Nieuws:

Meer dan 250 wagons verkocht!!. Bestel hem ook in de Stichting 3rail Shop nu onze 20 jaar Stichting 3rail wagon! Lees de aankondiging en praat mee!!

Michelstadt } aanwinsten uit Koblenz.

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Adventskalender.

Fantasietjes op de baan

😇😇😇

Als het maar Zwitsers is.

Citaat van: lucdiels op zondag 20 oktober 2024, 10:45:08Ik ben hier niet dagelijks maar ook van mij een dikke proficiat en op naar het volgende jaar. Moeder de vrouw tevreden houden is van levensbelang voor het verder bestaan van Michelstadt  ;)
Luc

Heel erg bedankt voor je felicitatie Luc. :thumbup:
We geven elkaar de ruimte in elkaars hobby ik de treinen zij Vented. ;)
Nee zonder dollen zij weet hoe ontspannen de hobby voor mij is en stimuleert mij dan ook vaak aan om leuke dingen te kopen als ik wat gezien heb in een een winkel of op het internet.
Dus met het tevreden houden zit het wel goed Luc. ;)  :thumbup:

Citaat van: ÖBB op zondag 20 oktober 2024, 16:35:29Hoi Michel alsnog gefeliciteerd en op naar meer gezellige jaren samen. En wat een leuk cadeau.
Gr henk

Henk, heel erg bedankt voor je felicitatie. :thumbup:
En ja we gaan zeker door voor meerdere jaren hebben we vanochtend besloten na de felicitatie van 18 jaar en een week gelukkig zijn. :favorite:
Ik kijk uit naar 1 december zodat ik het eerste vakje kan openmaken ben erg benieuwd wat er te voorschijn zal komen.

Citaat van: wimpietje op maandag 21 oktober 2024, 04:50:41😇😇😇

:)  :thumbup:

Groet Michel

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

Citaat van: h0_miessie op maandag 21 oktober 2024, 07:20:35We geven elkaar de ruimte in elkaars hobby ik de treinen zij Vented. ;)
Nee zonder dollen zij weet hoe ontspannen de hobby voor mij is en stimuleert mij dan ook vaak aan om leuke dingen te kopen als ik wat gezien heb in een een winkel of op het internet.
Dus met het tevreden houden zit het wel goed Luc. ;)  :thumbup:

Zo'n vrouw heb ik nou ook!
Ik ben er blij mee.  :D  :D

Henk
Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.

Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.
 @citaat

Ik herken dat geluk Henk. :favorite:

Maandagavond tijdens het 8 jarig huwelijksetentje met dochters en kleinzoon nou ja kleinzoon hij is bijna groter als opa  :D  verraste ik mijn vrouw met een 6 daagse reis naar Duitsland en Zwitserland.
Dus had ik een hotel geboekt in Duitsland aan de grens met Zwitserland in Weil Am Rhein waar ik vanuit de hotelkamer de grens overgang richting Bazel kon zien. :)

Meestal gaan we veel in Duitsland op pad maar deze keer waren we meer in Zwitserland dan Duitsland waarom weet ik niet. ;)  :P
We waren eerst naar Bazel toe om lekker te gaan winkelen en te lunchen daarna gingen we naar een modelshop waar ik de prachtige Ac set zag van de BLS voor bij mijn Roco BLS loc.
De set bestaat uit een 1 stuurstandrijtuig Bt 1 A rijtuig 1 B rijtuig 1 AD rijtuig wat samen een mooie combinatie gaat vormen met de beschreven BLS loc.
Na de tweede shopwandeling zijn we heerlijk gaan eten bij L'Osteria en daarna weer naar ons hotel gereden 15 minuten er vandaan.

