een dal zit maar dat is lastig te beoordelen met alleen de foto's. En ach, in de natuur kan alles hoor. Het moet alleen in model op natuur lijken.

Swiss rail .. what else?

Citaat van: Wico op zondag 12 januari 2025, 09:47:04Luc,

Je reactie klopt helemaal (en de brug ook) zolang we onze fantasie maar blijven gebruiken :thumbup:. De brug was daar noodzakelijk vanwege een breuk in de geologische aardlagen. Die zorgde voor een lokale verzwakking van de bergwand waardoor er veiligheidsrisico's ontstonden om daar spoor over heen te leggen. Derhalve is de zwakke plek opgeblazen en is er een brug gelegd. Zo simpel is het :D.

Groeten,
Wico 

Henk,

Er zijn al eens eerder vragen gesteld over die brug en de bijzondere positie zo naast een bergwand (zonder onderliggend dal). Daar bleek een heel logische verklaring voor ;).

Groeten,
Wico
Maar meestal verschijnt er dan een stenen viaduct.  >:-D

Op de foto,s is dit stuk wand onder t bovenspoor een saaie vlakke lijn. ( als meedenkend toeschouwer. )
Nu je toch hobbels aan t bouwen bent kun je daar ook niet nog wat meer leven in brengen met wat positief omhoogstaand reliëf ?
Of iets meer variatie in de diepte,horizontaal richting t spoor.  Dan wordt het mogelijk  een paar stukjes steunmuur te bouwen.
En wordt die lange lijn doorbroken.

Mvg Robin

Swiss rail .. what else?

Robin,

Ik weet het, ik weet het :D. En bedankt voor de tip, ik ga kijken of ik daar nog wat mee kan doen!

Groeten,
Wico
Wico, weer een stapje verder toch. Die rotsen liggen er in werkelijkheid ook, dus leuk gedaan. Nu de kleuren, gras en loofhout en het wordt weer toppie.

Luc
Re: Wico's Wekelijkse Video ... deel 5

Swiss rail .. what else?

En voordat je het in de gaten hebt is de eerste maand van 2025 al weer bijna om en staat deel vijf van de wekelijkse video's voor jullie klaar. Vandaag een SBB Cargo Re 421 in beeld met een aantal militaire voortuigen op rongenwagens. De Märklin loc met de karakteristieke rood/blauwe kleurstelling komt uit startset 29483 en de wagons zijn allemaal uitgaves van Roco. Een van de weinige periode V treinen die in Donnerwetter Alm rondrijden. 

Groeten,
Wico
Is deze trein onderweg naar Oekraïne Wico? Zo ja, wees dan bereid dat hij misschien niet terugkeert als een drone hem in het vizier krijgt....

Luc

Swiss rail .. what else?

Luc,

"Don't mention the war" (Fawlty Towers) :D.

Groeten,
Wico 
Speciale Gast

B) Leuk filmpje met een mooie sleep. :thumbup:
Maar wat zijn die buizen op die wagon? Of zijn het vaten, kan het niet goed zien wat het nou is. 8)
"Time flies when you we're having fun..!"

:D

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.