De volgende dag zijn we naar het prachtige Bern gereden voor een dagje winkelen inclusief Starbucks en een bezoekje aan het station van Bern waar ik de nodige foto's heb gemaakt en van mijn BLS set want daar stond het grote voorbeeld opgesteld. :favorite:

Ook zijn we naar Interlaken geweest waar modelbahnshop EYRO waar ik geabonneerd via hun nieuwsbrief en zag dat ze op 19 oktober een nieuwe showroom opening hadden met wat kortingen op sommige artikelen dus hup in de auto 1,45 minuutjes rijden en even later had ik wat leuke souvenirtjes mee in de auto een grensbewakingsbusje (Herpa VW T) van de Zwitsers want die vond mijn vrouw zo leuk want die zag ze steeds staan aan de grens en van Roco (6600051) 2 Holcim wagons met het nieuwe logo want om de hoek bij ons hotel stond een HOlcim betoncentrale met het nieuwe logo erop en een Zwitserse Dubbeldekker van Rietze Automodelle (78010) die ik voor het eerst zag met Wico in St Gallen dus weer een leuke herinnering op de baan aan een mooie tijd met Wico.

Daarna zijn we door gereden naar Kandersteg want ja die beroemde autotrein wil ik wel eens in het echt zien en ja het was prachtig daar de sneeuw op de bergtoppen de schitterende (poepdoos) van de BLS en de omgeving zo ontspannen en mooi ik wou nooit meer weg daar.
Natuurlijk wat foto's en filmpje gemaakt maar moest op afstand want het BLS personeel was niet zo heel erg vriendelijk en als blikken konden dooie was mijn vrouw alleen naar huis gereden. :?

Kortom een prachtige tijd gehad en ik mag wel zeggen in ons mooie Zwitserland waar we zeker en vaker terug naar zullen keren want mijn lieve vrouw is er ondertussen ook verliefd op geworden op Zwitserland al hebben ons ook kostelijk vermaakt in het Duitse plaatsje Lörrach en de plaatjes er om heen.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten uit Zwitserland.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Mooi -eh- reisverslag, Michel  :cool:
Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten
en dat zijn er heel wat!  :thumbup:  :thumbup:
Ook bedankt voor de prachtige foto's
maar wat jammer dat het BLS-personeel zo
onaardig was, 't is toch een mooie loc :wink:

Groeten,

Erik.
Ze waren gewoon bang dat je die poepdoos mee naar Nederland zou nemen Michel!
 :) Jullie hebben er weer een erg leuk uitstapje opzitten, en je hebt ook weer wat leuke aankopen gedaan. B)
 :o) Beetje jammer van die chagrijnige poepdoos BLS snuiters, maar ja, misschien wou dat bruine kreng niet starten of zoiets, we zullen het nooit weten. :P
In ieder geval hebben jullie weer genoten van Zwitserland en van de meeste Zwitsers die jullie hebben gezien, die paar BLSers gewoon vergeten. :D
Welkom terug, Moet een heerlijk uitje geweest zijn voor jullie.
Mooie treinen gezien, leuke souvenirslekker gewinkeld, begrijp waarom Karin het ook in Zwitserland leuk vindt.

BLIJ dat ik analoog RIJ

Dat doen jullie goed Michel en Karin; lekker erop uit en genieten.
Carpe diem!
Prachtig Michel, mooie foto's met mooie herinneringen aan de reis

Gr henk

Swiss rail .. what else?

Michel,

Genoten van je foto reportage en al je nieuwe aanwinsten. Ik mis alleen de Toblerone chocolade voor Karin :D. En die dubbeldekkerbus is een mooie herinnering aan onze eerdere trip, al snap ik wel dat ik deze keer niet mee mocht ;).

Groeten,
Wico   
Toch leuk als je de vakantievreugde over treintjes kunt delen met vrouwlief.
Het is een leuke reportage met mooie foto's.

groetjes, Luc

Zwitserland fan

Erg leuk. In het groot en in het klein. Dat was een mooie reis met een mooie opbrengst!

zonder fantasie ook geen creativiteit

Hoi Michel, nog gefeliciteerd met jullie 8-jarig huwelijk. Leuke reportage en mooie foto's. Moet een imposant gezicht zijn die gele dubbeldekker autobus bij de halte. Ook die bruine BLS-elok mag er zijn. Het is dat ik mij beperk tot DRG anders zou ik die graag in model van HAG willen.

Hoi Michel,

Dat was dus een mooie reis met mooie aankopen!

Henk

Carpe diem

Dank U zeer voor het verslag en de foto's zodat we met volle teugen konden meegenieten.
Mooi uitje als ik het zo lees en weer de benodigde fraaie inkopen gedaan, doe je goed.

Citaat van: Nieuwenhuis op dinsdag 22 oktober 2024, 20:47:16Mooi -eh- reisverslag, Michel  :cool:
Gefeliciteerd met alle nieuwe aanwinsten
en dat zijn er heel wat!  :thumbup:  :thumbup:
Ook bedankt voor de prachtige foto's
maar wat jammer dat het BLS-personeel zo
onaardig was, 't is toch een mooie loc :wink:
Groeten,
Erik.

Graag gedaan Erik.
Ja het waren er veel deze keer de aanwinsten maar als je in het Walhalla van de Zwitserse modelland zit dan moet je wat extra souvenirtjes meenemen. ;)
Wederom graag gedaan wat betreft de foto's ja deze 2 heren die de auto's de trein op lieten rijden waren niet erg klantvriendelijk maar ja heb toch nog wat leuke plaatjes kunnen schieten.
Het is zeer zeker een mooie loc die helaas nog niet in h0 op mijn baan staat/rijd. :-(

Citaat van: frank-103 op dinsdag 22 oktober 2024, 20:51:39Ze waren gewoon bang dat je die poepdoos mee naar Nederland zou nemen Michel!

Zou dat het zijn Frank ?  ;)  :P
Het is dat mijn BMW station te klein is want anders......

Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 22 oktober 2024, 21:11:58:) Jullie hebben er weer een erg leuk uitstapje opzitten, en je hebt ook weer wat leuke aankopen gedaan. B)
 :o) Beetje jammer van die chagrijnige poepdoos BLS snuiters, maar ja, misschien wou dat bruine kreng niet starten of zoiets, we zullen het nooit weten. :P
In ieder geval hebben jullie weer genoten van Zwitserland en van de meeste Zwitsers die jullie hebben gezien, die paar BLSers gewoon vergeten. :D

Dirk-Jan, het was een heel leuk uitstapje wat we snel weer hopen te gaan doen en ja zolang het maar Zwitsers is dan ben ik dik en dik tevreden. :)
Inderdaad het merendeel van de Zwitsers is super aardig en zeer beleefd zeker in het verkeer zeker iedereen gebruikt zijn richtingaanwijzer en wat ik mee maak erg geduldig zeker in de kleine dorpjes. :thumbup:
Ja die was ik al snel vergeten en heb je als "straf" ook niet op de foto gezet met hun mooie BLS kleding aan. >:-D

Citaat van: erik01 op dinsdag 22 oktober 2024, 21:58:47Welkom terug, Moet een heerlijk uitje geweest zijn voor jullie.
Mooie treinen gezien, leuke souvenirslekker gewinkeld, begrijp waarom Karin het ook in Zwitserland leuk vindt.

Dank je wel Erik als had / heb ik wel weer heimwee naar het mooie Zwitserland. ;)
Ja Karin begint ook meer het Zwitser gevoel te krijgen al schrikt ze nog wel eens in een kledingwinkel van de prijzen iets wat ik nu nooit heb in een treinenwinkel in Zwitserland. :D

Citaat van: Hanzi op dinsdag 22 oktober 2024, 22:37:30Dat doen jullie goed Michel en Karin; lekker erop uit en genieten.
Carpe diem!

We proberen inderdaad zoveel mogelijk samen te genieten Hans en dit soort activiteiten genieten we nog meer van elkaar.
Ja die plukken we zeker samen. :)  :thumbup:

Citaat van: ÖBB op dinsdag 22 oktober 2024, 22:44:38Prachtig Michel, mooie foto's met mooie herinneringen aan de reis
Gr henk

Dank je Henk. :thumbup:
Ja de foto's en herinneringen geven weer een prachtige glimlach op mijn gezicht als ik er naar kijk of denk. :P

Citaat van: Wico op dinsdag 22 oktober 2024, 23:18:02Michel,
Genoten van je foto reportage en al je nieuwe aanwinsten. Ik mis alleen de Toblerone chocolade voor Karin :D. En die dubbeldekkerbus is een mooie herinnering aan onze eerdere trip, al snap ik wel dat ik deze keer niet mee mocht ;).
Groeten,
Wico   

Mooi om te lezen Wico dat je genoten hebt van de foto's inclusief prachtige Zwitserse aanwinsten. :thumbup:
Nee Tolberone chocolade is uit wordt niet meer in Zwitserland gemaakt dus mogen ze de bergen er ook niet meer op de verpakking aanbrengen daarom is Karin "overgestapt" naar de Lindt chocolade en die is ook heerlijk moet ik bekennen. ;)  :favorite:
Ik zag de bus staan in Interlanken bij EYRO en kleeg meteen een flashback naar St Gallen dus die dubbeldekker moest gewoon mee naar huis toe. :P
Ja mag altijd mee hoor plek zat in de Beemer voor jouw hoor. :)
En misschien weer eens tijd om weer eens zo een prachtig weekend (over) te doen ?

Citaat van: lucdiels op woensdag 23 oktober 2024, 06:40:41Toch leuk als je de vakantievreugde over treintjes kunt delen met vrouwlief.
Het is een leuke reportage met mooie foto's.
groetjes, Luc

Dat is zeker leuk Luc mijn vrouw spoort mij vaak aan met de woorden doe het nu maar je vindt het toch mooi of die wilde je toch altijd al hebben het is gewoon een wereldwijffie. ;)
Graag gedaan Luc graag gedaan. :)

Citaat van: Jongslog op woensdag 23 oktober 2024, 06:47:37Erg leuk. In het groot en in het klein. Dat was een mooie reis met een mooie opbrengst!

Het was zeker leuke henk en ja zoals altijd is het helaas weer zo voorbij zo een prachtig uitstapje. :-(
Ja dat vond ik ook heel erg fraai in het echt en in het klein op de hotelkamer. ;)
Deze opbrengst geeft weer een schitterende herinnering als het over de baan heen en weer rijd. :favorite:

Citaat van: FransW op woensdag 23 oktober 2024, 07:02:28Hoi Michel, nog gefeliciteerd met jullie 8-jarig huwelijk. Leuke reportage en mooie foto's. Moet een imposant gezicht zijn die gele dubbeldekker autobus bij de halte. Ook die bruine BLS-elok mag er zijn. Het is dat ik mij beperk tot DRG anders zou ik die graag in model van HAG willen.

Heel erg bedankt voor je felicitatie Frans. :thumbup:
Graag gedaan ik vindt het leuk om te doen omdat ik er zelf ook van geniet. :P
Ja Wico en ik zagen die dubbeldekker staan bij de halte in St gallen en hadden beide wauw wat mooi maar ook imposant in de La post kleuren en straks krijgt hij een mooi plekje bij het busstation van Michelstadt mits ik die kleine spiegels erop gemonteerd krijg. >:-D
ja die bruine loc is erg fraai in het echt maar zeker op de baan wie weet komt er ooit nog wel eens 1 hier te rijden wie weet en kan je geen uitzondering maken op je baan Frans ?
Maar kijk uit je bent zo "besmet" met het Zwitserland virus. ;)  :P

Citaat van: Trainhenk op woensdag 23 oktober 2024, 12:12:07Hoi Michel,
Dat was dus een mooie reis met mooie aankopen!
Henk

Henk, dat was het zeker en voor herhaling vatbaar. ;)  :)
Vele kilometers weer door Zwitserland heen gereden en iedere keer is het weer genieten en zie meer en meer mooie dingen.

Citaat van: Freek op woensdag 23 oktober 2024, 21:17:34Dank U zeer voor het verslag en de foto's zodat we met volle teugen konden meegenieten.
Mooi uitje als ik het zo lees en weer de benodigde fraaie inkopen gedaan, doe je goed.

Het geheel was mijn genoegen Freek. :thumbup:
Ik lees tenslotte maar 1 keer en daar wil ik als het kan zoveel mogelijk uithalen en daar is de mooie hobby een deel van. :)

Groet Michel

samen staan we sterker

Was dus leuk en prachtige foto's  :thumbup:

@citaat

Was zeker leuk Wim en de mooie foto's zijn een prachtige herinnering aan een heerlijk kort weekje weg.

Groet Michel

Fantasietjes op de baan

Leuke uitstap Miche, dat was, weeral, flink genieten  B)  :thumbup:

@citaat

Het was zeker genieten Wim. :thumbup:
Weer was goed beetje regen gehad maar toen zaten we in de auto. ;)
Voor herhaling vatbaar deze prachtige korte break.

Groet Michel

BR 103fan forever

Mooi reisverslag met foto's Michel.
Er komt eindelijk wat meer tijd beschikbaar om op het 3railforum te kijken. Er was veel te doen de afgelopen 12 maanden.
Zal regelmatig weer wat bekende topics bekijken en waarschijnlijk ook weer een wat eigen berichten, al dan niet met foto's, plaatsen.
Heb er zin in  :)

@citaat

Graag gedaan Dick. :thumbup:
Ik ben blij dat je het mooi vond maar ben nog blijer dat je meer tijd heb gevonden om meer op het forum te zijn. :thumbup:  :thumbup:
Kom maar op met de foto's. :)

Groet Michel
Wat een fantastische set heb je gekocht daar in Interlaken.
Dat is de Liliput set toch?

Gefeliciteerd, geniet er van.

Groeten,
Jelmer

@citaat

Jelmer deze schitterende set is inderdaad van Liliput de L330531.
Deze mooie kleurstelling fleurt de baan mooi op met de Roco BLS loc erachter want ik rij altijd met de stuurstand aan de voorkant vindt ik mooier en realistischer.

Nu sparen voor mooie zittende Preisertjes zodat ik deze schitterende rijtuigen kan vullen met passagiers.

Mocht je weer eens langs willen komen om deze schitterende set in het echt te zien en rijdend dan ben je altijd van harte welkom.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Citaat van: h0_miessie op maandag 14 oktober 2024, 16:53:51...mijn lieve vrouw had een cadeautje gekocht voor onze 8 jarige huwelijksdag die vandaag is...

kijk je ff een paar dagen niet op het forum, is er een feestje gevierd... VAN HARTE nog!

...en zo'n kalender met van alles achter de luikjes is natuurlijk velen malen aantrekkelijker als achter de begonia's achter de ramen...  ;)

@citaat

Heel erg bedankt voor je felicitatie Ernst. :thumbup:
Ja ik ben de dagen al aan het aftellen tot de eerste van december zodat het eerste vakje opengemaakt kan worden. :)
Ik kan mijn opengemaakte vakjes in het nog te maken topic van Erwin (ikke650) laten zien. :)

Groet Michel

Märklin fahren-ärger sparen

Alsnog proficiat met jullie jubileum, Mies !
Op naar de zilveren bruiloft en tussentijds ieder jaar effe een reisje met mooie cadeaus  O:-D
Ben benieuwd naar de inhoud van de adventkalender  :P

Grtz Tony

@citaat

Dank voor je felicitatie Tony. :thumbup:
We gaan zeker door voor het zilveren bruiloft en ja ieder jaar wordt hier gevierd met cadeautjes die we asn elkaar geven als dank voor weer een mooi jaar. :favorite:
Ik ben al bezig met aftellen Tony eant ik heb er zin in deze Adventskalender.

Groet Michel
Michelstadt } aanwinsten en wat knutselwerk.

Michelstadt } aanwinsten en wat knutselwerk.
Afgelopen week heb ik een wagon geruild met een forumlid nu ik heb er een prachtige Zwitserse Die Post van Roco (66564) erbij die het begin is geworden van een tweede Die post trein die door Michelstadt heen gaat rijden in de toekomst.
Ook heb ik bij mijn Duitse leverancier een Sommerfeldt (322) SBB schakelwand en wat zittende Fallertjes (Faller 151699) besteld die ook deze week binnen kwamen.

De zittende Fallertje blijven nog even in hun doosje totdat ik meerdere doosjes verzameld heb dan komen ze in de Liliput BLS treinstellen wat later ook gaat gebeuren met de Giruno wel heb ik alvast in de laatst gekochte Re 4/4 en de Giruno en de BLS stuurstand machinisten op de stoel gemaakt wat een leuk beeld geeft aan de loc en stuurstandwagons.

Verder had ik nog een schakelwand liggen dus beide schakelwanden in elkaar geknutseld en een plekje op de baan gegeven dus mijn scenery qoutum voor 2024 is weer gehaald. :D
Ik wil nog 1 schakelwand erbij kopen zodat ik er 5 op de bovenbaan heb staan wat een leuk gezicht is om naar te kijken.

Verder gebeurt er weinig wel wordt er veel gereden en ga ik met koploper richting de 2,325,000 kilometer ook zijn er weer diverse locs die een onderhoudsbeurtje gehad en nu weer heerlijk soepeltjes rondrijden.

Groet Michel
Re: Michelstadt } aanwinsten en wat knutselwerk.
Tjonge Michel je hebt aardig gescoord! Machinisten op de bok, weer een schakelwand erbij, en aan het post vervoer wordt ook gewerkt.  Gefeliciteerd en veel plezier er mee.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Dat koffertje naast die machinist is geweldig  :cool:
Ook lekker de wagons bevolken met de deftige Duitse Preisers i.p.v. de naamloze Chinezen  :wink:
En v.b.t. die kilometers: daar ben jij toch Koploper in !  :thumbup:

Groeten,

Erik.

Mooi die machinisten Michel.  :thumbup:

Swiss rail .. what else?

Wat een leuke gevarieerde update, daar wordt een mens vanzelf vrolijk van. Goed bezig hoor :thumbup:.

En nog een gratis tip voor reizigers: NOCH 16072.

Groeten,
Wico

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi ook met die schakelwanden, dat geeft een Zwitserse baan nét wat extra's.
En voor de rest kan er ook nog wel wat gebeuren; maar ja scenery-quotum 2024 is bereikt, dus op naar 2025 :-) !

Märklin fahren-ärger sparen

Maar goed, dat je voor machinisten kiest i.p.v. scenery, Mies !
Met al die schaalkilometers die er op jouw baan gemaakt worden, is het wél zo prettig dat er iemand voor in de rijdende treinen aan de stuurknuppel en bij de rempedaal zit  :thumbup:
Daar komen anders alleen maar brokken van  :warning:
De Giruno ziet er trouwens zonder kap ook erg indrukwekkend uit !
Enne, niet teveel schakelkasten neerpoten, anders zie de scenery erachter niet meer en moet je nóg meer scenery plaatsen.......... O:-D

Grtz Tony
Ja heel leuk. Dat zijn mooie gedetailleerde figuren. En die schakelpost is een must natuurlijk.

Michel, goed dat de bemensing in jouw rollend materieel de nodige aandacht krijgt. Ben benieuwd van welk merk die machinisten zijn, dat heb je niet genoemd?

Citaat van: Freek op zaterdag 16 november 2024, 17:52:58Tjonge Michel je hebt aardig gescoord! Machinisten op de bok, weer een schakelwand erbij, en aan het post vervoer wordt ook gewerkt.  Gefeliciteerd en veel plezier er mee.

Soms moet ik investeren om de boel draaiende te houden zoals met de schakelwanden en met de nieuwe post trein want het wordt drukker en drukker in Michelstadt Freek. :)
De machinisten zijn een leuk detail en dank je voor je felicitatie en ja met het plezier zit hel wel goed hoor. ;)

Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 16 november 2024, 17:56:34Dag Michel.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
Dat koffertje naast die machinist is geweldig  :cool:
Ook lekker de wagons bevolken met de deftige Duitse Preisers i.p.v. de naamloze Chinezen  :wink:
En v.b.t. die kilometers: daar ben jij toch Koploper in !  :thumbup:
Groeten,
Erik.

Dank je wel Erik voor de felicitatie. :thumbup:
Het koffertje maak ik bij iedere machinist want met het vele rijden hebben ze wel hun lunch nodig dus ouderwets mee in de tas/koffertje wat ikzelf ook doe als ik ga werken ouderwets een broodtrommel mee en drinken.
Uiteraard komen er mooie Preisertjes / Fallertjes / Nochjes in deze prachtige treinstellen staat veel mooier dan die Chinese eenheidspoppetjes.
Wat betreft koploper ik geniet nog iedere minuut van de rijdende treinen / losse locs die langskomen rijden het geeft mij nog steeds een heerlijke ontspannen en rustgevend gevoel. :)

Citaat van: Trainhenk op zaterdag 16 november 2024, 18:17:28Mooi die machinisten Michel.  :thumbup:

Dank je Henk :thumbup: en ja dat vindt ikzelf ook. :P

Citaat van: Wico op zaterdag 16 november 2024, 19:29:30Wat een leuke gevarieerde update, daar wordt een mens vanzelf vrolijk van. Goed bezig hoor :thumbup:.En nog een gratis tip voor reizigers: NOCH 16072.
Groeten,
Wico

Blij om te lezen dat je er blij van wordt Wico. :thumbup:
Deze details geven mij een goed gevoel en geven mijn baantje net dat beetje extra waar ik weer heel blij van wordt. :P
Je (gouden) tip is opgeslagen en zal bij de volgende bestelling bij mijn Duitse hofleverancier besteld worden zodat de BLS rijtuigen al aardig gevuld zijn dus bedankt voor deze tip. :thumbup:

Citaat van: Hanzi op zaterdag 16 november 2024, 22:53:30Mooi ook met die schakelwanden, dat geeft een Zwitserse baan nét wat extra's.
En voor de rest kan er ook nog wel wat gebeuren; maar ja scenery-quotum 2024 is bereikt, dus op naar 2025 :-) !

De schakelwanden geven zeker net dat beetje extra's aan mijn (Zwitserse) baantje Hans. :)
Officieel mag ik nu stoppen met de scenery Hans nu het quotum erop zit dus ga ik dat denkelijk ook doen ook al had ik gisteren weer een ingeving om het loc festival op te doeken en daar een Die Post terrein van te maken compleet met containers en hijskraan dus de hersens maken weer overuurtjes. :O

Citaat van: Tony op zondag 17 november 2024, 00:45:41Maar goed, dat je voor machinisten kiest i.p.v. scenery, Mies !
Met al die schaalkilometers die er op jouw baan gemaakt worden, is het wél zo prettig dat er iemand voor in de rijdende treinen aan de stuurknuppel en bij de rempedaal zit  :thumbup:
Daar komen anders alleen maar brokken van  :warning:
De Giruno ziet er trouwens zonder kap ook erg indrukwekkend uit !
Enne, niet teveel schakelkasten neerpoten, anders zie de scenery erachter niet meer en moet je nóg meer scenery plaatsen.......... O:-D
Grtz Tony

De machinisten zijn hier erg goed in Tony om de boel in goede banen te krijgen want in het merendeel van de locs zitten machinisten op de bok. :)
Inderdaad is de Giruno ook zonder kap erg indrukwekkend al was het wel een gepiel om hem eraf en er weer op te krijgen maar met beleid komt alles los en dicht al was ik er dik een uur mee bezig voor 1 machinistje.
Nee nog 1 is meer dan genoeg deze laatste schakelwand komt op het stuk waar de treinen weer het spiraal in rijden om naar de schaduwstations te gaan vlak naast het sein.

Citaat van: Jongslog op zondag 17 november 2024, 07:52:14Ja heel leuk. Dat zijn mooie gedetailleerde figuren. En die schakelpost is een must natuurlijk.

Op de Presisertjes bezuinig ik niet Henk want het is toch een detail wat er goed uit moet zien net als bij het voetbalstation waar tussen de honderd en honderdvijftig Preisertjes inzitten maar waar ik met veel plezier tegen aan zit te kijken vanuit mijn stoel.
Ja die prachtige Zwitserse schakelwanden horen op een Zwitserse baan te staan. :)

Citaat van: FransW op zondag 17 november 2024, 08:24:49Michel, goed dat de bemensing in jouw rollend materieel de nodige aandacht krijgt. Ben benieuwd van welk merk die machinisten zijn, dat heb je niet genoemd?

Het zijn de details die het hem doen Frans. :P
De machinsten inclusief koffertje zijn van Preiser de 10557.

Groet Michel

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

Super update weer Michel!
en leuk die machinisten op de bok. Dat maakt het wel af!

@citaat

Graag gedaan Ernst. :)
En ja dat zijn de kleine details die je bijna niet ziet maar wel veel voldoening geven.

Groet Michel
Mooie nieuwe aanwinsten weer. Zo'n schakel wand heb ik ook nog niet. Welk merknis dat? Die machinisten zijn mooie aanvulling.
Gr henk

Citaat van: ÖBB op dinsdag 19 november 2024, 06:29:21Mooie nieuwe aanwinsten weer. Zo'n schakel wand heb ik ook nog niet. Welk merk is dat? Die machinisten zijn mooie aanvulling.
Gr henk

Volgens mij heeft Miessie het merk genoemd in posting #8931...
Citaat van: FransW op dinsdag 19 november 2024, 06:34:17
Citaat van: ÖBB op dinsdag 19 november 2024, 06:29:21Mooie nieuwe aanwinsten weer. Zo'n schakel wand heb ik ook nog niet. Welk merk is dat? Die machinisten zijn mooie aanvulling.
Gr henk
Volgens mij heeft Miessie het merk genoemd in posting #8931...
Dank je wel, compleet overheen gelezen, ogen waren nog dicht op vroege ochtend.
Gr henk

Edit Frenkievee: quote gerepareerd

Fantasietjes op de baan

dat is weer dolle pret bij Miche. Die schakelwanden: had daar nog nooit aangehoord, maar dat heeft wel wat. leuk die priestertjes met de machinisten  :thumbup:

Citaat van: ÖBB op dinsdag 19 november 2024, 06:29:21Mooie nieuwe aanwinsten weer. Zo'n schakel wand heb ik ook nog niet. Welk merknis dat? Die machinisten zijn mooie aanvulling.
Gr henk

Henk, het is een schakelwand van Sommerfeldt de 322 en het bouwen valt reuze mee zelf gebruik ik mede omdat ik niet echt de beste soldeerder ben secondelijm bij het in elkaar zetten van de schakelwand.
Ja de machinisten zijn een leuke toevoeging geeft net dat beetje extra aan een loc.

Citaat van: FransW op dinsdag 19 november 2024, 06:34:17Volgens mij heeft Miessie het merk genoemd in posting #8931...

Door de schoonheid van de schakelwand heeft Henk er denkelijk overheen gelezen Frans dat heb ik ook vaak met Zwitsers materiaal. ;)  :)

Citaat van: ÖBB op dinsdag 19 november 2024, 08:03:00Dank je wel, compleet overheen gelezen, ogen waren nog dicht op vroege ochtend.
Gr henk

Ook weer opgelost Henk. :thumbup:

Citaat van: wimpietje op dinsdag 19 november 2024, 09:06:18dat is weer dolle pret bij Miche. Die schakelwanden: had daar nog nooit aangehoord, maar dat heeft wel wat. leuk die priestertjes met de machinisten  :thumbup:

Het is zeker dolle pret in Michelstadt Wim. :P
Ik zag de schakelwanden in Zwitserland toen ik de Zwitserse treinen was aan het fotograferen en zag dat Sommerfeldt ze in hun assortiment had en de rest is geschiedenis en ze zijn een leuke toevoeging op een Zwitserse baan.
Ja de Preisertjes zijn altijd leuk maar deze zittende komen nu bij het busstation te staan zitten en die Wico voorstelde die van Noch komen in de diverse treinstellen en rijtuigen te zitten zal denk ik 4 a 5 sets zal moeten aanschaffen al is zullen het denkelijk meer worden.

Groet Michel

Ziet er goed uit zo wil Ik ook Gaan beginnen, Ik ben nieuw op dit forum dus hoop dat bericht goed gaat

Fantasietjes op de baan

Ha ja....die Miche he, go for it buddy 💪🏻

@citaat  @citaat

Rob, volgens mij is het gelukt met je berichtje versturen. :thumbup:
We zien je topic wel verschijnen als je gaat beginnen. :)

@citaat

Ik ga mijn best doen Wim. :P  ;)

Groet Michel
Hoi Michel, wat een genot weer om door je topic te lezen! Blijft wel gaaf om die de machinisten te zien zitten; is er bij mij nog niet van gekomen.
Ik las ook dat je in oktober 8 jaar getrouwd was en weer een mooie verrassing hebt gekregen van je vrouw....nooit te laat denk ik om jullie beiden nog te feliciteren...dus van harte Proficiat!

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.